Nové quattro, nový charakter
Útroby ukrývají radikálně inovovaný systém pohonu všech kol quattro. Mezinápravový diferenciál našel své místo mezi motorem a převodovkou, hmota motoru se tedy posunula vzhledem k předním kolům do vhodnější pozice. To nakonec známe už od dob příchodu modelu A5, nová A6 k tomu ale jako první masové Audi přidává i novou konstrukci diferenciálu.
Už se nejedná o klasický Torsen se šnekovými převody, ale o skříň s dvojicí talířových ozubených kol a viskózní spojkou, která zajišťuje nucený přesun větší porce momentu k předním nebo zadním kolům. Jde o řešení zcela mechanické, které reaguje rychle a obejde se bez zásahů elektroniky.
wtf? čistě mechanické řešení s viskózní spojkou v dnešní přelektrizované době? nevěřím....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
pavproch píše:z testu nového kombajnu A6 u konkurence:
Nové quattro, nový charakter
Útroby ukrývají radikálně inovovaný systém pohonu všech kol quattro. Mezinápravový diferenciál našel své místo mezi motorem a převodovkou, hmota motoru se tedy posunula vzhledem k předním kolům do vhodnější pozice. To nakonec známe už od dob příchodu modelu A5, nová A6 k tomu ale jako první masové Audi přidává i novou konstrukci diferenciálu.
Už se nejedná o klasický Torsen se šnekovými převody, ale o skříň s dvojicí talířových ozubených kol a viskózní spojkou, která zajišťuje nucený přesun větší porce momentu k předním nebo zadním kolům. Jde o řešení zcela mechanické, které reaguje rychle a obejde se bez zásahů elektroniky.
wtf? čistě mechanické řešení s viskózní spojkou v dnešní přelektrizované době? nevěřím....
A není to spíš tak, že si u Audi konenčně uvědomili, že stále nejsou schopní vyrobit normálně fungující elektroniku? Ještě by se konzern mohl vrátit ke vzduchem chlazeným motorům a zase by mohl vystoupat do kategorie, kam kdysi dávno patřil, čili do jednoduchých masových lidových vozů.
fčíl vážně:
a) viskózní spojka mi tak nějak nepasuje k tomu "čistě mechanickému" řešení
b) viskozní spojka mi trochu nehraje s těmi 60% trvale posílanými dozadu....
kde je vana, ať nám to vysvětlí?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
PP: proc by nemohla visco spojka yt ciste mehcanicka? vzdyt to funguje jen na principu zvysovani viskozity oleje s rostouci teplotou. viz Subaru, zadna elektronika a visco uprostred.
stejně za čistě mechanické řešení pohonu všech kol považuju např. pouze "torsen", tj. mezi P a L kolem př i zadní nápravy i mezi nápravama se Mk rozvádí POUZE ozubenýma kolama. howgh.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
má tady někdo zkušenosti s Audi S8 V10? Hodilo by se mi vědět jaké jsou zhruba provozní náklady, třeba v porovnání s osmiválcovou A8, na co si dávat pozor, jestli má ta věc nějaké slabiny atd. Předem díky.