Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

z testu nového kombajnu A6 u konkurence:
Nové quattro, nový charakter
Útroby ukrývají radikálně inovovaný systém pohonu všech kol quattro. Mezinápravový diferenciál našel své místo mezi motorem a převodovkou, hmota motoru se tedy posunula vzhledem k předním kolům do vhodnější pozice. To nakonec známe už od dob příchodu modelu A5, nová A6 k tomu ale jako první masové Audi přidává i novou konstrukci diferenciálu.

Už se nejedná o klasický Torsen se šnekovými převody, ale o skříň s dvojicí talířových ozubených kol a viskózní spojkou, která zajišťuje nucený přesun větší porce momentu k předním nebo zadním kolům. Jde o řešení zcela mechanické, které reaguje rychle a obejde se bez zásahů elektroniky.

wtf? čistě mechanické řešení s viskózní spojkou :-o v dnešní přelektrizované době? nevěřím....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Alex..
Pan Řidič
Příspěvky: 464
Registrován: ned 22 kvě 09:48

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od Alex.. »

pavproch píše:z testu nového kombajnu A6 u konkurence:
Nové quattro, nový charakter
Útroby ukrývají radikálně inovovaný systém pohonu všech kol quattro. Mezinápravový diferenciál našel své místo mezi motorem a převodovkou, hmota motoru se tedy posunula vzhledem k předním kolům do vhodnější pozice. To nakonec známe už od dob příchodu modelu A5, nová A6 k tomu ale jako první masové Audi přidává i novou konstrukci diferenciálu.

Už se nejedná o klasický Torsen se šnekovými převody, ale o skříň s dvojicí talířových ozubených kol a viskózní spojkou, která zajišťuje nucený přesun větší porce momentu k předním nebo zadním kolům. Jde o řešení zcela mechanické, které reaguje rychle a obejde se bez zásahů elektroniky.

wtf? čistě mechanické řešení s viskózní spojkou :-o v dnešní přelektrizované době? nevěřím....
tak u tebe mě to opravdu neudivuje :D
Uživatelský avatar
525iX
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: pát 23 pro 17:58
Bydliště: Pááárdubice!!!! !!

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od 525iX »

A není to spíš tak, že si u Audi konenčně uvědomili, že stále nejsou schopní vyrobit normálně fungující elektroniku? Ještě by se konzern mohl vrátit ke vzduchem chlazeným motorům a zase by mohl vystoupat do kategorie, kam kdysi dávno patřil, čili do jednoduchých masových lidových vozů. :ymhug: =))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

@alex. aleno, tak! :D

fčíl vážně:
a) viskózní spojka mi tak nějak nepasuje k tomu "čistě mechanickému" řešení
b) viskozní spojka mi trochu nehraje s těmi 60% trvale posílanými dozadu....

kde je vana, ať nám to vysvětlí?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od PalaS »

Myslím, že tam viskózna spojka funguje podobne ako uzávierka diferenciálu alebo samosvor.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od mmira »

PP: proc by nemohla visco spojka yt ciste mehcanicka? vzdyt to funguje jen na principu zvysovani viskozity oleje s rostouci teplotou. viz Subaru, zadna elektronika a visco uprostred.

a co se pomeru tyce, z visco to leze symetricky, ale za ni bude nejaky konverzni clen podobny tomu, co se nabizi prave pro subaru
http://www.kaps-transmissions.com/produ ... rsion.html
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

thx....

stejně za čistě mechanické řešení pohonu všech kol považuju např. pouze "torsen", tj. mezi P a L kolem př i zadní nápravy i mezi nápravama se Mk rozvádí POUZE ozubenýma kolama. howgh.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od PalaS »

točivý moment sa rozvádza ozubenými kolesami, viskospojka len pribrzďuje rozdiel otáčok (a tým čiastočne točivý moment :)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

vytahuju pro vanu, když se tady zase už vyskytuje... :D

díky předem za osvětu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od charger »

Zdravím pánové,

má tady někdo zkušenosti s Audi S8 V10? Hodilo by se mi vědět jaké jsou zhruba provozní náklady, třeba v porovnání s osmiválcovou A8, na co si dávat pozor, jestli má ta věc nějaké slabiny atd. Předem díky.
Ain´t nobody got time for that
Odpovědět