Hyundai a vše kolem nich!

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
PaTaK
Pan Řidič
Příspěvky: 333
Registrován: čtv 07 črc 18:27

Re: Hyundai a vše kolem nich!

Příspěvek od PaTaK »

Se srovnatelným motorem to vychází cenově skoro stejně jako C4.
vojtadub
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: sob 26 bře 23:17

Re: Hyundai a vše kolem nich!

Příspěvek od vojtadub »

Mam otazku na pjandu a k vasim dvema testum - i30 a kia ceed.
Asi je to mozna predcasne z duvodu predprodukcni verze ceedu, ale zajima me to srovnani te 1.6. Jaka je pravdepodobnost jineho naladeni slabsi 1.6crdi v i30 ?
Mozna spis dotaz zobecnim, je obecne mezi motorama Kie a Hyundaie velky rozdil v naladeni ? Sam vim, ze podvozkove je Kia i Hyundai jinak smerovany. Ale plati to i v oblasti motoru, popriade jineho zprevodovani prevodovek ?
Diky
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Hyundai a vše kolem nich!

Příspěvek od Deli »

já to teda nikdy moc neštudoval, ale myslim si, že motor a převodovka bude stejná :) ale tak někde na webu by mohlo být, jak je co zpřevodované, ne? :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Hyundai a vše kolem nich!

Příspěvek od Dallen »

Tak taky něco napíšu. Měl jsem na týden pujčenou novou i30. Četl jsem test pjandy a proto jsem se na to docela těšil a využil téhle nabídky prodejce.
V podstatě plná palba, kamera, dvouzona, navigace, bezklicove otvirani. Jedine co chybelo z ceniku byli xenony (paket za 90tisic) a panorama (25t.).

Co mi vadilo
    nejvice v aute:
    Na par mistech jde citit lacino, dveře jsou po 5t.km plné šmouch stejně poškozené plasty jsou i na prahových lištách, kastlíku spolujezdce aj.( ano jezdí sice stím více lidí, ale to není omluva taky se mi do toho podařilo kopnout a to se ktomu staram jako k vlastnimu, a co potom děti, manželka v podpadcíh atd.), plastový kastlík ve dveřích je z dost měkkého plastu a celý se hýbe, ze zadních sedaček mám pocit jako kdyby tam byli jen položené není problém sedačku přizvednou tak, že tam je 20cm mezera.
    Na předních sedačkách zezadu je plastový kryt nejen, že to působí lacině, ale když budou za sebou sedět dva větší lidé tak nezávidím tomu co si vzadu bude dřít kolena o ten plast (shodou okolností jsem stejné řešení našel i v laguně za 7kt).

    Tohle jsou takové "detaily" které jsem našel, určitě jich může být více (nepíšu třeba vtipné koberečky vzadu), ale vzhledem k ceně už mi nepřijdou zanedbatelné.
    A věci co už mi vadili vyloženě:

    Začnu tím nejmenším a to tempomat, nastavení tempomatu v pohodě, ale při nastavení na udržovaní rychlosti nedávkuje kontantní plyn, ale přidává stylem plyn-nic-plyn-nic při jízdé to jde cítit. Ovšem tohle je softwarova zaležitost a věřím, že se to odstraní.
    Tak motor kapitola sama pro sebe, v papírech napsané 94kw/4000ot. co to znamená. Do cca 2.2 se neděje vůbec, ale vůbec nic auto prostě nejede. Poté začíná slabě tahat, bez výkonové špičky. Takže předjíždění znamená podřadit, roztočit to a po těch 4t to zase okamžitě umírá takže pěkně podřazovat během předjíždění. Ale člověk si řekne 94kW to bude předjíždění hračka, Jenže opak je pravdou a nejen to. Kamarád vzal astru 1.7 55kW a jeli jsme to porovnat více formami jízd a vyšlo to z toho tak nastejno. I30 je o 300kg těžší, ale i tak byl bych zvědav na odbrždění.
    A na závěr co by mi vadilo nejvíce je podvozek v zatáčkách enormní náklony ( vzpoměl jsem si na fáčko) i v menších rychlostech a při přejezdu i menší nerovnosti celý čumák odskočí a auto je v podstatě neřiditelné.

    Na druhou stranu musím pochválit kvalitativní posun z předchozí řady a dost takových malých věcí které člověka potěší i auta této třídy (bezklíčové otvírání, osvětlení klik, nástupního prostoru, dobrá navigace (chybí cz) aj.).

    Jinak cena mojeho testovaného modelu byla cca 550tisic dle konfigurátoru.
    AR166V6, F850 Special
    EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
    Uživatelský avatar
    glider
    Pan Řidič
    Příspěvky: 266
    Registrován: ned 20 úno 00:08

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od glider »

    mal som pozicanu i30 1,6 (88kW) sice su to 3 mesiace dozadu, ale co si spominam tak nic takeho som si nevsimol :-?

    sedel som aj vzadu, sklapal som sedacky a ani sa nepohli t.j. drzali dobre, tempomat normalka okrem klasickeho opozdeneho pridania po stlaceni tlacitka

    podvozok, neviem aky velky rozdiel v naladeni tam je ale benzinova verzia bola naladena vyborne, dalo sa s tym jazdit po tankodrome (BA) a aj ekd to clovek poslal rychlejsie do zakruty nebol problem, zamna ok
    vojtadub
    Pan Řidič
    Příspěvky: 237
    Registrován: sob 26 bře 23:17

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od vojtadub »

    dallen: Mel jsem pujcenou taky i30 ve stejnym motoru jako vy. Nebudu reagovat na plasty, protoze mi to prijde co nazor to clovek (kdyby ten plast ve dverich by byl moc tvrdy, rekl by ste, ze je moc tvrdy, tot muj skromny nazor z vaseho prispevku). Ale zadni sedadla sedela festovne. Pochopil bych vytku smerem k megalomanskemu A sloupku, kde se mi schovalo jedno citigo.
    K tempomatu se tez nebudu vyjadrovat, protoze jine tempomaty nemam tolik odzkousene, ale neprislo mi to pocitove jak to popisujete. U me se to rozhodne provadelo jemnejsim zpusobem.
    K tomu motoru. Musite vzit v potaz to, ze ten motor nikdo nezajizdel. Me osobne zabiral od 1900, nevim jak se vam povedlo dosahnout cisla 2200, zajimave. Srovnani s astrou mi prijde usmevne, nebot i ja jsem zkousel rozdilnost dynamiky oproti 1.6 crdi s 66kw a tech skoro 30 kw navic bylo sakra hodne znat (a jentak naokraj zminim, ze tech 66kw se chova jeste o neco dynamicteji nez motory se stejnym objemem/vykonem od konkurence, tot muj poznatek). Navic, nevyplacelo se vytacet nad 4200, protoze pak mel motor moc velkou setrvacnost a rychle prerazenim doprovazelo na muj vkus velke skubnuti (zajimavy poznatek, samotneho me to prekvapilo), jinak davkovani plynu bylo vcelku dobre, coz me mile prekvapilo na dnesni dobu.
    Ted neco malo k podvozku. Aby mi uskocila predni naprava, musel jsem najet na pricny prah uz fakticky nesmyslnou rychlosti, kdy jsem se bal o ohnuti disku a zniceni komplet napravy (nastesti se tak nestalo). Naklony jsem takhle velky nezaznamenal, to uz mi prijde vazne ujete to prirovnavat k facku. Nerikam tim, ze se nenaklani, ale rozhodne ne tak jak popisujete. Mel jsem to stesti, ze jsem se tesne predtim svezl v golfu a zrovna naklony mi neprisli vubec rozdilne. Obecne musim rici, ze podvozkove je hyundai minimalne stejne tak dobry jako vw golf (ted do me). To co dokazal odfiltrovat a neztrati trakci na rozbite okresce (at zije okoli kunic a mirosovic), po ktere jsem jel cca 120, bylo pro me prekvapujici.
    Prekvapili me i pneumatiky, ktere za mokra meli hodne dobrou trakci (zkouseno v jiznich cechach na krasne okresce, za trvalo slejvaku).
    Jedna vec co me neuveritelne iritovala a divim se, ze ste ji nezminil. Tou veci byli automaticke sterace. Zhuverilost na n-tou. Hur vyladenou vec jsem nevidel.
    Uživatelský avatar
    Dallen
    Mistr volantu
    Příspěvky: 856
    Registrován: sob 17 pro 16:02

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od Dallen »

    Automaticke sterace jsem nastesti nemel (a nebo mozna i mel, ale neprselo). Jinak gumy me taky prekvapily (Hankook) shodou okolnosti je mel i kamarad na te astre s kterou jsme to porovnavali. Nejel jsem vtom aute sam a tak nepopisuji jen sve pocity, nedostatek vykonu (v porovnani s papirovou hodnotouú pozorovali vsichni 4 lidi ktere jsem nechal svest. Motor nemel typicke naftove chovani, ale spise kombinoval nevyhody nafty a benzinu (postupny narust vykonu ve vysokych otackach v kombinaci s malym rozptylem otacek).
    Co se tyce plastu apod. to jsou skutecne malickosti az na ty sedadla to mi docela vadilo,ale jinak v aute nic neskripalo, nevrzalo. Dosti lidem to nevadí, ale já bych přeci už jenom od auta za 550tisíc chtěl trošku více (samozřejmně ta cena je díky výbavě). Spíše jsem to bral jenom tak kde se zlepšit aby to příště bylo 1*. Tempomat je softwarova záležitost to taky nevnímám jako problém.
    A podvozek, prirovnani k facku bylo uznavam spatne. Nechtel jsem tim rici, ze ma stejne jizdni vlastnosti. Ale odkakovani cumaku me docela prekvpailo a opet jsem nebyl jediny kdo to pozorval a bylo to v beznych rychlostech pri jizde v meste rozhodne neslo o hledani hranic auta. Dokonce i přítelkyni která jezdí dost klidným tempem toho bylo nepříjemné a poté stím už docela nerada jezdila.
    Jinak testovaný kus měl cca 6tisíc, nevím kdo stím jezdil předtím a jak a je jasné, že zrovna zajíždění rozhoduje otom jak se bude motor chovat, ale podvozek by měl být v ideálním stavu.

    Ono jezdit asi golfem nebo podobným autem tak bych si tohle nevšiml, ale zrovna s autem které mám když sednu do jiného auta tak hned vnímám podvozek a řízení.

    Když to shrnu tak i30 u mě působilo jako dobré auto, mít si vybrat v podobné cenové hladině tak asi beru AR Guiliettu kvuli sportovnim vlastnostem a oblibe znacky (mirne ojetou za stejnou cenu). Ale tak by to asi mělo být, každému všechno nesedí. Snazil jsem se najit veci ktere mi prijdou nedodelane/spatne a jinde se je clovek moc nedozvi, protoze v ceskem automobilovem novinarstvi jde spise o osahavani palubky, tom jaky zvuk vydava servomotorek apod.
    AR166V6, F850 Special
    EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
    vojtadub
    Pan Řidič
    Příspěvky: 237
    Registrován: sob 26 bře 23:17

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od vojtadub »

    Jo, presne to byly Hankook Ventus Prime 2 :)
    S tim odskakovanim predni napravy je to fakt zajimave. Ja to auto ve meste fakt trapil a za sebe rikam, ze jsem na pricny prah, koleje, prejezd, proste pricnou nerovnost musel najet nesmyslnou rychlosti aby mi uskocila.
    To chovani motoru, dle meho nazoru (hluboce jsem to nestudoval, avsak myslim si, ze zde muze byt pravda), je dano asi vetsim turbem, nez ma 81kw verze. Taky mi prijde na muj vkus mit takto maly rozsah otacek (od 2000 do 4000, ale chapu, ze EU normy za tim tez muzou byti nebo viz turbo), kdy se s tim motorem fakticky dobre pracovalo (tady v tom je to pro me velke prekvapeni, vcetne odezvy plynu).
    S Giu nemohu srovanat, protoze jsem v ni nejel (a to jsem alfista ;)) , tim te zdravim jako alfistu hehe :) ), takze ano, jizdne muze byt lepsi, ale sam za sebe to rict nemuzu, protoze viz vyse.
    Ad k ceskym recenzim - souhlasim s tebou. Proto chodim sem a zde tez taky ctu :) Cest vyjimkam!
    Ja se klidne priznam, ze jsem byl proste sokovan (tudiz je muj nazor lehce subjektivne zabarven ve prospech hyu) z toho jak hyundai poslednich cca 4 az 5 let postupuje a jaky je rozdil mezi 2 roky starou i30 a novou i30 (i jakozto vazne uvazujici zajemce o koupi novy i30).

    Edit: P.S.: DOufam, ze nepisu moc zmatecne a na preskacku.
    At ti 156 jezdi :) Moje aktualne stoji a ceka na velky servis..
    Uživatelský avatar
    Dallen
    Mistr volantu
    Příspěvky: 856
    Registrován: sob 17 pro 16:02

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od Dallen »

    Doufám, že to nejsi ty kterému se dnes potkala 2.4JTD :D
    Jinak naprosto souhlasím vtom, že hyundai je nejvíce se zlepšující automobilkou v posledních pár letech, protože ten pokrok je neuvěřitelný. Naprosto jiné auta.

    Zapoměl jsem napsat jednu věc, když jsem projížděl ceník tak jsem narazil na zajimavou věc. H nabízí přestavbu na LPG za 30tisíc (což je cena nižší než u kdejaké přestavby jinde) a když jsem to porovnával tak to vychází tak, že nejsilnější benzín přestavěný na lpg vyjde +/- stejně cenově jako nejslabší diesel a to už je docela slušná nabídka.

    Tak ať se daří a holka ať se dá dokupy a šlape %%-
    AR166V6, F850 Special
    EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
    vojtadub
    Pan Řidič
    Příspěvky: 237
    Registrován: sob 26 bře 23:17

    Re: Hyundai a vše kolem nich!

    Příspěvek od vojtadub »

    No, ono i rozdil mezi nejsilnejsi 1.6 dizl a 1.6 gdi je cca 60.000 (cenikovych), takze by se investice do crdi vratila po 2 letech pri najezdu okolo 40-50t km za rok. Coz je uz hodne na zvazenou. S tim lpgeckem to dostava uplne jinej rozmer, ale mam takovy pocit, ze se do primovstriku neda objednat (nebo da ?).

    Ne to nastesti ne! zapaltpanbu. Ale motor si trefil :-D Zatim slape jako hodinky (tuk tuk tuk - 252 tisic km, zatim bez ujmy!). Tak zalezi na financich no (uz zacinam mit abstak :D ) :)
    Odpovědět