Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které?
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
pavproch: Bych to neviděl tak černě, ale je fakt že pokud budeš hledat lepší adhezi na suchu tak už asi jedině nějaký semislick.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
a ten zase dělá kravál jaxfiňa....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
Kup si hlasitější výfuk a kravál od gum ti bude ukradený . A proč chceš ty bridge za každou cenu měnit, když jsi s nima spokojenej?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
já už je vyměnil ..... a blbě....
asi takle: loni sem ty bridže odepsal během 17kkm a protože všechny moje předchozí zkušenosti s Pirellkama byly pozitivní (a protože to je "hlavní" zanč gum, co můj dvorní pneuservis prodává) taxem do nich šel.... a to byla chyba.... počkám, jak moc mě ty pirelky budou srát a jak rychle pudou do pryč (po cca 4kkm na nich není zviditelný úbytek) a buď je vyměním už během této sezony nebo nejpozději na příští léto pudou z domu a dám tam asi fakt zpět ty bridže...
asi takle: loni sem ty bridže odepsal během 17kkm a protože všechny moje předchozí zkušenosti s Pirellkama byly pozitivní (a protože to je "hlavní" zanč gum, co můj dvorní pneuservis prodává) taxem do nich šel.... a to byla chyba.... počkám, jak moc mě ty pirelky budou srát a jak rychle pudou do pryč (po cca 4kkm na nich není zviditelný úbytek) a buď je vyměním už během této sezony nebo nejpozději na příští léto pudou z domu a dám tam asi fakt zpět ty bridže...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
jarka: ok, pak mea culpa
TW ale opravdu není moc říkající číslo.
TW je poměrové číslo, které vyjadřuje o kolik vydrží pneu déle než průměr daného výrobce (ten je 100). Nikoliv univerzální průměr.
To se projevuje i tak, že co jarka napsal P7: 260, CSC2: 280, v reálu znamenalo, že P7 mi vydržely na autě 3 roky, zatímco CSC2 jen 2 roky. Stejné auto, ve stejný čas různé pneu na nápravách, přední a zadní přehozeny. CSC2 i přes vyšší TW vydržely o 1/3 méně než P7...
Kromě toho je údaj o trakci reprezentován písmeny A, AA, B a je přímo uveden na pneu. Jaká jsou ale kritéria nevím.
TW ale opravdu není moc říkající číslo.
TW je poměrové číslo, které vyjadřuje o kolik vydrží pneu déle než průměr daného výrobce (ten je 100). Nikoliv univerzální průměr.
To se projevuje i tak, že co jarka napsal P7: 260, CSC2: 280, v reálu znamenalo, že P7 mi vydržely na autě 3 roky, zatímco CSC2 jen 2 roky. Stejné auto, ve stejný čas různé pneu na nápravách, přední a zadní přehozeny. CSC2 i přes vyšší TW vydržely o 1/3 méně než P7...
Kromě toho je údaj o trakci reprezentován písmeny A, AA, B a je přímo uveden na pneu. Jaká jsou ale kritéria nevím.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
Tady jen odkaz na článek o parametrech pneu na typer.cz, když už jsme na to tady narazili: http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=459. Myslím, že to stojí za přečtení.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
Treadwear je opotřebení a ne měkkost. Stačí si otevřít EN slovník. Sice obecně platí, že měkčí směs se opotřebuje dřív, ale jak známo všechno má své výjimky. Přilnavost lze od TW pouze odhadovat, ne že by ji vyjadřoval.
Extrémními případy může být
A) velmi měkká směs, ale velmi velký prořez dezénu = malá styčná plocha
B) tvrdá směs,ale s minimem prořezu dezénu (tvrdý slick)
Pak by A) měla velmi malý TW a zároveň špatný grip a B) vysoký TW a oproti A) lepší grip
Je to prostě věda.
Extrémními případy může být
A) velmi měkká směs, ale velmi velký prořez dezénu = malá styčná plocha
B) tvrdá směs,ale s minimem prořezu dezénu (tvrdý slick)
Pak by A) měla velmi malý TW a zároveň špatný grip a B) vysoký TW a oproti A) lepší grip
Je to prostě věda.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
A nejlepší je úplný slick
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
exfun: dík za info o TW. Jinak je věda se vyznat už jen v parametrech pneu, natož pak v jejich konstrukci...
Ještě přidám odkaz na takový obecný článek o pneumatikách, který mi přišel velmi zajímavý. Je sice v diskuzi na typer.cz, ale myslím že by byla škoda kdyby zapadl. Co jsem tak hledal po netu, tak najít nějaký slušný zdroj je docela problém.
http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... atiky.html
Ještě přidám odkaz na takový obecný článek o pneumatikách, který mi přišel velmi zajímavý. Je sice v diskuzi na typer.cz, ale myslím že by byla škoda kdyby zapadl. Co jsem tak hledal po netu, tak najít nějaký slušný zdroj je docela problém.
http://www.pneu-asistent.cz/Konstrukce- ... atiky.html
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Letní 225/45 R17 + 255/40 R17 - které?
taxem si fčíl vpodvečer dal zase jednou svou oblíbenou: Frýdek-Rožnov ale přes Bílou..... křasně sem si zařídil.... 32minut....
ale tedy ty pirelky pudou z domu a to fofrem..... ta nejistota v ostře řezaných zatáčkách pod plnou brzdou/plnynem je děsivá.... tfuj!
dostal sem tip na Yokohama Advan Neova (teda nevím, esli se dělají v 17", ten tip sem dostal na 18") - ale nevíte někdo, jaké jsou, jak se chovají?
ale tedy ty pirelky pudou z domu a to fofrem..... ta nejistota v ostře řezaných zatáčkách pod plnou brzdou/plnynem je děsivá.... tfuj!
dostal sem tip na Yokohama Advan Neova (teda nevím, esli se dělají v 17", ten tip sem dostal na 18") - ale nevíte někdo, jaké jsou, jak se chovají?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.