Mám naprosto stejnou chybu na focusu 2.0i. Mám potvrzeno, že chyba to je, ale několik mechaniků co si lámali hlavu na to nepřišlo. Zkoušeli vyměnit škrtící klapku, nic, diagnostika, nic...nikdo neví. A to je euro3, takže eco feature to není...takže až na to přijděš, dej vědětpavproch píše:@pj: když je to vlastnost, tak proč to nedělá pořád? a furt stejně?
Zcela nedávno jsem absolvoval v jednom dni asi 220km, napřed 80km po dálnici na tempomat 150, potom asi 100km hustým provozem s dynamickým předjížděním systémem plný/brzda a na závěr (téměř bez provozu) rally vložku bytča-makov-Bumbálka opravdu nadoraz..... až při příjezdu domů jsem si uvědomil, že ani jednou za celou cestu se mi nestalo, že by otáčky nepadaly tak jak mají a odstavil (spokojený) auto do garáže.... Druhý den jsem opět vyjel z garáže (zhruba stejná teplota, počasí, nedolíval jsem benzín), po zahřátí (cca 15km) to podržel pod krkem a..... a po prvním vytočení motoru nad 3000 toček a pokusu o řazení otáčky nespadly a takto se chovalo celý zbytek jízdy asi 80km.
Jako laik mám pocit, jako by si palivové čerpadlo/vstřikovací jednotka žily svým vlastním životem: někdy si po delší jízdě (je jedno, jestli předpisově nebo agresivněji) jedu třeba na trojku/čtyřku ustálenou rychlostí a potom dám nohu z plynu (dojíždím třeba ke křižovatce) ale nechám zařazenou rychlost - očekávám brždění motorem, ale motor (dle ukazatele okamžité spotřeby) ještě sekundu i dvě drží okamžitou spotřebu a jede dál v otáčkách (i když už nemám nohu na plynu!), teprve potom rafika ukazatele začne padat (na můj vkus hodně pomalu) k nule, ale při přechodu na brždění motorem auto cukne.... jindy zase po ubrání plynu okamžitě přejde plynule na brždění motorem.... taktéž meziplyny někdy jsou přesně, někdy je to boj, se trefit... taktéž popojíždění po městě na dvojku-trojku s lechtáním plynu není vždy ukázkově čistou a plynulou jízdou....
Samozřejmě ovšem může být taky SW chybka mezi sedačkou a volantem zvaná "lopata"....
Benzínem to být asi nemůže, liju do toho výhradně 100voltový MaxxMotion nebo Vervu...
Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Trápí mě to dlouho, takže už jsem vyřadil několik možných příčin: teplota motoru, venkovní počasí, rychlost auta, otáčky motoru, zapnuté el příslušenství, benzín, 1x škrtící klapka, svíčky, zatížení motoru...nic s tím nesouvisí.
Good luck.
Good luck.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
normalni to urcite nebude, když ty otacky nepadají, ze padají pomaleji nez kdysi je jasné ale pokud to stoji nebo se zvýší tak je neco spatne... nejcastejsi zavady:
Najcastejsie nechce klesat volnobeh koli netesnosti klapky,vyfuku,hadiciek a pod.Tiez moze byt zle nastaveny snimac skrtiacej klapky.Vadny AAC ventil.Poskodeny odvetravaci ventil a pod.
je to citace mechanika z nissan fora, ja to resil kdysi s primerou když jsem mel... a po vycisteni skrtici klapky + AAC a reset ridici jednoty to pomohlo..
Najcastejsie nechce klesat volnobeh koli netesnosti klapky,vyfuku,hadiciek a pod.Tiez moze byt zle nastaveny snimac skrtiacej klapky.Vadny AAC ventil.Poskodeny odvetravaci ventil a pod.
je to citace mechanika z nissan fora, ja to resil kdysi s primerou když jsem mel... a po vycisteni skrtici klapky + AAC a reset ridici jednoty to pomohlo..
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
hmm sice viac roboty ale tak za vyskusanie to stoji
a ked hovoris ze na primere to pomoze tak super
a ked hovoris ze na primere to pomoze tak super
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Určitě Ti to moc nepomůže, páč to není stejná specifikace, ale 325i 6/2010 motor N53B30 a nedělá Tebou popisované potíže. Po puštění nohy z plynu otáčky okamžitě spadnou, pokud je zařazená rychlost, tak motor okamžitě brzdí. Najeto dosud 13000 cca.
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Taxem se neska ráno více než hodinu věnoval studiu problému:
pořádně sem autí zahřál, vyhlídl několik km dlouhý rovný přehledný úsek a začal testovat...
zkoušel jsem rychle za sebou opakovaně sekvenci rozjezd a postupné řazení 1 až 5 (na šestku byla ta rovina krátká....vždy sem řadil při dosažení stejných otáček, sekvence šly rychle za sebou, aby autí nevychladlo)
a) pod plným plynem
b) pod 1/2 až 2/3 plynem
100% plyn
při přeřazení 2500toček: nic se neděje
při řazení při 3000 toček, jednička, dvojka, trojka v pohodě, při vytočení čtyřky na 3000 a řazení za pět už to nespadlo
řazení při 3500, 4500, 5500: jednička dvojka v poho, další kvalty už nepadají
neplný plyn
při přeřazení 2500, 3000 toček: nic se neděje
při řazení při 3500 toček jednička, až při řazení čtyřka-pětka to nespadlo
řazení při 4500, 5500: jednička dvojka v poho, trojka skoro taky, další kvalty už nepadají
když sem dal mezi sekvencemi pauzu 3-5minut (stojící auto, běžící motor) a pak vyrazil, tak první následující sekvence 1 až 5 s řazením při cca 3500toček byla naprosto bez problema
při sekvenci (po odpočinku/vychladnutí viz výše) s řazením nad 5000toček až po tři včetně fpoho, čytřka už nespadla
Dále - zahřáté auto (bez vychlazení): jedu ustálenou rychlostí s ustálenými otáčkami (třeba dvojka nebo trojka a 3500toček, tj. jen pod mírným , ale několik sekund až desítek sekund stále stejným plynem), a pokusím se přeřadit, tak to nespadne, naopak, vyletí o 50-100 nahoru a až potom začne pomalu padat.
Čili shrnutí: pokud otáčky stihnou vyletět rychle (pár sekund) k okamžiku řazení, tak OK, jak to (z jakékoli příčiny - logicky nárust otáček je rychlejší na nižší stupně)) mám pod plynem delší dobu mezi řazeními, tak to nepadá..... "vychlazený" motor se chová krapet líp.
Sebejistě vylučuju "lopatu".... takže otázka fakt je: je to pičatý SW nebo tam je něco HW špatně?
pořádně sem autí zahřál, vyhlídl několik km dlouhý rovný přehledný úsek a začal testovat...
zkoušel jsem rychle za sebou opakovaně sekvenci rozjezd a postupné řazení 1 až 5 (na šestku byla ta rovina krátká....vždy sem řadil při dosažení stejných otáček, sekvence šly rychle za sebou, aby autí nevychladlo)
a) pod plným plynem
b) pod 1/2 až 2/3 plynem
100% plyn
při přeřazení 2500toček: nic se neděje
při řazení při 3000 toček, jednička, dvojka, trojka v pohodě, při vytočení čtyřky na 3000 a řazení za pět už to nespadlo
řazení při 3500, 4500, 5500: jednička dvojka v poho, další kvalty už nepadají
neplný plyn
při přeřazení 2500, 3000 toček: nic se neděje
při řazení při 3500 toček jednička, až při řazení čtyřka-pětka to nespadlo
řazení při 4500, 5500: jednička dvojka v poho, trojka skoro taky, další kvalty už nepadají
když sem dal mezi sekvencemi pauzu 3-5minut (stojící auto, běžící motor) a pak vyrazil, tak první následující sekvence 1 až 5 s řazením při cca 3500toček byla naprosto bez problema
při sekvenci (po odpočinku/vychladnutí viz výše) s řazením nad 5000toček až po tři včetně fpoho, čytřka už nespadla
Dále - zahřáté auto (bez vychlazení): jedu ustálenou rychlostí s ustálenými otáčkami (třeba dvojka nebo trojka a 3500toček, tj. jen pod mírným , ale několik sekund až desítek sekund stále stejným plynem), a pokusím se přeřadit, tak to nespadne, naopak, vyletí o 50-100 nahoru a až potom začne pomalu padat.
Čili shrnutí: pokud otáčky stihnou vyletět rychle (pár sekund) k okamžiku řazení, tak OK, jak to (z jakékoli příčiny - logicky nárust otáček je rychlejší na nižší stupně)) mám pod plynem delší dobu mezi řazeními, tak to nepadá..... "vychlazený" motor se chová krapet líp.
Sebejistě vylučuju "lopatu".... takže otázka fakt je: je to pičatý SW nebo tam je něco HW špatně?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Hele jestli tě to potěší, jakože vzhledem ke stavu nasranosti asi ne, tak naše rodinné Mondeo MK II 2.0 z roku 2000 s Euro 3 dělá naprosto to samé
Glider: Tam to bude imho tím, že je to pofacelift s nějakou eko fíčurou, předfaceliftová P11 SR20DE to nedělá, holt rozdíl mezi Euro 2 a 3
Glider: Tam to bude imho tím, že je to pofacelift s nějakou eko fíčurou, předfaceliftová P11 SR20DE to nedělá, holt rozdíl mezi Euro 2 a 3
Ain´t nobody got time for that
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Já teda nejsem žádný odborník, ale není to prostě jednoduše softwarové nastavení toho motoru? Na Mondeu to dělá to samé, viz předchozí příspěvek.honziss píše:Trápí mě to dlouho, takže už jsem vyřadil několik možných příčin: teplota motoru, venkovní počasí, rychlost auta, otáčky motoru, zapnuté el příslušenství, benzín, 1x škrtící klapka, svíčky, zatížení motoru...nic s tím nesouvisí.
Good luck.
Ain´t nobody got time for that
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
U koncernových aut (VW) se podobně projevovala závada na spínači spojkového pedálu. Ale chovalo se to tak stále, ne jen někdy...
Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)
Pavproch: co tankujes za benzin?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW