Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Honza42 - přesně tak. Já myslim, že kdo chce pochopit, chápe. Ostatní je přesvědčovat zbytečné a o ultimovi ani nemluvim, to je oddělená třída
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
o tom si povime az zas prehlidnes jestraba na D2řidičBOB píše:Weeper: co to zase meleš za blbosti?? Za kraviny likvidační postih? Ti už úplně jebe nebo žijeme každý v jiném státě?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Však za to dostal hodně malou pokutičku a je si toho jistě vědom.
Také se mi zdá, že ostatní tu žijete v nějakém jiném světě, jakoby tu byl ještě socialismus. Pokuty jsou u nás naopak moc nízké a časem bude třeba přitvrdit.
Já se řídím heslem, že kdo má na naftu a benzin, tak musí mít i na pokuty, pokud na to nemá, tak ať chodí pěšky.
Také se mi zdá, že ostatní tu žijete v nějakém jiném světě, jakoby tu byl ještě socialismus. Pokuty jsou u nás naopak moc nízké a časem bude třeba přitvrdit.
Já se řídím heslem, že kdo má na naftu a benzin, tak musí mít i na pokuty, pokud na to nemá, tak ať chodí pěšky.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Právě, že já o pokutách zas tolik nemluvim. Ale i ty jsou v přepočtu na hrubou mzdu vysoký vzhledem k většině států EU. V současné době jsou pokuty k tomu, aby odradily řidiče, co maj malej nájezd km a je velmi málo pravděpodobný, že by přišli o řidičák nebo prostě pro socky. Myslim, že většina lidí řeší spíš ty body a zasvědcenější řidiči kombinaci bodů a hlavně jednou nebo dvakrát a dost.
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Já ale nevidím žádný důvod, proč pokuty přepočítávat na hrubou mzdu. Přepočítávájí snad čerpadláři cenu PHM na hrubou mzdu? Ne a stejně se jezdí čím dál tím víc.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
No troufám si tvrdit, že v Německu maj rozhodně větší průměrnej nájezd na řidiče než u nás. To zaprvé a zadruhé tim spočítáš skutečnej dopad pokuty. Když má někdo mrzdu 100 000 Kč a další 25 000 Kč, tak ten první pocítí stejnou částku 4x menší měrou než ten druhej. Samozřejmě tam maji třeba bydlení nákladnější, ale stejně je tam životní úroveň na míle vzdálená té v ČR.
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
to si klidne muzeme... To nebylo banalni prekroceni rychlosti. Navic jsem trest prijal prestupek vyresil na miste.Bond007 píše: o tom si povime az zas prehlidnes jestraba na D2
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Weeper: bodovy system byl zaveden prave kvuli lidem jako jsi Ty nebo ja, pro ktere je pokuta jenom vydaj navic, ale nijak dramaticky. O RP se ale bojis - a to prave kvuli bodum, protoze na nem do jiste miry zalezi Tva prace a bez nej by se Ti zivot znacne zkomplikoval (i me).
Srovnavat nasi demokracii v socialistickem pojeti s Nemeckem nebo Rakouskem je zcestne a to ne jenom v oblasti dopravy.
Neber mne prosim jako moralistu, ktery vubec netusi, o cem mluvis. Ja to vim moc dobre. Jenom se vzdy budu pozastavovat nad jednanim jednotlivcu, kteri nerespektuji zakony a delaji z toho temer hrdinske ciny.
Kazdy prestupek, byt za nej hrozi ta Tvoje likvidacni sankce, se da vyresit... Ale kdyz ridic zapocne honicku nezastavenim policii, tak to nikdy nemuze dopadnout dobre. A ted je jenom otazka, zda to bude pronasledovatel nebo pronasledovany. Ale je potreba si uvedomit, ze policie v tomto pripade pouze plni to, co ji uklada zakon. Chyba, pokud je, tak je systemova.
Srovnavat nasi demokracii v socialistickem pojeti s Nemeckem nebo Rakouskem je zcestne a to ne jenom v oblasti dopravy.
Neber mne prosim jako moralistu, ktery vubec netusi, o cem mluvis. Ja to vim moc dobre. Jenom se vzdy budu pozastavovat nad jednanim jednotlivcu, kteri nerespektuji zakony a delaji z toho temer hrdinske ciny.
Kazdy prestupek, byt za nej hrozi ta Tvoje likvidacni sankce, se da vyresit... Ale kdyz ridic zapocne honicku nezastavenim policii, tak to nikdy nemuze dopadnout dobre. A ted je jenom otazka, zda to bude pronasledovatel nebo pronasledovany. Ale je potreba si uvedomit, ze policie v tomto pripade pouze plni to, co ji uklada zakon. Chyba, pokud je, tak je systemova.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Není jiné překročení na místě, které se dá legálně vyřešit na místě, než banální. Cokoli do 180 na dálnici je dle mého banální, pokud nevládnou nějaké kruté povětrnostní podmínky.
Potom je potřeba se zamyslet, jestli náhodou není lepší řesit problémy na jiné straně pólu než zpřísňováním postihů. Tvá poznámka při srovnání s Německem nebo Rakouskem je tedy sice správná, ale řešení je potřeba hledat jinde než v utahování šroubu.
Já jsem z toho nikdy hrdinskej čin nedělal, pouze pochybuju o společenské nebezpečnosti za určité přestupky. Dále potom hodně záleží, v jakém případě je konkrétní přestupek naplněn. Dle mého je naprosto nepřípustný dát stejnou sankci za 90 na 50 na magistrále nebo na Spořilovský, kde je 50 jen kvůli hluku, a za 100 v pěší zóně. Tak tu můžeme dále a dále pokračovat přes zákaz předjíždění, kdy v jednom případě je někdo přinejmenšim omezen a v druhym případě je tam značka naprosto zbytečně a úsek je přehledný nebo jsou podmínky dané zákonem překročeny, ale není porušen žádný zájem na bezpečnosti provozu.
Samozřejmě, že se vyřešit dá, ale za jakou cenu? A je to vždy 100% a legální? Můžeme tu projít od antiradarů, databází měřicích míst, legálních cest jako je protahování SŘ do promlčení, odložení kvůli něčemu, dobrej právník atd... Potom tu jsou samozřejmě nelegální cesty jako je třeba rušička, úplatek, kontakty, pokuta za něco jinýho bez bodů atd. Ale já se ptám proč? Vždyť by to šlo tak jednoduše a bez komplikací, prostě tvrdý sankce k ničemu kromě zpomalení dopravy nevedou. Jsou přestupky, který bych tvrdě postihoval, ale to je při současném zastoupení pouze zlomek sankcí a ještě je potřeba posoudit, zda tim porušenim byla ohrožena bezpečnost, dal bych ruku do ohně za to, že ve většině případů ne. Jsem rozhodně pro individuální posouzení. Dnes se dá prostě jeden flastr za diametrálně odlišné chování z hlediska bezpečnosti a to je špatně.
To je dle mého blbost. Honička může dopadnout úplně jednoduše - řidič ujede, policie nenabourá a všichni jsou spokojení. Policie si teda nemůže vyinkasovat plusový body za další přestupek vražedného piráta, který by jistě o pár kilometrů dál někoho svými 120 na 90 zabil, ale jinak se nestane vůbec nic.
Potom je potřeba se zamyslet, jestli náhodou není lepší řesit problémy na jiné straně pólu než zpřísňováním postihů. Tvá poznámka při srovnání s Německem nebo Rakouskem je tedy sice správná, ale řešení je potřeba hledat jinde než v utahování šroubu.
Já jsem z toho nikdy hrdinskej čin nedělal, pouze pochybuju o společenské nebezpečnosti za určité přestupky. Dále potom hodně záleží, v jakém případě je konkrétní přestupek naplněn. Dle mého je naprosto nepřípustný dát stejnou sankci za 90 na 50 na magistrále nebo na Spořilovský, kde je 50 jen kvůli hluku, a za 100 v pěší zóně. Tak tu můžeme dále a dále pokračovat přes zákaz předjíždění, kdy v jednom případě je někdo přinejmenšim omezen a v druhym případě je tam značka naprosto zbytečně a úsek je přehledný nebo jsou podmínky dané zákonem překročeny, ale není porušen žádný zájem na bezpečnosti provozu.
Samozřejmě, že se vyřešit dá, ale za jakou cenu? A je to vždy 100% a legální? Můžeme tu projít od antiradarů, databází měřicích míst, legálních cest jako je protahování SŘ do promlčení, odložení kvůli něčemu, dobrej právník atd... Potom tu jsou samozřejmě nelegální cesty jako je třeba rušička, úplatek, kontakty, pokuta za něco jinýho bez bodů atd. Ale já se ptám proč? Vždyť by to šlo tak jednoduše a bez komplikací, prostě tvrdý sankce k ničemu kromě zpomalení dopravy nevedou. Jsou přestupky, který bych tvrdě postihoval, ale to je při současném zastoupení pouze zlomek sankcí a ještě je potřeba posoudit, zda tim porušenim byla ohrožena bezpečnost, dal bych ruku do ohně za to, že ve většině případů ne. Jsem rozhodně pro individuální posouzení. Dnes se dá prostě jeden flastr za diametrálně odlišné chování z hlediska bezpečnosti a to je špatně.
To je dle mého blbost. Honička může dopadnout úplně jednoduše - řidič ujede, policie nenabourá a všichni jsou spokojení. Policie si teda nemůže vyinkasovat plusový body za další přestupek vražedného piráta, který by jistě o pár kilometrů dál někoho svými 120 na 90 zabil, ale jinak se nestane vůbec nic.
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Dopravní předpisy jsou dopravní předpisy a řidič nemá co polemizovat o jejich adekvátnosti, řidič se jimi má pouze řídit. Časem bude třeba zavést povinné psychotesty pro všechny řidiče, aby se takoví nepřizpůsobiví řidiči deliminovali a ztratili zdravotní způsobilost k řízení motorových vozidel.