Jak snižovat spotřebu
Re: Jak snižovat spotřebu
Hezké. Pravděpodobně kurz čínštiny pro pokročilé.
Re: Jak snižovat spotřebu
mily jakube opet jsi mimo a opet je to proto ze nerozumus psanemu textu. Jinak bys pochopil ze muj popis ztraty energie se tyka kratke nerovnosti, na ktere dojde k propruzeni a zpetnrmu vypruzeni v case podstatne kratsim nez je doba kmitu karoserie auta. Takze tvuj graf zavislosti amplitudy na case je o necem uplne jinem, stejne tak i dalsi vyvozovane zavery. Nerikam ze nemuzes mit pravdu ale mluvis o necem jinem.
A co se tyka funkce tlumicu myslim ze o tom taky neco vim vzhledem k faktu ze se uz roky zabyvam upravami a ladenim motocyklovych tlumicu. Ke spokojenosti uzivatelu.
A co se tyka funkce tlumicu myslim ze o tom taky neco vim vzhledem k faktu ze se uz roky zabyvam upravami a ladenim motocyklovych tlumicu. Ke spokojenosti uzivatelu.
Re: Jak snižovat spotřebu
Vzhledem ke spotřebě paliva je nejlepší tuhá a netlumená náprava.
Re: Jak snižovat spotřebu
nezbývá než souhlasitJakub.K píše:...Z mé strany je to demagogie....
Re: Jak snižovat spotřebu
co se snižování spotřeby týče, tak doporučuji konzultovat s Gerhardem Plattnerem z rakous. Člověk, kterej s Fábií umí jet za 2,21l/100 asi ví jak na to. A skoro bych se vsadil, že tlumiče neměl opotřebené
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak snižovat spotřebu
Myslim ze takova jizda bude uz hodne velka krec a hodne odrikani
Re: Jak snižovat spotřebu
to nepochybně..........každopádně za tím musí bejt ještě něco navíc Problém je, že najít k těm jeho "economy run" nějaký větší podrobnosti nejde. Kecy jen o lehký noze neberu. Musí tam bejt mimo samozřejmejch věcí ještě nějakej fígl. Osobně se domnívám, že mimo jeho schopností jde o správnou kombinaci těchhle věcí:
1)pneu s minimálním valivým odporem + přehuštění co snesou
2)v motoru i převodovce absolutní minimum volejů a ještě navíc to určo nebudou nějaký obyčejný
3) přemapovaná ŘJ speciálně pro tyhle účely + motor zaběhnutej "na spotřebu"
4)jízda v období, kdy venkovní teploty jsou optimální + správná volba trasy
5)využívání aerodynamiky (možná nějak pozakrytovanej podvozek) + maximální využívání "slipstreamu" (jezdí prakticky jen po dálnicích takže viset za kamíkama by neměl bejt problém)
Ale možná se mejlím
1)pneu s minimálním valivým odporem + přehuštění co snesou
2)v motoru i převodovce absolutní minimum volejů a ještě navíc to určo nebudou nějaký obyčejný
3) přemapovaná ŘJ speciálně pro tyhle účely + motor zaběhnutej "na spotřebu"
4)jízda v období, kdy venkovní teploty jsou optimální + správná volba trasy
5)využívání aerodynamiky (možná nějak pozakrytovanej podvozek) + maximální využívání "slipstreamu" (jezdí prakticky jen po dálnicích takže viset za kamíkama by neměl bejt problém)
Ale možná se mejlím
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak snižovat spotřebu
možná i vypínání motoru za jízdy kde to jen jde
a dá se i víc - např vyrvat katalyzátor apod
a dá se i víc - např vyrvat katalyzátor apod
Re: Jak snižovat spotřebu
Re: Vana
1) Nemůžeš vztahovat celkovou spotřebu k nějakému krátkému úseku. Průměrná spotřeba se počítá na 100km, ty se bavíš jen o jedné díře.
2) V tom mém dlouhosáhlém demagogickém článku, jsem se úmyslně zmínil o tom, že zachování energie je svině. To co tlumič nepobere hned, přenese jinam. Správně se zmiňuješ o faktu, že špatný tlumič v krátkém čase nepobere vše, ale já jsem říkal, že on tu sílu nevytratí (to by to byl právě dokonalý tlumič perpetu mobile), on jí jen přenese. Přenese jí většinou tam, kde jí nechceme, tedy začne přenášet váhu vozu a to už by jsme se dostali až k relativitě, takže zůstanu u své demagogie. Jen pro tvou představu, doufám, že mi po krátkém přemýšlení dáš za pravdu, se se špatným tlumičem přenese váha ve směru jízdy většinou na zadní nápravu, tím se značně ubere trakce na hnané nápravě, (ach ta zasraná dynamika a hybnost) zatíží se vůz a motor tak i tak bude muset vynaložit víc práce.
3) -> když bych měl být až moc velký hnidopich, špatný tlumič výrazně zvyšuje rozdíly ve světlé výšce na přední nápravě, kývavým pohybem.... Tím zaprvé zvyšuje jak Sx čelní plochu vozidla, tak i zhoršuje proudění vzduchu pod vozem a zvyšuje i koeficient Cx...... Nechci ti kazit iluze, ale jízda se zrcátky na dálnici a bez nich měřitelná je a to ovlivňuje hlavně čelní plochu, přičemž navýšení podvozku na přední nápravě výhradně koeficient..... Rozdíl výšky náprav o 3cm udělá z cx 0.31 cca cx 0.4.... to při 130km rychlosti navýší odpor vzduchu u řekněme oktávky o cca (780N-580N)= 200N cca což oktávku 81kw na 4ku při zrychlení ze 127->130km/h zpomalí o 0,06s (celková hmotnost 1460kg) a tam to už jde do kilowattů.... počítal jsem jen se změnou cx...
4) chování tlumení motorky a vozidla je docela odlišná věc. Pevně věřím, že o tom víš mnoho, motorkářskou praxi nemíním nijak napadat, neb se tímto neživím. Pracují jenom ve vývoji podvozkových komponent pro automobilový průmysl.
5) Tlumič zkrátka pohlcuje energie a přetváří na teplo, ovšem musíš se koukat na to co všechno tím ten tlumič způsobuje. Tvrdit jen, že spáli nějakou energii, kterou musí dohnat motor, je dost odvážné, neb motor je ta první věc, co vozu uděluje hybnost a tlumič to poslední co mu ho krade. Realita je taková, že zdravý tlumič je nedílnou součástí vozidla k tomu aby se zaručila jak bezpečnost, tak i nízké provozní náklady.
btw- eko race se jezdí dle pravidel tak, že průměrná rychlost nesmí klesnout pod 55km/h...... To není zrovna málo... Udělá to třeba jízdu pomalejší o 5-10km/h, ovšem vzhledem k tomu, že řidiči zajíždějí až o 60% lepší hodnoty spotřeby než technicky udávané, je zde patrný fakt, že technika jízdy a znalost terénu je prostě na prvním místě. Btw a i přes to, tito řidiči nedělají brzdy provozu, neb jezdí plynule a čitelně a dají se snadno předjíždět.
se svým vozem jsem dle těchto pravidel zajel 3.2l/100 na trase po vysočině tam a zpátky, cca 250ujetých kilometrů, a mám v papírech 5.3, normálně jezdím 5.6.... Vůz nemám nikterak upravován a to je to posraný Fiat Stilo JTD 85kW.
1) Nemůžeš vztahovat celkovou spotřebu k nějakému krátkému úseku. Průměrná spotřeba se počítá na 100km, ty se bavíš jen o jedné díře.
2) V tom mém dlouhosáhlém demagogickém článku, jsem se úmyslně zmínil o tom, že zachování energie je svině. To co tlumič nepobere hned, přenese jinam. Správně se zmiňuješ o faktu, že špatný tlumič v krátkém čase nepobere vše, ale já jsem říkal, že on tu sílu nevytratí (to by to byl právě dokonalý tlumič perpetu mobile), on jí jen přenese. Přenese jí většinou tam, kde jí nechceme, tedy začne přenášet váhu vozu a to už by jsme se dostali až k relativitě, takže zůstanu u své demagogie. Jen pro tvou představu, doufám, že mi po krátkém přemýšlení dáš za pravdu, se se špatným tlumičem přenese váha ve směru jízdy většinou na zadní nápravu, tím se značně ubere trakce na hnané nápravě, (ach ta zasraná dynamika a hybnost) zatíží se vůz a motor tak i tak bude muset vynaložit víc práce.
3) -> když bych měl být až moc velký hnidopich, špatný tlumič výrazně zvyšuje rozdíly ve světlé výšce na přední nápravě, kývavým pohybem.... Tím zaprvé zvyšuje jak Sx čelní plochu vozidla, tak i zhoršuje proudění vzduchu pod vozem a zvyšuje i koeficient Cx...... Nechci ti kazit iluze, ale jízda se zrcátky na dálnici a bez nich měřitelná je a to ovlivňuje hlavně čelní plochu, přičemž navýšení podvozku na přední nápravě výhradně koeficient..... Rozdíl výšky náprav o 3cm udělá z cx 0.31 cca cx 0.4.... to při 130km rychlosti navýší odpor vzduchu u řekněme oktávky o cca (780N-580N)= 200N cca což oktávku 81kw na 4ku při zrychlení ze 127->130km/h zpomalí o 0,06s (celková hmotnost 1460kg) a tam to už jde do kilowattů.... počítal jsem jen se změnou cx...
4) chování tlumení motorky a vozidla je docela odlišná věc. Pevně věřím, že o tom víš mnoho, motorkářskou praxi nemíním nijak napadat, neb se tímto neživím. Pracují jenom ve vývoji podvozkových komponent pro automobilový průmysl.
5) Tlumič zkrátka pohlcuje energie a přetváří na teplo, ovšem musíš se koukat na to co všechno tím ten tlumič způsobuje. Tvrdit jen, že spáli nějakou energii, kterou musí dohnat motor, je dost odvážné, neb motor je ta první věc, co vozu uděluje hybnost a tlumič to poslední co mu ho krade. Realita je taková, že zdravý tlumič je nedílnou součástí vozidla k tomu aby se zaručila jak bezpečnost, tak i nízké provozní náklady.
btw- eko race se jezdí dle pravidel tak, že průměrná rychlost nesmí klesnout pod 55km/h...... To není zrovna málo... Udělá to třeba jízdu pomalejší o 5-10km/h, ovšem vzhledem k tomu, že řidiči zajíždějí až o 60% lepší hodnoty spotřeby než technicky udávané, je zde patrný fakt, že technika jízdy a znalost terénu je prostě na prvním místě. Btw a i přes to, tito řidiči nedělají brzdy provozu, neb jezdí plynule a čitelně a dají se snadno předjíždět.
se svým vozem jsem dle těchto pravidel zajel 3.2l/100 na trase po vysočině tam a zpátky, cca 250ujetých kilometrů, a mám v papírech 5.3, normálně jezdím 5.6.... Vůz nemám nikterak upravován a to je to posraný Fiat Stilo JTD 85kW.
Re: Jak snižovat spotřebu
Tvoje odpověď obsahuje množství věcných chyb
1. - Celkovou spotřebu můžu klidně vztahovat ke krátkému úseku, protože libovolně dlouhá trať je vždy složena z krátkých dílčích úseků. Takže pokud mi krátký úsek zvýší z nějakého důvodu spotřebu o 10% a na trati se budou takové úseky pravidelně opakovat, i výsledná průměrná spotřeba bude vyšší o těch 10%.
2. Váha vozu (přesněji jeho hmotnost) se nikam nepřenáší jak tvrdíš, a to ani špatným ani dobrým tlumičem. Rozložení hmotnosti je dáno hmotností a prostorovým uspořádáním jednotlivých komponent a za jízdy se prakticky nemění. Může se měnit pouze okamžité zatížení jednotlivých kol v důsledku dynamických sil nebo náklonu auta. A s relativitou (pokud myslíš teorii relativity) to nemá společného už vůbec nic. Takže za pravdu ti nedám.
3. Změnou výšky auta nad vozovkou se nemění jeho čelní plocha Sx jak tvrdíš, ale pouze koeficient odporu Cx. V ostatním můžeš mít pravdu
4. Vysvětli mi v čem se podle tebe tak zásadně liší chování tlumení motorky a auta
5. Netroufl bych si říct že tlumič je až to poslední co spotřebovává energii motoru. Míra spotřeby je do značné míry úměrná tvorbě ztrátového tepla a jsem přesvědčený že tlumiče v tomhle ohledu nehrají zdaleka poslední roli. Souhlasím že zdravý tlumič je nezbytný pro jízdní vlastnosti auta. Ale je to podobně jako u mnoha dalších prvků v autě, tedy komfort a chování ovšem za cenu spotřeby energie.
1. - Celkovou spotřebu můžu klidně vztahovat ke krátkému úseku, protože libovolně dlouhá trať je vždy složena z krátkých dílčích úseků. Takže pokud mi krátký úsek zvýší z nějakého důvodu spotřebu o 10% a na trati se budou takové úseky pravidelně opakovat, i výsledná průměrná spotřeba bude vyšší o těch 10%.
2. Váha vozu (přesněji jeho hmotnost) se nikam nepřenáší jak tvrdíš, a to ani špatným ani dobrým tlumičem. Rozložení hmotnosti je dáno hmotností a prostorovým uspořádáním jednotlivých komponent a za jízdy se prakticky nemění. Může se měnit pouze okamžité zatížení jednotlivých kol v důsledku dynamických sil nebo náklonu auta. A s relativitou (pokud myslíš teorii relativity) to nemá společného už vůbec nic. Takže za pravdu ti nedám.
3. Změnou výšky auta nad vozovkou se nemění jeho čelní plocha Sx jak tvrdíš, ale pouze koeficient odporu Cx. V ostatním můžeš mít pravdu
4. Vysvětli mi v čem se podle tebe tak zásadně liší chování tlumení motorky a auta
5. Netroufl bych si říct že tlumič je až to poslední co spotřebovává energii motoru. Míra spotřeby je do značné míry úměrná tvorbě ztrátového tepla a jsem přesvědčený že tlumiče v tomhle ohledu nehrají zdaleka poslední roli. Souhlasím že zdravý tlumič je nezbytný pro jízdní vlastnosti auta. Ale je to podobně jako u mnoha dalších prvků v autě, tedy komfort a chování ovšem za cenu spotřeby energie.