Tak jsem si všiml jedné zajímavé věci. Nevím to stoprocentně, ale dlouhodobým pozorováním mám zjištěno, že množství oleje v motoru má vliv na jeho spotřebu (jenom nevím proč a jestli nepřehlížím i jiný faktor).
Jak někteří víte, tak 2.0 TFSI motory papají olej. Ne nějak moc, tak 0,5 - 1 litr na 10000 km. Ale papají. No a pozoroval jsem to už u svého předchozího auta (Octavia II RS) - vždy, když byla potřeba dolít olej, tak se poté zvedla spotřeba zhruba o půl litru na 100 km. Totéž pozoruju i teď u GTI (což je sice trochu jiný motor, ale pořád 2.0 TSI).
Netuší někdo, jak by to ten olej mohl způsobovat?
Vliv množství oleje na spotřebu
Re: Vliv množství oleje na spotřebu
Je to znama vec. Neznam presne mechanismus jak to funguje, ale cim vic je oleje v motoru, tim ma vetsi vnitrni ztraty a tedy nizsi vykon a vyssi spotrebu. Lze to zdmerit i na brzde. Mezi minimem a maximem na rysce je vzdy nekolik procent opakovane meritelny rozdil.
Treba do zavodnich motoru se obvykle dava absolutni bezpecne minimum oleje a ani decka navic prave z tohoto duvodu.
Treba do zavodnich motoru se obvykle dava absolutni bezpecne minimum oleje a ani decka navic prave z tohoto duvodu.
Re: Vliv množství oleje na spotřebu
čím víc oleje v klikové skříni tím víc ho klika musí vířit, i když se hladiny přímo nedotýká
u závodních motorů se to neřeší malou náplní ale hlavně mazáním se "suchou skříní" což znameá že olej se neshromažďuje v klikové skříni ale v samostatném zásobníku. Je to zároveň bezpečnější při velkém přetížení v zatáčkách, akceleraci a brzdění nebo velkých náklonech - olej se neodlije od sacího koše mazacího čerpadla
u závodních motorů se to neřeší malou náplní ale hlavně mazáním se "suchou skříní" což znameá že olej se neshromažďuje v klikové skříni ale v samostatném zásobníku. Je to zároveň bezpečnější při velkém přetížení v zatáčkách, akceleraci a brzdění nebo velkých náklonech - olej se neodlije od sacího koše mazacího čerpadla
Re: Vliv množství oleje na spotřebu
Suchym karterem to resi profici s odpovidajicim financnim zazemim, my, socky, navarime do vany prepazky, na koleni vybouchame z plechu windage tray a jsme s tim hotovi
Re: Vliv množství oleje na spotřebu
LOL, tos mi připomněl můj týden starý zážitek, kdy jsem se studeným motorem říznul dlouhou zatáčku až na mě golf pípnul, že je kritický tlak oleje a ať jako okamžitě zastavím Asi se krapet "odkrvil"Vana píše:čím víc oleje v klikové skříni tím víc ho klika musí vířit, i když se hladiny přímo nedotýká
u závodních motorů se to neřeší malou náplní ale hlavně mazáním se "suchou skříní" což znameá že olej se neshromažďuje v klikové skříni ale v samostatném zásobníku. Je to zároveň bezpečnější při velkém přetížení v zatáčkách, akceleraci a brzdění nebo velkých náklonech - olej se neodlije od sacího koše mazacího čerpadla
Re: Vliv množství oleje na spotřebu
Jinak díky za odpovědi, zase jsem o něco moudřejší.