Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od charger »

Princip meziplynu je v tom, že tam ta rychlost zajede naprosto lehce, v podstatě sama. Proto stačí to tam nervát za každou cenu a bude to v pohodě. Já se to učil jako samouk a zuby jsem nepočítal nikdy...a vlastně se to učím stále
Ain´t nobody got time for that
JARDA001
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: stř 15 úno 11:37

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od JARDA001 »

to charger: Tak to doufám že na tom budu podobně a že si to nezkazim těma zubama:D;) Ještě jednou díky všem.
vojtadub
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: sob 26 bře 23:17

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od vojtadub »

Kdyz to tam nebudes "rvat hlava nehlava", ale s citem, tak sance, ze spocitas zuby je velice minimalni.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Snowman000 »

Zuby sa daju pocitat len pri skusani pravych medziplynov, ked to tam clovek chce narvat este pred druhym stlacenim spojky, aspon mne sa to parkrat takto podarilo(a fakt som to tam nenarval moc no saltpaka u mna ide dost ztuha...) a potom som sa autu musel ospravedlnovat :( No myslim, ze ak by clovek v ten moment trafil fakt presne tie otacky tak by mu to tam malo vbehnut samo ako bez spojky :P
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

Jakub.K píše:
JARDA001 píše:chtěl bych se zeptat, po jaké době (orientačně) jste se přestali bát že vám to ujede a vezmete to přes zuby? chápu, základ je asi začít s vypnutym motorem ale stejně....
ono s vypnutým motorem se moc srovnávat otáčky nenaučíš. A kdy to přijde? To je ryze individuální. Já na toto koule nemám dodnes. Respektive vážím si svého vozu neb případné Faily nemusí být nic levného pro celkovou údržbu a náklady.
Co se správných otáček týče, doporučuji sehnat si převodové poměry ke svému vozidlu, naučit se průběh rychlostí na každý stupeň zvlášť a máš vystaráno. Když tohle znáš, tak se nemusíš bát situace,. kdy ti výrazně klesne rychlost pomalým řazením a v ten moment nevíš jak máš srovnat motor (ostatně, to se musí stát tvou přirozeností)..... Já prostě vidím jasně, že když jedu 100, tak to mám 3850 ot na 4ku 2950ot na 5ku a na trojku 5050.... Zde jde krásně vidět, jak to u dízlu nemá vůbec žádný smysl.... Už i proto, že třeba motor vůbec nebrzdí. Dá se jezdit i bez toho. Stačilo mi blbnout s felicii 1.3MPI, ale to není auto pro sportovní účely.... (bavím se o seriovkách)

Jako nej rešení vidím řazení úplně bez spojky.... To chce ale sakra velké koule ^:)^
tvl ucit se prubej otacek a rychlosti =)) ..vazne nevim co k tomu napsat
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Jakub.K
Autoškolák
Příspěvky: 27
Registrován: pát 17 úno 08:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Jakub.K »

Bond007 píše:
Jakub.K píše:
JARDA001 píše:chtěl bych se zeptat, po jaké době (orientačně) jste se přestali bát že vám to ujede a vezmete to přes zuby? chápu, základ je asi začít s vypnutym motorem ale stejně....
ono s vypnutým motorem se moc srovnávat otáčky nenaučíš. A kdy to přijde? To je ryze individuální. Já na toto koule nemám dodnes. Respektive vážím si svého vozu neb případné Faily nemusí být nic levného pro celkovou údržbu a náklady.
Co se správných otáček týče, doporučuji sehnat si převodové poměry ke svému vozidlu, naučit se průběh rychlostí na každý stupeň zvlášť a máš vystaráno. Když tohle znáš, tak se nemusíš bát situace,. kdy ti výrazně klesne rychlost pomalým řazením a v ten moment nevíš jak máš srovnat motor (ostatně, to se musí stát tvou přirozeností)..... Já prostě vidím jasně, že když jedu 100, tak to mám 3850 ot na 4ku 2950ot na 5ku a na trojku 5050.... Zde jde krásně vidět, jak to u dízlu nemá vůbec žádný smysl.... Už i proto, že třeba motor vůbec nebrzdí. Dá se jezdit i bez toho. Stačilo mi blbnout s felicii 1.3MPI, ale to není auto pro sportovní účely.... (bavím se o seriovkách)

Jako nej rešení vidím řazení úplně bez spojky.... To chce ale sakra velké koule ^:)^
tvl ucit se prubej otacek a rychlosti =)) ..vazne nevim co k tomu napsat
učil, jelikož jsem si navrhoval svou vlastní převodovku přesně na svůj naměřený průběh kroutícího momentu z brzdy (pochopitelně jen návrh, aby si někdo nemyslel že si je snad vyrábím). Při výpočtu dynamiky a zrychlení, jsem to řešil musel a vrylo se mi to do paměti. Vcelku užitečné. Nic víc, nic míň... hnidopich a perfekcionista, demagog a především řidič amatér \m/
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

a jak to pomuze provadeni meziplynu? to jako koukas na otackomer a snazis se to trefit? :D
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

jinak razeni bez spojky taky neni zasadni problem, ale chce to mit spis vhodne auto... u tdi 66kW jsem tak radil bezne
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Honza42 »

Spíš než bez spojky se to učte bez ubrání plynu. Zvlášť v době el. plynu stejně o normálním meziplynu nelze vůbec ani uvažovat.
Takže: Jedeš za 4, spojku, vyřadíš, pustíš spojku šlápneš spojku, zařadíš 3, pustíš spojku. S plynem nehýbeš, otáčky po celou dobu letí nahoru, takže musíš celkem pospíchat :D . Nelze pochopitelně začínat s plynem na podlaze. Ale se služební Š120 před nějakými 25-30 lety jsme to praktikovali a přežila to.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

proc by s elektronickym plynem nesly meziplyny?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Odpovědět