Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Ale rád jsem zavzpomínal na celkem hezký zvukový projev GTI...
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
GTI bylo celkove povedene auto. Ne bez much, ale daleko lepsi, nez by clovek od VW te doby cekal.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
- MaRRos
- Autoškolák
- Příspěvky: 28
- Registrován: pát 17 čer 12:27
- Bydliště: Heřmanův Městec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Hezky to tu máte popsaný. Ale já bych se rád zeptal, když už mám auto, kterému se příliš nechce projíždět zatáčky s vyoseným zadkem, jak mu pomoci? Jak udělat z notorické nedotáčivosti lehkou přetáčivost?
Respektive jak ho "uživatelsky nastavit"? Na jaký tlaky foukat pneu, má cenu přesouvat hmotnost z předku do zadu (pro zmenšení nedotáčivosti), nebo jak ovlivnuje nastavení podvozku charakter vozu(tuhosti P/Z nápravy, silentbloky uložení náprav atd.) děkuji Maroš
Respektive jak ho "uživatelsky nastavit"? Na jaký tlaky foukat pneu, má cenu přesouvat hmotnost z předku do zadu (pro zmenšení nedotáčivosti), nebo jak ovlivnuje nastavení podvozku charakter vozu(tuhosti P/Z nápravy, silentbloky uložení náprav atd.) děkuji Maroš
Mároš - C2 VTSport
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
V pripade nevypinatelneho esp se da vzdycky vytahnout pojistka ne?
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
Na minulým autě jsem míval nastavenou na předních kolech rozbíhavost (1 mm) místo sbíhavosti (1,5 mm) a fungovalo to moc příjemně. Jediná negativní věc bylo mírné nestejnoměrné sjetí předních gum, ale nic tragického. Celkově auto bylo do zatáček agilnější.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- MaRRos
- Autoškolák
- Příspěvky: 28
- Registrován: pát 17 čer 12:27
- Bydliště: Heřmanův Městec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
lze tedy říci, že nastavením mírné rozbíhavosti oproti sbíhavosti lze docílit aby se automobil snáze posílal do zatáček? Platí to nějak obecně, nebo to platí pouze v některých případech? A lze nějak určit nějaký hodnoty sbíhavosti/rozbíhavosti , něco jako ideální nastavení dle tabulek, nebo zkušeností Pánů šoférů?
omlouvám se možná za hloupý dotaz, vím co znamenají pojmy sbíhavost/rozbíhavost, ale jaký mají vliv na chování vozu netuším...
omlouvám se možná za hloupý dotaz, vím co znamenají pojmy sbíhavost/rozbíhavost, ale jaký mají vliv na chování vozu netuším...
Mároš - C2 VTSport
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
k tomuhle bych ejste dodal ze pro pretacivost je prave lepsi posouvat hmotnost ze zadu dopredu, lehkej zadek am vzdy vetsi tendenci k zataceni staci tomu pomoci brzdama a volantemMaRRos píše:Hezky to tu máte popsaný. Ale já bych se rád zeptal, když už mám auto, kterému se příliš nechce projíždět zatáčky s vyoseným zadkem, jak mu pomoci? Jak udělat z notorické nedotáčivosti lehkou přetáčivost?
Respektive jak ho "uživatelsky nastavit"? Na jaký tlaky foukat pneu, má cenu přesouvat hmotnost z předku do zadu (pro zmenšení nedotáčivosti), nebo jak ovlivnuje nastavení podvozku charakter vozu(tuhosti P/Z nápravy, silentbloky uložení náprav atd.) děkuji Maroš
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
MaRRos: co jsem řešil geometrii s dvouma závodníkama, tak oba říkali že vždycky jezdili jen se sbíhavostí 0 (cokoli větší než 0 zvětšuje odpor a bere rychlost). Univerzální radu jakou nastavit rozbíhavost ti neřeknu. Já jsem postupoval tak, že originální sbíhavost byla 1,5mm tak jsem to přenastavil na rozbíhavost 1mm a fungovalo to. Zas to nic moc nestojí, takže s tím lze laborovat. Jen v servisu na mě zas koukali jak na blázna, když jsem to po nich chtěl nastavit .
Ad. obecný vliv: pokud máš místo sbíhavosti nastavenou rozbíhavost, tak vnitřní kolo je natočený víc do zatáčky takže má tendenci tě víc táhnout do zatáčky. Aspoň takhle se na to koukám já, dyžtak ať mě někdo poopraví.
Ad. obecný vliv: pokud máš místo sbíhavosti nastavenou rozbíhavost, tak vnitřní kolo je natočený víc do zatáčky takže má tendenci tě víc táhnout do zatáčky. Aspoň takhle se na to koukám já, dyžtak ať mě někdo poopraví.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
To Jarka: Rozbiehavost by mala este sposobovat urcitu nestabilitu vo vyssich rychlostiach, alebo skor taku nervozitu, inak ano tak chapem vplyv rozbiehavosti podobne ale odskusane to nemam
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
[/quote]beaumont píše: 2. dotaz - rizeny smyk/pretacivost u predokolky - zde mi to uz neni uplne jasne, nekdo pribrzdi, pak skubne volantem a plynem uz si to ridi, nekdo dela skandinavsky flick, tzn. takove esicko ze? jak na to?
Myslim, ze to bude u kazdeho auta jine a bude hodne zalezet na vyvazeni, nastaveni zadni napravy a nastaveni geometrie. Focus MKI bez ESP: zalezi na celkovem gripu, ale vetsinou staci najet do zatacky trochu rychleji, nechat zarazeny nizsi stupen a pak prudce ubrat plyn, vaha se prenese dopredu a zadek se sklouzne tak akorat.
Na trening jsou pak urcite nejlepsi dostatecne siroke najezdy a sjezdy z dalnic, dest a levne cinske gumy, popripade 4 roky stare zimaky barum ...na celou akci pak staci nizsi rychlost a min se tim huntuje podvozek nez lepivejch gumach...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k