Alfa Romeo 159
Alfa Romeo 159
Zdravím, nějak pokukuju po jiném autě na jaro a přemýšlím... Napadá mě všemožné, ale největšími kandidát je bmw e46 nějaký poslední rok v krásný výbavě v m paketu, vubec mě nezajímá, že to je již starý pekáč a mohl bych mít za takovou cenu třeba už nějakou e90 - ale tu nechci A poslední dobou se mi dostala do hledáku i Alfa 159, která se mi teda líbila od první chvíle a líbí i víc než bmw, jak venek, tak vnitřek... Bylo by to novější auto a v podstatě za stený nebo i menší peníze... Nečekám nějakou velkou dávku sportovnosti, ta už u 159 asi není, ale přesto snad tam trocha zůstala I proto bych bral Alfu spíše v naftě...
Jak je na tom 159 se spolehlivostí a vůbec nějakou radostí z jízdy? Nikdy jsem nebyl nějaký skalní fandy alfy, ale 159 mě prostě strašně bere... Až se bojím, že přestávám být soudnej a to jsem v ní ani nejel... :-/
Díky za info
Jak je na tom 159 se spolehlivostí a vůbec nějakou radostí z jízdy? Nikdy jsem nebyl nějaký skalní fandy alfy, ale 159 mě prostě strašně bere... Až se bojím, že přestávám být soudnej a to jsem v ní ani nejel... :-/
Díky za info
Re: Alfa Romeo 159
Nejvíc se toho samozřejmě dočteš na specializovaných serverech a férech, zejména na http://www.alfisti.cz
Ale stručně: 159 je výrazně jiné auto, než předchozí generace Alf 147/156/GT/166. V podstatě nahradila jak 156 tak 166, velikostí i prostorem uvnitř je tak někde mezi nimi. Je to samozřejmě mnohem modernější auto, s vynikající pasivní bezpečností, tuhou karoserií (nekroutí se) a na Alfu až nečekaně pohodlné a tiché. Ze starší generace si 159 zachovala velmi dobré jízdní vlastnosti, špičkové brzdy a rychlé, přesné a na dnešní dobu citlivé řízení. Vzhledem k nárůstu hmotnosti, emisním normám atd. se ovšem vytratila většina hravosti, pocitu že řídíš malé sportovní auto s karoserií hatch/sedan, jako to uměly 147/156 a trochu dokonce i 166. U 159 řídíš moderní auto se všemi klady i zápory. V podstatě podobný přerod jaký prodělalo BMW 3er od E46 k E90 (ostatně 159 není o moc těžší než srovnatelná E90 a přitom je prostornější).
Poměrně velkou změnu u 159 znamenal facelift pro modelový rok 2009 (MY 2009). Vzhledové změny jsou nepatrné, ale auto je odlehčené, má novou přední nápravu a vyřešený prakticky jediný problém po stránce spolehlivosti, a to řízení, které u verzí před FL občas zlobilo a muselo se vyměnit za inovovaný díl. Jinak se na 159 nic zásadního nekazí.
Motory:
- 1.8 MPI benzín NEBRAT (Opel... )
- 1.9 JTS a 2.2 JTS benzín téměř nejsou k mání, nejel jsem
- 3.2 V6 JTS, většinou (ne vždy) se stálým pohonem všech kol Q4 - jede slušně, ale nemá zvuk ani výkonovou špičku jako starší alfácké V6 "Busso", dost žere a upřímně říkám, že se nevyrovná motoru v BMW 330i. Pohon Q4 je dobrý, trvanlivý, ale těžký a ještě přidává spotřebě.
- 1.8 TBi (nebo též 1750 TBi): příšel spolu s FL, je to s náskokem nejlepší benzín a asi vůbec nejlepší motor ve 159. Jede téměř jako V6 JTS, ale žere o nějakých tři až pět litrů míň, je lehčí a výhradně s pohonem předních kol, zato s elektronickou simulací špéry Q2, která celkem dobře funguje. S ním je 159 krásně vyvážená, umí být i náznakově lehce přetáčivá, vrátila se jí část hravosti. Sám o ní vážně uvažuji
- 1.9 JTDm (Multijet): nafta, s výkonem 110 kW / 150 koní nejčastější motorizace ve 159. Spolehlivý trvanlivý motor, rozumná spotřeba, rozumné zrychlení, nepřetěžuje předek auta, ale žádná velká zábava. Dynamikou někde mezi BMW 318d a 320d.
(existuje i verze 1.9 JTDm 88 kW / 120 koní, ale těch je velmi málo a není důvod ji hledat, ač nejede tak zle jak by se dalo čekat)
- 2.0 JTDm (Multijet): nahradil 1.9 JTDm, o něco silnější (170 koní), celkem povedený, o spolehlivosti se zatím nic neví
- 2.4 JTDm: pětiválec, výkon kolem 200 koní, mohl být i s pohonem Q4, ale většina je FWD. Výrazně dynamičtější než 1.9 JTDm, na naftu pěkný zvuk, spolehlivost bez problémů. V přímce rychlejší než 320d, pomalejší než 330d (E90). Ale docela váží, takže auto s ním je v rychlejších zatáčkách více nedotáčivé.
Ještě bych dodal, že 159 mohla mít Sportpaket, který se týkal sedadel, kol, volantu + pedálů a dalších vzhledových věcí a pak drahý a skvělý TI paket, který kromě výše uvedeného přidával i sportovní ladění podvozku a až 19" kola (nebo 18", podle přání).
Moje volba: jednoznačně 1750 TBi + TI paket. To je jeden z favoritů na moje budoucí auto.
Ale stručně: 159 je výrazně jiné auto, než předchozí generace Alf 147/156/GT/166. V podstatě nahradila jak 156 tak 166, velikostí i prostorem uvnitř je tak někde mezi nimi. Je to samozřejmě mnohem modernější auto, s vynikající pasivní bezpečností, tuhou karoserií (nekroutí se) a na Alfu až nečekaně pohodlné a tiché. Ze starší generace si 159 zachovala velmi dobré jízdní vlastnosti, špičkové brzdy a rychlé, přesné a na dnešní dobu citlivé řízení. Vzhledem k nárůstu hmotnosti, emisním normám atd. se ovšem vytratila většina hravosti, pocitu že řídíš malé sportovní auto s karoserií hatch/sedan, jako to uměly 147/156 a trochu dokonce i 166. U 159 řídíš moderní auto se všemi klady i zápory. V podstatě podobný přerod jaký prodělalo BMW 3er od E46 k E90 (ostatně 159 není o moc těžší než srovnatelná E90 a přitom je prostornější).
Poměrně velkou změnu u 159 znamenal facelift pro modelový rok 2009 (MY 2009). Vzhledové změny jsou nepatrné, ale auto je odlehčené, má novou přední nápravu a vyřešený prakticky jediný problém po stránce spolehlivosti, a to řízení, které u verzí před FL občas zlobilo a muselo se vyměnit za inovovaný díl. Jinak se na 159 nic zásadního nekazí.
Motory:
- 1.8 MPI benzín NEBRAT (Opel... )
- 1.9 JTS a 2.2 JTS benzín téměř nejsou k mání, nejel jsem
- 3.2 V6 JTS, většinou (ne vždy) se stálým pohonem všech kol Q4 - jede slušně, ale nemá zvuk ani výkonovou špičku jako starší alfácké V6 "Busso", dost žere a upřímně říkám, že se nevyrovná motoru v BMW 330i. Pohon Q4 je dobrý, trvanlivý, ale těžký a ještě přidává spotřebě.
- 1.8 TBi (nebo též 1750 TBi): příšel spolu s FL, je to s náskokem nejlepší benzín a asi vůbec nejlepší motor ve 159. Jede téměř jako V6 JTS, ale žere o nějakých tři až pět litrů míň, je lehčí a výhradně s pohonem předních kol, zato s elektronickou simulací špéry Q2, která celkem dobře funguje. S ním je 159 krásně vyvážená, umí být i náznakově lehce přetáčivá, vrátila se jí část hravosti. Sám o ní vážně uvažuji
- 1.9 JTDm (Multijet): nafta, s výkonem 110 kW / 150 koní nejčastější motorizace ve 159. Spolehlivý trvanlivý motor, rozumná spotřeba, rozumné zrychlení, nepřetěžuje předek auta, ale žádná velká zábava. Dynamikou někde mezi BMW 318d a 320d.
(existuje i verze 1.9 JTDm 88 kW / 120 koní, ale těch je velmi málo a není důvod ji hledat, ač nejede tak zle jak by se dalo čekat)
- 2.0 JTDm (Multijet): nahradil 1.9 JTDm, o něco silnější (170 koní), celkem povedený, o spolehlivosti se zatím nic neví
- 2.4 JTDm: pětiválec, výkon kolem 200 koní, mohl být i s pohonem Q4, ale většina je FWD. Výrazně dynamičtější než 1.9 JTDm, na naftu pěkný zvuk, spolehlivost bez problémů. V přímce rychlejší než 320d, pomalejší než 330d (E90). Ale docela váží, takže auto s ním je v rychlejších zatáčkách více nedotáčivé.
Ještě bych dodal, že 159 mohla mít Sportpaket, který se týkal sedadel, kol, volantu + pedálů a dalších vzhledových věcí a pak drahý a skvělý TI paket, který kromě výše uvedeného přidával i sportovní ladění podvozku a až 19" kola (nebo 18", podle přání).
Moje volba: jednoznačně 1750 TBi + TI paket. To je jeden z favoritů na moje budoucí auto.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa Romeo 159
Díky moc, no, já chci kvůli ceně tak rok 2007, možná začátek 08, na facelift to bohužel nevidím... Bojím se ztráty hodnoty, jakou v čechách alfa trpí... Navíc je to jedno z mála aut, kde mi je minimálně po stránce designu uplně jedno předFL nebo FL, změny jsou opravdu minimální...
Z motorů co bude, nejvíc je těch 1,9 jtd 150k, trošku se bojím, že to na to auto nebude stačitm musím se fakt svést... Jistější volba, že to trochu pojede by byl 2,4jtd, ale nebude to na ten předek těžký až moc? :-/ Vyzkouším oboje...
Benzíny jsou u tohodle auta asi opravdu mimo, nevím co by to muselo být za nabídku.. U těch předfaceliftů nic pořádně nejede a moc žere... A navíc opel
Ještě se zeptám, je tam díra pod loketní opěrkou na zadních sedačkách kvůli lyžím například?
Dík za odkaz na alfí stránky, jdu se přesunout tam, o 159 je tam toho kupodivu mraky
Z motorů co bude, nejvíc je těch 1,9 jtd 150k, trošku se bojím, že to na to auto nebude stačitm musím se fakt svést... Jistější volba, že to trochu pojede by byl 2,4jtd, ale nebude to na ten předek těžký až moc? :-/ Vyzkouším oboje...
Benzíny jsou u tohodle auta asi opravdu mimo, nevím co by to muselo být za nabídku.. U těch předfaceliftů nic pořádně nejede a moc žere... A navíc opel
Ještě se zeptám, je tam díra pod loketní opěrkou na zadních sedačkách kvůli lyžím například?
Dík za odkaz na alfí stránky, jdu se přesunout tam, o 159 je tam toho kupodivu mraky
Re: Alfa Romeo 159
Chce to projet a rozhodovat se i podle toho, kde budeš jezdit. Pokud s převahou dálnice, tak určitě 2.4. Pokud víc okresky, asi bych spíš hledal 1.9...Koby píše:Z motorů co bude, nejvíc je těch 1,9 jtd 150k, trošku se bojím, že to na to auto nebude stačitm musím se fakt svést... Jistější volba, že to trochu pojede by byl 2,4jtd, ale nebude to na ten předek těžký až moc? :-/ Vyzkouším oboje...
Prý ten 2.2 JTS není špatný a z Opela má jen základ, zatímco hlava, vstřikování, elektronika atd. jsou od Alfy. Ale nejel jsem, nevím.Koby píše:Benzíny jsou u tohodle auta asi opravdu mimo, nevím co by to muselo být za nabídku.. U těch předfaceliftů nic pořádně nejede a moc žere... A navíc opel
U některých určitě, ale nevím jestli standardně u všech.Koby píše:Ještě se zeptám, je tam díra pod loketní opěrkou na zadních sedačkách kvůli lyžím například?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa Romeo 159
pod tohle bych se podepsalbeaumont píše: Moje volba: jednoznačně 1750 TBi + TI paket. To je jeden z favoritů na moje budoucí auto.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is gift, that's why we call it the present
Re: Alfa Romeo 159
Tak to tak vypadá, že web alfisti.cz skončil...
Re: Alfa Romeo 159
Hmmm, snad je to jen dočasné Těch informací tam by byla věčná škoda, a to jak článků tak zejména fóra.
Něco je také na http://www.squadramoravia.com a pokud čteš německy, tak http://www.alfisti.net
Něco je také na http://www.squadramoravia.com a pokud čteš německy, tak http://www.alfisti.net
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa Romeo 159
Tak jsem se byl svést v áčkách se 159 1,9jdt ale těch 85kW... Musím říct, že krásný auto, fakt nadprůměrně zachovalý, nijak jsem to teda zas tolik neprohlížel, ale super lak, krásnej vnitřek, neodrbaný kola, nic nebouchalo, žádný pazvuky nikde, slušná výbava...
Ale musím teda říct, že poměrně zklamání... :-/ To auto pusobí fakt moc těžkopádně, neřeším jak to jede, ale i to, jak to jde za volantem, že se to dost zhoupne přitom, při brždění dost zaboří do silnice atd. Cit v řízení fajn, naposilovaný tak akorát, převodovka napruměr, spokja krásně tuhá, ale ten podvozek.. Ale bylo to na malých kolech, mohlo to sehrát svojí roli...
A já se chci zeptat, je možný, že silnější verze bude mít upravenější podvozek'? třeba bmw nebo i oktávka to tak mívají
Ale musím teda říct, že poměrně zklamání... :-/ To auto pusobí fakt moc těžkopádně, neřeším jak to jede, ale i to, jak to jde za volantem, že se to dost zhoupne přitom, při brždění dost zaboří do silnice atd. Cit v řízení fajn, naposilovaný tak akorát, převodovka napruměr, spokja krásně tuhá, ale ten podvozek.. Ale bylo to na malých kolech, mohlo to sehrát svojí roli...
A já se chci zeptat, je možný, že silnější verze bude mít upravenější podvozek'? třeba bmw nebo i oktávka to tak mívají
Re: Alfa Romeo 159
Nevím jestli silnější verze, ale je tu ten TI paket, který má nižší a tužší podvozek a navíc 18 nebo 19" kola (podle výběru) a další věci.
Mimochodem, on od Alfy každý automaticky očekává tvrdý podvozek, ale ve standardu to tak někdy není. Třeba 147 nebo MiTo jsou relativně tvrdé i se slabšími motory, ale 156 bez sportpaketu nebo 166 už zdaleka tolik ne a třeba 156 Q4 Crosswagon je vysloveně pohodlná... Nicméně u všech modelů Alfy je vždy nějaká možnost, jak zvolit sportovnější ladění.
Mimochodem, on od Alfy každý automaticky očekává tvrdý podvozek, ale ve standardu to tak někdy není. Třeba 147 nebo MiTo jsou relativně tvrdé i se slabšími motory, ale 156 bez sportpaketu nebo 166 už zdaleka tolik ne a třeba 156 Q4 Crosswagon je vysloveně pohodlná... Nicméně u všech modelů Alfy je vždy nějaká možnost, jak zvolit sportovnější ladění.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa Romeo 159
Tohle byl sportwagon, zapomněl jsem dodat Já si myslím, že hodně udělaj ty malý kola Doufám aspon... JInak mě fakt překvapilo, v jakým stavu to auto bylo..