Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od mmira »

uz jsem se z te ledarny taky vratil. akce to byla vyborna, pohled na "tancici" Q7 stal za to. a samozrejme nejen on.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od d1.8t »

To přeci nejsou teorie, to je komentář k postnutýmu videu. ;)
Já samozřejmě chápu, tvoje pohnutky proč si tam jel a je jedině dobře si vlastnosti auta v klidu a bezpečí vyzkoušet. Jen mě to pobavilo v souvislosti věčně proklamovanou a neochvějnou tezí, že AWD na sněhu jede jako po kolejích.
RWD
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od KoPP »

sis asi nikdy nevšim jak vedou koleje a jaké mají poloměry zatáček...
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od Vana »

KoPP: :) dobře ty !

jinak když už to d1,8t nakous, ta teze platí pro auta a ne pro ingoty na kolech :( a dost negativně to ovlivní i ASR a jiné "prospěšné" fičury
pochopitelně zásadní rozdíl není v samotné zatáčce, ale hlavně v akcelerační schopnosti za ní. Dvoukolka v zatáčce také využívá adheze všech kol. Ale na rovině využívá už jen dvě kola a tam se pak láme chleba.
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od d1.8t »

Forester předchozí generace už je auto nebo ještě ingot. :) Asi je to zbytečná debata, při přehnaně vysoký nájezdový rychlosti nebude dotáčet ani RWD, že.
RWD
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od mmira »

tak tak, prilis rychle do zatacky = po cumaku ven a je jedno, co to je za auto. mmch, ta Q7 se chovala hodne podivne. pracovat se s tim v najezdech nedalo, elektronika nepustila. stacilo ale drzet plyn a kdyz elektronika usoudila, ze uz je po krizi, povolila oteze a ze zatacky se to zacalo hnat ven v pretacivem smyku.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od Vana »

no forester mi taky přijde docela ingotoidní
ale co se týká příliš rychlého nájezdu tak auto půjde ven vždycky, akorát si myslím že volba jestli po čumáku nebo zadkem záleží do značné míry na řidiči, tedy jeslti auto rozhodí nebo ho jen nechá klouzat samo. Když ho nechá klouzat, bude asi nedotáčivé (některé víc, jiné míň), když ho rozhodí volantem nebo ručkou může jeho chování i výslednou dráhu poměrně zásadně změnit
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od merlin »

Forester je v najazde vzdy silne nedotacavy ale ak ho pri vyjazde drzis pod plnym plynom stane sa silno pretacivym, ako nakoniec aj Outback. Chovaju sa velmi podobne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od mmira »

vana:
od urcite rychlosti uz je jedno, co s tim udelas, poletis ven ze zatacky tak jako tak.

jinak forestr neni zadna cihla, tvarem mozna, hmotnosti vubec ne. vazi 1.5 tuny, tedy jen o chlup vic, nez impreza. ona to v podstate taky impreza je, ze. tedy alespon ten z videa.

merlin: do patku jsem si myslel totez. neni to pravda. forester, stejne jako impreza je silne nedotacivy jen pri nespravnem zpusobu najezdu. mmch, tohle plati treba i o M3
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Kurz jízdy na sněhu Lungau, AT

Příspěvek od merlin »

Forester ma uplne inu geometriu zadnej napravy a stabilizatory su meksie, takze vo vysledku sa to na snehu sprava uplne inak. Je to citlivejsie na zmenu zatazenia a ma to jednoznacne lepsiu trakciu hlavne na zadnej naprave (aj bez samosvoru).
Nedotacavost je samozrejme hlavne zla technika jazdy, ak ma niekto velku najazdovu rychlost a nasledne prudke zatocenie volantu nemoze cakat nic ine...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Odpovědět