Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
jawohl, Ostrau
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Evoluce Bussova motoru by mohla být dobrá. Jde především o tlakové podmínky, mazací systém a především o povrchovou úpravu všech třecích ploch včetně hydrodynamiky kapalin. Ten motor se mnou půjde do hrobu, z ruky ho nedám ani bez, natož s alficí.
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
A propos, všichni alfisti by se, jak skromně soudím, mohli opět setkávat na ALFISTI.CZ... A zdejší admin by tam mohl elegantně odkázat
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Ejhle, nebere to ani standardní html tag ani tenhle pro IT joudy... Admineeee? A to nemluvím o tom, že tu nemám avatar, ač jsem jej vložil ve shodě s horním datovým limitem...
Jejda, ono je po půlnoci, server data upload time... Tak snad dnes dopoledne...
Jejda, ono je po půlnoci, server data upload time... Tak snad dnes dopoledne...
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Pani, otazka do plena... na co si dat pozor, resp co prioritne preverit pri kupe zhruba trojrocnej AR 159 2.4JTDM 4Q?
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
Karl Friedrich Benz
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Tady
Upřimně si myslím, že teďka je celkem dobré počasí na nakupování auta. V takových mrazech se ukaže jak na tom skutečně je.
Upřimně si myslím, že teďka je celkem dobré počasí na nakupování auta. V takových mrazech se ukaže jak na tom skutečně je.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Enjoy Alfa lovers
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
V první řadě si dobře zvažte, zda Q4 skutečně potřebujete a využijete. Většina problémů se totiž točí právě kolem systému pohonu Q4. Problémy bývají s kardanem, jehož klouby nejsou právě nejlépe dimenzovány (cena kardanu 68 700 Kč) a s rozvodovkou, která velmi často vykazuje nadměrné vůle, zejména v první generaci (měnily se v rámci záruky). Pokud by auto nedej Bože pocházelo z Německa, je opravdu nutné si bezpečně ověřit, že tyto komponenty byly v rámci záruky vyměněny. Pokud ne, utíkat... v Itálii nevím o kusu, který by tuto výměnu neprošel, ale dovoz ojetiny z Itálie není tak administrativně jednoduchý, jako dovoz z Německa.
Dalším "klasickým" problémem, který se týká VŠECH aut s filtrem pevných částic je tento díl. Pokud není v nejlepší kondici, jeho výměna je dost drahá a dost častá. Pozor ale na jeho odstranění - v rámci legislativní harmonizace s EU bude v nejbliží době odstranění DPF trestným činem obecného ohrožení (s možným nepodmíněným trestem). Objektivně je nutno říci, že auto s vysokotlakým vstřikováním nafty bez DPF je vlastně zabijácká a nebezpečná zbraň... Motor je Alfa (na rozdíl od benzinů JTS), takže je dobře dimenzovaný a i podvozek je celkem robustní. Pozor je třeba dát na turbo a na to, aby při výměně rozvodů byly měněny všechny díly, které být vyměněny mají (tedy vodní pumpa, obě kladky a podobně). V Německu se velká část majitelů snaží ušetřit a výměnu rozvodů odbudou (není to právě levná záležitost). Nesmí se stát, že při prudkém přidání plynu z výfuku vyletí namodralý oblek dýmu, přípustné vlastně nejsou ani saze, pouze neznatelný šedý obláček. Věnujte pozornost budíku turba a otáčkoměru. Rovněž spojka musí jít lehce a nesmí klouznout - dvouhmotový setrvačník by byl KO. Brzdy má to auto výborné, ale jejich komponenty nejsou právě lacinou záležitostí, totéž se týká dílů podvozku. Při plném plynu v zatáčkách nesmí tlouct homokineťáky - jsou velmi robustní a mění se opravdu špatně (to ostatně u této motorizace platí takřka o všem).
Osobně bych se zamyslel nad 2.0 JTDm (2.0 není 1.9!!!) a 2.4 JTDmII naftou a hlavně poslední benzinovou 1.75 TBi. Tato řada je nejpovedenější, většina problémů, které do AR přinesl GM má odstraněny, snížena je poh. hmotnost a dá se říci, že to je nejpovedenější 159, jakou lze koupit.
Dalším "klasickým" problémem, který se týká VŠECH aut s filtrem pevných částic je tento díl. Pokud není v nejlepší kondici, jeho výměna je dost drahá a dost častá. Pozor ale na jeho odstranění - v rámci legislativní harmonizace s EU bude v nejbliží době odstranění DPF trestným činem obecného ohrožení (s možným nepodmíněným trestem). Objektivně je nutno říci, že auto s vysokotlakým vstřikováním nafty bez DPF je vlastně zabijácká a nebezpečná zbraň... Motor je Alfa (na rozdíl od benzinů JTS), takže je dobře dimenzovaný a i podvozek je celkem robustní. Pozor je třeba dát na turbo a na to, aby při výměně rozvodů byly měněny všechny díly, které být vyměněny mají (tedy vodní pumpa, obě kladky a podobně). V Německu se velká část majitelů snaží ušetřit a výměnu rozvodů odbudou (není to právě levná záležitost). Nesmí se stát, že při prudkém přidání plynu z výfuku vyletí namodralý oblek dýmu, přípustné vlastně nejsou ani saze, pouze neznatelný šedý obláček. Věnujte pozornost budíku turba a otáčkoměru. Rovněž spojka musí jít lehce a nesmí klouznout - dvouhmotový setrvačník by byl KO. Brzdy má to auto výborné, ale jejich komponenty nejsou právě lacinou záležitostí, totéž se týká dílů podvozku. Při plném plynu v zatáčkách nesmí tlouct homokineťáky - jsou velmi robustní a mění se opravdu špatně (to ostatně u této motorizace platí takřka o všem).
Osobně bych se zamyslel nad 2.0 JTDm (2.0 není 1.9!!!) a 2.4 JTDmII naftou a hlavně poslední benzinovou 1.75 TBi. Tato řada je nejpovedenější, většina problémů, které do AR přinesl GM má odstraněny, snížena je poh. hmotnost a dá se říci, že to je nejpovedenější 159, jakou lze koupit.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Bez DPF jezdí většina a pouze to je o jedno kurvítko méně.
Rozvody jsou drahé? Prosím, sada stojí něco málo nad 3t.
Brzdy stojí stejně jako na ostatní auta s brembo systemem (vice pistek) předek cca 2t. zadek cca 1.t desky.
Co znam lidi s Q4 (dvě 3.2) tak najeto přes 200t. a s kardanem žádnej problem
Rozvody jsou drahé? Prosím, sada stojí něco málo nad 3t.
Brzdy stojí stejně jako na ostatní auta s brembo systemem (vice pistek) předek cca 2t. zadek cca 1.t desky.
Co znam lidi s Q4 (dvě 3.2) tak najeto přes 200t. a s kardanem žádnej problem
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa Romeo - jen o milanskych kraskach
Víte, tohle nekritické "fandovství", kdy je člověk ochoten popřít i vlastní existenci je to nejhorší, co můžete pro Vámi milovanou značku udělat. Nikdo Vám totiž v konfrontaci s realitou pak nebude věřit ani to, co je pravda.
1. Bez DPF jezdit znamená nést odpovědnost za rakovinu plic ostatních účastníků silničního provozu. Pokud Vám osobně nevadí, že někoho zabíjíte, je to Vaše věc, ale myslím si, že normální člověk něco takového prostě nedělá.
2. přesně o tom píši: náklady na výměnu rozvodů jsou podstatně vyšší než jen cena jednoho řemenu + ložiska. Takto se auta prasí a ne opravují.
3. oproti plovoucím jednopístkům jsou brzdové komponenty pro pevné čtyřpístky prostě dražší (v závislosti na typu a značce, samozřejmě). Zase to ale dobře brzdí, a to i opakovaně.
4. Obávám se, že má praxe poněkud přesahuje obzor Vašich dvou známých, takže to prostě vezměte jako fakt (na nepovedenci 3.2 JTS je pravda, že kardan je jenom malý problém ve srovnání s hromadou ostatních; teprve na V6 JTS se ukázalo, jak božský byl starý, ale poctivý, robustní a pečlivě udělaný Busso....). U 3.2 Q4 dokonce ani neplatí, že by to brzdilo dobře, což je vinou hmotnosti, a nikoli špatných brzd (naopak, třeba co Němci do stejně těžkých aut dokáží zprasit, je až k neuvěření).
1. Bez DPF jezdit znamená nést odpovědnost za rakovinu plic ostatních účastníků silničního provozu. Pokud Vám osobně nevadí, že někoho zabíjíte, je to Vaše věc, ale myslím si, že normální člověk něco takového prostě nedělá.
2. přesně o tom píši: náklady na výměnu rozvodů jsou podstatně vyšší než jen cena jednoho řemenu + ložiska. Takto se auta prasí a ne opravují.
3. oproti plovoucím jednopístkům jsou brzdové komponenty pro pevné čtyřpístky prostě dražší (v závislosti na typu a značce, samozřejmě). Zase to ale dobře brzdí, a to i opakovaně.
4. Obávám se, že má praxe poněkud přesahuje obzor Vašich dvou známých, takže to prostě vezměte jako fakt (na nepovedenci 3.2 JTS je pravda, že kardan je jenom malý problém ve srovnání s hromadou ostatních; teprve na V6 JTS se ukázalo, jak božský byl starý, ale poctivý, robustní a pečlivě udělaný Busso....). U 3.2 Q4 dokonce ani neplatí, že by to brzdilo dobře, což je vinou hmotnosti, a nikoli špatných brzd (naopak, třeba co Němci do stejně těžkých aut dokáží zprasit, je až k neuvěření).
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz