Rozdielne pneu na napravach
Re: Rozdielne pneu na napravach
nemyslet, hlavne nemyslet, hlavu zahodit. ridit se ma zadkem . ja mam zcela opacny problem. reaguju vcas, ale vetsinou moc. mmch, ten Pachfurt vypada docela dobre, jen jsem nepochopil, proc se snazite o tu 360° otocku. jen sranda nebo to mel byt nejaky nacvik?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Rozdielne pneu na napravach
Ja cely zivot jadim len FWD alebo AWD co je vlastne lepsia prednokolka. Mam tak zafixovane reakcie ze ked nahodou mam RWD (bez ESP) tak sa musim neustale sustredit co unavuje a rozhodne to nie je pre mna zabava...
Treba zahodit hlavu, clovek to musi riesit instinktivne.
Treba zahodit hlavu, clovek to musi riesit instinktivne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Rozdielne pneu na napravach
jistě, pokud by nebezpečí jízdy na hladkém spočívalo jen a pouze v přetáčivém smyku, tak samozřejmě lepší dozadujarka píše:Částečně nám to vysvětlovali tak jak to popisuje krysa. Je přirozeností, že při krizovce člověk ubere plyn a tím se auto samo stabilizuje. A proto je jednodušší zvládnout nedotáčivý smyk než přetáčivý - aspoň mě to zní naprosto logicky....
Ale ve hře je přece mnohem více rizik a často i pravděpodobnějších - už ten zmíněný aquaplanink, prudší brzdění v přímce, jízda ve sněhové břečce i zcela obyčejný rozjezd do kopce s FWD. A ve všech těchto případech je nasazení horších gum dopředu výrazně kontraproduktivní a docela se divím že to dotyční zkušení instruktoři úplně přehlížejí.
Re: Rozdielne pneu na napravach
vana: no nevím, nepřišlo mi že by to teoreticky neměli dostatečně podložený spíš naopak.
mmira: 360° otočkou jsme si měli zkusit jak to až může dopadnout při prudkém brždění, když má každá strana kol jinou adhezy a zkusit si jaký to je točit se v 80kmh (docela hukot ).
mmira: 360° otočkou jsme si měli zkusit jak to až může dopadnout při prudkém brždění, když má každá strana kol jinou adhezy a zkusit si jaký to je točit se v 80kmh (docela hukot ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Rozdielne pneu na napravach
jarka: mám tomu rozumět tak že mnou vyjmenované rizika podle nich neexistují ? Nebo to jsou úplné banality ve srovnání s přetáčivým smykem ??
Re: Rozdielne pneu na napravach
Ne klidně můžeš mít pravdu, spíš bych to viděl tak, že ti to já neumím vysvětlit . Já bych to viděl něco jako ABS. Prostě si zvolíš situaci, která je pro tebe nejvíc nebezpečná a tu se snažíš vyřešit i za cenu toho, že v ostatních případech si trochu pohoršíš (v případě ABS prodloužíš brždění). Ale to je jen moje vysvětlení, takže to může být blbě.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Rozdielne pneu na napravach
dyť já taky od samého začátku říkám že každá varianta má své klady a zápory. Jen mi přijde že ti "odborníci" (a nenarážím jen na instruktory z okruhu, podobně tvrdohlaví jsou třeba i v ofic. materiálech Michelin apod.) si trochu zaslepeně vyberou pouze jeden případ a na něm demonstrují svou jedinou opravdovou pravdu. Praxe ale takhle černobílá přece není
Re: Rozdielne pneu na napravach
a meli jste za ukol ji nejak vyprovokovat? predpokladam, ze ano.jarka píše:mmira: 360° otočkou jsme si měli zkusit jak to až může dopadnout při prudkém brždění, když má každá strana kol jinou adhezy a zkusit si jaký to je točit se v 80kmh (docela hukot ).
co se ostatniho tyce, vana uz to napsal za me
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Rozdielne pneu na napravach
Oni nám to asi i tímto způsobem říkali, jenže teorie trvala něco přes 3 hodiny a těch informací tam je hafl a člověk prostě všechno nepobere.
ad. otočka: rozjezd na cca 80kmh, pak maximální brzdy kdy je jedna strana auta na mokrým asfaltu a druhá na mokrý kluzný ploše. Je to dobrý na to, aby si člověk zkusil že když se auto přetočí o 180° tak defacto přestane brzdit, protože přední kola na kterých je normálně cca 70% brzdný síly jsou najednou vzadu, což v kombinaci s ABS udělá své. Pak se má brzdit vším i ručkou.
ad. otočka: rozjezd na cca 80kmh, pak maximální brzdy kdy je jedna strana auta na mokrým asfaltu a druhá na mokrý kluzný ploše. Je to dobrý na to, aby si člověk zkusil že když se auto přetočí o 180° tak defacto přestane brzdit, protože přední kola na kterých je normálně cca 70% brzdný síly jsou najednou vzadu, což v kombinaci s ABS udělá své. Pak se má brzdit vším i ručkou.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).