Rozdielne pneu na napravach

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od mmira »

nemyslet, hlavne nemyslet, hlavu zahodit. ridit se ma zadkem :-D. ja mam zcela opacny problem. reaguju vcas, ale vetsinou moc. mmch, ten Pachfurt vypada docela dobre, jen jsem nepochopil, proc se snazite o tu 360° otocku. jen sranda nebo to mel byt nejaky nacvik?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od merlin »

Ja cely zivot jadim len FWD alebo AWD co je vlastne lepsia prednokolka. Mam tak zafixovane reakcie ze ked nahodou mam RWD (bez ESP) tak sa musim neustale sustredit co unavuje a rozhodne to nie je pre mna zabava...

Treba zahodit hlavu, clovek to musi riesit instinktivne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Vana »

jarka píše:Částečně nám to vysvětlovali tak jak to popisuje krysa. Je přirozeností, že při krizovce člověk ubere plyn a tím se auto samo stabilizuje. A proto je jednodušší zvládnout nedotáčivý smyk než přetáčivý - aspoň mě to zní naprosto logicky....
jistě, pokud by nebezpečí jízdy na hladkém spočívalo jen a pouze v přetáčivém smyku, tak samozřejmě lepší dozadu
Ale ve hře je přece mnohem více rizik a často i pravděpodobnějších - už ten zmíněný aquaplanink, prudší brzdění v přímce, jízda ve sněhové břečce i zcela obyčejný rozjezd do kopce s FWD. A ve všech těchto případech je nasazení horších gum dopředu výrazně kontraproduktivní a docela se divím že to dotyční zkušení instruktoři úplně přehlížejí.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od jarka »

vana: no nevím, nepřišlo mi že by to teoreticky neměli dostatečně podložený spíš naopak.

mmira: 360° otočkou jsme si měli zkusit jak to až může dopadnout při prudkém brždění, když má každá strana kol jinou adhezy a zkusit si jaký to je točit se v 80kmh (docela hukot :) ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Vana »

jarka: mám tomu rozumět tak že mnou vyjmenované rizika podle nich neexistují ? Nebo to jsou úplné banality ve srovnání s přetáčivým smykem ??
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od jarka »

Ne klidně můžeš mít pravdu, spíš bych to viděl tak, že ti to já neumím vysvětlit :) . Já bych to viděl něco jako ABS. Prostě si zvolíš situaci, která je pro tebe nejvíc nebezpečná a tu se snažíš vyřešit i za cenu toho, že v ostatních případech si trochu pohoršíš (v případě ABS prodloužíš brždění). Ale to je jen moje vysvětlení, takže to může být blbě.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Vana »

dyť já taky od samého začátku říkám že každá varianta má své klady a zápory. Jen mi přijde že ti "odborníci" (a nenarážím jen na instruktory z okruhu, podobně tvrdohlaví jsou třeba i v ofic. materiálech Michelin apod.) si trochu zaslepeně vyberou pouze jeden případ a na něm demonstrují svou jedinou opravdovou pravdu. Praxe ale takhle černobílá přece není
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od mmira »

jarka píše:mmira: 360° otočkou jsme si měli zkusit jak to až může dopadnout při prudkém brždění, když má každá strana kol jinou adhezy a zkusit si jaký to je točit se v 80kmh (docela hukot :) ).
a meli jste za ukol ji nejak vyprovokovat? predpokladam, ze ano.

co se ostatniho tyce, vana uz to napsal za me
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od jarka »

Oni nám to asi i tímto způsobem říkali, jenže teorie trvala něco přes 3 hodiny a těch informací tam je hafl a člověk prostě všechno nepobere.

ad. otočka: rozjezd na cca 80kmh, pak maximální brzdy kdy je jedna strana auta na mokrým asfaltu a druhá na mokrý kluzný ploše. Je to dobrý na to, aby si člověk zkusil že když se auto přetočí o 180° tak defacto přestane brzdit, protože přední kola na kterých je normálně cca 70% brzdný síly jsou najednou vzadu, což v kombinaci s ABS udělá své. Pak se má brzdit vším i ručkou.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od HondaMan »

A přetočí se i auto s ABS? IMO by nemělo.
2.9T RWD
Odpovědět