Úvaha o příštím kočáru
Úvaha o příštím kočáru
Pomalu přemýšlím o koupi dalšího stroje do mé „stáje“ vedle veteránů a Alfy GTV, kterou si nechám jako youngtimera. Auto mám v plánu kupovat někdy v létě až na podzim, takže to zatím NENÍ o hledání konkrétního kusu, spíš o úvahách o značce a typu.
- Použití: víkendové výlety, zábavné ježdění po okreskách, občas okruh a párkrát do roka také delší cesty, dovolené (Itálie, Německo, Rakousko), tj. dálnice spojené třeba s nějakým tím alpským pasem atd. Nikoliv na denní ježdění do práce, v zimě jen výjimečně, takže 4x4 je spíš nevýhoda.
- Očekávaný nájezd max. 10 tis. km ročně, takže spotřeba je mi naprosto ukradená. Na komfortu podvozku taky moc nesejde, ale mělo by to nějak rozumně fungovat na rozbitých českých okreskách.
- Musím se tam pohodlně vejít (193 cm). Bude se jezdit z 95% single nebo ve dvou, občas možná třetí osoba na kratší cesty. Žádná kola, lyže, velký pes, nic takového, ale pokud by se do kufru vešly alespoň dvě vetší tašky, tak bych se nezlobil.
- Určitě benzín s manuálem, min. 200 koní, turbo není na závadu. Z výbavy stačí klima (klidně manuál), airbagy a ESP, pokud možno vypínatelné (nebo alespoň „omezitelné“). Tempomat, slušné audio a kožené čalounění výhodou, zbytek výbavy je mi úplně fuk.
- Rozhodně nic z Asie, nic z koncernu VW. Výhoda je italský původ, protože pro tahle auta mám rozumný servis.
- Rozpočet max. do půl milionu, raději do 400 tis. Kč. Koupě v cizině (Něm., Rak., It.) není problém, spíš výhoda, že auto nebylo ničené solí a českými tankodromy.
Varianty:
1) Alfa 159 1750 TBi, pokud možno s TI paketem
Zatím favorit, jel jsem a líbilo se mi, byť žádná extáze. Auto krásné, skvělý podvozek, spolehlivost dobrá, praktičnost jako bonus. Celkem rozumné ceny ojetin, jen s TI paketem je jich málo. Nevím, jak budou fungovat 19" kola na českých okreskách...
Líbilo by se mi pár koní navíc a výraznější zvuk motoru, uvažoval jsem o laděném výfuku, ale to je zase otrava na dlouhé cesty a nárůst výkonu není nijak výrazný. Chiptuning nepřipadá v úvahu, nesnáším ho.
Poznámka: Brera TBi nemá smysl, jede stejně jako 159, stojí stejně nebo víc, je jich méně, uvnitř méně místa a horší praktičnost.
2) Alfa GT V6 3.2
Nádherné auto, svezení lepší než ve 159, nižší hmotnost, hravější podvozek a silnější a charakternější motor. S V6 navíc vždycky super výbava - kůže, audio Bose...
Ale bohužel nejnovější kusy jsou z roku 2005 (výroba), pak už V6 Busso skončil kvůli emisím Kromě toho je to svezení podobné mému GTV a proč mít dvě podobná auta, když můžu mít něco jiného. Taky asi horší pasivní bezpečnost, přece jen je to konstrukce z poloviny 90. let...
3) Peugeot RCZ (pouze verze 1.6 THP 200 koní)
Nedávno jsem jel a nadchlo mě to, motor i podvozek. Nádherně to sedí, brzdí. Dynamicky samozřejmě slabší než GT V6, ale mírně lepší než 159 TBi. Pro mě prakticky dokonalé auto, jediné negativum jsou sedadla, na můj vkus moc tvrdá. Ale problém je cena, do půl milionu tohle auto není a do léta nebude, nejlevnější jsou kolem 650 tis. Kč, zato nové nebo skoro nové. Takže otázka zní, jestli stojí za to si rok počkat a koupit auto až příští léto.
4) Renault Laguna Coupé 2.0 Turbo 4Control
Jediná verze co přichází v úvahu - nechci diesel ani V6 s automatem. Jel jsem právě s V6, líbilo se mi, jen to zabíjel pomalý automat. Zato podvozek 4Control je skvělý, otázkou je jak bude s léty náročný na opravy / údržbu a kolik vydrží na českých tankodromech. Navíc k Renaultu mám jistou nedůvěru, ale je to jen z doslechu, nikdy jsem Rencka neměl a nová Laguna už by měla být OK.
Ceny ojetin kupodivu nejsou tak nízké jak bych čekal a navíc skoro všechna ta auta jsou šedá nebo stříbrná, v lepším případě černá nebo bílá. Když si někdo kupuje tak krásné auto, proč mu nedá i pěknou barvu (třeba modrou, červenou...)? A proč není velký Renault s potenciálně problematickou technikou levnější?
5) Nečekaná varianta: BMW 325i / 330i (E90)
Vlastně jsem o něm nikdy moc neuvažoval, ale teď jsem se díval, že ceny nejsou až tak šílené jak jsem myslel. Možná jedna z posledních šancí pořídit pořádný šestiválec s manuálem. Ale neláká mě RWD, byť E90 asi není nějaká brutálně přetáčivá kousavá bestie a se zapnutým ESP bych asi neměl mít problém. XDrive nechci určitě, pro moje použití nedává smysl.
Většina těch aut v inzerátech má laciný interiér, otřesný iDrive a vyblité barvy. V podstatě se mi líbí jen auta s M-paketem nebo alespoň příplatkovými sportovními sedačkami + volantem. Kdybych si tak mohl nakonfigurovat svou 330Ci s M-paketem, v modré Le Mans a tmavým dřevem uvnitř a koupit jako dobře udržovanou ojetinu...
Bohužel s E90 jsem jel jen krátce s 320d na standardním podvozku a s RFT, takže o chování 325i nebo 330i s M-paketem a bez RFT toho moc nevím... Nevíte někdo o nějaké rozumné možnosti svezení v 325i / 330i, ideálně v Brně a okolí, ale možno i jinde...
Straší mě taky šílené ceny v ofiko BMW servisu. Zvládnou takové relativně nové auto i někde v neofiko servisu? A jaké jsou u E90 R6 benzín + manuál problematické body? Nevím, musel bych si to zjistit...
Poznámka: E46 nepadá v úvahu, ta už je postarší a kdybych se rozhodl pro auto z těch let, tak jasně vyhraje Alfa GT V6.
6) Podivná varianta: Suzuki Kizashi 2WD
Ano, psal jsem výše, že nic asijského nechci, ale tohle auto se mi jaksi líbí... Zatím jsem ho neřídil, ale mám to v plánu. Jenže 178 koní je prostě málo, kdyby tak byla verze s turbem a tak 220 - 250 koníky...
7) Krajní varianta: Fiat Grande Punto Abarth Esseesse, Clio RS, Mégane RS (minulá generace), Focus ST, případně jiný HH
Zřejmě hezké svezení (u Mégana RS to vím, jel jsem), ale zase se mi nechce přesedat z Alfy kupé s motorem V6 do čtyřválcového (nebo pěti- u Focusu ST) hot-hatche, nemám už na to ten správný věk, navíc na ty delší cesty to asi nebude nic moc... Dal bych si říct s novým Focusem RS, ale ten je mimo cenově.
8) Vzdálený sen: Maserati 4200 GT. Za to bych si i připlatil při koupi, ale co jsem se poptával, tak servisní náklady jsou natolik šílené, že si netroufám do toho jít... Jsem měkkej
9) Šílené nesmyslné nápady (spíš jen pro zasmání): Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo, Saab 9-3 Cabrio, Mustang GT V8...
Vlastně ani nečekám žádnou zásadní radu, vím že si musím vybrat sám a většinu jmenovaných kandidátů jsem si už vyzkoušel. Spíš jen tak co vás koho napadne, případně nějaké zkušenosti, tipy...
- Použití: víkendové výlety, zábavné ježdění po okreskách, občas okruh a párkrát do roka také delší cesty, dovolené (Itálie, Německo, Rakousko), tj. dálnice spojené třeba s nějakým tím alpským pasem atd. Nikoliv na denní ježdění do práce, v zimě jen výjimečně, takže 4x4 je spíš nevýhoda.
- Očekávaný nájezd max. 10 tis. km ročně, takže spotřeba je mi naprosto ukradená. Na komfortu podvozku taky moc nesejde, ale mělo by to nějak rozumně fungovat na rozbitých českých okreskách.
- Musím se tam pohodlně vejít (193 cm). Bude se jezdit z 95% single nebo ve dvou, občas možná třetí osoba na kratší cesty. Žádná kola, lyže, velký pes, nic takového, ale pokud by se do kufru vešly alespoň dvě vetší tašky, tak bych se nezlobil.
- Určitě benzín s manuálem, min. 200 koní, turbo není na závadu. Z výbavy stačí klima (klidně manuál), airbagy a ESP, pokud možno vypínatelné (nebo alespoň „omezitelné“). Tempomat, slušné audio a kožené čalounění výhodou, zbytek výbavy je mi úplně fuk.
- Rozhodně nic z Asie, nic z koncernu VW. Výhoda je italský původ, protože pro tahle auta mám rozumný servis.
- Rozpočet max. do půl milionu, raději do 400 tis. Kč. Koupě v cizině (Něm., Rak., It.) není problém, spíš výhoda, že auto nebylo ničené solí a českými tankodromy.
Varianty:
1) Alfa 159 1750 TBi, pokud možno s TI paketem
Zatím favorit, jel jsem a líbilo se mi, byť žádná extáze. Auto krásné, skvělý podvozek, spolehlivost dobrá, praktičnost jako bonus. Celkem rozumné ceny ojetin, jen s TI paketem je jich málo. Nevím, jak budou fungovat 19" kola na českých okreskách...
Líbilo by se mi pár koní navíc a výraznější zvuk motoru, uvažoval jsem o laděném výfuku, ale to je zase otrava na dlouhé cesty a nárůst výkonu není nijak výrazný. Chiptuning nepřipadá v úvahu, nesnáším ho.
Poznámka: Brera TBi nemá smysl, jede stejně jako 159, stojí stejně nebo víc, je jich méně, uvnitř méně místa a horší praktičnost.
2) Alfa GT V6 3.2
Nádherné auto, svezení lepší než ve 159, nižší hmotnost, hravější podvozek a silnější a charakternější motor. S V6 navíc vždycky super výbava - kůže, audio Bose...
Ale bohužel nejnovější kusy jsou z roku 2005 (výroba), pak už V6 Busso skončil kvůli emisím Kromě toho je to svezení podobné mému GTV a proč mít dvě podobná auta, když můžu mít něco jiného. Taky asi horší pasivní bezpečnost, přece jen je to konstrukce z poloviny 90. let...
3) Peugeot RCZ (pouze verze 1.6 THP 200 koní)
Nedávno jsem jel a nadchlo mě to, motor i podvozek. Nádherně to sedí, brzdí. Dynamicky samozřejmě slabší než GT V6, ale mírně lepší než 159 TBi. Pro mě prakticky dokonalé auto, jediné negativum jsou sedadla, na můj vkus moc tvrdá. Ale problém je cena, do půl milionu tohle auto není a do léta nebude, nejlevnější jsou kolem 650 tis. Kč, zato nové nebo skoro nové. Takže otázka zní, jestli stojí za to si rok počkat a koupit auto až příští léto.
4) Renault Laguna Coupé 2.0 Turbo 4Control
Jediná verze co přichází v úvahu - nechci diesel ani V6 s automatem. Jel jsem právě s V6, líbilo se mi, jen to zabíjel pomalý automat. Zato podvozek 4Control je skvělý, otázkou je jak bude s léty náročný na opravy / údržbu a kolik vydrží na českých tankodromech. Navíc k Renaultu mám jistou nedůvěru, ale je to jen z doslechu, nikdy jsem Rencka neměl a nová Laguna už by měla být OK.
Ceny ojetin kupodivu nejsou tak nízké jak bych čekal a navíc skoro všechna ta auta jsou šedá nebo stříbrná, v lepším případě černá nebo bílá. Když si někdo kupuje tak krásné auto, proč mu nedá i pěknou barvu (třeba modrou, červenou...)? A proč není velký Renault s potenciálně problematickou technikou levnější?
5) Nečekaná varianta: BMW 325i / 330i (E90)
Vlastně jsem o něm nikdy moc neuvažoval, ale teď jsem se díval, že ceny nejsou až tak šílené jak jsem myslel. Možná jedna z posledních šancí pořídit pořádný šestiválec s manuálem. Ale neláká mě RWD, byť E90 asi není nějaká brutálně přetáčivá kousavá bestie a se zapnutým ESP bych asi neměl mít problém. XDrive nechci určitě, pro moje použití nedává smysl.
Většina těch aut v inzerátech má laciný interiér, otřesný iDrive a vyblité barvy. V podstatě se mi líbí jen auta s M-paketem nebo alespoň příplatkovými sportovními sedačkami + volantem. Kdybych si tak mohl nakonfigurovat svou 330Ci s M-paketem, v modré Le Mans a tmavým dřevem uvnitř a koupit jako dobře udržovanou ojetinu...
Bohužel s E90 jsem jel jen krátce s 320d na standardním podvozku a s RFT, takže o chování 325i nebo 330i s M-paketem a bez RFT toho moc nevím... Nevíte někdo o nějaké rozumné možnosti svezení v 325i / 330i, ideálně v Brně a okolí, ale možno i jinde...
Straší mě taky šílené ceny v ofiko BMW servisu. Zvládnou takové relativně nové auto i někde v neofiko servisu? A jaké jsou u E90 R6 benzín + manuál problematické body? Nevím, musel bych si to zjistit...
Poznámka: E46 nepadá v úvahu, ta už je postarší a kdybych se rozhodl pro auto z těch let, tak jasně vyhraje Alfa GT V6.
6) Podivná varianta: Suzuki Kizashi 2WD
Ano, psal jsem výše, že nic asijského nechci, ale tohle auto se mi jaksi líbí... Zatím jsem ho neřídil, ale mám to v plánu. Jenže 178 koní je prostě málo, kdyby tak byla verze s turbem a tak 220 - 250 koníky...
7) Krajní varianta: Fiat Grande Punto Abarth Esseesse, Clio RS, Mégane RS (minulá generace), Focus ST, případně jiný HH
Zřejmě hezké svezení (u Mégana RS to vím, jel jsem), ale zase se mi nechce přesedat z Alfy kupé s motorem V6 do čtyřválcového (nebo pěti- u Focusu ST) hot-hatche, nemám už na to ten správný věk, navíc na ty delší cesty to asi nebude nic moc... Dal bych si říct s novým Focusem RS, ale ten je mimo cenově.
8) Vzdálený sen: Maserati 4200 GT. Za to bych si i připlatil při koupi, ale co jsem se poptával, tak servisní náklady jsou natolik šílené, že si netroufám do toho jít... Jsem měkkej
9) Šílené nesmyslné nápady (spíš jen pro zasmání): Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo, Saab 9-3 Cabrio, Mustang GT V8...
Vlastně ani nečekám žádnou zásadní radu, vím že si musím vybrat sám a většinu jmenovaných kandidátů jsem si už vyzkoušel. Spíš jen tak co vás koho napadne, případně nějaké zkušenosti, tipy...
Naposledy upravil(a) beaumont dne čtv 12 led 11:59, celkem upraveno 2 x.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Úvaha o příštím kočáru
Na Garáži by Tě za to upálili. Zásadně tam chybí koncern
Uživatel neexistuje
Re: Úvaha o příštím kočáru
ratus: Nechybí, hned nahoře píšu: "Rozhodně nic z Asie, nic z koncernu VW."
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Úvaha o příštím kočáru
Osobne by som asi volil 159, len skoda ze je prakticky len dvojmiestna a prevadzkove naklady takisto nebudu patrit k najnizsim
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Úvaha o příštím kočáru
do kufra?
Re: Úvaha o příštím kočáru
Šel bych do 159, ale pokud chceš TBi, tak moc velký výběr mít nebudeš. S TI paketem je jich taky dost, ale zase jsou mimo limit
Re: Úvaha o příštím kočáru
já bych pohledal 156/159 s 3.2 busso
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5658
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha o příštím kočáru
Nadhodim tu dost popularnu volbu ... BMW 130i?
Ale z tych vymenovanych by som isiel bud do AR GT 3,2 V6, alebo potom 147 GTA/156 GTA?
Ale z tych vymenovanych by som isiel bud do AR GT 3,2 V6, alebo potom 147 GTA/156 GTA?
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Úvaha o příštím kočáru
Díky všem za názory.
ratus, quasimoto: Kdyby mě zajímalo místo vzadu, tak bych tam nepsal Peugeot RCZ A mimochodem, ze zmíněných aut je na tom 159 vzadu ještě tak NEJLÍP - v Alfě GT, Laguně Coupé a 3er je místa vzadu o kousek míň.
pavproch: Právě že 159 už NEMĚLA V6 Busso To by nebylo co řešit... Jenže ve 159 je V6 "klokan", tj. motor se základem Holden (GM) a jen upravený od Alfy (hlavy, vstřikování...). A ten nechci - jel jsem s ním v Breře 3.2 Q4 a to není auto pro moje potřeby. Sice to neskutečně drží v zatáčkách a brzdí, ale zábavné to není, 4x4 nepotřebuju, v přímce o nic moc lepší než ta TBi, zvuk taky nic moc... A že to žere jak labrador v masokombinátu bych tomu odpustil, kdyby to odpovídajícím způsobem jelo, což ale nejede.
pavproch, Snowman: 156 V6 nebo 147/156 GTA je stejný případ jako GT: super auto snad ve všem, ale já bych už chtěl něco trochu novějšího. A z těchto je mi nejmilejší právě GT: nejvíc se mi líbí a přitom je tam i jakási praktičnost. Těch 10 koní míň oproti GTA vzal čert.
130i se mi zoufale nelíbí a hlavně - kousavou RWD fakt nee. Ta 3er je nejdivočejší o čem jsem ochoten reálně uvažovat a ta je (co jsem slyšel) oproti 1er mnohem "krotší".
Nemá někdo zkušenost s tou Lagunou 2.0 turbo benzín nebo Puntem Abarth Esseesse? To jsou auta, k nimž se člověk v Česku (ale i v Německu) těžko dostává...
ratus, quasimoto: Kdyby mě zajímalo místo vzadu, tak bych tam nepsal Peugeot RCZ A mimochodem, ze zmíněných aut je na tom 159 vzadu ještě tak NEJLÍP - v Alfě GT, Laguně Coupé a 3er je místa vzadu o kousek míň.
pavproch: Právě že 159 už NEMĚLA V6 Busso To by nebylo co řešit... Jenže ve 159 je V6 "klokan", tj. motor se základem Holden (GM) a jen upravený od Alfy (hlavy, vstřikování...). A ten nechci - jel jsem s ním v Breře 3.2 Q4 a to není auto pro moje potřeby. Sice to neskutečně drží v zatáčkách a brzdí, ale zábavné to není, 4x4 nepotřebuju, v přímce o nic moc lepší než ta TBi, zvuk taky nic moc... A že to žere jak labrador v masokombinátu bych tomu odpustil, kdyby to odpovídajícím způsobem jelo, což ale nejede.
pavproch, Snowman: 156 V6 nebo 147/156 GTA je stejný případ jako GT: super auto snad ve všem, ale já bych už chtěl něco trochu novějšího. A z těchto je mi nejmilejší právě GT: nejvíc se mi líbí a přitom je tam i jakási praktičnost. Těch 10 koní míň oproti GTA vzal čert.
130i se mi zoufale nelíbí a hlavně - kousavou RWD fakt nee. Ta 3er je nejdivočejší o čem jsem ochoten reálně uvažovat a ta je (co jsem slyšel) oproti 1er mnohem "krotší".
Nemá někdo zkušenost s tou Lagunou 2.0 turbo benzín nebo Puntem Abarth Esseesse? To jsou auta, k nimž se člověk v Česku (ale i v Německu) těžko dostává...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!