Video a Nordschleife, the best of

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od Bond007 »

Dany píše:Chci jen zareagovat na jeden starší příspěvek http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7544#p7544 mmira...

Nikdy jsem neřekl, že bych byl nějaký nadprůměrný řidič nebo že řídím dokonale, nicméně mě trošku zaráží toto:
"...hlavni problem vidim v nezvladnutem razeni dolu. jde slyset, jak se mu pri podrazovani tim, ze nedava meziplyn, blokuji kola."
Pokud bychom se bavili o zadokole nebo čtyřkole, tak souhlasím, tam dávám větší meziplyn, ale u předokoly, která má navíc 1.5 cestný svorný lamelový diferenciál, je velký meziplyn spíše kontraproduktivní. Otáčky motoru jdou proti brzdám, čímž se prodlužuje brzdná dráha a více namáhají brzdy... Naopak kouzlo té 1.5 LSD je právě v tom, že motor brzdí přes obě kola i při deceleraci a ulevuje tak brzdám, kromě toho jak akcelerace, tak decelerace nejúčinnější při prokluzu cca 7%, nikoli bez prokluzu...

Co se týká "mistra volantu" ExFun zde http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7552#p7552 , tak chci jen uvést, že auto má opravdu spíše tvrdý okruhový podvozek a Nordschleife není opravdu rovná, takže auto na tomto podvozku odskakuje a to škubání (startování motorové sekačky) má jeden výrazný důvod, vzhledem k odskokům a menší trakci zadku auta lze tímto prudkým škubnutím vyvolat malý přetáčivý smyk, který té nedotáčivé předokole malinko pomáhá narovnat zatáčku, ale je pravda že to není z videa asi úplně zřejmé...

Jinak kdo někdy řídil předokolu s lamelovým LSD ví (nemyslím šnekové diferenciály např. Quaife, které jsou "USER FRIENDLY"), že při akceleraci v zatáčce a tudíž při sepnutí diferenciálu dojde k okamžitému srovnání rychlostí obou kol, což má za následek zvětšení poloměru zatáčky (čím je prudší, tím je změna poloměru výraznější) a je třeba více zatočit, proto při akceleraci v každé ostré zatáčce nejdříve má auto tendenci jít hodně po čumáku ven...

Na svou obranu chci jen uvést, že jezdím časy Nordschleife (Bridge to Gentry) lehce nad osm minut s nejlepším časem pod osm minut, pokud vezmu v úvahu, že na projetí cílové rovinky z Gantry do Bribge potřebuje moje auto asi 22s, pak celý okruh dokážu zajet na hranici 8:20, ať nežeru 8:25, což nahlédnutím do tabulek zjistíte, že je docela slušný čas mezi přeplňovanými předokolami natož v atmosféře. Takže můj styl není asi atraktivní a nikomu to nenutím, ale není neefektivní...

Abych nebyl úplně offtopic, zde je úsměvně pojaté video, které ukazuje zase záludnosti Nordschleife, díky velké délce okruhu Vás občas překvapí něco nečekaného, jako mě třeba stopa oleje z bouchlého motoru v ideální stopě a pak to je opravdu o fous, pokud člověk nemá štěstí a nezareaguje rychle... Přeji hodně šťastných návratů ze Zeleného pekla...

:-bd cas hodne slusny... rekl bych ze vetsina hodnoceni plyne z toho, ze vetsina uzivatelu vyuziva ten spravny pohon, tzn RWD :) pripadne videla video mistra volantu pana Patery, kteremu se v moste pri podrazovani u 130i blokovala kola snad pokazde... A pan Patera je zaryty bojovnik proti meziplynum :D

btw: tak co panove, kdy se potkame na ringu v roce 2012?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od mmira »

Dany píše:Chci jen zareagovat na jeden starší příspěvek http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7544#p7544 mmira...

Nikdy jsem neřekl, že bych byl nějaký nadprůměrný řidič nebo že řídím dokonale, nicméně mě trošku zaráží toto:
"...hlavni problem vidim v nezvladnutem razeni dolu. jde slyset, jak se mu pri podrazovani tim, ze nedava meziplyn, blokuji kola."
Pokud bychom se bavili o zadokole nebo čtyřkole, tak souhlasím, tam dávám větší meziplyn, ale u předokoly, která má navíc 1.5 cestný svorný lamelový diferenciál, je velký meziplyn spíše kontraproduktivní. Otáčky motoru jdou proti brzdám, čímž se prodlužuje brzdná dráha a více namáhají brzdy... Naopak kouzlo té 1.5 LSD je právě v tom, že motor brzdí přes obě kola i při deceleraci a ulevuje tak brzdám, kromě toho jak akcelerace, tak decelerace nejúčinnější při prokluzu cca 7%, nikoli bez prokluzu...
Jak uz jsem rekl pred tim, rychlost se ti v zadnem pripade uprit neda. Nesouhlasim ale s temi meziplyny. Spravne provedeny meziplyn nikdy nezpusobi to, aby sel motor proti brzdam. Ano, kdyz se to prezene a pusti se spojka bez cekani na spravne otacky, dokaze to s autem pekne skubnout. Pri tak naladenem plynu, jak ma tve auto, bys mel meziplyny trefovat na desitky otacek. Ulevovat brzdam prostrednictvim brzdeni motorem je dle meho nazoru (zduraznuji, meho nazoru) nesmysl. Z hlediska brzdne drahy to zadny vyznam nema, protoze ta je dana adhezi pneu, ne tim, co brzdi kola. A ze by se tim brzdy vyrazneji uchladily, o tom take pochybuji.

Presto opakuji, respekt pred rychlosti. Ty casy a kolo jsou velmi dobre, temer neuveritelne vzhledem k autu.

Ale jak rika Bond, lepsi je zacit organizovat NS 2012.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od Bond007 »

ja mam vzdycky pravdu :D
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
acer.t
Moderátor
Příspěvky: 794
Registrován: pon 07 úno 22:52

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od acer.t »

tak kdy ? budem čekat na jaro ? léto ?
Bond007 píše:
premyslel jsem co uprimneho napsat... vyslo mi - jste vazne kurvy ;-)
PJ o 1M:
Na rovinkách jako by se ji nelíbilo, do zatáček se ale pokládá ochotněji než dámy z E55 do postele.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od charger »

mmira píše:
Dany píše:Chci jen zareagovat na jeden starší příspěvek http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7544#p7544 mmira...

Nikdy jsem neřekl, že bych byl nějaký nadprůměrný řidič nebo že řídím dokonale, nicméně mě trošku zaráží toto:
"...hlavni problem vidim v nezvladnutem razeni dolu. jde slyset, jak se mu pri podrazovani tim, ze nedava meziplyn, blokuji kola."
Pokud bychom se bavili o zadokole nebo čtyřkole, tak souhlasím, tam dávám větší meziplyn, ale u předokoly, která má navíc 1.5 cestný svorný lamelový diferenciál, je velký meziplyn spíše kontraproduktivní. Otáčky motoru jdou proti brzdám, čímž se prodlužuje brzdná dráha a více namáhají brzdy... Naopak kouzlo té 1.5 LSD je právě v tom, že motor brzdí přes obě kola i při deceleraci a ulevuje tak brzdám, kromě toho jak akcelerace, tak decelerace nejúčinnější při prokluzu cca 7%, nikoli bez prokluzu...
Jak uz jsem rekl pred tim, rychlost se ti v zadnem pripade uprit neda. Nesouhlasim ale s temi meziplyny. Spravne provedeny meziplyn nikdy nezpusobi to, aby sel motor proti brzdam. Ano, kdyz se to prezene a pusti se spojka bez cekani na spravne otacky, dokaze to s autem pekne skubnout. Pri tak naladenem plynu, jak ma tve auto, bys mel meziplyny trefovat na desitky otacek. Ulevovat brzdam prostrednictvim brzdeni motorem je dle meho nazoru (zduraznuji, meho nazoru) nesmysl. Z hlediska brzdne drahy to zadny vyznam nema, protoze ta je dana adhezi pneu, ne tim, co brzdi kola. A ze by se tim brzdy vyrazneji uchladily, o tom take pochybuji.

Presto opakuji, respekt pred rychlosti. Ty casy a kolo jsou velmi dobre, temer neuveritelne vzhledem k autu.

Ale jak rika Bond, lepsi je zacit organizovat NS 2012.
Tak on upravený Type-R umí jezdit opravdu hodně rychle, potenciál tam je velký :)
Ain´t nobody got time for that
Jezdec
Spolujezdec
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 24 bře 18:56

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od Jezdec »

Při procházení videa na NS jsem narazil na toto:
Rychlá nákupní taška :) (i 130koní k radosti)

Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od mmira »

charger píše:Tak on upravený Type-R umí jezdit opravdu hodně rychle, potenciál tam je velký :)
o tom neni pochyb. NS ale neni prilis technicky okruh a hlavni slovo hraje hruba sila. CTR muzes upravovat jak chces, ale kone uz mu zasadne nenazenes. tim to nezpochybnuju, jen proste rikam, ze vzhledem k autu je to temer neuveritelne.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od charger »

mmira píše:
charger píše:Tak on upravený Type-R umí jezdit opravdu hodně rychle, potenciál tam je velký :)
o tom neni pochyb. NS ale neni prilis technicky okruh a hlavni slovo hraje hruba sila. CTR muzes upravovat jak chces, ale kone uz mu zasadne nenazenes. tim to nezpochybnuju, jen proste rikam, ze vzhledem k autu je to temer neuveritelne.
Jasné no, Nordschleife je přeci jen hodně rychlá. Jen vím, že na okreskách či závodech do vrchu jsou tyhle upravené Civicy velmi rychlé, i typicky okresková auta (Evo, STI) často nestíhají. (viz. ten žlutý ze srazu na Czechringu)
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od jarka »

A to to žluté CTR co bylo na CzechRingu je ještě o něco pomalejší než Danyho modré CTR z videa :) . Na Danyho autě i jeho stylu je prostě hodně znát, že jezdil rally a staví závodní auta. Jeho auto je prakticky závoďák na značkách... Moje CTR mi upravuje právě on a těch úprav tam nemám ani náhodou tolik, ale i tak je to na jeho chování (rychlosti a zábavnosti) strašně znát.

Ad. Twingo: neskutečný jaký čas se dá se 140koňma na ringu dosáhnout, ještě měl vyhodit spolujezdce a odmáznul by možná ještě 10s.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Dany
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 09 led 10:28

Re: Video a Nordschleife, the best of

Příspěvek od Dany »

jarka píše:A to to žluté CTR co bylo na CzechRingu je ještě o něco pomalejší než Danyho modré CTR z videa :) ...
Vždyť jsem to žluté stavěl od série, tak si přece nepostavím stejně rychlou konkurenci :D
http://typer.cz/projekty_view.php?id=4
http://typer.cz/projekty_view.php?id=1 (když se podíváte na telemetrii zrychlení, vidíte rozdíl v rychlosti řazení)

mmira píše: ... NS ale neni prilis technicky okruh a hlavni slovo hraje hruba sila...
S tímto také úplně nesouhlasím, není to úplně "technický" okruh, pár technických míst je, ale je zase extrémně náročný díky změnám povrchů, nerovnostem, délce, blízkým svodidlům,... Takže právě hlavní roli nehraje hrubá síla jako třeba v Brně, ale psychika a vyrovnanost řidiče. Je třeba mít "vypnuto" ale přesto jet "hlavou", jinak je i hrubá síla k ničemu... Auta, která mě na okruhu předjeli, počítám za těch 40 odjetých kol někam ke třiceti, je vidět, že ani hrubá síla není vše, ale asi vím, jak si to myslel, pokud by se porovnal jeden řidič, pak s hrubou sílou by na tom byl lépe... Nicméně NS není sranda plácek pro silné RWD jako třeba Brno, na NS si tu rychlost člověk musí zasloužit i když má třeba Ferrari 430 Scuderia, 458 nebo Porsche GT2, GT3 na ty se v Brně nechytnete, ani když jedou blbou stopu...

mmira píše:Jak uz jsem rekl pred tim, rychlost se ti v zadnem pripade uprit neda. Nesouhlasim ale s temi meziplyny. Spravne provedeny meziplyn nikdy nezpusobi to, aby sel motor proti brzdam. Ano, kdyz se to prezene a pusti se spojka bez cekani na spravne otacky, dokaze to s autem pekne skubnout. Pri tak naladenem plynu, jak ma tve auto, bys mel meziplyny trefovat na desitky otacek. Ulevovat brzdam prostrednictvim brzdeni motorem je dle meho nazoru (zduraznuji, meho nazoru) nesmysl. Z hlediska brzdne drahy to zadny vyznam nema, protoze ta je dana adhezi pneu, ne tim, co brzdi kola. A ze by se tim brzdy vyrazneji uchladily, o tom take pochybuji.

Presto opakuji, respekt pred rychlosti. Ty casy a kolo jsou velmi dobre, temer neuveritelne vzhledem k autu.

Ale jak rika Bond, lepsi je zacit organizovat NS 2012.
My už máme výlety naplánované, klidně můžeš jet s námi, dokážu to zařídit a rád se něčemu přiučím (a to myslím upřímně, nikdy jsem netvrdil, že jsem nejlepší řidič) a uvidíme co řekneš po praktickém svezení, King už s námi byl...

Co se týká ještě těch meziplynů, dám ještě jeden poznatek (možná sis na videu všiml, že v jiných situacích než při brždění meziplyn používám). Protože upravené auto v oblasti výkon motoru / dynamické vlastnosti, jsou naprosto rozdílné věci (někdy až překvapivě může lepší výkon autu přinést horší dynamiku, vím o čem mluvím) tak všechny auta testuji ještě telemetrií (na stejném letišti a pokud možno i v podobných podmínkách). Takže kromě telemetrie zrychlení jednotlivých aut a stupňů úprav mám také telemetrie jednotlivých brzdných drah. A zde je to, co jsem změřil...
... nejkratší bylo, pokud jsem brzdil takto hrubě motorem a "pomáhal" brzdám (vysvětluji si to tak, že díky brždění motorem přes "špéru" dochází právě lepšímu využidí trakce na kolech, přesně to popsat neumím, je to jen pocit)
... na druhém místě bylo klasické brzdění s vymáčknutou spojkou
... nejdelší byla brzdná dráha s meziplyny, ať jsem se snažil jak jsem chtěl
Telemetrie té nejkratší brzdné dráhy CTR ... http://typer.cz/porovnavani_graf_metry. ... &id3=&id4= technické detaily lze dohledat v projektech...

nejkratší dráha, které jsem byl schopen dosáhnout, byla ze stovky 33.89m, což mi ještě nepřijde tak ohromující, ale brzdná dráha ze sto šedesáti kilometrové rychlosti byla 86.25m a to mi přijde hodně dobré. Třeba s meziplynem to bylo přes 100m, ale je opravdu možné, že to prostě a jednoduše neumím... Na přeřazení nahoru potřebuji mezi 0.2 - 0.3 s (hodně mi pomáhá neskutečná převodovka v CTR, kéž by i mé EVO9 mělo také takovou :( ) nicméně i při tom podřazení lehce udržuji otáčky, ale není to klasický meziplyn, kdybych to nedělal, nevydržela by mi převodovka s takovýmto zacházením 100tis km... Myslím si, že nějaký cit pro to mám, ale souhlasím, že dokonalé to není...

tady jsou objektivně měřené brzdné dráhy (bohužel jen ze stovky a výkon brzd se ukáže až z vyšších rychlostí, min. 160km/h) ... http://www.repubblica.it/popup/servizi/ ... enata.html
pokud bych tedy meziplyny mohl tu brzdnou dráhu ještě zkrátit, bylo by to asi neskutečně super...

Máme hned další tip na případnou reportáž, můžeme se sejít a otestovat několik aut (pujčím Ti klidně i své) a můžeme potom ty brzdné dráhy porovnat, otestovat různé druhy brzdění a styly řidičů a bude jasně vidět, jak to je. Jsem schopen vše zorganizovat během našich běžných měření, kdy mám pronajmutou letištní plochu... Pokud bys měl zájem...

Osobně se snažím prezentovat jen to, co mám objektivně vyzkoušeno, či změřeno...
Odpovědět