cas hodne slusny... rekl bych ze vetsina hodnoceni plyne z toho, ze vetsina uzivatelu vyuziva ten spravny pohon, tzn RWD pripadne videla video mistra volantu pana Patery, kteremu se v moste pri podrazovani u 130i blokovala kola snad pokazde... A pan Patera je zaryty bojovnik proti meziplynumDany píše:Chci jen zareagovat na jeden starší příspěvek http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7544#p7544 mmira...
Nikdy jsem neřekl, že bych byl nějaký nadprůměrný řidič nebo že řídím dokonale, nicméně mě trošku zaráží toto:
"...hlavni problem vidim v nezvladnutem razeni dolu. jde slyset, jak se mu pri podrazovani tim, ze nedava meziplyn, blokuji kola."
Pokud bychom se bavili o zadokole nebo čtyřkole, tak souhlasím, tam dávám větší meziplyn, ale u předokoly, která má navíc 1.5 cestný svorný lamelový diferenciál, je velký meziplyn spíše kontraproduktivní. Otáčky motoru jdou proti brzdám, čímž se prodlužuje brzdná dráha a více namáhají brzdy... Naopak kouzlo té 1.5 LSD je právě v tom, že motor brzdí přes obě kola i při deceleraci a ulevuje tak brzdám, kromě toho jak akcelerace, tak decelerace nejúčinnější při prokluzu cca 7%, nikoli bez prokluzu...
Co se týká "mistra volantu" ExFun zde http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=7552#p7552 , tak chci jen uvést, že auto má opravdu spíše tvrdý okruhový podvozek a Nordschleife není opravdu rovná, takže auto na tomto podvozku odskakuje a to škubání (startování motorové sekačky) má jeden výrazný důvod, vzhledem k odskokům a menší trakci zadku auta lze tímto prudkým škubnutím vyvolat malý přetáčivý smyk, který té nedotáčivé předokole malinko pomáhá narovnat zatáčku, ale je pravda že to není z videa asi úplně zřejmé...
Jinak kdo někdy řídil předokolu s lamelovým LSD ví (nemyslím šnekové diferenciály např. Quaife, které jsou "USER FRIENDLY"), že při akceleraci v zatáčce a tudíž při sepnutí diferenciálu dojde k okamžitému srovnání rychlostí obou kol, což má za následek zvětšení poloměru zatáčky (čím je prudší, tím je změna poloměru výraznější) a je třeba více zatočit, proto při akceleraci v každé ostré zatáčce nejdříve má auto tendenci jít hodně po čumáku ven...
Na svou obranu chci jen uvést, že jezdím časy Nordschleife (Bridge to Gentry) lehce nad osm minut s nejlepším časem pod osm minut, pokud vezmu v úvahu, že na projetí cílové rovinky z Gantry do Bribge potřebuje moje auto asi 22s, pak celý okruh dokážu zajet na hranici 8:20, ať nežeru 8:25, což nahlédnutím do tabulek zjistíte, že je docela slušný čas mezi přeplňovanými předokolami natož v atmosféře. Takže můj styl není asi atraktivní a nikomu to nenutím, ale není neefektivní...
Abych nebyl úplně offtopic, zde je úsměvně pojaté video, které ukazuje zase záludnosti Nordschleife, díky velké délce okruhu Vás občas překvapí něco nečekaného, jako mě třeba stopa oleje z bouchlého motoru v ideální stopě a pak to je opravdu o fous, pokud člověk nemá štěstí a nezareaguje rychle... Přeji hodně šťastných návratů ze Zeleného pekla...
btw: tak co panove, kdy se potkame na ringu v roce 2012?