BMW M3 GTS v ČR

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
drugster
Pan Řidič
Příspěvky: 295
Registrován: sob 19 úno 19:05

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od drugster »

Ikdyz je to sebemrskacstvi, pac jiste radim pomaleji nez automat, a neustale se s tim fofrklackem doslova peru, ja automat u auta, ktere mi ma davat radost , proste nechci. A ani bych o nem neuvazoval. Navic je prehnane drahy, zas tak nejak moc toho oproti konkurenci neumi viz treba cas na NS. K tomu je celkem ultimativni. A ta barva je hrozna. Kdybych ho mel pujcenyho, jiste by se mi na tom neco libilo, ale nezmeni to zcela jiste nazor, ze po nem netouzim.
Ovsem , jak to tak vypada, stejne nebudeme mit zrejme behem chvile jinou moznost nez "volit" pouze automat. Pak holt automat prijmu jako dalsi nutne zlo.
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od pjanda »

Ja automat nikdy neprijmu. Uz jsem skousnul kde co, ale tohle opravdu nechci, tenhle Rubikon neprekrocim jak budu ziv. Je to uz prilis velka ztrata kontroly nad autem a jen ta mi doprava ten spravny pocit z jizdy. Bez nej pro me jizda nema naboj a nic dalsiho me nezajima. Nejsem zavodnik, nejezdim na cas, jezdim pro radost.

Zkusil jsem v zivote temer vsechny automaty co existuji, ne vsechny jsou vylozene spatne (treba zrovna posledni verze M-DCT od BMW neni nejhorsi, ostatne ani klasicky ZF HDM v BMW naladeni neni zly), ale zadny, ani jeden mi nedovolil udelat si s autem co chci. Uz jen to, ze mi zadny z podstaty nedovolil a nikdy nedovoli jet si na sestku v klidku a behem zlomku vteriny zmenit tempro prerazenim na tri. Zkratka zadny nesedi memu stylu jizdy, ktery vetsinou obnasi velmi rozmanity jizdni styl pri presunech po okreskach.

Ale vadi mi i jakasi absence citu, razeni muze byt rychle a jemne, tohle zadny automat spojit nedokaze, zejmena pri razeni dolu. Nezazil jsem automat, ktery dokaze dat alespon vetsinou presny meziplyn. Ani to neni mozne, protoze brzdeni neni vzdy rovnomerne a kdyz v prubehu intenzitu zmenim, vim to predem a podle toho se zaridim, automat na to dobre nezareaguje ani ex post. Treba takove SMG a jeho vecne hledani cesty je desive, jakkoli porad lepsi nez nehledani a tvrde prerazeni jako jinde...

Automat proste ne, nikdy, radeji autobusem nez s automatem :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od goes »

vzdyt jsi chtel jezdit rallye tam by ti sekvence nevadila?
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od pjanda »

Nevim, jestli jsem chtel jezdit rallye nebo cokoli podobneho ;), ale v momente, kdy pujde jen o cas a lepsi vysledek bude dosazitelny touto cestou, pak bych se tomu musel prizpusobit.

Ale to neni dnesni stav veci, ridim za jinym ucelem a tam pro me automat neprinasi nic co bych ocenil.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od merlin »

Tak auta WRC od tejto sezony maju sekvencnu prevodovku, takze mechanika. Rovnako pokial viem okrem F1 pouzivaju vsetky okruhove auta sekvencku a to je znovu cista mechanika ;)
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od goes »

merlin: simte ty jsi taky mechanika. Zaspal jsi dobu, ono automat neni jen HDM, lae vse, co tam vrazi kvalt za tebe na tvuj pokyn. Takze ano je to sekvence ale radi to za tebe a ty jen davas povel k prerazeni o stupen dal. To same jako napr. DSG v automatickem modu, ve sve dobe alfacky selectspeed, pezotazky 2Tronic cast SMG apod. proste radi to za tebe. To dela i sekvence, das pokyn a rub a je to tam. Jinak i HDM je mechanika, neznam moc prevodovek, kde by se radilo silou vule, nebo snad ne mechanicky. Takze si nech mrkani na jine.

PJ: ok, nechme rallye v rovine spekulativni ;)
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od merlin »

goes: zavodna sekvencna prevodovka funguje podobne ako prevodovka na motorke. Jemne zatlacis paku a rozopnes spojku, potom silny uder "click" a preradis a po pusteni paky sa zopne spojka (spojkovy pedal sa pouziva len na rozjazd). Vyhoda je ze aj potrebujes preradit o viac stupnov, tak radiacu paku neuvolnujes a urobis "click-click-click" a potom ju uvolnis a zopnes spojku a mas preradenie o viac stupnov.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od goes »

merlin: ja tady v moc autech se zavodni sekvenci nejel, ale radi se pod plynem apod. ;) jde ale o to razeni, ktere nemas moc extras pod kontrolou a funguje do znance miry jako razeni v automatu s rucnim razenim. to mackani plynu dela jenom sepnuto-rozepnuto, zadnyp rokluz apod. ala auto se tam nedeje.
Jinak popisovat mi, jak to funguje vazne nemusis. Sekvence je sekvence proto, ze musis radit 1-2-3-4-3-2-1 nelze radit o vice stupnu najednou jako u manualniho H. Kde das klidne 1-3-5 nebo 2-6 apod.
Takze nechapu vubec tve prispevky, ukazal jsi nam, ze vis jak funguje sekvence a co? stale nevidim rozdil v moznosti zasahovani ridice do razeni u sekvencni zavodni prevodovky a u manulaniho rezimu DSG apod. automatu. Kdyz chces radit, das povel a vse ostatni se odehraje bez tveho pricineni a zda to bude click-click-click nebo ble-ble-ble je jedno
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od merlin »

goes: rozdiel je v tom ze cez elektronicke padla ak chces podradit o dva stupne tak to funguje sposobom (spojka-rychlost-spojka-rychlost-spojka) s mechanickou sekvenckou mozes urobit (spojka-rychlost-rychlost-spojka). A to nepisem rychlosti s akou to tam dokazes mechanicky narvat.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW M3 GTS v ČR

Příspěvek od goes »

ty asi moc nevis jak funguji dvouspojky ze? ony neradi kazdy stupen tak jak pises, ony stupne preskakuji. HDM zadne sopjky zase nema. Jinak problem je v tom, ze vetsina tech firem uvadi cas prosteho prerazeni, ne okamzik zahejeni au konceni apod. takze DSG neradi tak jak pises, ale klidne zaradi s jednim vymacknutim spojky o 3-4 stupne (za DSG si dosad libovolnou dvouspojku). takze pokud u dvousjpky das o 2 stupne dolu, tak spojka-rovnou konkretni kvalt-spojka. Je to jako u manualu, kde kdyz chcse zaradit napr. 6-3 tak zmacknes spojku, jebnes tam rovnou za 2 a vynechas ty kvalty mezi tim a opet spojka. stejne tak funguje i dvouspojka. Asi zasadni novinkap ro tebe co?
Odpovědět