Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vůbec nerozumím pojmu "až to vychytají". Už jsem to tu někde psal. Parametry vozidla byly jistě známy již před jeho výrobou, takže proč do toho (nesmyslu) šli je spíš věc obchodní či politická. Technicky jde o hustotu energie v zásobnících a o pohon. Ani jedno není na "vychytávání" automobilkami. Pokrok synchronních elektromotorů není díky automobilkám, jde si svou cestou. Že to bylo zákaznicky navrženo do jiného zapouzdření atd, není věc technologického pokroku, to je čistá aplikace. Stejně tak akumulátory se "vychytávají" jinde a jinak, než tím, že se zabudujou do auta.
Pro mne je to z technického hlediska nesmysl, kromě vyjímečných aplikací. Třeba provoz v uzavřených halách nebo centrech smogově extrémně ohrožených měst.
A že se někdo zamyslel? To už je úděl techniků. A když dostanou befelem nesmyslné zadání, vyvinou a vyrobí nesmyslný výrobek. I kdyby se upřemýšleli k smrti. S tím mám bohaté osobní zkušenosti.
Třeba to mají obchodníci dobře spočítané. Existuje totiž poměrně široká skupina zákazníků, která nesmyslné výrobky přímo miluje.
Pro mne je to z technického hlediska nesmysl, kromě vyjímečných aplikací. Třeba provoz v uzavřených halách nebo centrech smogově extrémně ohrožených měst.
A že se někdo zamyslel? To už je úděl techniků. A když dostanou befelem nesmyslné zadání, vyvinou a vyrobí nesmyslný výrobek. I kdyby se upřemýšleli k smrti. S tím mám bohaté osobní zkušenosti.
Třeba to mají obchodníci dobře spočítané. Existuje totiž poměrně široká skupina zákazníků, která nesmyslné výrobky přímo miluje.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ok, tak jinak.
Až to vychytají = až nabídnou opravdu tu nejlepší možnou technologii co se baterií a jejich nabíjení týče.
Že se zamysleli - můj subjektivní pocit, že zatímco u mnoha aut se mi zdá, že ti lidi co je navrhovali museli být sfetovaní, tak tohle mi přijde jako ucelený produkt se zajímavými detaily.
Celkové vyznění - ta věc není až tak odpudivá, bezcharakterní a zlá, jak se někteří lidé snaží říci, přestože uznávám, že pro drtivou většinu lidí to nemá smysl i když odhlédneme od ceny (která je logicky vysoká jako u všech věcí, které nemají přímou konkurenci a je po nich poptávka).
Až to vychytají = až nabídnou opravdu tu nejlepší možnou technologii co se baterií a jejich nabíjení týče.
Že se zamysleli - můj subjektivní pocit, že zatímco u mnoha aut se mi zdá, že ti lidi co je navrhovali museli být sfetovaní, tak tohle mi přijde jako ucelený produkt se zajímavými detaily.
Celkové vyznění - ta věc není až tak odpudivá, bezcharakterní a zlá, jak se někteří lidé snaží říci, přestože uznávám, že pro drtivou většinu lidí to nemá smysl i když odhlédneme od ceny (která je logicky vysoká jako u všech věcí, které nemají přímou konkurenci a je po nich poptávka).
Ain´t nobody got time for that
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No já to vidím přesně opačně. Pro mne by bylo přínosem ukázat jakkoliv ošklivý vůz bez špetky nápadu, který bude mít parametry. Protože tu bedýnku na to potom už někdo udělá, to není ten problém. Takhle se mizérie elektromobilu skrývá za superdesignem. Odborně se tomu říká naleštěný prd.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je čiré nedorozumění, o designu jsem ještě neřekl ani půl slova. Design beru jako subjektivní věc, každému se líbí něco jiného, proto věci ohledně vzhledu obvykle vůbec nekomentuju
Ain´t nobody got time for that
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale oni ji přece nabízejí. Možná jsou za astronomické ceny k dispozici ještě o píď lepší technologie, ale nic co by bylo řádově lepší. Jenže právě řádové zlepšení parametrů (hlavně dojezd a rychlost nabíjení) je to co elektromobily nezbytně potřebují k masovému rozšíření.charger píše:Ok, tak jinak.
Až to vychytají = až nabídnou opravdu tu nejlepší možnou technologii co se baterií a jejich nabíjení týče.....
jinak zajímavé čtení, na praktické poznatky z dojezdu jsem taky zvědavý
ještě poznámka - výrobci a následně i naivní novináři se rozplývají nad točivými momenty kterými disponují motory v elektromobilech. Málokdo se ale na to podívá střízlivě - záleží přece taky na pracovních otáčkách elektromotoru. Například hodnota 280 Nm u Leafu znamená, že max.výkon 80 kW dosahuje už při 2730 ot, takže při srovnání s parametry spalovacího motoru by se jednalo o vysoveně nízkootáčkový stroj (byť se může taky točit mnohem více, výkon už s otáčkami ale dál neroste a jeho síla pochopitelně klesá). A další prvek který mění pohled na věc je zpravidla pouze jednostupňový převod elektromobilu ve srovnání s mnohastupňovou převodovkou se širokým rozsahem, která na nižší stupně mocně násobí sílu spalovacího motoru přenesenou na kola.
Tím nijak nezpochybňuji fakt, že elektromotor má příznivou charakteristiku a elektromobilem nakonec dokáže taky zahýbat velmi přesvědčivě
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Za pár let budeme rádi když nezmrzneme v zimě a neumřeme hladem.
Uživatel neexistuje
Re: Elektromobily a vse kolem nich
charger: a kdyže se teda můžeme těšit na druhou část testu ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Až ho kolega napíše, což je vzhledem ke zkouškovému momentálně problém, takže týden, maximálně dva. Dám sem vědět.Vana píše:charger: a kdyže se teda můžeme těšit na druhou část testu ?
Ain´t nobody got time for that
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak, tady to jeVana píše:charger: a kdyže se teda můžeme těšit na druhou část testu ?
http://www.autickar.cz/2012/01/nepritel ... f-cast-ii/
Ain´t nobody got time for that
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Za hodně peněz hodně hovna. A ještě dotovaného.
Uživatel neexistuje