Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od ExFun »

A jdi do prdele, vano. Na onanování mám jiné věci než kecy o torsenu. Tady nebudu řešit nějaké vektory, hlavní je, že měl přibrzdit nebo přitáhnout ručku.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od Vana »

ExFun píše:Je to vlastnost starších torsenů používaných v Quattro. ...
uff, tak Brus má Quattro a nevyškráb se s ním do kopce ? :-s

jinak souhlas, pokud nemá quattro ale zadokolku s torsenem, tak by ručka měla pomoc
normální brzda asi ne, ta by fest přibrzdila hlavně předek což by bylo nejspíš kontraproduktivní

a sorry, s rozkládáním sil jsi začal ty, já jen reagoval na tvou chybu
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od KoPP »

ale ano to víme, ale jak to premává mechanicky...

tak jsem trochu pokoumal a tradáááá:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... 9iPqIQ_8iM

- kola se točí stejně rychle, tak se ty šneky netočí. Kola se točí jinak rychle, tak se šneky roztočí (jeden doprava, druhý do leva), tím se teda rychlost kol "nesrovnává" šneky zároveň k sobě chovají nějaký odpor a tím tvoří nějakou svornost...

chápe to on dobře nebo nedobře ? :( :)

a Váňo do prdele nechoď já teď aktuálně nic lepšího k onanování nemám :D
Naposledy upravil(a) KoPP dne stř 28 pro 20:11, celkem upraveno 1 x.
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od Vana »

king: jj tak nějak to je akorát není až tak důležité jestli se šneky točí nebo netočí ale hlavně jakými silami jsou zatížené
tj. ta svornost není u nich vyvolaná až tak rozdílem otáčkek kol ale silovým působením - celkovým hnacím momentem a rozdílem sil na kolech
na rozdíl třeba od viskozávěrek kde je tomu naopak
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od KoPP »

jen teda moc dobře nechápu jak to sviňa může přenášet na jedno kolo 25% a na druhé 75% momentu... ikdyž ono je to vlastně 50:50 s tím, že 25% se čmajzne na jednom kole, aby se to objevilo na druhém, tedy to v důsledku přenáší ty šneky jen 25% celkového výkonu a pak to dává smysl.

no ještě by mi někdo takhle mohl vysvětlit onen závodní dif a byl bych spokojený a moudřejší => mohl bych zase usnout :)
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Torsen a dif. s omezenou svorností obecně

Příspěvek od Vana »

no nejjednodušeji jako klasiký dif brzděný částečně sepnutou spojkou
tj trochu to drhne furt, a k tomu tím víc čím je větší hnací síla
Odpovědět