BMW i
Re: BMW i
Tak ja by som osobne vsadil na palivove clanky, neverim ze baterie caka zasadny pokrok. Nakoniec aj BMW ma niekolko funcnych prototypov f-cell.
Ak budeme diskutovat v rovine sportovych hybridov, tak aky je idealny pomer medzi vykonom elektro a spalovacieho motora? Kolko ma byt kapacita baterie? Budu sa parametre ako zrychlenie a max rychlost udavat pri maximalnej pomoci elektromotora? Mne sa paci Clarksonovo prirovnanie hybridu k WC, par krat splachnete a musite dlho cakat...
P.S. Celkom by ma zaujimalo ci parametre ktore sa udavaju pri elektromobiloch su merane pri 100% nabiti akumulatora a ake su napriklad ak je kapacita len 20% ?
Ak budeme diskutovat v rovine sportovych hybridov, tak aky je idealny pomer medzi vykonom elektro a spalovacieho motora? Kolko ma byt kapacita baterie? Budu sa parametre ako zrychlenie a max rychlost udavat pri maximalnej pomoci elektromotora? Mne sa paci Clarksonovo prirovnanie hybridu k WC, par krat splachnete a musite dlho cakat...
P.S. Celkom by ma zaujimalo ci parametre ktore sa udavaju pri elektromobiloch su merane pri 100% nabiti akumulatora a ake su napriklad ak je kapacita len 20% ?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW i
Otázka je, aby z toho nebyly pak samý zelený mozky.Smrťák píše:Vytvářet z benzinu elektriku není úplně nesmysl,pokud by to byl nouzový pohon k zajištění mobility v krizi. Jinak je to samozřejmě totální ekofašistický nesmysl.
Re: BMW i
merlin: Ten Koubesem odkazovany clanek je urcite vhodny zaklad pro pochopeni meho smysleni. Palivove clanky jsem tam sice vynechal (mohu navazat na AF), ale neni to s nimi o mnoho lepsi. Jiste maji velkou vyhodu ve schopnosti ulozit relativne velke mnozstvi energie do relativne maleho baleni, ale tim to konci.
Napisu to konkretneji nez v predchozim prispevku: ucinnost premeny elektrina-vodik-elektrina se udava priblizne 35 procent. A to jsem jeste nevyrobil ani elektrinu a ani jsem ji nepremenil v pohybovou energii. Pokud vezmu tu horsi variantu, tj. elektrinu vyrobim z uhli, zaciname u Carnotova cyklu a uz tam jsme na nejakych 30 procentech efektivity. Pak z ni udelame vodik, pak vodik v palivovem clanku premenime zpet na elektrinu a jsme zase na 35 procentech. Pak elektrinu musime pretvrit v elektromotoru v pohybovou energii, tam nam zbude treba 90 procent. Ten posledni clanek je dobry, ale nez se k nemu dostanete... A i pokud budu uvazovat jine zdroje energie (treba jadro, opet to jde paru a turbinu), nedopadne to o mnoho lepe. Na kola proste dostanete tak 8-9 % puvodni energie. To neni moc efektivni.
Pokud vedle toho vezmete ropu, kterou s nevyznamnymi ztratami pretvorite v benzin a jina paliva, mate na ceste mnohem mene ztrat. A tak se tech vyslednych 30-40 procent ucinnosti premeny energie benzinu ci nafty v pohyb u modernich motoru nezda byt tak marne, celkova efektivita bude okolo 20 procent (udava se 18, 22, podobna cisla). A to je vedle narychlo spocitanych 8-9 % u palivoveho clanku o dost lepsi.
Je treba vnimat ten proces jako celek, od primarniho energetickeho zdroje az po pohyb auta, ne jen od nadrze k jizde.
Rikam, ze dokud nedojde ropa, nebo ropne produkty nebudou tak drahe, ze vedle toho i jine, mene efektivni cesty premeny energie vyjdou levneji, nema cokoli jako elektromobil realnou sanci na uspech. Dnes se jevi zaijmave jen proto, ze elektrina na rozdil od benzinu a nafty neni zatizena extremnimi spotrebnimi danemi. Ale to se zmeni velmi snadno...
Napisu to konkretneji nez v predchozim prispevku: ucinnost premeny elektrina-vodik-elektrina se udava priblizne 35 procent. A to jsem jeste nevyrobil ani elektrinu a ani jsem ji nepremenil v pohybovou energii. Pokud vezmu tu horsi variantu, tj. elektrinu vyrobim z uhli, zaciname u Carnotova cyklu a uz tam jsme na nejakych 30 procentech efektivity. Pak z ni udelame vodik, pak vodik v palivovem clanku premenime zpet na elektrinu a jsme zase na 35 procentech. Pak elektrinu musime pretvrit v elektromotoru v pohybovou energii, tam nam zbude treba 90 procent. Ten posledni clanek je dobry, ale nez se k nemu dostanete... A i pokud budu uvazovat jine zdroje energie (treba jadro, opet to jde paru a turbinu), nedopadne to o mnoho lepe. Na kola proste dostanete tak 8-9 % puvodni energie. To neni moc efektivni.
Pokud vedle toho vezmete ropu, kterou s nevyznamnymi ztratami pretvorite v benzin a jina paliva, mate na ceste mnohem mene ztrat. A tak se tech vyslednych 30-40 procent ucinnosti premeny energie benzinu ci nafty v pohyb u modernich motoru nezda byt tak marne, celkova efektivita bude okolo 20 procent (udava se 18, 22, podobna cisla). A to je vedle narychlo spocitanych 8-9 % u palivoveho clanku o dost lepsi.
Je treba vnimat ten proces jako celek, od primarniho energetickeho zdroje az po pohyb auta, ne jen od nadrze k jizde.
Rikam, ze dokud nedojde ropa, nebo ropne produkty nebudou tak drahe, ze vedle toho i jine, mene efektivni cesty premeny energie vyjdou levneji, nema cokoli jako elektromobil realnou sanci na uspech. Dnes se jevi zaijmave jen proto, ze elektrina na rozdil od benzinu a nafty neni zatizena extremnimi spotrebnimi danemi. Ale to se zmeni velmi snadno...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW i
Takze sa zhodneme ze pri palivovych clankoch je hlavny problem v prvotnej vyrobe elektricke energie na elektrolyzu (vyrabat vodik s fosilnych paliv je nezmysel). Cital som ze sa pracuje na biomembrane ktora udajne dokaze rozlozit vodu za pomoci slnecnej energie a raz bude mozno studena jadrova fuzia...
P.S. Vie mi niekto zodpovedat moju otazku ci su vykonove parametre elektromobilov merane pri 100% nabiti baterie a ako je to s vykonom napriklad pri 20% nabiti? Mam pocit ze na toto som nikdy necital odpoved, ze by nam nieco vyrobcovia zatajovali?
P.S. Vie mi niekto zodpovedat moju otazku ci su vykonove parametre elektromobilov merane pri 100% nabiti baterie a ako je to s vykonom napriklad pri 20% nabiti? Mam pocit ze na toto som nikdy necital odpoved, ze by nam nieco vyrobcovia zatajovali?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW i
skoda, ze zastavili vyvoj aut na jaderny pohon....je to krasna predstava, ze by pri dobre ucinnosti stacilo "natankovat" jednou za pet let treba
Re: BMW i
To je snad jediná novota, která by se mi i líbila, vlastní jadernej povoz, nejlépe i s balistickejma raketamaCaddy píše:skoda, ze zastavili vyvoj aut na jaderny pohon....je to krasna predstava, ze by pri dobre ucinnosti stacilo "natankovat" jednou za pet let treba
Power is nothing without control
Re: BMW i
klidne i bez raket, jen pohon...ale chapu, ze by byl problem s bezpecnosti, kdyby jen tak kolovalo vsude jaderne palivo...a navic by to bylo nevhodne pro lidi jako ja, kdy by auto vetsinu casu stepilo naprazdno, pac vypnout by to asi jen tak neslo
ale s tim si pohraval Ford v padesatem osmem....a pak nejak ticho po pesine
ale s tim si pohraval Ford v padesatem osmem....a pak nejak ticho po pesine
Re: BMW i
ale text na webu má Honda hodně dobrejpjanda píše: (ale Hondu CR-Z jim opravdu nemyslim)
Maximální rychlost (km/h) (MT) 200
Zrychlení z 0 na 100km/h (s) (MT) 9,9
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!