Samosvorné diferenciály pro BMW
Samosvorné diferenciály pro BMW
// Oddelena diskuse o samosvorech do samotneho tematu, i samotneho me to velmi zajima, tak at to nezapadne ve spleti "BMW chatu"... - pjanda
Zdravim vsechny na tomhle boardu.
Pavel mi psal at sem dam nejake info o spere na jednicku.
I presto, ze uz to mam hodne dlouho v planu jsem to zatim nerealizoval protoze jsem se zase pratelil se svodidlem a prostredky v hodnote nekolika LSDcek padly na lak. A taky na to uz bohuzel nemam cas kvuli praci (najedu 20 km denne z prace-do prace). Ale i tak bych si chtel udelat na jare/v lete radost abych si mohl lepe resetovat mozek pri objevovani krasy Rakouskych horskych pasu o vikendech a taky z duvodu aby uz moje jednicka byla kolecne dokonala (protoze tohle je ta jedina vec co ji k tomu chybi).
Jake LSD uz jsem resil na hodne mistech a nazory jsou ruzne, vetsina lidi na svete s dodelavanym LSD do jednicky ma Quaife. Po nekolika dlouhych rozhovorech s Senkyrem: http://motorsport.senkyr.cz/ jsem byl presvedcovan, ze jedina spravna cesta je Drexler, ze vsechny zavodni BMW jej maji a ze i samotne BMW pouziva Drexler na svych zavodnich autech, Quaife je pry shit v porovnani.
A po dalsim patrani a ptani jsem narazil na Hanze na BMW klubu, ktery jak se zda uz ma nejakou tu stovku LSD namontovanych na ruzna auta a ten tvrdi zase to, ze ta spravna volba je lamelovy LSD (quaife a drexler jsou torsen).
Dovolim si citaci Hanze:
"typu Torsen (Quaife a pod, šneky uvnitr) se pouzivaji prevazne u predokolek nebo jako stredove, prave pro tu charakteristiku a "bezudrzbovost"...
lamelovy je jednak stavitelny (muzes si poskladat lamely tak jak chces vyslednou svornost (ta je mimochodem dana hlavne prenasenym momentem- jizda pod plynem nebo brzdenim, malo pak predpetim- protaceni kola ztezka, kdyz je auto na heveru a druhe na zemi) a ma predevsim plynuly nastup...
mel jsem na dilne na vymenu difu kluka se Z3 a po rozdelani zjistil, ze tam ma funkcni Torsen (tedy jako Quaife) samosvor... po projeti s namontovanym Kaaz uplne jiny kafe... jedine co pred vymenou pozoroval, ze se to divne kroutilo a melo snahu nakopavat...
u Torsenu je mensi udrzba (staci menit olej), u lameloveho ale taky, pokud bude dotycny jezdit normalnim zpusobem (bezne vydrzi 150tis km pri vymenach oleje po 25tis km) nebo taky 2dny, pokud bude zkouset palit pneu dokola na 3ku na miste cele odpoledne, olej se prehreje a lamely privari k protikusum...
pokud na aute uz samosvor je, neresil bych to, ale pri predelavce bych jiny nez lamelovy nechtel, pokud se bavime o zadokolkach a jizde pod plynem..."
Snad jsem vam alespon trochu pomohl. I kdyz jsem vam spis dal vic otazek k zamysleni nez odpovedi. :'(
Tady je par prikladu lamelovych LSD:
http://www.kaazusa.com/lsd.html
http://www.cusco.co.jp/en/parts_product/products/
http://www.osgiken.net/products/superlock.html
Jinak quaife komplet dil vcetne montaze a nastaveni diferaku vyjde kolem 45 tis. kc (samotny dil tak 33 tis. Kc), drexler o takovych 10, 12k vic. Lamelove budou asi tak podobne jako quaife.
Zdravim vsechny na tomhle boardu.
Pavel mi psal at sem dam nejake info o spere na jednicku.
I presto, ze uz to mam hodne dlouho v planu jsem to zatim nerealizoval protoze jsem se zase pratelil se svodidlem a prostredky v hodnote nekolika LSDcek padly na lak. A taky na to uz bohuzel nemam cas kvuli praci (najedu 20 km denne z prace-do prace). Ale i tak bych si chtel udelat na jare/v lete radost abych si mohl lepe resetovat mozek pri objevovani krasy Rakouskych horskych pasu o vikendech a taky z duvodu aby uz moje jednicka byla kolecne dokonala (protoze tohle je ta jedina vec co ji k tomu chybi).
Jake LSD uz jsem resil na hodne mistech a nazory jsou ruzne, vetsina lidi na svete s dodelavanym LSD do jednicky ma Quaife. Po nekolika dlouhych rozhovorech s Senkyrem: http://motorsport.senkyr.cz/ jsem byl presvedcovan, ze jedina spravna cesta je Drexler, ze vsechny zavodni BMW jej maji a ze i samotne BMW pouziva Drexler na svych zavodnich autech, Quaife je pry shit v porovnani.
A po dalsim patrani a ptani jsem narazil na Hanze na BMW klubu, ktery jak se zda uz ma nejakou tu stovku LSD namontovanych na ruzna auta a ten tvrdi zase to, ze ta spravna volba je lamelovy LSD (quaife a drexler jsou torsen).
Dovolim si citaci Hanze:
"typu Torsen (Quaife a pod, šneky uvnitr) se pouzivaji prevazne u predokolek nebo jako stredove, prave pro tu charakteristiku a "bezudrzbovost"...
lamelovy je jednak stavitelny (muzes si poskladat lamely tak jak chces vyslednou svornost (ta je mimochodem dana hlavne prenasenym momentem- jizda pod plynem nebo brzdenim, malo pak predpetim- protaceni kola ztezka, kdyz je auto na heveru a druhe na zemi) a ma predevsim plynuly nastup...
mel jsem na dilne na vymenu difu kluka se Z3 a po rozdelani zjistil, ze tam ma funkcni Torsen (tedy jako Quaife) samosvor... po projeti s namontovanym Kaaz uplne jiny kafe... jedine co pred vymenou pozoroval, ze se to divne kroutilo a melo snahu nakopavat...
u Torsenu je mensi udrzba (staci menit olej), u lameloveho ale taky, pokud bude dotycny jezdit normalnim zpusobem (bezne vydrzi 150tis km pri vymenach oleje po 25tis km) nebo taky 2dny, pokud bude zkouset palit pneu dokola na 3ku na miste cele odpoledne, olej se prehreje a lamely privari k protikusum...
pokud na aute uz samosvor je, neresil bych to, ale pri predelavce bych jiny nez lamelovy nechtel, pokud se bavime o zadokolkach a jizde pod plynem..."
Snad jsem vam alespon trochu pomohl. I kdyz jsem vam spis dal vic otazek k zamysleni nez odpovedi. :'(
Tady je par prikladu lamelovych LSD:
http://www.kaazusa.com/lsd.html
http://www.cusco.co.jp/en/parts_product/products/
http://www.osgiken.net/products/superlock.html
Jinak quaife komplet dil vcetne montaze a nastaveni diferaku vyjde kolem 45 tis. kc (samotny dil tak 33 tis. Kc), drexler o takovych 10, 12k vic. Lamelove budou asi tak podobne jako quaife.
Naposledy upravil(a) Rikin dne pon 21 úno 23:09, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW Divize
Richarde, vitej, dobre ze ses stavil Ty jsi nas sperovy expert Skoda, ze zatim jen teoreticky, ale snad to v lete vyjde - ja Ti na to snad pridam, strasne by me zajimalo, jak se bude chovat 130i se samosvorem...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
No a ted babo rad. Pekne si to napsal Richarde jen co je pravda. Moc me mrzi, ze to zatim nevyslo. Taky ti neco pridam
Jen me zase trochu zarazi,proc by BMW pouzivalo Torsen, kdyby byl horsi ve vysledku horsi.
Jen me zase trochu zarazi,proc by BMW pouzivalo Torsen, kdyby byl horsi ve vysledku horsi.
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: BMW Divize
Rikin: Takže jsme se v teoretických informacích o LSD dostali zhruba na stejnou úroveň.
On ten šnek asi opravdu nebude ideální, i na českém internetu je několik negativních názorů. Např. majitel Hondy S2000, který vyměnil sériový šnek za lamely psal, že ze strachnahánějící mrchy má skvěle ovladatelný a hlavně čitelný auto.
Jedinej obsáhlejší text který jsem o různých typech lsd našel je zde, ale jedná se o předokolky. Pokud se nad tím člověk zamyslí
lze si odnést nějaký poznatky i pro RWD.
http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=464
O Hanzovi taky vím,montuje KAAZ a pokud si dobře vzpomímám byla cena na zmiňovanou Z3 okolo 30tis. včetně montáže. Nelze to teď ověřit jeho web nejede.
Zkrátka a dobře Quaife si chválí lidi co s jiným svorem nikdy nejeli, ale ještě jsem nečetl, že by někomu vyhovoval jízdně víc než lamelák. Já mám v e36-ce origo lamelák BMW (tenkrát ještě běžná příplatková výbava) s udávanou svorností celkem nízkých 25% (otázka je kolik % po těch letech zůstalo) a auto se s ním chová výborně a naprosto čitelně. Pokud bych si měl tento projev pohoršit šnekem, nešel bych do něj.
A nakonec malá korekce, Drexler je lamelák viz. link:
http://drexler-drivetrain.com/article-6 ... nzial.html
On ten šnek asi opravdu nebude ideální, i na českém internetu je několik negativních názorů. Např. majitel Hondy S2000, který vyměnil sériový šnek za lamely psal, že ze strachnahánějící mrchy má skvěle ovladatelný a hlavně čitelný auto.
Jedinej obsáhlejší text který jsem o různých typech lsd našel je zde, ale jedná se o předokolky. Pokud se nad tím člověk zamyslí
lze si odnést nějaký poznatky i pro RWD.
http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=464
O Hanzovi taky vím,montuje KAAZ a pokud si dobře vzpomímám byla cena na zmiňovanou Z3 okolo 30tis. včetně montáže. Nelze to teď ověřit jeho web nejede.
Zkrátka a dobře Quaife si chválí lidi co s jiným svorem nikdy nejeli, ale ještě jsem nečetl, že by někomu vyhovoval jízdně víc než lamelák. Já mám v e36-ce origo lamelák BMW (tenkrát ještě běžná příplatková výbava) s udávanou svorností celkem nízkých 25% (otázka je kolik % po těch letech zůstalo) a auto se s ním chová výborně a naprosto čitelně. Pokud bych si měl tento projev pohoršit šnekem, nešel bych do něj.
A nakonec malá korekce, Drexler je lamelák viz. link:
http://drexler-drivetrain.com/article-6 ... nzial.html
RWD
Re: BMW Divize
Drexler bude asi lamelak jak pise d1.8t, jinak to, ze BMW pouziva drexler na zavody jeste nemusi nic znamenat.drugster píše:proc by BMW pouzivalo Torsen, kdyby byl horsi ve vysledku horsi.
Obecne u aut dochazi (nebo lepe receno lidi) k problemu rozlisovani pojmu zabava x rychlost, coz jsou uplne jine veci (moc pekne to vysvetlit Pavel kdysi na garazi). Tzn je teoreticky mozne, ze Drexler je nejrychlejsi, ale to pro nas nemusi nic znamenat. Ale je taky mozne i to, ze je nejlepsi i na zabavu, nevim.
Diky.d1.8t píše:A nakonec malá korekce, Drexler je lamelák viz. link:
http://drexler-drivetrain.com/article-6 ... nzial.html
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Teď projíždím tohle vlákno a někeří takm hodnotí Quaife lépe než lamely. Chválí o hladší dodávku výkonu a nízkou hlučnost.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=483026
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=483026
RWD
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Zkusil jsem najit nejake info v mych zalozkach, bohuzel uz je hodne nefunkcnich.
http://www.honestjohn.co.uk/news/parts- ... er-driving
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=365404
http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=20&t=19954
Pozval jsem Hanze at se prida k nasi diskusi.
http://www.honestjohn.co.uk/news/parts- ... er-driving
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=365404
http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=20&t=19954
Pozval jsem Hanze at se prida k nasi diskusi.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Otazka amatera, opravdu nevim vse - M diferencial s tou vicelamelovou spojkou pada dle vasi hantyrky do jake kategorie? S nim mam nejvice zkusenosti, Quaife nebo Drexler jsem na zadokolce nikdy nepoznal.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
M diferencial bude urcite v lamelove kategorii.pjanda píše:Otazka amatera, opravdu nevim vse - M diferencial s tou vicelamelovou spojkou pada dle vasi hantyrky do jake kategorie? S nim mam nejvice zkusenosti, Quaife nebo Drexler jsem na zadokolce nikdy nepoznal.
Uz bohuzel nemam cas to studovat, ale nebude to ten "Progressive/Locking Clutch (Positraction or Salisbury type)"? - http://www.houseofthud.com/differentials.htm
- StreetPro
- Spolujezdec
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 22 úno 21:24
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Bmw má na zadní nápravě lamelový samosvor (e30-32-34-36 za příplatek a M modely série) a to včetně M3 e46, kde je podobny princip jako u viskozni spojky (unašeče poloos tvoří relativním pohybem vůči sobě tlak /fungují jako čerpadlo/, spec olej značně změní vlastnosti díky extra tlaku a dif se tak prakticky uzamkne). Nové X5M a X6M mají také lamelové, navíc doplněné elektromotory pro extra svornost a přelévání Nm na opačnou stranu-vektorování tahu v zatáčkách.
Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...
výborné video jak vzniknul diferenciál a jak vlastně funguje, pomůže to pochopit co vlastně dělají ty lamely...
něco málo fotek "střev LSD difů" mám tady na webu: http://www.streetpro.cz/index.php?id=5
Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...
výborné video jak vzniknul diferenciál a jak vlastně funguje, pomůže to pochopit co vlastně dělají ty lamely...
něco málo fotek "střev LSD difů" mám tady na webu: http://www.streetpro.cz/index.php?id=5