Máme ve firmě nový přírůstek, takový evropský party van, tak stručné shrnutí dojmů
Design a exterier:
Zvenku to auto vypadá celkem hezky, nic člověka neuráží, kdyby nemělo teď hned zimáky, tak by na liťácích vypadal určitě ještě lépe. Výběr barvy je u takového auta těžký, neuměl bych si asi najít tu pravou. Černá je dobrá a luxusně vypadající, ale příšerná na údržbu, hned je na ní vše vidět. A v kombinaci s těmi stříbrnými záclonkami to trochu evokuje pohřebák
Nicméně není si na co stěžovat, design není ani příliš agresivní, ani sociálně dodávkový, žádné zbytečné experimenty (což je dobře).
Interier:
No, tady je to těžší. Vůz je v poměrně zajímavé konfiguraci (náležitě připlacené) s kapitánskými sedačkami ve druhé a lavicí ve třetí řadě. Mezi sedadly uprostřed kouká pultík, ze kterého se dají vysunout desky stolečku. Vše je samozřejmě vyjímatelné. A kapitánské sedačky otočné...tedy otočné, ony se musí vyndat a pak prostě nasadit obráceně, což je z hlediska časového i námahostního velmi nepříjemné, ať mi nikdo netvrdí, že by do té konstrukce neuměli vsadit ještě nějakou točnu. Sedí se v tom poměrně dobře, i když se člověk nemůže zbavit dojmu z autobusu nebo nižší třídy vlaku, je to takové tvrdší, odlehčené, malé...ostatně, v celém tom autě je ten prostor tak nějak stísněný, pokud se ty dvě zadní řady proti sobě nastaví tak, aby se lidi moc neokopávali, řidič se spolujezdcem si nemají už kam sklopit opěradlo a jsou tam zaražení jak oskaři po crash testu dvacetiletého Fiatu Uno...navíc zapasovat se na sedadlo, když je rozložený stolek - též žádný med. A jako vrchol celý interier působí tak trochu sociálně, šedivě, plastově. Tady by se MB mohl ještě hodně učit od 30 let starých US vanů. Ale Savannu kolega nechtěl, jeho boj
Pozitivnější čáásti: záclonky vnitřek hezky zútulňují. Zadní řada sedadel se dá rozložit na postel, navazují na díl v kuufru, který tak plochu letiště ještě zvětšuje. Ale zase mi to nedá vzpomenout na US vany, kde stisknu tlačítko a letiště se udělá jaksi automaticky pomocí elektrického pohonu....nemluvě o ručním sundavání opěrek hlavy a dalších zdržovačkách u Medvěda...na druhou stranu vybavení nezávislým topením je veliké plus, co vyváží hodně moc záporů.
Mluvím o interieru a začal jsem trochu nelogicky v zadním prostoru, je na čase to napravit - posaz za volantem je celkem fajn, když se odsune prostřední sedadlo více dozadu, aby se to řidičovo dalo pohodlně nastavit, není celkem co vytknout, až na trochu tvrdší výplň. Trochu mě zaráží ergonomie středového panelu, kdy ovládání vventilace nahoře je už fakt z pohodlného dosahu řidiče, je třeba se naklánět. Jinak se řidič cítí dobře a palubní deska se povedla.
Motor a jízda:
Velmi netradičně v této době a končinách má kolega správný přístup a objednal si BENZINOVÝ motor 3,5 V6. Zajímalo by mě, zda tu jezdí nějaký podobný v této třídě
A udělal dobře, mezi přednosti tak patří sametový běh, kultivovanost a i velmi příjemný zvuk, když se mu trochu přidá (jinak není slyšet). A při jízdě se ukáže i jeho zátah a ochota jet. Jako u každého nového auta sice nereaguje okamžitě na plyn, ale prodleva není ještě tak markantní. Jede se tak opravdu dobře. Nicméně šestilitrový osmiválec to není a přitom vykazuje stejnou spotřebu. Automat řadí sametově a neznatelně, tam není co vytknout.
Podvozek je na evropské auto až překvapivě komfortně nalazen, cestování je tak příjemné i v tomto ohledu. Citlivvé řízení i brzdy jsou u nového auta samozřejmostí. Vyhovuje mi i posilovač řízení, o kterém by určite motorističní novináři psali jako o přeposilovaném
V této oblasti prostě také spíše kladný dojem.
Shrnutí:
Auto je celkově pěkné, neudělá ostudu, ani nebudí nežádoucí WTF-dojem. Motor je jeho předností a jízda je příjemná. Rozpačitost tak vytváří pouze interiér, který je sice prakticky a dobře nakonfigurován, ale poněkud stísněný a hlavně vypadá sociálně. Všude záplava šedého plastu a sedačky jak z lokálky. Dále trochu zklamání z výbavy - dokonce chybí třeba elektrické nastavení sedadel. Což mi přijde za ty prachy nepřípustné. Když si vezmu, že za stejnou (i trochu menší) sumu by bylo tohle:
http://usuarios.multimania.es/mutualmon ... ionvan.jpg, tak mi nějak hořknou sliny na jazyku, to je prostě úplně jinde. Možná vypadá trochu divně zvenku, ale interiér je rozdíl jako mezi vlakem ČD a první třídou v Boeingu 747 a jako bonus to má i zajímavější motor.
Ale tím Mercedesu nechci křivdit, jako celek je to auto dobré a na poměry současných výrobků nadprůměrné.
kompletní foto:
http://picasaweb.google.com/11203071928 ... rZjSoZ_Law