Auto pro radost (+ citová investice)

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od KFL »

Řeším tuhle otázku poměrně intenzivně už 2 měsíce (od chvíle, kdy jsem se svezl v 1er M). Rád bych auto na víkendové a letní ježdění, čistě pro radost a svým způsobem jako citovou investici. Auto by mělo být zábavné a "srdcovka". Chápu, že tohle je těžké trefit, ale zmínit jsem to musel :).

Rozpočet do 500 Kkč, popř. 700, pokud to bude něco echt. Jde jen o pořízení, další investice (servis atd.) v to nepočítám. Samozřejmě se bavíme o ojetinách, ale preferovaně v tom nej možném stavu.

Než se vrhnete na rady, popíšu tu můj vypracovaný výběr + pár detailů, abych trochu definoval úmysl.
1. BMW M5 E39
2. BMW M3 E46
3. Subaru Impreza STI 03-05 (model se "zvukem") / Lancer Evo VIII/IX
4. Honda S2000
5. Focus RS (poslední generace)
6. Mazda MX-5

Je to poměrně různorodé, uznávám :D.

M5 je pro mě totální srdcovka, poslední pořádné BMW a tak dále. Totéž prakticky M3. Obě tahle auta (resp. jedno z nich) bych měl v garáži pod plachtou a jezdil jen v létě, za hezkého počasí, pro radost. A nejspíš bych si je nechal velmi, velmi dlouho.

Impreza/Evo je spíš příklon k praktičnosti (zima) a bláznivosti, s kterou se obě auta dokážou pohybovat po silnici. Ani jedno z nich pro mě nemá úplně tu správnou citovou hodnotu, ale je to taková vzpomínka a sen z puberty.

Honda/Mazda jsou kabria, to je všechno, co k tomu můžu říct. Zkrátka auta pro radost. Honda je pro mě krásný extrém, MX5 je zase mechanická dokonalost a jednoduchost. Mazda má navíc v porovnání s ostatníma levný provoz :).

FRS.. co říct. Měl jsem starší generaci a znova si ji přece nekoupím. Tak mi zbývá generace nová. Pětiválec, charakter, poblázněnost.


Abych to ještě trochu uvedl - nejdřív jsem řešil auto výhradně pro sebe a pouze na zábavu. Mám doma další dvě auta na normální ježdění, tak proč si nekoupit nějakýho exota. Čili jsem prošel přes Caterham, Lotus, Porsche, Challenger - zkrátka nějakou tu "hovadinu". Jenže už mi je 30+, mám rodinku, takže by auto mělo být aspoň trošku normální pro případ, že bych potřeboval převézt prcka (což by v Caterhamu šlo dost těžko). Pokud nepůjde o čtyřkolu, rád bych samosvor.

Auto mě nesmí sežrat, čili by nemělo na údržbě stát víc než třeba 100 Kkč ročně (gumy a palivo nepočítám). Značka by měla mít zastoupení v ČR kvůli servisu a dílům.

Ať se na to dívám z jakýkoli stránky, tak mě už nic moc nenapadá. Řečeno krátce - chci auto pro zábavu, který mě nebude rozčilovat, když bude stát přes zimu v garáži. Auto, na který se budu chodit dívat a povídat si s ním, do kterýho si jen tak sednu pro ten pocit. A auto, který budu rád leštit s prckem a vést ho ke stejný auto úchylce, a nakonec mu ho třeba dám.

Ocením jakýkoli nápad :). Děkuju předem.



P.S. - Ještě jsem chtěl napsat, že bych se rád vyhnul požadavku na N98, což snižuje komfort a dostupnost paliva mimo dálnice a větší města, ale pak jsem se podíval na svůj seznam a zjistil, že kromě MX5 chtějí N98 úplně všichni :D :D.
P.P.S. - Řešil jsem i youngtimery - 635Csi, SL560 apod, ale to už je na mě asi zase moc starý :(.
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od Snowman000 »

Ospravedlnujem sa za OT, ale tento problem by som taaaaak chcel mat :ymblushing: Nedokazal by som si ale tiez asi vybrat, no byt to moje peniaze tak najdem tu najzachovalejsiu M3 E46 a idem do nej...aaalebo...
Tip mimo rebricek Z4 M coupe...http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b43rjxfensdv
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od jarka »

Ad. EVO a STi: super zbraně, které jsou na okrskách prakticky nechytatelné jen ta zábava už není taková. Známý má upravené CTR a k tomu ještě upravené EVO (400PS), ale když se chce bavit tak celkem jednoznačně volí CTR.

Ad. FRS II: nechápu jak jsi mohl prodat FRS I a dneska pošilhávat po nové generaci s těžkým čumákem...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od KFL »

jarka píše:Ad. FRS II: nechápu jak jsi mohl prodat FRS I a dneska pošilhávat po nové generaci s těžkým čumákem...
Protože 2x nevstoupím do jedné řeky. Je to blbost, já vím, ale nový FRS mě baví tím, jak se nebere vážně a dalšíma faktorama, který mi vyvolávají úsměv na tváři. Vím, že není tak přesný a tak obratný, ale přesto k němu tíhnu víc než ke starší generaci.
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od jarka »

KFL píše:Protože 2x nevstoupím do jedné řeky. Je to blbost, já vím, ale nový FRS mě baví tím, jak se nebere vážně a dalšíma faktorama, který mi vyvolávají úsměv na tváři. Vím, že není tak přesný a tak obratný, ale přesto k němu tíhnu víc než ke starší generaci.
FRS II pro mě představuje všechno co bych nechtěl na autě pro radost mít (velký, těžký, foukáný). Jeho kvality a zábavnost nezpochybňuju, jen to není můj šálek kávy.

Až budu za 5-10 let na tvým místě a budu muset hledat nějakýho nástupce pro CTR, tak jdu do cata, popř. atoma - všechno ostatní je kompromisní řešení :D .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
KFL
Řidič začátečník
Příspěvky: 196
Registrován: pát 21 říj 10:05

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od KFL »

Vavris píše:Máš krásné problémy...
:)

Ad M5 - jak jsem psal, M5 je pro mě srdcovka. Je těžká, velká, ale ten zvuk, zátah a celkový charisma mě prostě bere u srdce. Nepotřebuju jí, ani čtvery dveře, ale zase mě baví, že když bude krásný jaro/léto a pojedu s rodinkou někam do Alp, tak je můžu všechny vzít na výlet, v klidu se tam dopravit a brzo ráno vyrazit sám na Grossglockner nebo tak :).
Naposledy upravil(a) KFL dne pát 21 říj 14:14, celkem upraveno 1 x.
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od pavproch »

za mně miata
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od Snowman000 »

Mna napada este jeden kandidat mimo listinu, no myslim, ze nebude mozne tento povoz zohnat...Honda/Acura NSX...obavam sa ze rozpocet na to dostatocny tiez nebude...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od d1.8t »

Hodně rozháranej výběr, ale rozumim ti. Kromě tý předokolky jsem nad každým tím autem dlouze přemýšlel. Mám trošku jiný vstupní podmínky a chci takovýhle auto používat jako daily driver, nicméně být na tom jak ty, moje srdcovka by byla 911 964 C2 MT.

Každopádně bych šel za srdcem tedy jedno z M. Podle toho jak to popisuješ, tak zřejmě nejsi uplnej střelec, kterej kouká na každý kilo váhy a centimetr rozměru. Takže za mě M5 e39. Atmo osmiválců ubývá, tak ať se nějaký zachovaj i do budoucna.
RWD
Uživatelský avatar
vasco
Letec
Příspěvky: 1687
Registrován: čtv 17 úno 11:38

Re: Auto pro radost (+ citová investice)

Příspěvek od vasco »

Za mě taky nějaká 911 nebo Z3M/Z4M...
Odpovědět