Auto pro radost (+ citová investice)
Auto pro radost (+ citová investice)
Řeším tuhle otázku poměrně intenzivně už 2 měsíce (od chvíle, kdy jsem se svezl v 1er M). Rád bych auto na víkendové a letní ježdění, čistě pro radost a svým způsobem jako citovou investici. Auto by mělo být zábavné a "srdcovka". Chápu, že tohle je těžké trefit, ale zmínit jsem to musel .
Rozpočet do 500 Kkč, popř. 700, pokud to bude něco echt. Jde jen o pořízení, další investice (servis atd.) v to nepočítám. Samozřejmě se bavíme o ojetinách, ale preferovaně v tom nej možném stavu.
Než se vrhnete na rady, popíšu tu můj vypracovaný výběr + pár detailů, abych trochu definoval úmysl.
1. BMW M5 E39
2. BMW M3 E46
3. Subaru Impreza STI 03-05 (model se "zvukem") / Lancer Evo VIII/IX
4. Honda S2000
5. Focus RS (poslední generace)
6. Mazda MX-5
Je to poměrně různorodé, uznávám .
M5 je pro mě totální srdcovka, poslední pořádné BMW a tak dále. Totéž prakticky M3. Obě tahle auta (resp. jedno z nich) bych měl v garáži pod plachtou a jezdil jen v létě, za hezkého počasí, pro radost. A nejspíš bych si je nechal velmi, velmi dlouho.
Impreza/Evo je spíš příklon k praktičnosti (zima) a bláznivosti, s kterou se obě auta dokážou pohybovat po silnici. Ani jedno z nich pro mě nemá úplně tu správnou citovou hodnotu, ale je to taková vzpomínka a sen z puberty.
Honda/Mazda jsou kabria, to je všechno, co k tomu můžu říct. Zkrátka auta pro radost. Honda je pro mě krásný extrém, MX5 je zase mechanická dokonalost a jednoduchost. Mazda má navíc v porovnání s ostatníma levný provoz .
FRS.. co říct. Měl jsem starší generaci a znova si ji přece nekoupím. Tak mi zbývá generace nová. Pětiválec, charakter, poblázněnost.
Abych to ještě trochu uvedl - nejdřív jsem řešil auto výhradně pro sebe a pouze na zábavu. Mám doma další dvě auta na normální ježdění, tak proč si nekoupit nějakýho exota. Čili jsem prošel přes Caterham, Lotus, Porsche, Challenger - zkrátka nějakou tu "hovadinu". Jenže už mi je 30+, mám rodinku, takže by auto mělo být aspoň trošku normální pro případ, že bych potřeboval převézt prcka (což by v Caterhamu šlo dost těžko). Pokud nepůjde o čtyřkolu, rád bych samosvor.
Auto mě nesmí sežrat, čili by nemělo na údržbě stát víc než třeba 100 Kkč ročně (gumy a palivo nepočítám). Značka by měla mít zastoupení v ČR kvůli servisu a dílům.
Ať se na to dívám z jakýkoli stránky, tak mě už nic moc nenapadá. Řečeno krátce - chci auto pro zábavu, který mě nebude rozčilovat, když bude stát přes zimu v garáži. Auto, na který se budu chodit dívat a povídat si s ním, do kterýho si jen tak sednu pro ten pocit. A auto, který budu rád leštit s prckem a vést ho ke stejný auto úchylce, a nakonec mu ho třeba dám.
Ocením jakýkoli nápad . Děkuju předem.
P.S. - Ještě jsem chtěl napsat, že bych se rád vyhnul požadavku na N98, což snižuje komfort a dostupnost paliva mimo dálnice a větší města, ale pak jsem se podíval na svůj seznam a zjistil, že kromě MX5 chtějí N98 úplně všichni .
P.P.S. - Řešil jsem i youngtimery - 635Csi, SL560 apod, ale to už je na mě asi zase moc starý .
Rozpočet do 500 Kkč, popř. 700, pokud to bude něco echt. Jde jen o pořízení, další investice (servis atd.) v to nepočítám. Samozřejmě se bavíme o ojetinách, ale preferovaně v tom nej možném stavu.
Než se vrhnete na rady, popíšu tu můj vypracovaný výběr + pár detailů, abych trochu definoval úmysl.
1. BMW M5 E39
2. BMW M3 E46
3. Subaru Impreza STI 03-05 (model se "zvukem") / Lancer Evo VIII/IX
4. Honda S2000
5. Focus RS (poslední generace)
6. Mazda MX-5
Je to poměrně různorodé, uznávám .
M5 je pro mě totální srdcovka, poslední pořádné BMW a tak dále. Totéž prakticky M3. Obě tahle auta (resp. jedno z nich) bych měl v garáži pod plachtou a jezdil jen v létě, za hezkého počasí, pro radost. A nejspíš bych si je nechal velmi, velmi dlouho.
Impreza/Evo je spíš příklon k praktičnosti (zima) a bláznivosti, s kterou se obě auta dokážou pohybovat po silnici. Ani jedno z nich pro mě nemá úplně tu správnou citovou hodnotu, ale je to taková vzpomínka a sen z puberty.
Honda/Mazda jsou kabria, to je všechno, co k tomu můžu říct. Zkrátka auta pro radost. Honda je pro mě krásný extrém, MX5 je zase mechanická dokonalost a jednoduchost. Mazda má navíc v porovnání s ostatníma levný provoz .
FRS.. co říct. Měl jsem starší generaci a znova si ji přece nekoupím. Tak mi zbývá generace nová. Pětiválec, charakter, poblázněnost.
Abych to ještě trochu uvedl - nejdřív jsem řešil auto výhradně pro sebe a pouze na zábavu. Mám doma další dvě auta na normální ježdění, tak proč si nekoupit nějakýho exota. Čili jsem prošel přes Caterham, Lotus, Porsche, Challenger - zkrátka nějakou tu "hovadinu". Jenže už mi je 30+, mám rodinku, takže by auto mělo být aspoň trošku normální pro případ, že bych potřeboval převézt prcka (což by v Caterhamu šlo dost těžko). Pokud nepůjde o čtyřkolu, rád bych samosvor.
Auto mě nesmí sežrat, čili by nemělo na údržbě stát víc než třeba 100 Kkč ročně (gumy a palivo nepočítám). Značka by měla mít zastoupení v ČR kvůli servisu a dílům.
Ať se na to dívám z jakýkoli stránky, tak mě už nic moc nenapadá. Řečeno krátce - chci auto pro zábavu, který mě nebude rozčilovat, když bude stát přes zimu v garáži. Auto, na který se budu chodit dívat a povídat si s ním, do kterýho si jen tak sednu pro ten pocit. A auto, který budu rád leštit s prckem a vést ho ke stejný auto úchylce, a nakonec mu ho třeba dám.
Ocením jakýkoli nápad . Děkuju předem.
P.S. - Ještě jsem chtěl napsat, že bych se rád vyhnul požadavku na N98, což snižuje komfort a dostupnost paliva mimo dálnice a větší města, ale pak jsem se podíval na svůj seznam a zjistil, že kromě MX5 chtějí N98 úplně všichni .
P.P.S. - Řešil jsem i youngtimery - 635Csi, SL560 apod, ale to už je na mě asi zase moc starý .
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Ospravedlnujem sa za OT, ale tento problem by som taaaaak chcel mat Nedokazal by som si ale tiez asi vybrat, no byt to moje peniaze tak najdem tu najzachovalejsiu M3 E46 a idem do nej...aaalebo...
Tip mimo rebricek Z4 M coupe...http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b43rjxfensdv
Tip mimo rebricek Z4 M coupe...http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b43rjxfensdv
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Ad. EVO a STi: super zbraně, které jsou na okrskách prakticky nechytatelné jen ta zábava už není taková. Známý má upravené CTR a k tomu ještě upravené EVO (400PS), ale když se chce bavit tak celkem jednoznačně volí CTR.
Ad. FRS II: nechápu jak jsi mohl prodat FRS I a dneska pošilhávat po nové generaci s těžkým čumákem...
Ad. FRS II: nechápu jak jsi mohl prodat FRS I a dneska pošilhávat po nové generaci s těžkým čumákem...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Protože 2x nevstoupím do jedné řeky. Je to blbost, já vím, ale nový FRS mě baví tím, jak se nebere vážně a dalšíma faktorama, který mi vyvolávají úsměv na tváři. Vím, že není tak přesný a tak obratný, ale přesto k němu tíhnu víc než ke starší generaci.jarka píše:Ad. FRS II: nechápu jak jsi mohl prodat FRS I a dneska pošilhávat po nové generaci s těžkým čumákem...
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
FRS II pro mě představuje všechno co bych nechtěl na autě pro radost mít (velký, těžký, foukáný). Jeho kvality a zábavnost nezpochybňuju, jen to není můj šálek kávy.KFL píše:Protože 2x nevstoupím do jedné řeky. Je to blbost, já vím, ale nový FRS mě baví tím, jak se nebere vážně a dalšíma faktorama, který mi vyvolávají úsměv na tváři. Vím, že není tak přesný a tak obratný, ale přesto k němu tíhnu víc než ke starší generaci.
Až budu za 5-10 let na tvým místě a budu muset hledat nějakýho nástupce pro CTR, tak jdu do cata, popř. atoma - všechno ostatní je kompromisní řešení .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Vavris píše:Máš krásné problémy...
Ad M5 - jak jsem psal, M5 je pro mě srdcovka. Je těžká, velká, ale ten zvuk, zátah a celkový charisma mě prostě bere u srdce. Nepotřebuju jí, ani čtvery dveře, ale zase mě baví, že když bude krásný jaro/léto a pojedu s rodinkou někam do Alp, tak je můžu všechny vzít na výlet, v klidu se tam dopravit a brzo ráno vyrazit sám na Grossglockner nebo tak .
Naposledy upravil(a) KFL dne pát 21 říj 14:14, celkem upraveno 1 x.
"Speed hasn't killed anyone. Sudden stopping, that's what gets you." - Jeremy Clarkson
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
za mně miata
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Mna napada este jeden kandidat mimo listinu, no myslim, ze nebude mozne tento povoz zohnat...Honda/Acura NSX...obavam sa ze rozpocet na to dostatocny tiez nebude...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Hodně rozháranej výběr, ale rozumim ti. Kromě tý předokolky jsem nad každým tím autem dlouze přemýšlel. Mám trošku jiný vstupní podmínky a chci takovýhle auto používat jako daily driver, nicméně být na tom jak ty, moje srdcovka by byla 911 964 C2 MT.
Každopádně bych šel za srdcem tedy jedno z M. Podle toho jak to popisuješ, tak zřejmě nejsi uplnej střelec, kterej kouká na každý kilo váhy a centimetr rozměru. Takže za mě M5 e39. Atmo osmiválců ubývá, tak ať se nějaký zachovaj i do budoucna.
Každopádně bych šel za srdcem tedy jedno z M. Podle toho jak to popisuješ, tak zřejmě nejsi uplnej střelec, kterej kouká na každý kilo váhy a centimetr rozměru. Takže za mě M5 e39. Atmo osmiválců ubývá, tak ať se nějaký zachovaj i do budoucna.
RWD
Re: Auto pro radost (+ citová investice)
Za mě taky nějaká 911 nebo Z3M/Z4M...