BMW Divize
Re: BMW Divize
ale ano 1er je konkurent pro 3er zdatný... osobně znám celé dva kusy jednoho jedince, kteří měli E46 a následně se rozhodovali mezi 1er a 3er a oba si koupili 1er. Obě v naftě a jeden kleje, že to nešlo koupit jako xdrive
takže se nekoná úpadek automobilky, ale úpadek klasických kupců
e46 měli oba R6 benzín
takže se nekoná úpadek automobilky, ale úpadek klasických kupců
e46 měli oba R6 benzín
Slow and serious
Re: BMW Divize
Já myslim, že i X3 to může oslovit člověka, který před tím jezdil třeba E46 330xdT
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: BMW Divize
Deli a spol: Automobilka rozhodne neprichazi s novymi modely proto, aby jimi oslovila zakazniky, ktere jiz ma. Naopak setsakra resi, aby se neco podobneho nestalo, vzajemne se kanibalizujici modely nemaji pro automobilku smysl.
Tim nerikam, ze drivejsiho zakaznika 3er nemuze oslovit X3, 1er nebo cokoli noveho. Muze, urcite takove pripady najdeme. Ale rici, ze to bude vyznamna cast onoho 1,5 milionu zakazniku 1er a X3 je absolutni nesmysl. Vsak si vzpomente na pripad s 5er GT a 7er. Zde se stalo, ze 10 procent zakazniku 7er zvolilo 5er GT. Deset procent. A byl z toho velky problem. Kolik to tedy bude bezne? Par procent?
1er, X3 a dalsi nove modely prisly proto, aby pretahly zakazniky konkurencnim vozum podobneho typu, ne aby "vykradly" existujici zakazniky BMW ve svuj prospech. Vyjimky leda potvrzuji toto pravidlo, pro jehoz naplneni dela automobilka pred vyslanim toho ci onoho modelu na trh maximum. A za omyl povazuje uz to, kdyz se ji ti povede jen z 90 procent...
Tim nerikam, ze drivejsiho zakaznika 3er nemuze oslovit X3, 1er nebo cokoli noveho. Muze, urcite takove pripady najdeme. Ale rici, ze to bude vyznamna cast onoho 1,5 milionu zakazniku 1er a X3 je absolutni nesmysl. Vsak si vzpomente na pripad s 5er GT a 7er. Zde se stalo, ze 10 procent zakazniku 7er zvolilo 5er GT. Deset procent. A byl z toho velky problem. Kolik to tedy bude bezne? Par procent?
1er, X3 a dalsi nove modely prisly proto, aby pretahly zakazniky konkurencnim vozum podobneho typu, ne aby "vykradly" existujici zakazniky BMW ve svuj prospech. Vyjimky leda potvrzuji toto pravidlo, pro jehoz naplneni dela automobilka pred vyslanim toho ci onoho modelu na trh maximum. A za omyl povazuje uz to, kdyz se ji ti povede jen z 90 procent...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
To jsem ani nemyslel, že to je významná část Chápu, že X3 musí mít...
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: BMW Divize
Myslim ze je to prirodzene, v poslednych rokoch je trend kupovat nove netradicne modely (SUV, crossovery a pod.) v zmysle coho aj samotne BMW rozsirilo portfolio.
Vzdy sa pri uvedeni modelu v ramci znacky pocita isty substitucny efekt, dolezite su ale cisla v globale.
Co by malo ovela vyssiu vypovednu hodnotu je podiel na trhu... ci uz premiova stredna alebo celkova stredna trieda.
Lebo aj kebyze BMW 3 klesne o 50% nic to samo o sebe nehovori kym nevieme ako sa vyvijal cely trh, ktory mohol rast, ale aj klesnut o 70%...
Vzdy sa pri uvedeni modelu v ramci znacky pocita isty substitucny efekt, dolezite su ale cisla v globale.
Co by malo ovela vyssiu vypovednu hodnotu je podiel na trhu... ci uz premiova stredna alebo celkova stredna trieda.
Lebo aj kebyze BMW 3 klesne o 50% nic to samo o sebe nehovori kym nevieme ako sa vyvijal cely trh, ktory mohol rast, ale aj klesnut o 70%...
Re: BMW Divize
quasimoto: To jsou zbytecne spekulace, informace o vyvoji trhu jsou zname, staci si je najit.
Zadna dramaticka zmena ve stredni tride se na tradicnich trzich nekona. V Evrope zasadni upadek teto tridy nenastal, a to at uz mezi erami E46 a E90, nebo dlouhodobe (mezi lety 1990 a 2010 cinil podil teto tridy na trhu vzdy mezi 10 a 14 procenty pricemz vetsinou osciloval mezi 12 a 13 procenty), dramaticky neklesa ani samotny trh (EU je v tomto casovem rozmezi mezi 13,5 a 14 miliony aut za rok) a ani zajem o tradicni typy karoserie zas tak neupadl (poradne se to pocita od roku 2002 a od te doby klesl trzni podil sedanu o necelych 6 procentnich bodu, tady navic nejde jen o sedan, ale i kombi, kupe...). V tomto smeru se zkratka nestalo zadne zemetreseni, odehravaji se relativne pozvolne zmeny, navic v delsim casome horizontu nez od roku 2005 (konec koncu, treba X3 se dela od roku 2003, SUV neni vymysl poslednich peti let...)
Ono je to ale v podstate zbytecne resit takto "vedecky". Staci se podivat na ta globalni cisla, ktera nejsou vubec tak zazracna. Pokud BMW prodalo 1,12 milionu aut v roce 2005 a 1,22 milionu v roce 2010, je to rust ani ne 10 o procent. A jak se od te doby rozsirilo portfolio modelu a mnozstvi trhu, kde je BMW aktivni? Treba jen v Cine letos proda kolem 250 000 aut za rok, v roce 2002 to bylo 6 667 aut, cili prakticky nic, v roce 2005 23 595 aut, cili porad nic.
Nemusim byt genialni matematik, abych videl, ze veskery celkovy rust se odehrava skrze nove trhy a pokud cisla na tech puvodnich prinejmensim nerostou i pres zasadne sirsi nabidku modelu, je jasne, ze prodeje tradicnich modelu museji klesat. Ale nikoli kvuli tomu, ze by temto zakaznikum byly ve vetsi mire "vecpany" jine modely (viz predchozi prispevky) nebo proto, ze by trh techto trid klesal jako celek (viz vyse).
Konstatuji jen ocividny fakt, ze rada 3 prisla mezigeneracne o desitky procent zakazniku, coz se v minulosti nikdy nestalo. A to aniz by takto klesal jeji segment a navzdory tomu, ze je v pomerne velkych objemech prodavana i tam, kde drive nebyla.
Prodejni cisla konkurentu ukazou, kde tito zakaznici skoncili, ale u jinych modelu BMW to proste nebude, pokud automobilka povazuje za mimoradny desetiprocentni preliv a k tomu zde nedoslo. Chtelo by to zjistit podobna prodejni cisla A4, C Klasse ad.
Zadna dramaticka zmena ve stredni tride se na tradicnich trzich nekona. V Evrope zasadni upadek teto tridy nenastal, a to at uz mezi erami E46 a E90, nebo dlouhodobe (mezi lety 1990 a 2010 cinil podil teto tridy na trhu vzdy mezi 10 a 14 procenty pricemz vetsinou osciloval mezi 12 a 13 procenty), dramaticky neklesa ani samotny trh (EU je v tomto casovem rozmezi mezi 13,5 a 14 miliony aut za rok) a ani zajem o tradicni typy karoserie zas tak neupadl (poradne se to pocita od roku 2002 a od te doby klesl trzni podil sedanu o necelych 6 procentnich bodu, tady navic nejde jen o sedan, ale i kombi, kupe...). V tomto smeru se zkratka nestalo zadne zemetreseni, odehravaji se relativne pozvolne zmeny, navic v delsim casome horizontu nez od roku 2005 (konec koncu, treba X3 se dela od roku 2003, SUV neni vymysl poslednich peti let...)
Ono je to ale v podstate zbytecne resit takto "vedecky". Staci se podivat na ta globalni cisla, ktera nejsou vubec tak zazracna. Pokud BMW prodalo 1,12 milionu aut v roce 2005 a 1,22 milionu v roce 2010, je to rust ani ne 10 o procent. A jak se od te doby rozsirilo portfolio modelu a mnozstvi trhu, kde je BMW aktivni? Treba jen v Cine letos proda kolem 250 000 aut za rok, v roce 2002 to bylo 6 667 aut, cili prakticky nic, v roce 2005 23 595 aut, cili porad nic.
Nemusim byt genialni matematik, abych videl, ze veskery celkovy rust se odehrava skrze nove trhy a pokud cisla na tech puvodnich prinejmensim nerostou i pres zasadne sirsi nabidku modelu, je jasne, ze prodeje tradicnich modelu museji klesat. Ale nikoli kvuli tomu, ze by temto zakaznikum byly ve vetsi mire "vecpany" jine modely (viz predchozi prispevky) nebo proto, ze by trh techto trid klesal jako celek (viz vyse).
Konstatuji jen ocividny fakt, ze rada 3 prisla mezigeneracne o desitky procent zakazniku, coz se v minulosti nikdy nestalo. A to aniz by takto klesal jeji segment a navzdory tomu, ze je v pomerne velkych objemech prodavana i tam, kde drive nebyla.
Prodejni cisla konkurentu ukazou, kde tito zakaznici skoncili, ale u jinych modelu BMW to proste nebude, pokud automobilka povazuje za mimoradny desetiprocentni preliv a k tomu zde nedoslo. Chtelo by to zjistit podobna prodejni cisla A4, C Klasse ad.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Myslím, že klienti 3er odcházejí nejen k C Klasse či A4, ale už i k Passatu. Ono když vezmete E46 ve své době, to bylo něco, tehdy jí výše uvedení konkurenti nesahali ani po pás. S příchodem E9x a teď F30 dochází ke sbližování s ostatními auty střední třídy.Ti co si dřív kupovali E46 pro její nezaměnitelné vlastnosti, které konkurence nemohla nabídnout, dnes klidně sáhnou pro jiné auto střední třídy za menší peníz. Proč by platili za něco, co už tam vlastně není. Taky nemyslím, že si koupili jiné BMW, prostě přešli jinam. Porovnejte si Passata a 3er, vyplatí se dát o tolik víc? Před 10 lety byla odpověď jednoznačně ano, teď nevím, nevím...
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: BMW Divize
jerry: co se týká e9x máš pravdu jen částečně.... pokud si mohu dovolit srovnání, tak u "sheer driving pleasure" nevidím mezi e36 (míval sem 318i sedan) a e91 (mám 330ix) vůbec žádného rozdílu, obě to jsou velmi silně řidičská auta... s e46 sem neměl tu čest, takže nevím, o kolik nad nima řidičsky vyčnívá.... souhlasím ale s tím, že je vysoce pravděpodobné, že F30 už na tom co se "řidičských radostí" bude významně hůř (čti bude více "euro"), nicméně stále to bude zadohrab, což prassat není a nikdy nebude... otázku a odpověď jsi ale položil správně, spoustě "normálních" řidičů se prostě za ten zadohrab nechce ptolik připlácet...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Ti ale nevim, jestli na konec neni 4x4 s atmosférickou 3.6 lepší volba
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!