jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

Neřekl bych, že multilink je "poruchovější", ale rozhodně je na něm víc věcí, který se opotřebovávají a časem se musí vyměnit. Ovšem pokud se auto provozuje na kvalitních silnicích, tak podvozky vesměs vydrží 150 i víc tis. km prakticky bez údržby (nepočítaje tlumiče). Naopak české tankodromy "vymlátí" podvozek klidně za poloviční nájezd, pak se musí měnit silentbloky, čepy, někdy celá ramena...
Multilink má obecně lepší vlastnosti, ale:
- zásadní je naladění
- na kvalitní silnici je rozdíl multilink vs. tuhá zadní náprava daleko méně poznat než na silnici rozbité. Proto si taky spousta značek v klidu "dovolí" pořád používat tuhou nápravu (Fiat + Lancia, Opel, Peugeot + Citroën, Renault...)
Jinak Alfa samozřejmě využívá to nejlepší, co koncern Fiat má...

Testy Delty jsou třeba tady:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... tijet.html
http://www.auto.cz/lancia-delta-1-6-jtd-1888
http://www.auto.cz/test-lancia-delta-jtd-1985
Bohužel všechno diesely... :(
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

Dix píše: (...) Delta je na podvozku Brava.
Ovšem prodloužený rozvor a jiné naladění tu jízdu celkem promění...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

z cehoz vyplyva, ze alfa z koncernu by mela mit pomer kvalita vykon nejlepsi...tedy jako premiova znacka, ne?
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

Fiat směřuje do prémie jak Alfu, tak Lancii.

Alfa je braná jako vysloveně sportovní a všechny její modely jsou tak nastavené, i třeba v základních motorizacích - rychlé a přesné řízení, tužší podvozky, systém DNA, u Giulietty máš třeba i s nejslabším motorem elektronickou simulaci samosvoru Q2 (mimochodem funguje dobře) atd.

Lancia je naopak směrovaná jako luxusní, stylová, designová značka. Takže drahé materiály uvnitř (alcantara, kůže vč. obšití palubní desky...), dvoubarevné lakování karoserie a třeba taky větší důraz na automaty. Třeba motor 1.75 TBi dostaneš v Alfě jen s manuálem, v Lancii jen s automatem...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

Tak z toho vyplyva pro me jasne ALfa, na me je Lancia tezpopadna. Mimochodem, je hodne velkej rozdil mezi motorem v QV, tedz 1.75 a tou 1.4 multiair. Ja jen, jestli se mam projet v obou:)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

Určitě se projeď v obou, za to nic nedáš ;) Já Ti o motoru 1.4 Multiair ve verzi 170 koní bohužel nic neřeknu, jel jsem jen v té slabší verzi (135 koní) a pak v 1.75 TBi. Ve srovnání s T-Jetem 120 koní byl Multiair 135 výrazně živější hlavně ve vyšších otáčkách, točil se ochotněji a výš.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28155
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od řidičBOB »

nějakou dobu jsem jezdil Sciroccem 2.0TFSI 211k a mě se to jako zábava líbilo... Nemá smysl bavit se o interiéru, ten všichni dobře znají a ani o motoru. Já se tedy hlavně zaměřil na podvozek, který je v tomto autě nastaven opravdu výborně a auto má hodně rádo zatáčky, ve kterých sedí jako na kolejích. Opravdu je velká legrace sledovat auta, třeba i o třídu silnější, jak se ztrácejí v zrcátku po druhé/třetí zatáčce... Jako daily car to asi úplně vhodné nebude - mne by tedy nebavilo se tam furt soukat, ale jako pokud to někdo zkousne, tak je to volba víc než dobrá.
Akorát ta cena není příliš Volks :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

beaumont. a ten 1.75TBi byl jakej, kdyz se v nem projel....jak jsem psal, jde mi hlavne o rychle jezdeni ve meste, pak zatacky a tak. tedy nepotrebuju honit dalnicni limity, spis mi jde o svizne svezeni a rychlou akceleraci :)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od beaumont »

O motoru 1.75 TBi jsem psal pod dojmy svezení s Giuliettou, protože ve stejný den jsem zkusil i 159 s 1.75 TBi. Samozřejmě v Giuliettě má ten motor jiné naladění (235 místo 200 koní), v Giu QV jsem mezitím taky kousek jel.

Ten motor je krásně pružný v nízkých otáčkách a parádně zatahuje ve středních. Na rozdíl od dřívějších Alfáckých atmosférických motorů to ale není vysokootáčkový motor - což taky od turba těžko čekat. 1.75 TBi jede použitelně už od nějakých 1500 otáček, nejlepší (a to hodně dobrý!) je tak v rozsahu 2500 - 5000, silnější verze možná do 5500 ot. Točit ho výš je sice možné (ještě kousek, snad někam kolem 6000), ale je to zbytečné. Zátah je v celém spektru perfektně plynulý a velmi silný. Zvuk je příjemný, ale na na můj vkus zbytečně utlumený. Pokud by to mělo být auto na "vyblbnutí", uvažoval bych o nějakém laděném výfuku.

Chce to samozřejmě jezdit v režimu Dynamic na přepínači DNA, kdy má motor velmi rychlou a ostrou reakci na plyn, změní se i účinek posilovače řízení a podle mého i bod zásahu ABS. Režim Normal je fajn ve městě (na Dynamic chce auto při každém rozjezdu "vystřelit" dopředu), All weather už se skoro neliší od Normalu. Hodí se simulace špéry Q2 - na suchu má auto velmi dobrou trakci i v ostrých zatáčkách a při ostřejším zacházení, s přenosem výkonu není problém. Na mokru jsem s Giuliettou QV ani 159 TBi nejel.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
vasek2
Autoškolák
Příspěvky: 21
Registrován: úte 11 říj 09:43

Re: jaky kompakt? guillieta, bmw1,A3,scirocco,...?

Příspěvek od vasek2 »

Tak jsem si byl sednout do guilliety...

no, musim rict, ze se mi to vevnitr nelibilo ani za mak. A nevim, jestli kdyz se mi nelibil interier, jestli se jet vubec projet.

Btw. jeste jsem zapommnel uvest jedno auto, mene prakticke, vice imageovka....co takhle Peugeot RCZ? Oproti takove tridverove a3, vypada o dost zajimaveji a nema ji kazdej Jarda. Neco jsem tady o nem cetl za komentare. Asi se na nej pujdu take podivat.
Odpovědět