Škoda Auto obecně

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27897
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od řidičBOB »

Dix píše:Jinak Up od škodovky by měl mít preméru v ČR po Frankfurtu,takže asi na Autoshow v Praze.
A co povídala sojka, tak cenou by měl začínat někde +/- 170t :ympeace:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Dix
Letec
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 17 úno 09:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od Dix »

DESIGNOVÝ KONCEPT ŠKODA MISSION L

- ŠKODA na IAA ve znamení designového konceptu MissionL
- První studie blízká sériovému stavu s novým designem značky ŠKODA
- Poodhalení šesté modelové řady značky
- Modelová ofenzíva na startu

Magnetem expozice české automobilky ŠKODA na letošním autosalonu ve Frankfurtu je designový koncept liftbacku MissionL. Koncept blízký sériovému stavu nabízí pohled na šestou modelovou řadu značky ŠKODA, která bude v roce 2012 uvedena na trhy Evropy, Ruska a Číny. Již v tomto roce však bude v Indii zahájen prodej nového kompaktního sedanu určeného výhradně pro místní trh. Tím ŠKODA odstartuje rozsáhlou modelovou ofenzívu, s níž chce do roku 2018 zvýšit své celosvětové prodeje na 1,5 milionu vozů.

MissionL nadchne čistými liniemi a precizním provedením detailů. Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto liftbacku umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18" koly z lehké slitiny. Stejně jako u konceptu VisionD, i zde je dominantou přídě nová interpretace typických znaků ŠKODA. Logo s okřídleným šípem je samostatnou dominantou přední hrany kapoty. Mřížku chladiče, tvořenou vertikálními lamelami, lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera vyniknou přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání evokuje tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů. V jejich krystalické struktuře opět našly uplatnění ostré linie – téma, které připomíná řemeslné umění českých brusičů sklad. Tento motiv se opakuje i na dalších místech karoserie a interiéru.

Působivé je využití spár mezi blatníkem a nárazníkem jako výrazných výtvarných prvků. Každá z ostrých linií probíhá s harmonickým zakončením. Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo. Zadní svítilny mají bílou čirou plochu s jemným, krystalickým brusem. Svítilny jsou lemovány červeným koncovým světlem v typickém tvaru písmene C.

Nad interiérem studie se klene panoramatická střecha se sklem s vysokým stupněm zatmavení. Stejně jako z exteriéru, i z interiéru vyzařuje vytříbená elegance. V tomto případě je však doplněna propracovanou ergonomií a vysokou funkčností. Z horizontálního členění interiéru vyzařuje velkorysost; z palubní desky, potahů sedadel a volantu ve dvoubarevném, bílo-béžovém designu pak sálá mladistvý esprit. Na výplních dveří se nachází prosvícené textilní potahy, v nichž jsou drobné struktury připomínající broušený křišťál. Téma české sklářské tradice se tak přenáší i do interiéru.

„Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně," přibližuje filozofii konceptu Jozef Kabaň, vedoucí designu ŠKODA. Vůz tak získal silný a sportovní výraz. „Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí," doplňuje Jozef Kabaň.



ODBORNÍCI NA PROSTOR A HOSPODÁRNOST: FABIA A ROOMSTER

Model Fabia představuje vstupní bránu do světa automobilů značky ŠKODA. V rámci své třídy patří k nejprostornějším a stejnou měrou dokáže být i hospodárná. Úspěch dokládá atraktivita modelové řady: vedle modelové řady Octavia patří Fabia a Fabia Combi mezi nejprodávanější vozy značky ŠKODA. Pro modely Fabia, Fabia Combi a Roomster je k dispozici i úsporná technologie GreenLine s úsporným motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Pro modely Fabia a Fabia Combi jsou k dispozici také verze Green tec s motory 1,2 12V HTP/51 kW; 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Od 45. kalendářního týdne 2011 bude možno pro modelovou řadu Fabia objednat ve verzi Green tec i naftový motor 1,6 TDI CR DPF o výkonu 66 kW. V případě varianty Roomster Green tec lze volit mezi motory 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Všechny tyto agregáty spolupracují mimo jiné se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie, která ještě více zvyšuje efektivitu. Spotřeba a emise CO2 snižuje technika GreenLine až o 10 %.

Sportovní verze Fabia RS a Fabia Combi RS jsou nově označeny nápisem „Champion IRC 2010“ na zadním skle, odkazujícím na vítězství značky ŠKODA v této sportovní soutěži v uplynulé sezóně. Logo série IRC je umístěno také na předních blatnících.

Výběr modelu Fabia obohatily dva nové odstíny laku šedá Platin a modrá Lava. Roomster získal nové metalické odstíny modrá Lava a zelená Malachite. Fabia Combi GreenLine navíc bude vybavena kotoučovými brzdami na zadní nápravě a standardním podvozkem. Sportovní podvozek bude dodáván na přání.

Fabia Monte Carlo může být na přání vybavena multifunkčním volantem, který je stejně jako hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy potažen kvalitní kůží. Viditelné obšití dodává této výbavě mimořádně hodnotný vzhled.

Vedle sportovních modelů RS, které s volitelnou výbavou Black Package získávají černé lemování masky chladiče a tmavě podbarvené moduly světlometů, a edice Monte Carlo, rozšiřuje nabídku modelu Fabia ještě akční model Family. Vyznačuje se exkluzivním interiérem, který je nově nabízen s modrou potahovou látkou. Atraktivní verze Scout, které svými LED svítilnami pro denní svícení a charakteristickým offroadovým vzhledem budí pozornost, rozsáhlou nabídku modelových řad Fabia a Roomster završují.

Modely Fabia, Fabia Combi a Roomster charakterizuje nezaměnitelný, moderní design. Interiéry jsou velmi variabilní a nabízejí rekordní objemy pro zavazadla. Fabia Combi se svým zavazadlovým prostorem 505 litrů až 1.485 litrů zvládne prakticky přepravní úkol, Roomster pojme dokonce 480 litrů až 1.810 litrů. Variabilní systém zadních sedadel VarioFlex umožňuje velice flexibilní konfiguraci interiéru za účelem dosažení maximálního počtu míst, vyššího komfortu cestování a co největšího nákladového prostoru.

Uspořádání přídě modelů Fabia a Roomster zvýrazňuje horizontální rovinu, což účinně potlačuje výšku vozu, potřebnou pro optimální komfort cestování. Okna ve tvaru hledí se mezitím stala nezaměnitelným rozlišovacím znamením modelů Roomster a Fabia. Řidič má díky nim dobrý přehled a všichni cestující mají skvělý výhled z vozu. Jako u všech modelových řad značky ŠKODA jsou určujícím prvkem zádi vozu zadní svítilny s činnými plochami ve tvaru písmene C. Střešní nosič je možno objednat v modelové řadě Fabia jak pro kombi, tak i pro hatchback, což v této třídě neobvyklé a vychází vstříc sílící touze zákazníků po individualizaci jejich vozu.

Interiér zhodnocují vysoce kvalitní materiály. Chromové prvky a rámečky ve vyšších výbavových verzích vytvářejí atmosféru, která je na tuto třídu mimořádně elegantní. Palubní deska je jasně členěná a usnadňuje obsluhu. Centrální displej sdruženého přístroje zobrazuje doporučení pro zařazení rychlostního stupně a podporuje úspornou jízdu.

Motory 1,2 TDI CR ve verzi GreenLine patří mezi nejefektivnější naftové motory v rámci konkurence. Výkon tříválce činí 55 kW (75 k), maximálního točivého momentu 180 Nm dosahuje motor při 2.000 min-1. Fabia a Fabia Combi jezdí s kombinovanou spotřebou 3,4 litru 100 kilometrů, Roomster spotřebuje v kombinaci 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. K dispozici je celkem sedm benzinových motorů a čtyři motory naftové. Výkon sahá od 44 kW do 132 kW u benzinových motorů v modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster, naftové motory obou modelů poskytují výkon 55 kW až 77 kW.

Špičkový agregát modelové řady Fabia, čtyřválcový benzinový motor verze Fabia RS, který pracuje s dvojitým přeplňováním, poskytuje při zdvihovém objemu pouhých 1,4 litru výkon 132 kW a točivý moment 250 Nm v rozsahu od 2.000 min-1 do 4.500 min-1. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru činí 6,2 litru na 100 km, emise CO2 činí pouze 148 g/km. Dvouspojková převodovka DSG, kterou lze s tímto motorem kombinovat, zvyšuje agilitu a efektivitu jízdy.

Přehled motorizací:
 1,2 HTP/44 kW (60 k) – EU 5 (ne pro model Roomster)
 1,2 12V HTP/51 kW (70 k) – EU 5/EU 2 (+ Green tec Fabia a Fabia Combi)
 1,4 16V/63 kW (86 k) – EU 5
 1,2 TSI/63 kW (86 k) – EU 5 (+ Green tec)
 1,2 TSI/77 kW (105 k) – EU 5 (+ Green tec)
 1,2 TSI/77 kW (105 k) (DSG) – EU 5
 1,6 16V/77 kW (105 k) – EU 4/EU 2
 1,6 16V/77 kW (105 k) (A) – EU 4/EU 2
 1,4 TSI/132 kW (180 k) – EU 5 pro RS
 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k) – EU 5/EU 4
 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 k) – EU 5 (ne pro model Roomster)
 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k) – EU 5 (+ Green tec pro modely Fabia a Fabia Combi)
 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k) – EU 5


JEŠTĚ VĚTŠÍ VÝBĚR DÍKY AKČNÍM MODELŮM ALLDRIVE: ŠKODA OCTAVIA

Octavia je úspěšným modelem značky ŠKODA patřícím do vybraného okruhu automobilů, které svým nadčasovým designem, vysokou kvalitou zpracování a variantami karoserie osloví všechny řidiče. Její elegantní, dynamický charakter je vlastní oběma verzím karoserie. Octavia se nabízí jako pětidveřový liftback i jako praktické kombi. Široká paleta motorů, sportovní verze RS, modely GreenLine s optimalizovanou spotřebou a model Octavia Scout s pohonem všech kol a vzhledem terénního vozu staví zákazníka před těžké rozhodování. Vedle nízké ztráty hodnoty nabízí liftback (585 litrů až 1455 litrů) i kombi (605 litrů až 1655 litrů) největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě. Pro zákazníky rozhodující se především na základě atraktivní ceny je v nabídce verze Octavia Tour. Akční modely Family jsou nově nabízeny také s modrými potahy sedadel.

Výběr z různých variant celé modelové řady Octavia je nyní ještě širší díky edici AllDrive. Vozy dodávané výhradně s karoserií kombi a pohonem všech kol kladou důraz na výbavu zdůrazňující jejich terénní schopnosti. Ve standardní výbavě jsou 16" kola Draconis z lehké slitiny, paket pro špatné cesty a asistent rozjezdu do kopce. Specifická jsou rovněž sedadla, shodná s modelem Octavia Scout. Celkový dojem z vozu dokreslují designové prvky jako kryty pedálů z ušlechtilé oceli, vkládané tkané koberce se specifickým obšitím, střešní nosič ve stříbrné barvě nebo prahové lišty s názvem akčního modelu 4×4 AllDrive. Nápis je umístěn rovněž na blatnících coby ozdobné plaketky. Součástí standardní výbavy je také rezervní kolo.

Octavia neustále přesvědčuje svým nadčasovým elegantním designem. Příď vozu charakterizuje výrazná mřížka chladiče spolu s trojrozměrně tvarovanými předními blatníky, které tvoří svou horizontální plochou druhou rovinu ke klenuté kapotě. Dominantní přední světlomety mohou být volitelně vybaveny xenonovými moduly s funkcí natáčení do zatáček. Mlhové světlomety pod předním nárazníkem integrují funkce svítilen pro denní svícení a odbočovacího světla. Vzhled modelu Octavia doplňují rovněž zadní světlomety, tradičně osvětlené ve tvaru písmene C. Dynamicky střižené odrazky v zadním nárazníku (tzv. „cat eyes“) upozorňují i na zaparkovaný vůz.

Motor 1,4 TSI byl jedním z prvních zážehových agregátů značky ŠKODA, který byl kombinován se systémem Start-Stop a rekuperací energie při brzdění, jež jsou základem techniky modelů Green tec. Při výkonu 90 kW (122 k) spotřebovává v kombinovaném cyklu 5,8 litru benzinu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím pouhých 134 g CO2/km.

Dále jsou v nabídce čtyři vznětové verze modelu Octavia se optimalizovanou spotřebou. V závislosti na provedení spotřebovává vznětový motor 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k) minimálně 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Hodnota emisí CO2 činí pouze 99 g/km. Vedle ní lze zvolit model Octavia Combi GreenLine s emisemi 107 g CO2/km a oba modely Octavia Green tec a Octavia Combi Green tec. Ty spotřebovávají v kombinovaném cyklu 4,2 litru nafty na 100 km a vydají přitom 109 g CO2/km. Standardně jsou verze GreenLine a Green tec vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Balíček opatření pro optimální efektivitu doplňuje použití pneumatik se sníženým valivým odporem.

Paleta motorů se skládá ze šesti zážehových jednotek, jednoho agregátu Flex fuel, jedné verze na LPG a čtyř vznětových motorů. Výkonové spektrum zážehových motorů sahá od 59 kW (80 k) do 147 kW (200 k), naftové motory poskytují výkon od 77 kW (105 k) do 125 kW (170 k).

Zákazník si vedle verzí GreenLine může vybrat z následujících variant:

Zážehové motory:
 1,4 MPI/59 kW (80 k), 149 g CO2/km
 1,6 MPI/75 kW (102 k), 166 g CO2/km
 1,6 MPI/75 kW (102 k), 162 g CO2/km, E85 157 g CO2/km
 1,6 MPI/75 kW (102 k), LPG/72 kW (98 k), 168 g CO2/km, (LPG 149 g CO2/km)
 1,2 TSI/77 kW (105 k), 134 g CO2/km; DSG 136 g CO2/km
 1,4 TSI/90 kW (122 k), 148 g CO2/km, DSG 147 g CO2/km, (Green tec 134 g CO2/km)
 1,8 TSI/118 kW (160 k), 158 g CO2/km; DSG 155 g CO2/km
 2,0 TSI/147 kW (200 k), 175 g CO2/km; DSG 180 g CO2/km (RS)

Vznětové motory:
 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k), 119 g CO2/km, DSG 123 g CO2/km; (GreenLine 99 g CO2/km; Combi GreenLine 107 g CO2/km, Green tec 109 g CO2/km)
 2,0 TDI CR/81 kW (110 k), 126 g CO2/km
 2,0 TDI CR DPF/103 kW (140 k); 126 g CO2/km, DSG 138 g CO2/km
 2,0 TDI CR DPF/125 kW (170 k), 149 g CO2/km ; DSG 159 g CO2/km (RS)

Nejdůležitější detaily výbavy:
 Rádio Bolero a navigační systémy Amundsen+ a Columbus, všechny s barevným dotykovým displejem
 MDI (Mobile Device Interface) – připojení na iPod, Aux-in, USB nebo mini-USB se zobrazením na displeji Maxi DOT
 Příprava pro telefon GSM III Premium – vysoce komfortní sada pro telefonování za jízdy
 Bezpečnostní hlavové opěrky WOKS na předních sedadlech standardně ve všech verzích modelu Octavia
 Spojka Haldex čtvrté generace u modelů Octavia Combi 4×4 a Scout


EFEKTIVNÍ DÍKY DOBRÉ TRAKCI: ŠKODA YETI

Při svém debutu v roce 2009 rozšířil model Yeti portfolio značky ŠKODA a patří mezi sympatické zástupce mladého segmentu kompaktních vozů kategorie SUV. Je současně vybaven pro pohyb v náročných podmínkách a svým pasažérům poslouží i tam, kde už to ostatní musejí vzdát. Jeho výborné jízdní vlastnosti mu dodávají vynikající průchodnost terénem a na silnici oslní dynamickou jízdou. Pět hvězdiček při nárazových testech Euro-NCAP potvrzuje propracovaný systém ochrany cestujících.

Yeti je nově v nabídce také jako akční model AllDrive s černostříbrnými 17" koly Annapurna z lehké slitiny a paketem pro špatné cesty. Prahové lišty a plaketky odkazují na provedení AllDrive, střední části střešních nosičů jsou eloxované. Interiér zdobí kryty pedálů z ušlechtilé oceli a sedadla se specifickým potahem středové části stejně jako u modelu Octavia Scout. Nová metalická barva karoserie béžová Safari je exkluzivně vyhrazena pro edici AllDrive.

Akční model Yeti Family je nově dodáván také s modrými potahy sedadel a vkládanými tkanými koberci s modrým obšitím.

Ani ve třídě SUV není nízká spotřeba nedosažitelnou metou. Vybaven čtyřválcem 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k), jezdí Yeti ve verzi GreenLine se spotřebou 4,6 litru nafty na 100 kilometrů, emise CO2 činí 119 g/km. Součástí výbavy verze GreenLine jsou rekuperace energie při brzdění, systém Start-Stop, doporučení zařazení rychlostního stupně a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Tato verze má poháněná pouze přední kola, a to prostřednictvím ručně řazené pětistupňové převodovky. Green tec, další verzi se sníženou spotřebou, pohání benzinový motor 1,4 TSI/90 kW nebo naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, oba spojené se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Pro individualisty jsou na výběr čtyři různé odstíny střechy kontrastující s odstínem laku celého vozu. Paket Reef, který je možno objednat jako mimořádnou výbavu k verzím Ambition a Elegance, zahrnuje boční ochranné lišty, dvoubarevná 17" kola Matterhorn, eloxovaný střešní nosič a novou dekorační lištu „Techno“.
Inovovaný navigační systém Amundsen+ s možností rozšíření o digitální tuner pro příjem DAB signálu anebo Bluetooth handsfree či nezávislé topení s dálkovým ovládáním – to jsou atraktivní prvky výbavy modelu Yeti, které jsou nabízeny jako mimořádná výbava.

Se světlou výškou 180 milimetrů a celkovou délkou 4.223 milimetrů má Yeti vynikající předpoklady pro značnou průchodnost terénem. Tu zaručuje mimo jiné i pohon 4×4, realizovaný prostřednictvím spojky Haldex čtvrté generace. Díky užitečnému zatížení minimálně 620 kilogramů lze zavazadlový prostor o objemu 416 litrů až 1.760 litrů využívat prakticky bez omezení. Maximální hmotnost přívěsu 2.000 kilogramů předurčuje model Yeti k tomu, stát se bezpečným a pracovitým pomocníkem.

Působivý vzhled: design

Na silné stránky modelu Yeti upozorňuje už jeho vzhled. Designové prvky typické pro terénní vozy dodávají vozu dojem vysoké průchodnosti terénem. Až 17" kola svědčí o mimořádných jízdních vlastnostech na silnici. Obložení prahů na spodní hraně karoserie je klasickým znakem vozů do terénu. C sloupky jsou skryty za černě lakovanými skly, celkový vzhled kompaktního SUV vhodně doplňuje standardně dodávaný střešní nosič.

Záď vozu tvoří čisté linie, typická pro vozy značky ŠKODA jsou koncová světla se svítícími plochami ve tvaru písmene C. Svislé páté dveře se otevírají lehce a vysoko vzhůru, takže i urostlí řidiči si pod nimi mohou pohodlně stoupnout. Prosklená plocha pátých dveří, které zasahuje až do boků, podporuje dojem průběžného okna vedoucího až k B sloupku. Vpředu a vzadu upozorňují na terénní charakter modelu Yeti nájezdové kryty. Čelní pohled navíc vylepšují vysoko umístěné svítilny pro denní svícení, resp. mlhové světlomety.

Variabilitu a komfort cestování na zadních sedadlech zvyšuje koncept VarioFlex. Díky tomuto systému zadních sedadel, převzatému z modelu Roomster, nabízí Yeti ve své třídě dosud nevídanou flexibilitu konfigurace interiéru. Tři samostatná zadní sedadla lze jednotlivě sklápět či vyjímat, vnější sedadla lze posouvat v podélném a – při vyjmutém středním sedadle – také o 80 milimetrů v příčném směru. Tím se Yeti změní z pětimístného vozu na čtyřmístný, a nabídka prostoru na zadních sedadlech se tak rapidně zvýší.

Paleta motorů modelu Yeti zahrnuje sedm čtyřválcových agregátů, tři benzinové a čtyři naftové, ve výkonovém spektru od 77 kW do 125 kW (105 k až 170 k). Všechny pracují s přímým vstřikem paliva, jsou přeplňovány turbodmychadlem, a dosahují tak vysoké efektivity. Naftové motory jsou navíc vybaveny filtrem pevných částic.

Přehled motorizací modelu Yeti:
Benzinové motory:
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol) – šestistupňová ručně řazená převodovka /sedmistupňová převodovka DSG
1,4 TSI/90 kW (pohon předních kol) – šestistupňová ručně řazená převodovka
1,4 TSI/90 kW (pohon předních kol) – šestistupňová ručně řazená převodovka (Green tec, od kalendářního týdne 45/2011)
1,8 TSI/118 kW (4×4) – šestistupňová ručně řazená převodovka

Naftové motory:
1,6 TDI CR DPF/77 kW (pohon předních kol) – pětistupňová ručně řazená převodovka (GreenLine)
2,0 TDI CR DPF/81 kW (pohon předních kol) – pětistupňová ručně řazená převodovka
2,0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) – šestistupňová ručně řazená převodovka
2,0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) – šestistupňová ručně řazená převodovka /šestistupňová převodovka DSG
2,0 TDI CR DPF/103 kW (pohon předních kol) – šestistupňová ručně řazená převodovka (Green tec, od kalendářního týdne 45/2011)
2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) – šestistupňová ručně řazená převodovka

Při jízdě v terénu lze u verzí 4×4 využít asistenčních systémů ABS, ASR a EDS v režimu Off-Road (na přání, pro verzi Elegance standardně). Plynový pedál pak reaguje citlivěji, rozjezdový asistent má nastavenou regulaci otáček a asistent rozjezdu do kopce je připraven k rychlému zásahu. Asistent pro jízdu z kopce pomocí citlivých zásahů brzd udržuje konstantní rychlost jízdy bez ohledu na to, zda je zařazen rychlostní stupeň či není. Řidič se pak může plně soustředit na volbu optimální stopy v těžkém terénu.


PROSTOR PRO ŽIVOT: ŠKODA SUPERB JAKO PĚTIDVEŘOVÝ SEDAN A KOMBI

Vlajková loď značky ŠKODA - model Superb je nejprostornějším vozem své třídy a také kombi nabízí nejlepší hodnoty. S největší nabídkou prostoru pro nohy na zadních sedadlech nechávají obě verze karoserie konkurenci daleko za sebou. Rozsáhlou nabídku modelové řady Superb rozšiřuje nový akční model AllDrive, s nímž podtrhuje ŠKODA svou pozici jednoho z největších dodavatelů vozů s pohonem všech kol na trhu. Vedle SUV Yeti, různých provedení modelu Octavia Combi 4×4 až po verzi Scout, je i Superb nabízen v několika verzích s pohonem všech kol s nejrůznějšími motorizacemi. K tomu přibyl nedávno zavedený akční model Family s modrými potahy sedadel a vkládanými tkanými koberci s modrým obšitím. Tyto výrazné detaily interiéru modelů Family lze objednat i v barevné kombinaci černá/antracit.

Navenek se akční modely AllDrive odlišují malými plaketami s nápisem 4×4 AllDrive a 17" dvoubarevnými koly Calisto z lehké slitiny. Střešní nosič pro verzi Combi je eloxovaný. Exkluzivně pro modely AllDrive je vyhrazena nová metalická barva béžová Safari. Paket pro špatné cesty se zvýšenou světlou výškou pomůže při zdolávání nezpevněných komunikací a chrání podlahu před kontaktem s terénem, výbavu AllDrive doplňuje také rezervní kolo. Asistent rozjezdu do kopce zabraňuje zpětnému pohybu vozu při rozjezdu ve stoupání. V interiéru zaujmou nové potahy sedadel se specifickou středovou plochou, při vstupu do vozu zaujmou prahové lišty opatřené nápisem 4×4 AllDrive.

Exkluzivní paket L&K, pojmenovaný po zakladatelích podniku Laurin & Klement, zahrnuje LED zadní svítilny pro liftback, ozdobné lišty na všech prazích s logem L&K, chromovanou mřížku chladiče, označení L&K na bocích vozu, leštěná 18" kola Sirius z lehké slitiny ve dvou barevných provedeních, ESP, hlavové airbagy, kožené čalounění sedadel, rádio Bolero s integrovaným měničem pro 6 CD, čtyřramenný multifunkční kožený volant pro ovládání rádia, Sound System s 10 reproduktory a digitálním ekvalizérem, vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, vkládané tkané koberce, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, SunSet a sítě pro zajištění nákladu v zavazadlovém prostoru. Paket L&K se nabízí pouze pro verzi Elegance, která obsahuje bi-xenonové světlomety s AFS, elektricky nastavitelná přední sedadla, tempomat a dešťový senzor. Kožené čalounění a malý kožený paket jsou provedeny v exkluzivním hnědém odstínu, na opěradlech jsou vyraženy nápisy Laurin & Klement. Luxusní prostředí doplňují nové dekorační lišty v klavírovém laku nebo v dřevěném dekoru. Zákazník se také může rozhodnout pro nový exkluzivní metalický odstín karoserie hnědá Magnetic.

Pro verze L&K jsou k dispozici následující motorizace:
• Přeplňovaný zážehový motor 2,0 TSI/147 kW s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG;
• Šestiválcový motor 3,6 FSI V6/191 kW s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem 4×4;
• Přeplňovaný vznětový motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou;
• Přeplňovaný vznětový motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW automatickou šestistupňovou převodovkou DSG ;
• Přeplňovaný vznětový motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem 4×4;

V designérském jazyce největšího modelu značky ŠKODA se vybraným způsobem snoubí dynamika a elegance. Trojrozměrně tvarovaná maska chladiče se svou jemně modelovanou chromovanou lištou dodává přídi hodnotný dojem. Protažená linie střechy u verze liftback naznačuje vynikající prostornost, zejména pak nepřekonatelnou nabídku pro cestující na zadních sedadlech. V případě modelu Combi jsou prostorové podmínky v interiéru ještě lepší. Zadní svítilny zůstávají věrné zásadám designu ŠKODA. Přes den dotvářejí svými ušlechtilými tvary vzhled celého vozu, ve tmě pak svítí v typickém tvaru písmene C.

Interiér splňuje vybranými materiály a vynikající kvalitou zpracování nejvyšší nároky zákazníků. Elegantní palubní deska obsahuje ovládací prvky smysluplně sdružené do jednotlivých funkčních celků. Všechny hlavní funkce jsou umístěné v přímém dosahu řidiče. V závislosti na výbavě nabízí volant multifunkční tlačítka pro ovládání audiosoupravy, MFA (multifunkčního displeje) a telefonu. Spolehlivý navigační systém Amundsen+ ukazuje cestu pomocí digitalizovaných map, integrovaných do paměti přístroje. Zařízení je kromě toho vybaveno CD přehrávačem a radiopřijímačem, volitelně nabízí digitální tuner pro příjem DAB a rozšíření o funkci Bluetooth.

Páté dveře liftbacku zaujmou patentovaným variabilním otevíráním zavazadlového prostoru, zvaným TwinDoor. Dle potřeby lze po stlačení příslušného tlačítka zdvihnout buď pouze víko zavazadlového prostoru, nebo celé páté dveře i se zadním sklem. Využitelný otvor se tím zvětší zhruba na dvojnásobek. Objem zavazadlového prostoru činí 595 litrů, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1.700 litrů. U provedení Combi se páté dveře na přání otevírají elektricky, případně dálkovým ovládáním centrálního zamykání. Maximální objem zavazadlového prostoru činí u tohoto modelu 1.865 litrů.

Podvozek modelu Superb vystihuje zdařilý kompromis mezi vysokým komfortem pérování a agilními jízdními vlastnostmi. Precizní elektromechanické řízení zaručuje potřebnou odezvu, zatímco naklápění karoserie v zatáčkách je silně potlačeno. Inteligentní osvětlení AFS optimálně osvětluje jízdní dráhu v zatáčkách nebo za špatného počasí. Funkce dálničního světla umožňuje včas rozpoznat i velmi vzdálené překážky.

Ochrana posádky ve voze Superb je na nejvyšší úrovni. V závislosti na konkrétní výbavě může mít Superb až devět airbagů. Nejen díky tomu získal v nárazových testech Euro-NCAP pět hvězdiček.
Superb je poháněn výhradně motory s přímým vstřikem paliva, všechny čtyřválce jsou přeplňované turbodmychadlem. U zážehových motorů sahá nabídka od zdvihového objemu 1,4 litru do 3,6 litru a od výkonu 92 kW až po 191 kW. Špičkový model je poháněný vidlicovým šestiválcem kombinovaným výhradně s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG. Tři vznětové motory s objemem 1,6 nebo 2 litry poskytují výkony 77, 103 a 125 kW, všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic. Nejpříznivější hodnoty spotřeby nabízí Superb ve verzi GreenLine. Systém Start-Stop, rekuperace energie při brzdění a další opatření optimalizující aerodynamiku vozu umožňily dosáhnout spotřeby pouhých 4,4 litru paliva na 100 kilometrů.

K dispozici jsou tři verze výbavy - Active, Ambition a Elegance. Navíc je v nabídce rozsáhlý soubor výbav na přání, obsahující mimo jiné dešťový senzor, bi-xenonové světlomety s AFS, kontrolu tlaku v pneumatikách, hydraulický brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce, signalizaci vzdálenosti při parkování a parkovací asistent. Signalizace vzdálenosti při parkování pracuje se systémem 4 nebo 8 senzorů, parkovací asistent pomůže řidiči se zaparkováním mezi podélně stojící vozy. Systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování umožňuje spustit motor stisknutím tlačítka. Na přání dodávané vyhřívané čelní sklo rychle zajistí dobrý výhled.

Motory modelu Superb:
Zážehové motory:
1,4 TSI/92 kW
1,8 TSI/118 kW (také se sedmistupňovou převodovkou DSG nebo pohonem 4×4)
2,0 TSI/147 kW (výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG)
3,6 FSI V6/191 kW (výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem 4×4)

Vznětové motory:
1,6 TDI CR DPF/77 kW (také ve verzi GreenLine)
2,0 TDI CR DPF/103 kW (také se šestistupňovou převodovkou DSG a/nebo pohonem 4×4)
2,0 TDI CR DPF/125 kW (také se šestistupňovou převodovkou DSG nebo pohonem 4×4)

MODELY ŠKODA GREENLINE

V každé z pěti modelových řad značky ŠKODA je k dispozici jedna nebo více verzí se sníženou spotřebou GreenLine a Green tec. Vedle doporučení pro zařazení převodového stupně nabízeného pro všechny modely, mají vysoce efektivní verze GreenLine a Green tec ve výbavě další komponenty pro snížení spotřeby a emisí CO2. Nejen soukromí zákazníci, ale i uživatelé z řad podnikatelů se ve stále vyšší míře zajímají o vozy s technikou GreenLine a Green tec a tímto způsobem účinně snižují spotřebu svých vozových parků.

Důležitou součástí paketu pro úsporu paliva je systém Start-Stop, který vypne motor, jakmile vozidlo zastaví. Podle výsledků nového evropského testovacího cyklu činí takto dosažená úspora v kombinované spotřebě od 0,2 litru do 0,4 litru paliva na 100 kilometrů a 5 g až 10 g CO2 na km. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor okamžitě automaticky nastartuje. Verze s optimalizovanou spotřebou jsou navíc vybaveny pneumatikami se sníženým valivým odporem a rekuperací, kdy se při brzdění pomocí přepólování alternátoru vytváří elektrická energie, která se ukládá do akumulátorů. Nemusí tak být získávána spalovacím motorem prostřednictvím alternátoru.

U modelů Fabia, Fabia Combi a Roomster je k dispozici úsporná technologie GreenLine s efektivním naftovým motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW. K tomu je pro modely Fabia a Fabia Combi v nabídce také verze Green tec s benzinovými motory 1,2 12V HTP/51 kW; 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Od 45. kalendářního týdne bude možno pro modelovou řadu Fabia objednat verzi Green tec také s naftovým motorem 1,6 TDI CR DPF o výkonu 66 kW. Zájemci o verzi Roomster Green tec si mohou vybrat mezi motory 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW. Jejich spotřeba, resp. emise CO2 se snížily až o osm procent.

V modelové řadě Octavia jsou ve výrobním programu čtyři verze GreenLine a Green tec s naftovým motorem a dvě verze Green tec s benzinovým motorem TSI. V závislosti na konkrétním provedení spotřebuje naftový motor 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k) minimálně 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Emise CO2 činí pouze 99 g/km. Na výběr je také Octavia Combi GreenLine s hodnotou emisí 107 g CO2 na km a oba modely Octavia Green tec a Octavia Combi Green tec se spotřebou 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Emise CO2 přitom činí 109 g/km. Octavia Green tec s motorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW spotřebuje na 100 kilometrů 5,8 l a emituje 134 g CO2 na km.

Pro Superb a Superb Combi je synonymem pro dosažení úsporné spotřeby motor 1,6 TDI CR DPF/77 kW. Oběma karosářským verzím stačí 4,4 litru na 100 kilometrů a emise přitom činí 114 g/km CO2. Oba modely Superb GreenLine dosahují nejlepších hodnot ve své třídě. I v nejvyšší modelové řadě budou postupně nabízeny verze Green tec s benzinovým motorem 1,4 TSI/92 kW a naftovým 2,0 TDI CR DPF/103 kW. Oba jsou kombinovány s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Se 16" pneumatikami se sníženým valivým odporem, systémem Start-Stop, rekuperací brzdné energie a převodovkou s delším převodem vyšších rychlostních stupňů dosahuje Superb s benzinovým motorem nízkých hodnot emisí CO2 138 g/km (Combi 139 g/km). Vznětový motor emituje 128 g/km (Combi 129 g/km). Modely Superb Green tec lze identifikovat podle zeleného „I“ v nápisu TSI a TDI na pátých dveřích, všechny jsou sériově vybaveny ESP.

Nízká spotřeba není ani ve třídě SUV žádným kouzlem. Vybaven čtyřválcovým motorem 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k), spotřebuje Yeti ve verzi GreenLine 4,6 litru nafty na 100 kilometrů, emise CO2 činí 119 g/km. Poháněny jsou pouze kola přední nápravy, přenos výkonu zajišťuje ručně řazená pětistupňová převodovka. Verze Green tec jsou poháněny benzinovým motorem 1,4 TSI/90 kW nebo naftovým motorem 2,0 TDI CR DPG/103 kW. Oba motory jsou kombinovány se šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

AllDrive: http://www.skoda-auto.com/com/model/act ... drive.aspx

Family: http://www.skoda-auto.com/com/model/act ... amily.aspx
Bez bodů
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od pjanda »

Komplet fotky Mission L vcerne rady vyrezu:

http://www.autoforum.cz/predstaveni/sko ... e-odhalen/

Informaci o technice je bohuzel poskrovnu, ale je otazkou, jestli vubec pribudou nejake dalsi, je to prece jen koncept. Uvidime zitra.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
gewehr
Řidič začátečník
Příspěvky: 125
Registrován: stř 16 úno 18:57

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od gewehr »

Bud som ako vlastnik tohto modelu paranoidny, alebo sa jednotlive automobilky koncernu VW skutocne snazia v co najvacsej miere zrecyklovat staru Audi A4 (B7). Okrem Seatu, ked pozriem na niektore proporcie MisionL, je tam, a vacsina prvkov interieru, vratane horizntalneho delenia akoby z B7 rovno vypadla. Zeby v ramci zlacnenie vyroby toho modelu pouzili stare dobre diely a technologie, pripadne vyrabat to v jednej fabrike so Seatom IBL Concept sedan / novym Toledom? A to vsetko z polovice na dieloch zo sucasneho Exea. To by bolo setrenie jak bejk.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
Uživatelský avatar
Dix
Letec
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 17 úno 09:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od Dix »

A-Entry-Mission L-náběh 22KT/12.

Facelif SII má být pecka.Změna optiky světel koncem roku 2012.

OIII už je hotová,otázka,kdy ji představí,alespoň exteriérově.Náběh má 45KT/12.
Bez bodů
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od mmira »

gewehr: nejsi sam, napadlo me to hned pri psani clanku. jen jsem tam nenapsal, kterou generaci A4 mam na mysli.
Mission L má protáhlejší záď, už tolik bývalý nepřipomíná Seat Leon, v kombinaci s výraznou hranou táhnoucí se podél boku a ostrou horní hranou víka kufru už se více podobá Audi A4.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od Deli »

tak pěkné to je, líbí se mi to :) jen sem zvědavý, jak to bude vypadat v reálu na 14/15" :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
Fasther
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: sob 09 dub 19:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od Fasther »

krásný uhlazený vzhled, ještě krásnou cenu a myslím že když dají na chladič RS tak je to jasnej hit. Jenom ten koncept od Seatu se mi zdá nějakej podobnej. Až moc.
Řidič je nejnebezpečnější částí vozu.
Uživatelský avatar
Dix
Letec
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 17 úno 09:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od Dix »

Z pondělního Světa Motorů:

MissionL nebo A-Etry má podvozek z Roomsteru- přední náprava Fabia 2,zadní náprava z Octavie 1.Pokud se někomu nelíbí Roomster,tak tohle auto vypadá líp. :ymapplause:

V rozhovoru s šéfdesignérem škody bylo,že MissionL vytvářeli z hotového auta,ne opačně,jak je u konceptů zvykem.O Combi mlžil,že se máme nechat překvapit.
Bez bodů
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Škoda Auto obecně

Příspěvek od mmira »

heh, to jsem se ve svem odhadu trefil. ale ono to bylo skoro jasne
Nedivil bych se, kdyby byl podvozek podobných konglomerátem jako v případě Roomsteru.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět