Dobrý den,
mám auto Suzuki Ignis 1,3 (ještě vyrobené v Japonsku) Auto servisujeme pravidelně v autorizovaném servisu. Nedávno se objevila závada, která se projevovala tak, že nedržely otáčky motoru, ovšem jen někdy. V servisu se závada neprojevila, proto nám auto vrátili s tím, že by vše mělo být v pořádku. Za tento pokus o opravu jsme zaplatili 2800 Kč. Problém se ale začal objevovat stále častěji, až došlo k tomu, že auto nedrželo otáčky vůbec, do kopce skoro nejelo, atd. S tím jsme ho tedy dali do servisu (kde nám sdělili, že tedy znovu otevřou předchozí zakázku). Bylo nám sděleno, že protože netuší, co by mohlo být příčinou, budou postupně zkoušet měnit díly a hledat. Uběhly 3 týdny, závadu se nepodařilo odstranit (nenašli zdroj problému), ovšem autoservis po nás požaduje 5500 Kč. Chtěla bych se zeptat, zda na to mají právo, i když stav auta je úplně stejný, jako před předáním do servisu.
Díky za radu a pomoc, M
Placení servisu za neopravenou závadu
Re: Placení servisu za neopravenou závadu
Neresil bych, na co kdo ma pravo, pokud je to alespon trochu rozumna firma, pochopi obchodni argumentaci a ta je jednoducha: Mam problem a chci jej vyresit. Jsem pripraven zaplatit za jeho odstraneni, tedy adekvatni nahradni dil a praci souvisejici s jeho vymenou. Rozhodne ale nejsem pripraven platit za to jak hloupy zpusob zvolite pro zjisteni nebo reseni samotne priciny.
Chcete to resit "vymennym zpusobem" tri dny? Prosim, ale zaplatim vam za vymenu jednoho dilu a hodinocou praci s tim souvisejici.
Jinymi slovy: rozhodne bych neplatil za diagnostiku skutecne existujiciho problemu, ktery chci nechat opravit v danem servisu. Cenu za tuto cast ukonu platim v samotne oprave. Pokud ho nejsou schopni objevit a odstranit, je to jejich problem a jde k jejich tizi, Stejne tak bych neplatil za nic jineho, co s problemem primo nesouvisi. To by take mohli vymenit klimatizaci, co kdyz to dela ona...
Udelala jste chybu v tom, ze jste neopravene auto vubec prebirala, tim spise pak s nejakym vyuctovanim. Mela jste trvat na tom, ze problem existuje, technikovi ho ukazat a nechat jej dale se snazit. To same muzete ovsem udelat i nyni. Pokud oni jit vi, ze problem existuje, ale proste nejsou schopni najit pricinu, je treba jim vysvetlit, ze to je jejich neschopnost, za kterou nemuzete nest naklady. Objednala jste si "opravu" (tedy vysledek), ne "opravovani" (tedy cinnost k cili beztak nevedouci) a auto opravene neni. A ze za opravu porad tuze rada zaplatite, ale za nic jineho.
Kdyby se vzpirali, je treba jim vysvetlit, ze to v takovem pripade bude Vase posledni zakazka a jestli jim stoji za to kvuli par tisicum prijit o zakaznika. A kdyby to byli jo parchanti, muzete jit i proti zlu zlem a rici, ze se o svou zkusenost podelite i na internetovych forech, za to jim to jiste nestoji...
Jste zakaznik, mate v rukou absolutne vsechny trumfy, muzete s nimi druhou stranu i terorizovat, pokud budete Vy ta zla. Ale jak uz jsem rekl, pokud je zde alespon trocha rozumu, domluva to jiste vyresi.
Chcete to resit "vymennym zpusobem" tri dny? Prosim, ale zaplatim vam za vymenu jednoho dilu a hodinocou praci s tim souvisejici.
Jinymi slovy: rozhodne bych neplatil za diagnostiku skutecne existujiciho problemu, ktery chci nechat opravit v danem servisu. Cenu za tuto cast ukonu platim v samotne oprave. Pokud ho nejsou schopni objevit a odstranit, je to jejich problem a jde k jejich tizi, Stejne tak bych neplatil za nic jineho, co s problemem primo nesouvisi. To by take mohli vymenit klimatizaci, co kdyz to dela ona...
Udelala jste chybu v tom, ze jste neopravene auto vubec prebirala, tim spise pak s nejakym vyuctovanim. Mela jste trvat na tom, ze problem existuje, technikovi ho ukazat a nechat jej dale se snazit. To same muzete ovsem udelat i nyni. Pokud oni jit vi, ze problem existuje, ale proste nejsou schopni najit pricinu, je treba jim vysvetlit, ze to je jejich neschopnost, za kterou nemuzete nest naklady. Objednala jste si "opravu" (tedy vysledek), ne "opravovani" (tedy cinnost k cili beztak nevedouci) a auto opravene neni. A ze za opravu porad tuze rada zaplatite, ale za nic jineho.
Kdyby se vzpirali, je treba jim vysvetlit, ze to v takovem pripade bude Vase posledni zakazka a jestli jim stoji za to kvuli par tisicum prijit o zakaznika. A kdyby to byli jo parchanti, muzete jit i proti zlu zlem a rici, ze se o svou zkusenost podelite i na internetovych forech, za to jim to jiste nestoji...
Jste zakaznik, mate v rukou absolutne vsechny trumfy, muzete s nimi druhou stranu i terorizovat, pokud budete Vy ta zla. Ale jak uz jsem rekl, pokud je zde alespon trocha rozumu, domluva to jiste vyresi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Placení servisu za neopravenou závadu
přidám jednu ze života (a zároveň udělám negativní reklamu):
před cca rokem kolegové jeli na služebku do Plzně, už při odjezdu se jim na briketě (oct II. 1.9TDi 4x4, toho času 4roky stáří a asi 220kkm) rozsvítila kontrolka ŘJ motoru a v nouzovým režimu doskákali (sedmdesátkou bo to víc nejelo) po D1 až do pilsně.... tak to tam hodili do ŠkodaAuto Volf.... půldne tam kolem toho ti umělci chodili a diagnostikovali a .... guvno.... kontrolka dál svítila, auto jelo přískokama bez výkonu, ale oni tvrdili, že tam VAG nic neukazuje.... tak se kolegové nasrali, auto si prostě bez placení sebrali a odskákali....
po návratu ze služebky sme to dali do místní ŠkodaAutoLukáš a..... prakticky stejný výsledek.... že prý nic na Vagu nevidno, ale že prý je turbo KO (což byla svým způsobem pravda, už někdy od 180kkm turbo sice turbilo, ale vydávalo strašné zvuky).... taxem ho nechal vyměnit (ale materiál - turbo - sem sehnal bokem za čtvrtinovou cenu než v autorizáku - ref bratislavká hospoda "u zloděja") a zaplatil práci spojenou s výměnou turba... a jezdilo se se svítící kuntrolkou přískokama dál...
a happpy end se konal až asi po 14 dnech přískokování, kdy si k tomu sedl šikovný kolega elektrikář a tak dlouho "prozvoňoval dráty" až našel jeden přerušenej.... sme ho přemostili externím káblíkem a od té doby briketa nalítala dalších asi 60kkm bez jediného zaváhání....
před cca rokem kolegové jeli na služebku do Plzně, už při odjezdu se jim na briketě (oct II. 1.9TDi 4x4, toho času 4roky stáří a asi 220kkm) rozsvítila kontrolka ŘJ motoru a v nouzovým režimu doskákali (sedmdesátkou bo to víc nejelo) po D1 až do pilsně.... tak to tam hodili do ŠkodaAuto Volf.... půldne tam kolem toho ti umělci chodili a diagnostikovali a .... guvno.... kontrolka dál svítila, auto jelo přískokama bez výkonu, ale oni tvrdili, že tam VAG nic neukazuje.... tak se kolegové nasrali, auto si prostě bez placení sebrali a odskákali....
po návratu ze služebky sme to dali do místní ŠkodaAutoLukáš a..... prakticky stejný výsledek.... že prý nic na Vagu nevidno, ale že prý je turbo KO (což byla svým způsobem pravda, už někdy od 180kkm turbo sice turbilo, ale vydávalo strašné zvuky).... taxem ho nechal vyměnit (ale materiál - turbo - sem sehnal bokem za čtvrtinovou cenu než v autorizáku - ref bratislavká hospoda "u zloděja") a zaplatil práci spojenou s výměnou turba... a jezdilo se se svítící kuntrolkou přískokama dál...
a happpy end se konal až asi po 14 dnech přískokování, kdy si k tomu sedl šikovný kolega elektrikář a tak dlouho "prozvoňoval dráty" až našel jeden přerušenej.... sme ho přemostili externím káblíkem a od té doby briketa nalítala dalších asi 60kkm bez jediného zaváhání....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Placení servisu za neopravenou závadu
pavproch: To je smutná realita dneška, jak něco nenajde VAG, tak jsou v pytli. Prostě dnes už nejde o to umět řemeslo automechanika, dne už je to jen o výměnách dílů a dojení zákazníků.
8300 Kč jen za to, že se na auto podívali, to je dobrý podnik!
8300 Kč jen za to, že se na auto podívali, to je dobrý podnik!
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Placení servisu za neopravenou závadu
z uvedeneho lze usoudit, ze auto neni v zaruce. Tudiz v prvni rade bych postupoval tak, ze pokud by po prvni oprave neprisla zmena, tak bych tu puvodni opravdu reklamoval a nedaval auto znovu do servisu, neni duvod. Mate-li predavaci protokol s popisem zavady a ta nebyla vyresena a presto bylo za toto zaplaceno, tak reklamovat tu prvni zavadu. Platit za neodstraneni zavady urcite ne. Neni k tomu zadny duvod. Co bude naprosty problem tak fakt, ze vas budou "vydirat" tim, ze vam auto do zaplaceni opravy nevydaji.potočka píše:Dobrý den,
mám auto Suzuki Ignis 1,3 (ještě vyrobené v Japonsku) Auto servisujeme pravidelně v autorizovaném servisu. Nedávno se objevila závada, která se projevovala tak, že nedržely otáčky motoru, ovšem jen někdy. V servisu se závada neprojevila, proto nám auto vrátili s tím, že by vše mělo být v pořádku. Za tento pokus o opravu jsme zaplatili 2800 Kč. Problém se ale začal objevovat stále častěji, až došlo k tomu, že auto nedrželo otáčky vůbec, do kopce skoro nejelo, atd. S tím jsme ho tedy dali do servisu (kde nám sdělili, že tedy znovu otevřou předchozí zakázku). Bylo nám sděleno, že protože netuší, co by mohlo být příčinou, budou postupně zkoušet měnit díly a hledat. Uběhly 3 týdny, závadu se nepodařilo odstranit (nenašli zdroj problému), ovšem autoservis po nás požaduje 5500 Kč. Chtěla bych se zeptat, zda na to mají právo, i když stav auta je úplně stejný, jako před předáním do servisu.
Díky za radu a pomoc, M
Takze ve finale to bude mit dva scenare - bud to zaplatite a pujdete dal, nebo oslovite nejakeho advokata a pujdete touto cestou. Spolehat se na nejake procitnuti firmy a snahy vyjit zakaznikovi vstric proste nejde.
Re: Placení servisu za neopravenou závadu
platil bys kadernikovi ktery by ti rekl ze te neumi ostrihat?