Jsem z vesnice, tak dobre jistice, zasuvky apod. tu jako standard jeste nemame , ale s timto se samozrejme da hrat, amper muze byt i nasobne vice aniz by to vyzadovalo dramaticke investice.Honza42 píše:Tak běžná zásuvka je 16A (obyčejná pro pračku nebo myčku), takže 16*230*8=29440W. Při účinnosti nabíjení 90% to dá 29,44*0,9= 26,5kWh. To by jim tedy sedělo. Spíš se u žádného výrobce nemohu dočkat seriózní informace o počtech nabíjecích cyklů a poklesu kapacity. Místo toho furt jen fotky aut se zeleným pruhem. Místo toho je nám servírována zeleně světélkující palubka.... s tím ať se jdou vycpat.
Ono je totiž možné, že po pěti letech to bude mít baterky nabité za dvě hodiny...... Šlo by to ovšem i marketingově využít. Doba dobíjení se s lety výrazně zkracuje
Kazdopadne otazka na zivotnost akumulatoru je na miste. Kdyz si vezmu, ze cena jedne kWh li-ion akumulatoru se dnes pohybuje okolo 1 200 dolaru, pak je uz takovy, ve sve podstate porad nicotny paklik o kapacite 25 kWh hodne draha legrace. A kazdy asi z vlastni zkusenosti vime, ze baterka v mobilu, notebooku apod. je po dvou letech totalne na odpis a po roce uz je znat, ze neni nova, tak bych se divil, kdyby toto dokazali (chlazenim apod.) dramaticky zmenit. Navic je treba si rici, ze mobil si dobijete jednou za dva dny, kdo vi jestli, notebook casteji, ale porad to nebude tak, jak si nadseni priznivci elektromobilu predstavuji dobijeni aut - tu trocha doma, tu neco v nakupnim stredisku, tu kousek na plovarne, pak trochu v praci... To by podle vseho melo baterku odpravit velmi rychle...
Neni ovsem uplne pravda, ze se o tom nemluvi, viz treba zde:
http://www.autoforum.cz/bleskovky/co-se ... i-vyrobci/
Nissan a Chevrolet rikaji, ze jejich akumulatory vydrzi 10 let (!) a pak jeste budou dobre na nejake to domaci zvykani. At tak ci onak, akumulatory jsou stale problem a zjevne bez velke nadeje na prevratnou zmenu. Pokud kupr. nyni Bosch, BASF a ThyssenKrupp investuji ohromne penize do tovarny, ktera ma teprve v roce 2015 vyrabet vetsi mnozstvi li-ion akumulatoru, musi sakra dobre vedet, ze sance, ze by se za dalsich 10 let objevilo neco prevratneho, jsou proste minimalni.
Ale realne zkusenosti uvidime docela zanedlouho, takovi majitele Voltu ci Leafu se brzy jiste radi pochlubi, jak jsou na tom jejich akumlatory po roce pouzivani. Pokud s tim tedy nejaka vetsi skupina lidi vubec pravidelne jezdi...