BMW Divize
Re: BMW Divize
Vratime to zpet do tematu: At uz je duvodem obliby VW cokoli, BMW se rozhodlo mu stale vice priblizovat Bohuzel bych rekl, ze v nekterych aspektech uz stacilo klesnout pod nej...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Určitě BMW tím směrem jde, chce (asi?) dělat auta pro každého, nikoliv "jen" pro sportovně orientované řidiče.
Z obchodního hlediska není moc divu, těch sportovně orientovaných řidičů (tedy těch co tak JEZDÍ, ne co tak chtějí VYPADAT) ubývá, a to současně s tím, jak houstne provoz, jak přibývá omezení rychlosti, radarů a vůbec příležitostí se na veřejné silnici pěkně projet.
Kromě toho kdekteré běžné auto (řekněme Octavia) už má dnes jízdní vlastnosti na takové úrovni, že 90% řidičů se v zatáčce na suché silnici nikdy nepodívá ani k hranici přilnavosti, nemluvě o ESP. Prostě i když pojedou tak rychle, jak jim dovolí pud sebezáchovy a jejich umění, tak jim ta Octa bude bohatě stačit. U BMW s jeho lepším podvozkem to bude 95% řidičů. A kvůli těm zbylým 5% už se asi velkým výrobcům jako BMW nevyplatí "trápit se" s pečlivějším laděním auta...
Mimochodem, nemáte přístup ke statistikám evropských prodejů podle typů v jednotlivých kategoriích? Myslím kolik se prodá po celé Evropě řekněme BMW 3er, Mercedesů C-Klasse apod.? Nejlépe extra podle tříd.
Tohle se dá dohledat podle zemí (ČR, Německo, Itálie, Francie...), ale celoevropská čísla jsem nikde nenašel...
Dával jsem to i jako dotaz do tématu Zajímavé statistiky.
Z obchodního hlediska není moc divu, těch sportovně orientovaných řidičů (tedy těch co tak JEZDÍ, ne co tak chtějí VYPADAT) ubývá, a to současně s tím, jak houstne provoz, jak přibývá omezení rychlosti, radarů a vůbec příležitostí se na veřejné silnici pěkně projet.
Kromě toho kdekteré běžné auto (řekněme Octavia) už má dnes jízdní vlastnosti na takové úrovni, že 90% řidičů se v zatáčce na suché silnici nikdy nepodívá ani k hranici přilnavosti, nemluvě o ESP. Prostě i když pojedou tak rychle, jak jim dovolí pud sebezáchovy a jejich umění, tak jim ta Octa bude bohatě stačit. U BMW s jeho lepším podvozkem to bude 95% řidičů. A kvůli těm zbylým 5% už se asi velkým výrobcům jako BMW nevyplatí "trápit se" s pečlivějším laděním auta...
Mimochodem, nemáte přístup ke statistikám evropských prodejů podle typů v jednotlivých kategoriích? Myslím kolik se prodá po celé Evropě řekněme BMW 3er, Mercedesů C-Klasse apod.? Nejlépe extra podle tříd.
Tohle se dá dohledat podle zemí (ČR, Německo, Itálie, Francie...), ale celoevropská čísla jsem nikde nenašel...
Dával jsem to i jako dotaz do tématu Zajímavé statistiky.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Beaumont: Ja tomu rozumim, je to jiste dano vsim co zminujete. Na druhou stranu - kdyz trochu zijete (a verim, ze zrovna Vy k tomu take nemate daleko) mezi lidmi, pro ktere jsou auta neco vice, kteri s nimi chteji opravdu jezdit, poznavat jejich moznosti atp., zjistite, ze takovych lidi je hodne. Ze to je nic proti zbytku je fakt, ale absolutne je to porad docela vysoke cislo. A pro takove lidi se za chvili nebude vyrabet nic, pritom je to poad zajimava cilova skupina. Proto me prekvapuje, ze toto pole prakticky vsichni houfne vyklizi. Ne ze delaji "neco navic", vsak at si Porsche dela Panameru, ale proc devastuje 911? Vsak at si BMW dela X1, ale proc devastuje M? Atp.
Toto mi vadi a nedava mi to smysl. Ze se M proda vice neni argument, to co je dnes M by se mohlo jmenovat N (Nesport?) a prodavalo by se to take a vedle toho by porad mohlo existovat vyhranenejsi M s nizsimi prodeji a celkovy vysledek by byl lepsi.
Vadi mi to tihnuti k prumernosti. A neplati to bohuzel jen o autech...
Toto mi vadi a nedava mi to smysl. Ze se M proda vice neni argument, to co je dnes M by se mohlo jmenovat N (Nesport?) a prodavalo by se to take a vedle toho by porad mohlo existovat vyhranenejsi M s nizsimi prodeji a celkovy vysledek by byl lepsi.
Vadi mi to tihnuti k prumernosti. A neplati to bohuzel jen o autech...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
pjanda: problém je, že velká část kupců chce sportovně VYPADAT. Dnes se za "sportovní" vydává snad cokoliv - nejvíc mě asi pobavila výbava Sport u Opelu Combo
ale i Fabia HTP Sportline stojí za to
Takže kdekdo si kupuje BMW M nebo 911 ne proto, že by s ním chtěli jako se sporťákem jezdit, ale protože to na sobě má "tu správnou" nálepku. A věřím, že kdyby si takový kupující objednal M3 E30, tak by ji brzy prodával s tím, že je pro něj tvrdá, hlučná a čert ví co. Koneckonců, takových dva tři roky starých Ferrari s nájezdem 5 - 20 tis. km se dá na trhu najít taky dost, někdo si je koupil jako nové a zjistil, že na pózování je to dost nepohodlné...
Popravdě, když někoho vezu v mé Alfě s ještě docela "kompromisními" tlumiči Bilstein B6, tak 9 lidí z 10 nechápu, jak můžu jezdit v něčem tak "šíleně tvrdém". A jen asi dva známí mi sdělili, že B6 jsou tak akorát na běžné ježdění, ale na auto pro radost by volili "ostřejší".
ale i Fabia HTP Sportline stojí za to
Takže kdekdo si kupuje BMW M nebo 911 ne proto, že by s ním chtěli jako se sporťákem jezdit, ale protože to na sobě má "tu správnou" nálepku. A věřím, že kdyby si takový kupující objednal M3 E30, tak by ji brzy prodával s tím, že je pro něj tvrdá, hlučná a čert ví co. Koneckonců, takových dva tři roky starých Ferrari s nájezdem 5 - 20 tis. km se dá na trhu najít taky dost, někdo si je koupil jako nové a zjistil, že na pózování je to dost nepohodlné...
Popravdě, když někoho vezu v mé Alfě s ještě docela "kompromisními" tlumiči Bilstein B6, tak 9 lidí z 10 nechápu, jak můžu jezdit v něčem tak "šíleně tvrdém". A jen asi dva známí mi sdělili, že B6 jsou tak akorát na běžné ježdění, ale na auto pro radost by volili "ostřejší".
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Beaumont: I tomu samozrejme rozumim Ale nechapu, proc nevznika oboji vedle sebe, proc automobilka, ktera skutecne sportovni auto vyrobit umi, jej zcela prestane delat a zmeni v neco kompromisniho, co je pro nekoho uplne jineho. Muze existovat M3 i M3 v Showpaketu pro ultramekke pozovani na dlazebnich kostkach
Nerozumim proste tomu, proc firmy cast sve cilove skupiny zamerne opousteji, pritom by mohli mit oboji tu starou i novou, proc k prumeru stahnou celou svou nabidku a ne jen neco z ni. Nevidim jako problem zacileni rozsirit (jakkoli i to obvykle k devastaci), ale vidim jako problem jej zasadne zmenit. Prvni muze byt win-win, druhe nikdy...
Nerozumim proste tomu, proc firmy cast sve cilove skupiny zamerne opousteji, pritom by mohli mit oboji tu starou i novou, proc k prumeru stahnou celou svou nabidku a ne jen neco z ni. Nevidim jako problem zacileni rozsirit (jakkoli i to obvykle k devastaci), ale vidim jako problem jej zasadne zmenit. Prvni muze byt win-win, druhe nikdy...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
pjanda: Nejspíš je vývoj toho opravdu funkčního a špičkového tak drahý, že by se to nevyplatilo, jinak mě žádný důvod nenapadá. Odhaduji (Vy to víte jistě líp než já), že časové a finanční nároky na odladění auta z návrhu do série jsou dnes kvůli složitosti mnohem větší než před dvaceti či třiceti lety. Sladit všechnu tu elektroniku a šílené množství prvků výbavy ve všech modelech, to musí být extrémně náročné (aktivní tlumiče + stavitelná tuhost + aktivní řízení + natáčení zadních kol + xDrive + aut. převodovka + stabilizace s přepínatelnými režimy... přičemž cokoliv z toho může být v kombinaci nebo taky jako jediné bez ostatních systémů). Při představě, jak si to všechno spolu "povídá" a jak to všechno za deset nebo patnáct let postupně přestává fungovat mě až mrazí.
A ještě k tomu ten model vydrží na trhu sedm osm let a už je potřeba další a celé kolo se roztáčí nanovo. Za tak krátký modelový cyklus by se asi neprodalo dost kusů, aby se zaplatil vývoj a testování něčeho extra.
V 70. letech mělo BMW 4 modelové řady, v každé tak 5 motorů a sice dost prvků příplatkové výbavy, které se ale nijak extra testovat nemusely (tónovaná skla...). Jedině snad dva typy nastavení podvozků (normální a sportovní popř. ještě M pro 5er a 6er) a normální / samosvorný dif, jinak v podstatě nic. A ta auta vydržela ve výrobě kolem deseti let (E12 a E23 devět, E24 třináct...) s relativně minimálními změnami.
A ještě k tomu ten model vydrží na trhu sedm osm let a už je potřeba další a celé kolo se roztáčí nanovo. Za tak krátký modelový cyklus by se asi neprodalo dost kusů, aby se zaplatil vývoj a testování něčeho extra.
V 70. letech mělo BMW 4 modelové řady, v každé tak 5 motorů a sice dost prvků příplatkové výbavy, které se ale nijak extra testovat nemusely (tónovaná skla...). Jedině snad dva typy nastavení podvozků (normální a sportovní popř. ještě M pro 5er a 6er) a normální / samosvorný dif, jinak v podstatě nic. A ta auta vydržela ve výrobě kolem deseti let (E12 a E23 devět, E24 třináct...) s relativně minimálními změnami.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Tak jiste, vyvoj je obecne drahy, proto take dnes prakticky zadny neprobiha Priklad za vsechny: posledni Volkswageny, ale to zdaleka neni jediny pripad.
Probiha vyvoj v ruznych dilcich aspektech, ale klicova technika se prakticky nemeni. Investuje se do vyvoje elektromobilu (v dnesni realite to povazuji za absolutne nesmyslne) a do hybridu. To uz nejaky smysl ma, ale vice by se jiste dalo ziskat vyvojem zakladnich aspektu tak, aby auta byla lehci. Nema smysl udelat jedenapultunovy sedan a pak jej "zefekvitnit" pridanim 200 kg elektromotoru a akumulatoru...
Ale to uz trochu odbocuji, zpet - marketing je levnejsi nez vyvoj, zcela nesporne (radeji rekneme "mame to nove" nez to nove skutecne udelame), nicmene i z toho co BMW ma vytvorit dve jinak orientovana auta neni nic az tak sloziteho a narocneho. To nakonec zvladne i kdejaky tuner. Staci par veci vynechat (eletktricke posilovace apod.), par vylepsit (podvozek, brzdy, naladeni motoru) a na svete je jine auto uspokojujici i velmi narocne uzivatele.
Toto neni o penezich, je to o vuli, kterou - buh vi proc - ty firmy nemaji. Nakonec je ke zmene dotahne az extremni tlak z vyznamneho trhu (viz M5 E60 s manualem v USA), ale prirozene to nedelaji. Pritom treba prave tohle (manual pro M5 by nestalo vubec nic nabizet ani jinde - zmeni katalog pro novy MR (coz by udelali tak jako tak) a konzultant si na chvili pohraje se SAPem Hotovo, vsechno ostatni existuje, neprovazi to zadna vetsi investice.
Presto se to nedeje a opravdu mi to smysl nedava. Dovolilo by to ziskat te firme jen zakazniky navic, neni to zadna ztrata. A to same lze udelat v ramci ostatnich modelu jinymi, podobne drobnymi zmenami.
Samozrejme, at si kazdy dela co chce, vadi mi to z toho duvodu, ze si dnes uz opravdu neni v mnoha tridach co koupit, at ma clovek penez kolik chce.
Probiha vyvoj v ruznych dilcich aspektech, ale klicova technika se prakticky nemeni. Investuje se do vyvoje elektromobilu (v dnesni realite to povazuji za absolutne nesmyslne) a do hybridu. To uz nejaky smysl ma, ale vice by se jiste dalo ziskat vyvojem zakladnich aspektu tak, aby auta byla lehci. Nema smysl udelat jedenapultunovy sedan a pak jej "zefekvitnit" pridanim 200 kg elektromotoru a akumulatoru...
Ale to uz trochu odbocuji, zpet - marketing je levnejsi nez vyvoj, zcela nesporne (radeji rekneme "mame to nove" nez to nove skutecne udelame), nicmene i z toho co BMW ma vytvorit dve jinak orientovana auta neni nic az tak sloziteho a narocneho. To nakonec zvladne i kdejaky tuner. Staci par veci vynechat (eletktricke posilovace apod.), par vylepsit (podvozek, brzdy, naladeni motoru) a na svete je jine auto uspokojujici i velmi narocne uzivatele.
Toto neni o penezich, je to o vuli, kterou - buh vi proc - ty firmy nemaji. Nakonec je ke zmene dotahne az extremni tlak z vyznamneho trhu (viz M5 E60 s manualem v USA), ale prirozene to nedelaji. Pritom treba prave tohle (manual pro M5 by nestalo vubec nic nabizet ani jinde - zmeni katalog pro novy MR (coz by udelali tak jako tak) a konzultant si na chvili pohraje se SAPem Hotovo, vsechno ostatni existuje, neprovazi to zadna vetsi investice.
Presto se to nedeje a opravdu mi to smysl nedava. Dovolilo by to ziskat te firme jen zakazniky navic, neni to zadna ztrata. A to same lze udelat v ramci ostatnich modelu jinymi, podobne drobnymi zmenami.
Samozrejme, at si kazdy dela co chce, vadi mi to z toho duvodu, ze si dnes uz opravdu neni v mnoha tridach co koupit, at ma clovek penez kolik chce.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
No jo, špatná doba...
Byl jsem před časem v Renocaru v Brně, že se projedu novou 5er. Prý jakou chci, že jich mají převáděcích několik. Samozřejmě hned říkám, že benzín manuál. Prodejce (fajn kluk, měl na obrazovce počítače pozadí s M3 E30 a doma tuším E36) se smutně usmál: novou 5er s manuálem prý za několik let, co ta BMW prodává, ještě neviděl ani jednu... Tím nechci říct nic proti novým automatům, ty fungují v rámci možností (!) velmi dobře. Ale i tam, kde to ještě jde, si málokdo objedná to, co nás pár "bláznů" (myšleno v dobrém ) považuje za lepší volbu.
Na okraj: tak jsem se projel v 535i automat. Jede to jako střela, v zatáčce krásně drží, brzdí, ale že bych se nějak extra bavil, to říct nemůžu...
Byl jsem před časem v Renocaru v Brně, že se projedu novou 5er. Prý jakou chci, že jich mají převáděcích několik. Samozřejmě hned říkám, že benzín manuál. Prodejce (fajn kluk, měl na obrazovce počítače pozadí s M3 E30 a doma tuším E36) se smutně usmál: novou 5er s manuálem prý za několik let, co ta BMW prodává, ještě neviděl ani jednu... Tím nechci říct nic proti novým automatům, ty fungují v rámci možností (!) velmi dobře. Ale i tam, kde to ještě jde, si málokdo objedná to, co nás pár "bláznů" (myšleno v dobrém ) považuje za lepší volbu.
Na okraj: tak jsem se projel v 535i automat. Jede to jako střela, v zatáčce krásně drží, brzdí, ale že bych se nějak extra bavil, to říct nemůžu...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
Je to logicke, vyrobci podobne zakazniky odpuzuji ztvarnenim zbytku auta, takze zbudou jen ti, co ridit moc nechteji a ti si koupi automat. Ti, kteri ridit opravdu chteji, si podobne auto jako F10 nekoupi vubec...
Tim se roztaci spirala, ktera vede k dnesni nabidce. A jiste to bude jeste horsi, naprosto jasne vnimam, jak vse vede k jednomu "normovanemu euroautu" - to berte s nadsazkou, az takto to (doufam...) nikdy neskonci, ale smer je jasny. Vyrobci napric tridami a typy aut vyrabeji stale podobnejsi auta, proto take spoustu veci nelze koupit. Za par let se vrati fordovsky "marketing" - muzete mit jakykoli motor, pokud to bude turbo A pritom se nabizi otazka: Proc? Chtel ho snad nekdo? Prisel nekdo a rekl: chci turbo? Nebo rekl: chci motor s vlastnostmi turba? Zadna takova masivni poptavka nevznikla, presto to vsichni musime mit. A stejne je to s radou jinych veci, mam tu rozepsanou glosu na tema start/stop..
Nema smysl opakovat recene - trefne shrnuto kolegou zde http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... e-na-svete Normy daji nejaky smer, firmy ho rady dale podpori i navzdory preferencim zakazniku (staci si promluvit s dealery na tema zpetna vazba). Pro me je opet nepochopitelne, proc...
Tim se roztaci spirala, ktera vede k dnesni nabidce. A jiste to bude jeste horsi, naprosto jasne vnimam, jak vse vede k jednomu "normovanemu euroautu" - to berte s nadsazkou, az takto to (doufam...) nikdy neskonci, ale smer je jasny. Vyrobci napric tridami a typy aut vyrabeji stale podobnejsi auta, proto take spoustu veci nelze koupit. Za par let se vrati fordovsky "marketing" - muzete mit jakykoli motor, pokud to bude turbo A pritom se nabizi otazka: Proc? Chtel ho snad nekdo? Prisel nekdo a rekl: chci turbo? Nebo rekl: chci motor s vlastnostmi turba? Zadna takova masivni poptavka nevznikla, presto to vsichni musime mit. A stejne je to s radou jinych veci, mam tu rozepsanou glosu na tema start/stop..
Nema smysl opakovat recene - trefne shrnuto kolegou zde http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... e-na-svete Normy daji nejaky smer, firmy ho rady dale podpori i navzdory preferencim zakazniku (staci si promluvit s dealery na tema zpetna vazba). Pro me je opet nepochopitelne, proc...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Zrovna turbo-benzíny mi osobně nevadí, kupoval jsem si je i v době, kdy jich proti konkurenčním atmosférám byla menšina a mám je rád. Na druhou stranu bavorských atmo R6 mi líto bude, a to nemálo.
A ten trend, že všechno bude stejné, je jasný a velmi negativní, to se shodneme. Nakonec budeme ještě závidět Američanům, že si nenechají (alespoň ne všichni) vzít svoje V8 a že jim je jejich výrobci budou nabízet.
Ještě si pamatuju, jaká to byla sláva, když BMW někdy v polovině 90. let vyjelo s novou řadou osmiválců pro 5er a 7er... Dnes zase pomalu mizí...
A ten trend, že všechno bude stejné, je jasný a velmi negativní, to se shodneme. Nakonec budeme ještě závidět Američanům, že si nenechají (alespoň ne všichni) vzít svoje V8 a že jim je jejich výrobci budou nabízet.
Ještě si pamatuju, jaká to byla sláva, když BMW někdy v polovině 90. let vyjelo s novou řadou osmiválců pro 5er a 7er... Dnes zase pomalu mizí...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!