Rady začátečníkům v autoškole
Rady začátečníkům v autoškole
páteček na chalupě, na kópání to není, tak narubu dříví na večer a pak koumám co by, tak si sednu k AŠ, ať jsem o něco chytřejší...
a co se člověk nedozví... Otázka: Jak řešit přetačivý smyk u auta s předním náhonem?
odpověď (ta správná): Adekvátně stlačit akcelerátor a volantem točit do směru kam utíká záď...
Myšlenkový pochod: Pro Niki Laudu a třeba Kinga dobrý postřech, pro člověka, co vyleze z autoškoly zcela perfektní návod jak z lehké přetáčivosti vykouzlit velkou nedotáčivost a šupnout si to do stromu... To už tam rovnou jako základní praktiku mohli dát driftování s otevřeným difem se zadokolkou a hnedle žáky učit brzdit levou a nutit je řadít 6-2.
Příjde Vám to jako vhodná začátečnická praktika? Ať již na suchu, ledě, vodě, sněhu?
a co se člověk nedozví... Otázka: Jak řešit přetačivý smyk u auta s předním náhonem?
odpověď (ta správná): Adekvátně stlačit akcelerátor a volantem točit do směru kam utíká záď...
Myšlenkový pochod: Pro Niki Laudu a třeba Kinga dobrý postřech, pro člověka, co vyleze z autoškoly zcela perfektní návod jak z lehké přetáčivosti vykouzlit velkou nedotáčivost a šupnout si to do stromu... To už tam rovnou jako základní praktiku mohli dát driftování s otevřeným difem se zadokolkou a hnedle žáky učit brzdit levou a nutit je řadít 6-2.
Příjde Vám to jako vhodná začátečnická praktika? Ať již na suchu, ledě, vodě, sněhu?
Slow and serious
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Začátečník má jezdit tak,aby se do žádného smykl nedostal. Nejsem začátečník a nedostávám se do smyků. A na závěr: Žádná rada nikomu v autě nepomůže,jedině si to vyzkoušet v praxi,někde na ploše k tomu určené.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Podle mě to téměř každý řidič, kromě lidí, kteří mají smyky již natrénované, bude řešit nějakým instiktivním způsobem, což může být vlastně cokoliv, podle povahy a zkušeností daného jedince... Pochybuju, že si zrovna poleno z autoškoly (které stále jsem ) vzpomene na poučku z knížky a adekvátně podle ní zareaguje
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Nejlepší je mít na palubní desce Bibli
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Každý nějak začínal, jezdili jsme jako Lenka
a dneska jezdíme jako Klára.
a dneska jezdíme jako Klára.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Ja Vam rozumim, ale ono se s tim v podstate nic jineho delat neda Kdyz zabrzdite, skoncite v hodinach, univerzalni rada "zmacknete spojku a cekejte, maximalne u toho ridte" pomoci v zavislosti na situaci muze a nemusi, krom toho, ze za chvili zadne auto spojku mit nebude. Konkretne u automatu je adekvatni (vetsinou lehke) pridani plynu a podobne pojata prace s volantem v podstate jedina moznost, jak se z toho dostat se zdravou kuzi...KoPP píše:páteček na chalupě, na kópání to není, tak narubu dříví na večer a pak koumám co by, tak si sednu k AŠ, ať jsem o něco chytřejší...
a co se člověk nedozví... Otázka: Jak řešit přetačivý smyk u auta s předním náhonem?
odpověď (ta správná): Adekvátně stlačit akcelerátor a volantem točit do směru kam utíká záď...
Myšlenkový pochod: Pro Niki Laudu a třeba Kinga dobrý postřech, pro člověka, co vyleze z autoškoly zcela perfektní návod jak z lehké přetáčivosti vykouzlit velkou nedotáčivost a šupnout si to do stromu... To už tam rovnou jako základní praktiku mohli dát driftování s otevřeným difem se zadokolkou a hnedle žáky učit brzdit levou a nutit je řadít 6-2.
Příjde Vám to jako vhodná začátečnická praktika? Ať již na suchu, ledě, vodě, sněhu?
Ale jinak plati, ze seda je teorie... vetsina lidi zmackne brzdu a odnaucit je to pomoci knihy nepujde. Ale lepsi dobre minena rada na papire nez nic...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Myslím si, že zvládání smyku patří až k pokročilejší fázi řízení automobilu. Absolvent autoškoly by měl umět základní věci jak ovládat vůz. Především by měl umět projíždět zatáčky, nedržet nohu na spojce během jízdy (většinou nevědomky), správně řadit, dívat se do zrcátek, používat blinkr a rozjíždět se s i bez použití ruční brzdy.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Tak predpokladam, ze to neni z prvni stranky prvni kapitoly Jinak nevidim duvod, proc tyto informace nerici hned, pozdeji nez v autoskole uz se vetsina lidi nic ani ucit nepokousi. Coz je vubec na delsi debatu okolo toho, jak moc erudovani ridici jsou z autoskol vypousteni na silnice...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Jistě to nepopírám, problém je v tom, že účastníci autoškoly nemají možnost si tyto situace vyzkoušet. Výhodu mají třeba ti, co absolvují jízdy v zimě, těm se snad dostane lepší průprava. A málokdo utíká s čerstvým řidičákem na polygon zkoušet, jak se auto chová v kritických situacích a co by měl udělat pro jejich odvrácení či zmírnění.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Rady začátečníkům v autoškole
Stejně si to nikdo nezapamutuje, stejně řidič lopata nepozná, že je ve smyku, stejně ten plyn netrefí a místo kufrem to tam pošle předkem...
podpoříme-li to tím, že moderní auta jsou v drtivé většině nedotáčivost sama, tak když se valí zadkem, tak bud i predkem nebo tomu chybí jen málo. Pokud uvážíme ESP, které je většinou nastaveno pro řidiče, co si neví rady = je lepší nechat volant natočený do směru, kam chceme jet, ono se to s tím popere a nebo se to popere s Vámi a Vašimi pokyny zcela zajímavě... např ESP v O2 je tak geniálně nastavené, že je mnohem efektivnější nechat to uřídit elektroniku než tomu dávat kontra, protože v tomto případě se záď mrská jak kapr na břehu.
jelikož teď supluji AŠ na auto a dělám AŠ na motorku, tak se skoro divím, že pustí na silnici člověka, co neví jak řadit, co nemá vůbec zatačecí skil, kolabuje v mírném provozu... tak nějaké praktiky jak EFEKTNĚ kroužit v zimě serpentiny...
podpoříme-li to tím, že moderní auta jsou v drtivé většině nedotáčivost sama, tak když se valí zadkem, tak bud i predkem nebo tomu chybí jen málo. Pokud uvážíme ESP, které je většinou nastaveno pro řidiče, co si neví rady = je lepší nechat volant natočený do směru, kam chceme jet, ono se to s tím popere a nebo se to popere s Vámi a Vašimi pokyny zcela zajímavě... např ESP v O2 je tak geniálně nastavené, že je mnohem efektivnější nechat to uřídit elektroniku než tomu dávat kontra, protože v tomto případě se záď mrská jak kapr na břehu.
jelikož teď supluji AŠ na auto a dělám AŠ na motorku, tak se skoro divím, že pustí na silnici člověka, co neví jak řadit, co nemá vůbec zatačecí skil, kolabuje v mírném provozu... tak nějaké praktiky jak EFEKTNĚ kroužit v zimě serpentiny...
Slow and serious