Policejní kontroly a měření

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Weeper
Mistr volantu
Příspěvky: 705
Registrován: pát 18 úno 16:42
Bydliště: Praha

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Weeper »

řidičBOB píše:Ne, policajti používají normální teploměr - většinou ten v autě. Důkazní řízení se pak samozřejmě opírá ne o jejich teploměr, ale o teplotu podle ČHMU - tzn. o teplotu v místě, které je nejblíže místu měření a které je ČHMÚ monitorováno ;-)
To mi nepřijde jako moc důkazní :ymdaydream:
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)

"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem ;-)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

Co na tom není důkazného? Jsou to prostě povětrnostné podmínky v místě měření. Mít kalibrovaný teploměr a při každé instalaci provádět měření + zápis by byl vopruz a prakticky nerealizovatelný. Tak se prostě bere hodnota, která je přesně změřená a je nejblíže místu měření. Je ale jasné, že pokud Tě změří ve Varech a nejbližší hodnota bude z Komořan, tak to asi nebude úplně směroplatné ;-)
Ber to prostě jako fakt, že to tak je.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od mmira »

řidičBOB píše: Mít kalibrovaný teploměr a při každé instalaci provádět měření + zápis by byl vopruz a prakticky nerealizovatelný.
vsedni realita vsech laboratori, statnich i nestatnich, jejichz mereni slouzi jako podklad pro rozhodnuti statni spravy. a nejen jich. takze zadny opruz. navic o kazdem mereni musi vzniknout zapis, jinak je neplatne. ja se na to vazne pozeptam, na CMI to budou vedet.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od mmira »

řidičBOB píše:Tak se prostě bere hodnota, která je přesně změřená a je nejblíže místu měření.
presne zmerena? a s jakou nejistotou ji lze vztahnout na konkretni misto mereni rychlosti ;)? z hlediska teorie mereni to je uplne mimo. zalezi ale, jak je schvalena metodika a jestli je v souladu s platnou legislativou. strasne rad bych ji videl, tedy tu predepsanou metodiku.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

mmira píše:vsedni realita vsech laboratori, statnich i nestatnich, jejichz mereni slouzi jako podklad pro rozhodnuti statni spravy. a nejen jich. takze zadny opruz. navic o kazdem mereni musi vzniknout zapis, jinak je neplatne. ja se na to vazne pozeptam, na CMI to budou vedet.
Jenomže realita laboratoře je trošku někde jinde... Jako chemik jsem se něco v laboratořích naměřil ;-)
Rozpětí třeba pro LTIčko je nějakých -10 až +50, takže v tomto intervalu není nutné znát přesnou teplotu, za které měření proběhlo, protože vliv teploty na chybu měření není toliko podstatným faktorem. Pokud by tomu tak bylo, tak by pro každé jednotlivé měření musela být přiřazena i teplota, při které proběhlo. Někde se hlídka zdrží i několik hodin a to se teplota v místě měření mění zcela jistě.
Tato odchylka, vztažená k teplotě, je již započítaná v toleranci měřidla.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od mmira »

ano, ale jak prokazes, ze jsi v intervalu -10 az +50? pohledem z okna? neprukazne ;). je to formalita, co si budem namlouvat, ale na formalitach se da leccos uhrat, ze.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

mmira píše:presne zmerena? a s jakou nejistotou ji lze vztahnout na konkretni misto mereni rychlosti ;)? z hlediska teorie mereni to je uplne mimo. zalezi ale, jak je schvalena metodika a jestli je v souladu s platnou legislativou. strasne rad bych ji videl, tedy tu predepsanou metodiku.
Ano, přesně - ČHMÚ má kalibrovaná měřidla.
Hlídka, pokud je zima, provede maximálně orientační měření teploty a rozhodne se, zda měřit bude nebo nikoliv. V případě sporu se pak postupuje tak, jak jsem popsal výše a ohledně teploty je rozhodným orgánem ČHMÚ, který řekne, zda v těch místech teplota nižší byla nebo nikoliv.
Pro provoz měřících zařízení není nutné měřit teplotu okolí před započetím měření - není to podmínka daná homologací zařízení.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

mmira píše:ano, ale jak prokazes, ze jsi v intervalu -10 az +50? pohledem z okna? neprukazne ;). je to formalita, co si budem namlouvat, ale na formalitach se da leccos uhrat, ze.
Vždyť proto říkám, nechme to tak, jak to je :ymparty:
BTW: ten interval je širší, takže to, že jsi v intervalu poznáš. U LTI20-20 je to konkrétně -30 až +60 ;) MicroDigicam -10 až +50 a PDačko 0 až +40
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27900
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět