No ale co jsem kdy zažil, tak takhle to i funguje ve skutečnosti, tu odchylku policie / úřad automaticky odečítají. A v té reportáži o tom i tak mluvili.řidičBOB píše:Chápeš to špatně - odchylka je stanovena ČMI pro všechna měřidla stejně. Do 100kmh = -3kmh; nad 100kmh = -3%beaumont píše:K tomu měření: Takže by to mělo být tak, že ta odchylka se bude počítat u každého zařízení jinak, podle jeho konkrétní specifikace, chápu to správně?
Mimochodem, co je pravdy na tom, že u radarů je možno ovlivnit výsledek měření tím, v jakém úhlu vzhledem k silnici stojí auto s bradavicí / trojnožka?
Policejní kontroly a měření
Moderátor: řidičBOB
Re: Policejní kontroly a měření
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Policejní kontroly a měření
cely zmatek vznikl tim, ze si redaktori spatne vylozili jeden zcela legitimni pozadavek. teorie mereni (jakehokoliv) rika, ze kazde mereni je zatizeno chybou, ktera ma ruzny puvod. v pripade mereni rychlosti ma dva zdroje, jeden je nepresnost samotneho meridla, druha je nejistota dana pouzitou metodou. prave o teto nejistote, dle meho nazoru, pani redaktori a i osloveny "odbornik" mluvi. hacek se ale ma tak, ze CMI tuhle vec vzalo do uvahy pri schvalovani pouzivanych radaru coby stanovenych meridel a v souladu s praxi okolnich statu zavedlo pomerne siroky rozsah nejistoty, ktera v tomto pripade vystupuje jako tzv. kombinovana nejistota zahrnujici oba faktory. podminkou jeji platnosti je dodrzeni stanoveneho postupu mereni. tojsou ty klimaticke podminky, uhly atp.
zaver je jasny, vzdy stoji za to zadokumentovat si aktualni zpusob mereni, tedy teplotu, polohu meridla vuci ose pohybu vozidla ve vertikalnim i horizontalnim smeru atd. pokud se najde byt jen maly rozpor se schvalenou metodikou, lze mereni zpochybnit a je velka sance se z problemu vyvlect. jinak jeste k te teplote. docela by me zajimalo, jestli, jako u kazdeho jineho mereni ve venkovnich podminkach, policajti pouzivaji kalibrovane meridlo teploty a vlhkosti vzduchu. pokud ho nemaji, nemuzou prokazat splneni pozadavku metodiky a je to dalsi pouzitelny argument.
zaver je jasny, vzdy stoji za to zadokumentovat si aktualni zpusob mereni, tedy teplotu, polohu meridla vuci ose pohybu vozidla ve vertikalnim i horizontalnim smeru atd. pokud se najde byt jen maly rozpor se schvalenou metodikou, lze mereni zpochybnit a je velka sance se z problemu vyvlect. jinak jeste k te teplote. docela by me zajimalo, jestli, jako u kazdeho jineho mereni ve venkovnich podminkach, policajti pouzivaji kalibrovane meridlo teploty a vlhkosti vzduchu. pokud ho nemaji, nemuzou prokazat splneni pozadavku metodiky a je to dalsi pouzitelny argument.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Policejní kontroly a měření
Jak ale zadokumentuješ teplotu, aby byla použitelná jako důkaz? Máš s sebou měřiče teploty, které jsou platné jako certifikované měřidlo? A fotografie se dají upravovat, v tom bych taky viděl problém při dokazování. Jinak souhlas s poslední pasáží - D-FENS mimojiné svého času upozorňoval například co ovlivňuje i obyčejný alkoholtester. A těch podmínek je tolik, že minimálně jednu musí porušit.
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
Re: Policejní kontroly a měření
staci, ze kalibrovany teplomer/vlhkomer nemaji oni, v tu ranu je mereni neplatne. nevim, jake maji policajti vnitrni predpisy, ale o kazdem mereni, ktere slouzi jako podklad pro rozhodnuti statni spravy by mel existovat predepsany protokol, ktery musi obsahovat i zaznam o podminkach mereni vcetne pouzitych meridel. dost pochybuju, ze treba mestaci budou mit o necem takovem vubec povedomi a ze s sebou ten kalibrovany teplomer mit budou. ale nevim, to je jen ma domnenka.
co se fotek tyce, je treba je udelat tak, aby byla situace uplne jasna. takze vozit s sebou kalibrovane pasmo , to pouzit na vsech fotkach.
co se fotek tyce, je treba je udelat tak, aby byla situace uplne jasna. takze vozit s sebou kalibrovane pasmo , to pouzit na vsech fotkach.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Policejní kontroly a měření
No já o tom pochybuju. Ale radši to nechám na zasvědčenějším názoru například od řBOBa
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27900
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Policejní kontroly a měření
Ne, policajti používají normální teploměr - většinou ten v autě. Důkazní řízení se pak samozřejmě opírá ne o jejich teploměr, ale o teplotu podle ČHMU - tzn. o teplotu v místě, které je nejblíže místu měření a které je ČHMÚ monitorovánommira píše: jinak jeste k te teplote. docela by me zajimalo, jestli, jako u kazdeho jineho mereni ve venkovnich podminkach, policajti pouzivaji kalibrovane meridlo teploty a vlhkosti vzduchu. pokud ho nemaji, nemuzou prokazat splneni pozadavku metodiky a je to dalsi pouzitelny argument.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27900
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Policejní kontroly a měření
Oni musejí postupovat podle zákona - tudíž se automaticky předpokládá, že měření probíhá v souladu se zákonem. Pokud máš, jako řidič/občan pocit, že nikoliv, s přestupkem nesouhlasíš a své výtky napíšeš do vyjádření k přestupku. Bohužel v tomto případě prokazuješ Ty, že jejich postup byl v rozporu s čímkoliv, co měli dodržet.mmira píše:staci, ze kalibrovany teplomer/vlhkomer nemaji oni, v tu ranu je mereni neplatne. nevim, jake maji policajti vnitrni predpisy, ale o kazdem mereni, ktere slouzi jako podklad pro rozhodnuti statni spravy by mel existovat predepsany protokol, ktery musi obsahovat i zaznam o podminkach mereni vcetne pouzitych meridel.
Ale někde v mailech mám rozhodnutí správního orgánu, který uznal námitku podezřelého ze spáchání přestupku, že měření probíhalo mimo možný interval pro MicroDigicam LTI20-20 a to tuším o 1 stupeň - povedlo se mu prokázat, že v té době byla na tom místě (resp. v místě, které mapovalo ČHMÚ a bylo vzdáleno jenom několik km) teplota nižší než -10 stupňů
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Policejní kontroly a měření
podle zakona o metrologii musi existovat metodika popisujici mereni rychlosti a jeho nalezitosti, nemas k ni prosim pristup? jeji soucasti totiz musi byt i ono mereni externich podminek nutnych pro validitu mereni. nechce se mi totiz verit, ze nekdo schvalil pouzivani teplot CHMU. lokalne se teploty mohou lisit az o 10°(samo, hlavne podzim, zima). dle meho nazoru to bude jen obezlicka jak se vyhnout pouzivani kalibrovanych meridel (porizeni, udrzba, kalibrace, to vse stoji penize, ze).
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27900
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Policejní kontroly a měření
mmira: nemám... Teplotní rozsah poměrně široký, takže v běžných podmínkách není potřeba jej zkoumat, protože se do něj vejdou. V extrémních podmínkách je lepší neměřit. Pro nás řidiče je lepší, když v něčem metodika není úplně přesná a nechal bych to tak
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Policejní kontroly a měření
samozrejme, cim vice der, tim lepe. ja se jen snazim najit ty diry tam, kde jsem schopen je videt, tedy v metodice mereni a pouzivani pristroju.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou