BMW 1 M
Re: BMW 1 M
Mel jsem z posledni casti nejlepsi pocit, tak jsem rad, ze nejsem sam Zda se mi nejhodnotnejsi, byt i do jiste miry dilem prihodnych okolnosti.
Se Z3MC bych 1 M nesrovnaval, to je naopak mimoradne citelne auto. Ze jich spousta skoncila v polich je dano hlavne tim, ze je velmi pretaciva, coz v kombinaci se silnym motorem, samosvorem a zadnou stabilizaci (do FL) snadno vykouzli situace, ktere je treba resit. Ale u Z3 byly resitelne docela snadno, pokud jste se s ni naucil spravne pracovat. U 1 M je na vine turbo a to si zije tak trochu vlastnim zivotem, at delate co delate. Mozna bylo na vine i fungovani samotneho plynu, ale to uz se tezko pozna...
Se Z3MC bych 1 M nesrovnaval, to je naopak mimoradne citelne auto. Ze jich spousta skoncila v polich je dano hlavne tim, ze je velmi pretaciva, coz v kombinaci se silnym motorem, samosvorem a zadnou stabilizaci (do FL) snadno vykouzli situace, ktere je treba resit. Ale u Z3 byly resitelne docela snadno, pokud jste se s ni naucil spravne pracovat. U 1 M je na vine turbo a to si zije tak trochu vlastnim zivotem, at delate co delate. Mozna bylo na vine i fungovani samotneho plynu, ale to uz se tezko pozna...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW 1 M
@pj: jak jsem si přečetl dnešní třetí díl i Tvou poznámku výše + naše povídání o % otevření škrtící klapky v "nových" motorech (a jak chvílema pyskuju nad tím, že EURo5 vítězí při rozjezdech a nízkých otáčkách i nad mým třílitrovým N53B30) tak bych si moc a moc přál aby mezi pedálem a škrtící klapkou zase bylo lanko....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW 1 M
Nemam problem napisat ked sa mi nieco nepaci, nakoniec hlavne kritika nas posuva dalej. Za toto posledne pokracovanie si pan Janda zasluzi velku pochvalu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW 1 M
Teoreticky by s tím turbo lagem šlo něco udělat ne? Nějaký doladění, podladění..
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 56
- Registrován: čtv 17 úno 10:40
Re: BMW 1 M
no jistě, třeba vyhodit turbo nebo ho nahradit kompresorem
Ale vždycky když tohle čtu, tak mě normálně bere depka
Ale vždycky když tohle čtu, tak mě normálně bere depka
Re: BMW 1 M
Riesit sa to rozhodne da, napriklad Saab to riesil obcasnym neskorym zapalovanim niektorych valcov. Plamene potom vyslahnu priamo do vyfukoveho potrubia a roztacaju turbo aj v pripade ze nie je este dostatocny tlak vyfukovych plynov. Mal dokonca rozpracovane aj dokonalejsie riesenie, obcas vynechal vo valci zazeh a nespalena zmes isla priamo do turba kde ju nasledne zazehol neskory zazeh a tak roztacal turbo.
P.S. Niektore auta Rally Group B mali priamo trysku vstrekovania pred turbom.
p.Janda: Nie je motor 1M v podstate len ocipovana 135i?
P.S. Niektore auta Rally Group B mali priamo trysku vstrekovania pred turbom.
p.Janda: Nie je motor 1M v podstate len ocipovana 135i?
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: BMW 1 M
To se u WRC používá dodnes. Říká se tomu ALS (anti-lag system). Jen to docela zásadním způsobem snižuje životnost turba.merlin píše:P.S. Niektore auta Rally Group B mali priamo trysku vstrekovania pred turbom.
2.9T RWD
Re: BMW 1 M
To si preji uz dlouho Vsak jsem Ti rikal, jakym blahem me zalilo jezdeni se Z3MC, kde mas sest klapek na lanku a vic nic. Ale obavam se, ze to se vrati leda po valcepavproch píše:@pj: jak jsem si přečetl dnešní třetí díl i Tvou poznámku výše + naše povídání o % otevření škrtící klapky v "nových" motorech (a jak chvílema pyskuju nad tím, že EURo5 vítězí při rozjezdech a nízkých otáčkách i nad mým třílitrovým N53B30) tak bych si moc a moc přál aby mezi pedálem a škrtící klapkou zase bylo lanko....
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW 1 M
To jiste jde, ale to je take porad stejna pisnicka - opravdu chceme prijmout to, ze si od vyrobce kupujeme polotovar pro domaci dilnu, tim spise pokud jde o dilo BMW M? Tam automaticky ocekavam nejlepsi mozne reseni s ohledem na zamereni auta, ktere je v tomto pripade jednoznacne.Koby píše:Teoreticky by s tím turbo lagem šlo něco udělat ne? Nějaký doladění, podladění..
Ten motor je zkratka prilis velky kompromis, meli uz pri vyvoji poznat, ze tudy cesta nevede a zvolit jine reseni. Kdyby pouzili 3,2 R6, zvysi to normovanou spotrebu tak o litr (ale taky by si mohli vyhrat s tim, aby to tolik nebylo, viz Mercedes a jeho atmosfericke V6/V8, ty pred normou nemaji problem) a cenu pro zakaznika o 60 tisic kvuli "pokutam" EU. Myslim, ze rada zakazniku by vice snesla to nez sice kratkodobe zajimave, ale dlouhodobe spise protivne chovani tezkeho turba. Nebo nutnost si z nej nechat za podobnou cenu udelat, alespon z poloviny tak prijemny motor jako 3,2 R6.
LIde, co delali a delaji M vedi, ze turbo neni pro tato auta cesta, slychal jsem je to rikat na tiskovkach. Lide jsou stejni, turba jsou stejna, zmenily se jen podminky na trhu, ktere nuti prijimat tyto kompromisy. Presto ale musim zustat u toho, ze to auto je asi 3x lepsi, nez byste od BMW roku 2011 mohli ocekavat
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW 1 M
Odpovim trochu vyhybave: mela by byt. Rika se, ze to je motor ze Z4 35is, coz je jen 35i s upravenym SW a ten se da prikoupit primo od BMW i k 335i a nekterym dalsim autum s timto motorem.merlin píše:p.Janda: Nie je motor 1M v podstate len ocipovana 135i?
Ale ja tomu moc neverim, protoze 35i se chova mnohem kultivovaneji a tato relativne drobne vyhlizejici uprava by charakter nemela zasadne zmenit. Takze bud je to neco jineho, nepriznaneho, nebo je to upravene nadvakrat...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n