VW Golf GTI

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od Deli »

Já to reálně vidim na OctuIIIpoFL nebo na Golf VIII :))
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
Goggy
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 úno 23:32

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od Goggy »

mmira píše:me by zase zajimalo, jak funguje podvozek VI GTI na brnenskych rozbitych cestach. tedy s ohledem na velikost rafku...
Na 17" funguje dobře, ale hůř než 130ka na 18" :)

Vzhledem k tomu, že adaptivní podvozek může nastavovat jen tlumiče a ne pružiny a stabilizátory, tak je celkové nastavení prostě kompromisní.

V režimu Comfort je o dost pohodlnější, na okresky je ale tenhle režim moc "Rozevlátý" (auto se houpe ze strany na stranu, když ale přijde velká nerovnost tak stejně jde na doraz a rozklepe se). Ideální do města a na dálniční přesuny s tempomatem.

Režim "Normal" je o něco měkčí než 130ka, ale použitelný je pouze na kvalitnějších okreskách nebo nových dálnicích.

Režim "Sport" jsem nepochopil, auto skáče jako koza a navíc nesmyslně ztěžkne řízení (to ale citu nepřidá).

Celkově je to fajn na svižnou komfortní jízdu (resp. to je to, co s ním dělám) a to i na středně rozbitých cestách. Hlavní slabina jsou příčné nerovnosti - tam, kde se u 130ky ozvalo jen "buch buch" teď uskočí předek a následně uskočí zadek (jde jen o pocit, ne že by šlo auto do smyku - na jistotě to ale nepřidá)
swenak
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: stř 18 kvě 19:53

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od swenak »

Uskakuje i MKV GTI na 17" kolech, ale vždy, když se mi to stane, tak se naštvu ne na vůz, ale na správce silnic :-) Jinak VI GTI, nebo už rovnou Rko je můj další cíl, ač bych samozřejmě radši už nějakou pořádnou úpravičku, třeba jako http://www.vw-scene.cz/novinky/3221-sie ... f-r20.html
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27897
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od řidičBOB »

hmm...jedno Rko jsem dneska potkal na Zličíně - vskutku krásné auto!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od EL_XEL »

Goggy píše:
mmira píše:me by zase zajimalo, jak funguje podvozek VI GTI na brnenskych rozbitych cestach. tedy s ohledem na velikost rafku...
Na 17" funguje dobře, ale hůř než 130ka na 18" :)

Vzhledem k tomu, že adaptivní podvozek může nastavovat jen tlumiče a ne pružiny a stabilizátory, tak je celkové nastavení prostě kompromisní.

V režimu Comfort je o dost pohodlnější, na okresky je ale tenhle režim moc "Rozevlátý" (auto se houpe ze strany na stranu, když ale přijde velká nerovnost tak stejně jde na doraz a rozklepe se). Ideální do města a na dálniční přesuny s tempomatem.

Režim "Normal" je o něco měkčí než 130ka, ale použitelný je pouze na kvalitnějších okreskách nebo nových dálnicích.

Režim "Sport" jsem nepochopil, auto skáče jako koza a navíc nesmyslně ztěžkne řízení (to ale citu nepřidá).

Celkově je to fajn na svižnou komfortní jízdu (resp. to je to, co s ním dělám) a to i na středně rozbitých cestách. Hlavní slabina jsou příčné nerovnosti - tam, kde se u 130ky ozvalo jen "buch buch" teď uskočí předek a následně uskočí zadek (jde jen o pocit, ne že by šlo auto do smyku - na jistotě to ale nepřidá)
Sám bych to asi nenapsal líp s tím, že já mám ty limity posunutý trochu níž (Sport mi nepřipadá tak tvrdý). Jinak BMW jsou podvozkově o něco dál, na druhou stranu, s tím "buch buch" to může být i tím, že ta 130 má tak o 150 kilo víc (ano, jsem líný dohledávat přesná čísla:-).
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od EL_XEL »

Mimochodem, nevíte, jak je na tom to Rko s chováním motoru? Jasně, je výkonnější, ale není to za cenu turbodíry a kopance do zad? Tj. na blbnutí možná super, ale co normální ježdění?
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od d1.8t »

130i má pohotovostní 1375kg, provozní + 75kg. GTI IV má pohotovostní 1318kg s manuálem, 1339kg s dsg.
RWD
Uživatelský avatar
Goggy
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 úno 23:32

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od Goggy »

Myslím že golf s dsg bude vážit jako 130 v holobytu, to buch buch bude spíš podvozkem a rozložením váhy :)

El_xel: co vím tak Rko jede podstatně víc (přinejmenším pocitově), je tvrdší, motor je "pomalejší" a turbodíra větší. V téhle kategorii bych asi jednoznačně upřednostňoval 130i a to jak na blbnutí tak na normální jízdu.
swenak
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: stř 18 kvě 19:53

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od swenak »

Myslím, že DSG je proti manuálu navíc jen cca 20-25kg, nevím teď přesně. 130i jsem nejel, ale vlastnil jsem 116i, takže motor někde jinde, ale zbytek asi +- stejený a nechtěl bych to znovu. Nic ve zlém, krásný vůt, přikládne zpracování, dobrý materiály, ale: problém s úložným prostorem, do dveŕí nedám 1,5l láhev, ve středovém tunelu zase nejde mít ani 0,5l láhev, abych do ni při řazení necuknul, nemělo to myslím ani kastlík u spolujezdce a podobné prkotinky. Ono je pravda, byla to social výbava, možná ve 130i to vypadá jinak, ale pocit ztísnenosti asi zůstane. Kdežto GV(GVI) má toto vše lépe vyřešeno, prostoru více pro tělo, ruce, i láhve a další ptákovinky.
Uživatelský avatar
Goggy
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 úno 23:32

Re: VW Golf GTI

Příspěvek od Goggy »

To určitě, G VI je uvnitř větší, tím ale asi výhody končí.
Odpovědět