rychlost padání otáček x motor
rychlost padání otáček x motor
Určitě nebudu první koho to napadlo a třeba tady bude někdo s větším rozhledem.
ráno jsem si po delší době sjel e46 325i a opět mě překvapilo jak po povolení plynu strmě klesají otáčky dolů, pak jsem si sedl zpět do 1.8 TSI a ejhle ono to nebyl jen pocit, ale fakt, u 1.8 TSI jsem si musel na echt plynulé řazení déle počkat.
navedlo to na přemýšlení čím to. Nabízí se vysvětlení hned několik a rád bych se podržel těch čistě mechanických. R6 by měl mít větší třecí plochy, 1.8 TSI bude mít nějakej ten setrvačník, který by mohl naznačovat kumulaci energie.
elektronika (i mechanika by to udělala) snad udělá to, že motoru odstaví palivo a uškrtí ho na vstupu vzduchu. tedy po sem by to mělo být shodné.
docela zajímavé by mohlo být porovnání jednoho motoru od BMW v různých objemech.
ráno jsem si po delší době sjel e46 325i a opět mě překvapilo jak po povolení plynu strmě klesají otáčky dolů, pak jsem si sedl zpět do 1.8 TSI a ejhle ono to nebyl jen pocit, ale fakt, u 1.8 TSI jsem si musel na echt plynulé řazení déle počkat.
navedlo to na přemýšlení čím to. Nabízí se vysvětlení hned několik a rád bych se podržel těch čistě mechanických. R6 by měl mít větší třecí plochy, 1.8 TSI bude mít nějakej ten setrvačník, který by mohl naznačovat kumulaci energie.
elektronika (i mechanika by to udělala) snad udělá to, že motoru odstaví palivo a uškrtí ho na vstupu vzduchu. tedy po sem by to mělo být shodné.
docela zajímavé by mohlo být porovnání jednoho motoru od BMW v různých objemech.
Slow and serious
Re: rychlost padání otáček x motor
neznám konkrétní parametry ale tipnul bych si že může být rozdíl v rychlosti reakce elektronické škrticí klapky a taky třeba řadový šestiválec může vystačit s lehčím setrvačníkem oproti čtyřválci
Re: rychlost padání otáček x motor
podle meho nazoru je to vsechno jen elektronika, i u takove R3,2 lze predelanim map docilit citelne rychlejsiho poklesu otacek. vyrobci se totiz snazi udelat rizeni komfortnejsi. bezny ridic totiz neradi nijak zvlast rychle, jemu pomaleji padajici otacky budou vyhovovat daleko vic. svou roli hraji i emisni normy.
vana: myslis, ze budu rozdil ve vaze setrvaku? vim, ze R6 od BMW maji bez vyjimky dvouhmotak, to u normalniho R4 asi nebude, ne. tipuju, ze tim padem bude tezsi.
vana: myslis, ze budu rozdil ve vaze setrvaku? vim, ze R6 od BMW maji bez vyjimky dvouhmotak, to u normalniho R4 asi nebude, ne. tipuju, ze tim padem bude tezsi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: rychlost padání otáček x motor
No právě setrvák bych viděl docela jako stěžejní problém, R6 je z principu vyvážený motor a setrvák nemusí být nikterak obří, ale v době, kdy malé R4 nahrazují R6 je potřeba potřít přirozené vibrace 4-válce.
elektronika, dost těžko se mi to představuje, odstavím palivo a vzduch... co jinak vymýšlet?
elektronika, dost těžko se mi to představuje, odstavím palivo a vzduch... co jinak vymýšlet?
Slow and serious
Re: rychlost padání otáček x motor
setrvák není kvůli vyvážení posuvných hmot takže dokonalé vyvážení R6 v tomhle nepomůže, to je něco jinéhoKoPP píše: R6 je z principu vyvážený motor a setrvák nemusí být nikterak obří, ale v době, kdy malé R4 nahrazují R6 je potřeba potřít přirozené vibrace 4-válce....
tady jde pouze o srovnání nerovnoměrnosti rotačního pohybu kliky, ovšem samozřejmě víc válců bude i tady ve výhodě
jinak i to zavírání klapky probíhá určitou mezní rychlostí a můžou tady být taky rozdíly
Re: rychlost padání otáček x motor
SR20DE Primera to iste
bud pomale preradenie alebo rychle a cuknutie
a taktiez pri preradovani hore po slapnuti na spojku otacky mierne vylezu hore aby este z vyssich sfer padali slimacim tempom dole pche
a to ma lankovy plyn
/ale suhlasim ze pre beznych solicharov (segra, otec) je to lepsie a preraduju hladsie ako ja lebo si davaju nacas...
bud pomale preradenie alebo rychle a cuknutie
a taktiez pri preradovani hore po slapnuti na spojku otacky mierne vylezu hore aby este z vyssich sfer padali slimacim tempom dole pche
a to ma lankovy plyn
/ale suhlasim ze pre beznych solicharov (segra, otec) je to lepsie a preraduju hladsie ako ja lebo si davaju nacas...
Re: rychlost padání otáček x motor
moje zkušenost N53B30 vs 1,8TSI: otáčky 1,8TSI padají ( v porovnání se starýma karburatorovýma motorama) pomalu, N53B30 se v tomto chová značně nevyzpytatelně (co sem už vypozoroval, tak vliv má kvalita benzínu, množství benzínu v nádrži, venkovní teplota, styl jízdy....) - většinou otáčky padají krásně rychle dolů, ale někdy mám po ubrání plynu pocit, že ještě aspoň půl sekundy mi někdo šlape na plyn...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: rychlost padání otáček x motor
pavproch: jak konkrétně se projeví množství benzínu v nádrži a jeho kvalita, a jak vlastně poznáš kvalitu benzínu ?
Re: rychlost padání otáček x motor
ref benzín v nádrži: mám pocit (ale nevím jak to podložit exaktními údaji.... ) , že když se rozsvítí rezerva, tak se výrazně zpomali padání otáček po ubrání plynu... (a že tak nějak vůbec se reakce brambora na práci s plynem ještě více zvláční - jako by tro ještě víc přepočítávalo)
ref kvalita benzínu: zase subjektivní hodnocení - buď to auto jede krásně hladce nebo jede "kostrbatě" (ve druhém případě je špatná kvalita benzínu.... ) a když už jede kostrbatě, tak se mi zdá, že i otáčky padají dolů pomaleji....
ref kvalita benzínu: zase subjektivní hodnocení - buď to auto jede krásně hladce nebo jede "kostrbatě" (ve druhém případě je špatná kvalita benzínu.... ) a když už jede kostrbatě, tak se mi zdá, že i otáčky padají dolů pomaleji....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.