rychlost padání otáček x motor

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od KoPP »

Určitě nebudu první koho to napadlo a třeba tady bude někdo s větším rozhledem.

ráno jsem si po delší době sjel e46 325i a opět mě překvapilo jak po povolení plynu strmě klesají otáčky dolů, pak jsem si sedl zpět do 1.8 TSI a ejhle ono to nebyl jen pocit, ale fakt, u 1.8 TSI jsem si musel na echt plynulé řazení déle počkat.

navedlo to na přemýšlení čím to. Nabízí se vysvětlení hned několik a rád bych se podržel těch čistě mechanických. R6 by měl mít větší třecí plochy, 1.8 TSI bude mít nějakej ten setrvačník, který by mohl naznačovat kumulaci energie.

elektronika (i mechanika by to udělala) snad udělá to, že motoru odstaví palivo a uškrtí ho na vstupu vzduchu. tedy po sem by to mělo být shodné.

docela zajímavé by mohlo být porovnání jednoho motoru od BMW v různých objemech.
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od Vana »

neznám konkrétní parametry ale tipnul bych si že může být rozdíl v rychlosti reakce elektronické škrticí klapky a taky třeba řadový šestiválec může vystačit s lehčím setrvačníkem oproti čtyřválci
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od mmira »

podle meho nazoru je to vsechno jen elektronika, i u takove R3,2 lze predelanim map docilit citelne rychlejsiho poklesu otacek. vyrobci se totiz snazi udelat rizeni komfortnejsi. bezny ridic totiz neradi nijak zvlast rychle, jemu pomaleji padajici otacky budou vyhovovat daleko vic. svou roli hraji i emisni normy.

vana: myslis, ze budu rozdil ve vaze setrvaku? vim, ze R6 od BMW maji bez vyjimky dvouhmotak, to u normalniho R4 asi nebude, ne. tipuju, ze tim padem bude tezsi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od KoPP »

No právě setrvák bych viděl docela jako stěžejní problém, R6 je z principu vyvážený motor a setrvák nemusí být nikterak obří, ale v době, kdy malé R4 nahrazují R6 je potřeba potřít přirozené vibrace 4-válce.

elektronika, dost těžko se mi to představuje, odstavím palivo a vzduch... co jinak vymýšlet?
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od Vana »

KoPP píše: R6 je z principu vyvážený motor a setrvák nemusí být nikterak obří, ale v době, kdy malé R4 nahrazují R6 je potřeba potřít přirozené vibrace 4-válce....
setrvák není kvůli vyvážení posuvných hmot takže dokonalé vyvážení R6 v tomhle nepomůže, to je něco jiného
tady jde pouze o srovnání nerovnoměrnosti rotačního pohybu kliky, ovšem samozřejmě víc válců bude i tady ve výhodě

jinak i to zavírání klapky probíhá určitou mezní rychlostí a můžou tady být taky rozdíly
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od glider »

SR20DE Primera to iste

bud pomale preradenie alebo rychle a cuknutie :(
a taktiez pri preradovani hore po slapnuti na spojku otacky mierne vylezu hore aby este z vyssich sfer padali slimacim tempom dole pche

a to ma lankovy plyn

/ale suhlasim ze pre beznych solicharov (segra, otec) je to lepsie a preraduju hladsie ako ja lebo si davaju nacas...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od pavproch »

moje zkušenost N53B30 vs 1,8TSI: otáčky 1,8TSI padají ( v porovnání se starýma karburatorovýma motorama) pomalu, N53B30 se v tomto chová značně nevyzpytatelně (co sem už vypozoroval, tak vliv má kvalita benzínu, množství benzínu v nádrži, venkovní teplota, styl jízdy....) - většinou otáčky padají krásně rychle dolů, ale někdy mám po ubrání plynu pocit, že ještě aspoň půl sekundy mi někdo šlape na plyn...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od Vana »

pavproch: jak konkrétně se projeví množství benzínu v nádrži a jeho kvalita, a jak vlastně poznáš kvalitu benzínu ?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od pavproch »

ref benzín v nádrži: mám pocit (ale nevím jak to podložit exaktními údaji.... :D ) , že když se rozsvítí rezerva, tak se výrazně zpomali padání otáček po ubrání plynu... (a že tak nějak vůbec se reakce brambora na práci s plynem ještě více zvláční - jako by tro ještě víc přepočítávalo)

ref kvalita benzínu: zase subjektivní hodnocení - buď to auto jede krásně hladce nebo jede "kostrbatě" (ve druhém případě je špatná kvalita benzínu.... :D ) a když už jede kostrbatě, tak se mi zdá, že i otáčky padají dolů pomaleji....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost padání otáček x motor

Příspěvek od Vana »

aha :-s
Odpovědět