BMW Divize
Re: BMW Divize
@pj ref SW ŘJ: Dovolím si obecnou úvahu na téma naladění benzínového motoru vs (imho nesmyslné) EURO5 emisní limity:
(Vycházím z osobní zkušenosti - za poslední cca rok sem najel cca 33kkm za kniplem oct II scout 1.8TSI a cca 7kkm za kniplem brambora)
Ono to asi nebude vůbec jednoduché, ten SW naladit tak, aby byl i k řidiči (a nejen k Bruselu) vstřícný, bo jak SW by Wolfsburg, tak by Munchen trpí stejnými (podobnými) neduhy:
A) při jízdě po městě (2-3-4) s lechtáním plynu (a snahou o naprostou sametovost a hladkost jízdy) oba motory cukají, škytají, dusí se, reakce na sešlápnutí plynu (spíš jen lehký dotyk podrážky s pedálem plynu) jsou nevyzpytalené a nelineární (u 1.8TSI navíc výrazně umocněno lagem turba, N53B30 je v tomhle mnohem lepší)
B) oba motory trpí na vícenásobné zhoupnutí v tahu (pod plným plynem mezi 1000-2000 otáček) - tady je lépe naladěno TSI
C) u obou motorů je padání otáček po ubrání plynu dost hodně pomalé (TSI opět lepší)
D) 1.8TSI navíc trpí dost podstatnou vadou: při prudkém podřazení, následnem brždění (např. dojíždění kolony) a následné prudké akceleraci na plný plyn výrazně cukne
E) pravidelnost a hladkost chodu (i reakcí na práci s plynem) je kupodivu u N53B30 mnohem více ovlivněna chodem/zatížením kompresoru klimy (čím je venku větší teplo, tedy kompresov víc "fachá", tím víc trpí hladkost a linerita reakcí na práci s plynem), naopak 1.8 TSI se v rozmězí venkovní teploty 8-15st C chová jak janek a při vysokých venovních teplotách (a naplno běžící klimě ) se chová vyzpytaleněji
F) opět pochvala do Wolfsburgu: reakce TSI na práci se spojkou/plynem jsou lépe předvídatelné/opakovatelné než u N53B30
G) N53B30 je při jízdu na 1 resp. zpátečku silně utlumen (prostě nejede)
(Vycházím z osobní zkušenosti - za poslední cca rok sem najel cca 33kkm za kniplem oct II scout 1.8TSI a cca 7kkm za kniplem brambora)
Ono to asi nebude vůbec jednoduché, ten SW naladit tak, aby byl i k řidiči (a nejen k Bruselu) vstřícný, bo jak SW by Wolfsburg, tak by Munchen trpí stejnými (podobnými) neduhy:
A) při jízdě po městě (2-3-4) s lechtáním plynu (a snahou o naprostou sametovost a hladkost jízdy) oba motory cukají, škytají, dusí se, reakce na sešlápnutí plynu (spíš jen lehký dotyk podrážky s pedálem plynu) jsou nevyzpytalené a nelineární (u 1.8TSI navíc výrazně umocněno lagem turba, N53B30 je v tomhle mnohem lepší)
B) oba motory trpí na vícenásobné zhoupnutí v tahu (pod plným plynem mezi 1000-2000 otáček) - tady je lépe naladěno TSI
C) u obou motorů je padání otáček po ubrání plynu dost hodně pomalé (TSI opět lepší)
D) 1.8TSI navíc trpí dost podstatnou vadou: při prudkém podřazení, následnem brždění (např. dojíždění kolony) a následné prudké akceleraci na plný plyn výrazně cukne
E) pravidelnost a hladkost chodu (i reakcí na práci s plynem) je kupodivu u N53B30 mnohem více ovlivněna chodem/zatížením kompresoru klimy (čím je venku větší teplo, tedy kompresov víc "fachá", tím víc trpí hladkost a linerita reakcí na práci s plynem), naopak 1.8 TSI se v rozmězí venkovní teploty 8-15st C chová jak janek a při vysokých venovních teplotách (a naplno běžící klimě ) se chová vyzpytaleněji
F) opět pochvala do Wolfsburgu: reakce TSI na práci se spojkou/plynem jsou lépe předvídatelné/opakovatelné než u N53B30
G) N53B30 je při jízdu na 1 resp. zpátečku silně utlumen (prostě nejede)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
zvýšil bych o pár tis. otáčky ve všech režimech a tyhle problemy zmizej
SSS - vdechne tě do života
Re: BMW Divize
jo, to je fakt, že v oblasti nad 3500toček je ve všem (snad krom rychlosti padání otáček po ubrání plynu) N53B30 líp naladěno....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
To bych podepsal, plynem se da resit leccos
Dovolim si upozornit na par detailu z meho vlastniho clanku
Nova 1er vypada tim lepe, cim tmavsi ma barvu. Idealni je cerna, i bez M paketu nakonec vcelku slusive auto...
iDrive ma nyni tzv. Sports Display, ukazuje aktualni generovany vykon a tocivy moment. Vcelku k nicemu
Rezim Eco Pro je za jizdy opravdu bizarni. To auto vubec nejede, docela s sebou i skube jak se mu nechce a kdyz v teto situaci pridate (coz stejne nic neudela), poradi vam to ubrat
Abyste videli, jak setrite, k dispozici je nove prehled spotreby v case za zvolene casove obdobi. Pokud Eco Pro neco usetri, ukaze na displeji, kolik pridat na dojezdu. U me to nejak nefungovalo, na Sport+ jsem jel obvykle usporneji, i kdyz mnohem rychleji
Reseni naprav zustalo ve srovnani s minulou generaci prakticky totozne, zmenili ale charakteristiku pruzin a tlumicu. Podle nich k lepsimu, podle me k horsimu - podvozek je mekci a pritom vice poskakuje, v predchozi generaci byl tvrdsi a kopiroval povrch lepe. Reseni pruzin je vskutku bizarni - divil jsem se vinuti te jedine viditelne pruziny, ale ona je pod dvema prezervativy schovana jeste jedna
A prvni akce, na ktere na me nikdo nekricel, ze ESP se vypina jen na dilne Dokonce to bylo i doporuceno zkusit si auto bez nej, pozoruhodne... Faktem je, ze toto byl akorat festival nedotacivosti:
Jinak jsem mluvil s radou lidi odpovednych za vyvoj toho ci onoho, vesmes byli rozumni a pusobili dojmem, ze dobre vedi, co delaji. Dokonce jsme se v mnoha nazorech shodovali, jen to auto na konci tomu nejak neodpovida. Nevim, co je v BMW spatne, ale ze bych si pripadal jak mezi odrostlymi greenpeacaky, to tedy ne. Vnejsi obraz firmy je ale dnes necemu takovemu pomerne blizky, zvlastni.
Dovolim si upozornit na par detailu z meho vlastniho clanku
Nova 1er vypada tim lepe, cim tmavsi ma barvu. Idealni je cerna, i bez M paketu nakonec vcelku slusive auto...
iDrive ma nyni tzv. Sports Display, ukazuje aktualni generovany vykon a tocivy moment. Vcelku k nicemu
Rezim Eco Pro je za jizdy opravdu bizarni. To auto vubec nejede, docela s sebou i skube jak se mu nechce a kdyz v teto situaci pridate (coz stejne nic neudela), poradi vam to ubrat
Abyste videli, jak setrite, k dispozici je nove prehled spotreby v case za zvolene casove obdobi. Pokud Eco Pro neco usetri, ukaze na displeji, kolik pridat na dojezdu. U me to nejak nefungovalo, na Sport+ jsem jel obvykle usporneji, i kdyz mnohem rychleji
Reseni naprav zustalo ve srovnani s minulou generaci prakticky totozne, zmenili ale charakteristiku pruzin a tlumicu. Podle nich k lepsimu, podle me k horsimu - podvozek je mekci a pritom vice poskakuje, v predchozi generaci byl tvrdsi a kopiroval povrch lepe. Reseni pruzin je vskutku bizarni - divil jsem se vinuti te jedine viditelne pruziny, ale ona je pod dvema prezervativy schovana jeste jedna
A prvni akce, na ktere na me nikdo nekricel, ze ESP se vypina jen na dilne Dokonce to bylo i doporuceno zkusit si auto bez nej, pozoruhodne... Faktem je, ze toto byl akorat festival nedotacivosti:
Jinak jsem mluvil s radou lidi odpovednych za vyvoj toho ci onoho, vesmes byli rozumni a pusobili dojmem, ze dobre vedi, co delaji. Dokonce jsme se v mnoha nazorech shodovali, jen to auto na konci tomu nejak neodpovida. Nevim, co je v BMW spatne, ale ze bych si pripadal jak mezi odrostlymi greenpeacaky, to tedy ne. Vnejsi obraz firmy je ale dnes necemu takovemu pomerne blizky, zvlastni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Ta černá je slušivá, ale i v té "mé" šedivé na poslední fotografii je to moc hezké...
Re: BMW Divize
Pavle, neber to urážlivě, ale snad sis nemyslel, že dokážeš poznat u auta něco víc než vývojáři BMW. To co vnímáš z aut Ty, vnímají další stovky lidí, ve vývoji určitě. Moc dobře ví, co produkují. Ostatně nepochybuji ani o tom, že kdyby technici chtěli a mohli, udělá jakákoliv automobilka jakékoliv auto - od úžasně sportovního po neskutečně komfortní. Vývojová oddělení automobilek budou ta poslední místa, kde hledat příčiny současného stavu.
Jestli jsi mluvil s vývojáři, museli jste si notovat, s managementem a ekonomickým oddělením byste si asi už tak nesedli. Myslím, že vývoj nedostává dnes za úkol dělat lepší auta, ale auta rentabilnější...
Jestli jsi mluvil s vývojáři, museli jste si notovat, s managementem a ekonomickým oddělením byste si asi už tak nesedli. Myslím, že vývoj nedostává dnes za úkol dělat lepší auta, ale auta rentabilnější...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: BMW Divize
Díky Pavle, beru to jako kompliment, ale těch mých šest slov byl v podstatě výcuc z vašeho článku. A ten bych tak sofistikovaně (a uceleně) opravdu napsat nedokázalpjanda píše:Nechcete psat testy? V podstate jste v sesti slovech rekl to, na co jsem potreboval asi 24 000 znakuArnie J píše: Slušné auto, škoda té umrtvené 18i.
Týýýýý!!! Ty pudeš Jednou jsem pod vlivem nevím čeho napsal, že bych chtěl X1 (ač vypadá jak bouraná do zdi), a už to budu mít do smrti na talíři, jo?Deli píše:lepší, než X1?Arnie J píše:Slušné auto, škoda té umrtvené 18i.
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Re: BMW Divize
A 120d sa nedá nakonfigurovať v tej línni sport? Iba urban?
V tej čiernej a tej šedej
V tej čiernej a tej šedej
Re: BMW Divize
Já jsem teda v klidu, ikdyž se dívám na to černé auto
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Suhlasim, ze v ciernej vyzera prijatelne, ale peknym by som ho nikdy nenazval a oddelenie dizajnu v BMW by si za tento vytvor zasluzila minimalne znizit platy ak vobec nejake dostali
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...