BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16746
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@pj ref SW ŘJ: Dovolím si obecnou úvahu na téma naladění benzínového motoru vs (imho nesmyslné) EURO5 emisní limity:

(Vycházím z osobní zkušenosti - za poslední cca rok sem najel cca 33kkm za kniplem oct II scout 1.8TSI a cca 7kkm za kniplem brambora)

Ono to asi nebude vůbec jednoduché, ten SW naladit tak, aby byl i k řidiči (a nejen k Bruselu) vstřícný, bo jak SW by Wolfsburg, tak by Munchen trpí stejnými (podobnými) neduhy:

A) při jízdě po městě (2-3-4) s lechtáním plynu (a snahou o naprostou sametovost a hladkost jízdy) oba motory cukají, škytají, dusí se, reakce na sešlápnutí plynu (spíš jen lehký dotyk podrážky s pedálem plynu) jsou nevyzpytalené a nelineární (u 1.8TSI navíc výrazně umocněno lagem turba, N53B30 je v tomhle mnohem lepší)
B) oba motory trpí na vícenásobné zhoupnutí v tahu (pod plným plynem mezi 1000-2000 otáček) - tady je lépe naladěno TSI
C) u obou motorů je padání otáček po ubrání plynu dost hodně pomalé (TSI opět lepší)
D) 1.8TSI navíc trpí dost podstatnou vadou: při prudkém podřazení, následnem brždění (např. dojíždění kolony) a následné prudké akceleraci na plný plyn výrazně cukne
E) pravidelnost a hladkost chodu (i reakcí na práci s plynem) je kupodivu u N53B30 mnohem více ovlivněna chodem/zatížením kompresoru klimy (čím je venku větší teplo, tedy kompresov víc "fachá", tím víc trpí hladkost a linerita reakcí na práci s plynem), naopak 1.8 TSI se v rozmězí venkovní teploty 8-15st C chová jak janek a při vysokých venovních teplotách (a naplno běžící klimě ) se chová vyzpytaleněji
F) opět pochvala do Wolfsburgu: reakce TSI na práci se spojkou/plynem jsou lépe předvídatelné/opakovatelné než u N53B30
G) N53B30 je při jízdu na 1 resp. zpátečku silně utlumen (prostě nejede)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Moucha
Mistr volantu
Příspěvky: 871
Registrován: stř 16 úno 10:08
Bydliště: Gradec Králové

Re: BMW Divize

Příspěvek od Moucha »

zvýšil bych o pár tis. otáčky ve všech režimech a tyhle problemy zmizej
SSS - vdechne tě do života
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16746
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

jo, to je fakt, že v oblasti nad 3500toček je ve všem (snad krom rychlosti padání otáček po ubrání plynu) N53B30 líp naladěno....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

To bych podepsal, plynem se da resit leccos ;)

Dovolim si upozornit na par detailu z meho vlastniho clanku ;)

Nova 1er vypada tim lepe, cim tmavsi ma barvu. Idealni je cerna, i bez M paketu nakonec vcelku slusive auto...

Obrázek

iDrive ma nyni tzv. Sports Display, ukazuje aktualni generovany vykon a tocivy moment. Vcelku k nicemu :)

Obrázek

Rezim Eco Pro je za jizdy opravdu bizarni. To auto vubec nejede, docela s sebou i skube jak se mu nechce a kdyz v teto situaci pridate (coz stejne nic neudela), poradi vam to ubrat ;)

Obrázek

Abyste videli, jak setrite, k dispozici je nove prehled spotreby v case za zvolene casove obdobi. Pokud Eco Pro neco usetri, ukaze na displeji, kolik pridat na dojezdu. U me to nejak nefungovalo, na Sport+ jsem jel obvykle usporneji, i kdyz mnohem rychleji ;)

Obrázek

Reseni naprav zustalo ve srovnani s minulou generaci prakticky totozne, zmenili ale charakteristiku pruzin a tlumicu. Podle nich k lepsimu, podle me k horsimu - podvozek je mekci a pritom vice poskakuje, v predchozi generaci byl tvrdsi a kopiroval povrch lepe. Reseni pruzin je vskutku bizarni - divil jsem se vinuti te jedine viditelne pruziny, ale ona je pod dvema prezervativy schovana jeste jedna :)

Obrázek

A prvni akce, na ktere na me nikdo nekricel, ze ESP se vypina jen na dilne :) Dokonce to bylo i doporuceno zkusit si auto bez nej, pozoruhodne... Faktem je, ze toto byl akorat festival nedotacivosti:

Obrázek

Jinak jsem mluvil s radou lidi odpovednych za vyvoj toho ci onoho, vesmes byli rozumni a pusobili dojmem, ze dobre vedi, co delaji. Dokonce jsme se v mnoha nazorech shodovali, jen to auto na konci tomu nejak neodpovida. Nevim, co je v BMW spatne, ale ze bych si pripadal jak mezi odrostlymi greenpeacaky, to tedy ne. Vnejsi obraz firmy je ale dnes necemu takovemu pomerne blizky, zvlastni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
vasco
Letec
Příspěvky: 1687
Registrován: čtv 17 úno 11:38

Re: BMW Divize

Příspěvek od vasco »

Ta černá je slušivá, ale i v té "mé" šedivé na poslední fotografii je to moc hezké...
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: BMW Divize

Příspěvek od ExFun »

Pavle, neber to urážlivě, ale snad sis nemyslel, že dokážeš poznat u auta něco víc než vývojáři BMW. To co vnímáš z aut Ty, vnímají další stovky lidí, ve vývoji určitě. Moc dobře ví, co produkují. Ostatně nepochybuji ani o tom, že kdyby technici chtěli a mohli, udělá jakákoliv automobilka jakékoliv auto - od úžasně sportovního po neskutečně komfortní. Vývojová oddělení automobilek budou ta poslední místa, kde hledat příčiny současného stavu.

Jestli jsi mluvil s vývojáři, museli jste si notovat, s managementem a ekonomickým oddělením byste si asi už tak nesedli. Myslím, že vývoj nedostává dnes za úkol dělat lepší auta, ale auta rentabilnější...
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Arnie J
Mistr volantu
Příspěvky: 859
Registrován: stř 16 úno 12:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od Arnie J »

pjanda píše:
Arnie J píše: Slušné auto, škoda té umrtvené 18i.
Nechcete psat testy? V podstate jste v sesti slovech rekl to, na co jsem potreboval asi 24 000 znaku :)
Díky Pavle, beru to jako kompliment, ale těch mých šest slov byl v podstatě výcuc z vašeho článku. A ten bych tak sofistikovaně (a uceleně) opravdu napsat nedokázal B-)
Deli píše:
Arnie J píše:Slušné auto, škoda té umrtvené 18i.
lepší, než X1? :D
Týýýýý!!! Ty pudeš :D Jednou jsem pod vlivem nevím čeho napsal, že bych chtěl X1 (ač vypadá jak bouraná do zdi), a už to budu mít do smrti na talíři, jo? :ympray:
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Uživatelský avatar
brasci
Pan Řidič
Příspěvky: 463
Registrován: čtv 17 úno 20:50

Re: BMW Divize

Příspěvek od brasci »

A 120d sa nedá nakonfigurovať v tej línni sport? Iba urban?

V tej čiernej a tej šedej :x
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: BMW Divize

Příspěvek od Deli »

Já jsem teda v klidu, ikdyž se dívám na to černé auto :D
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od Snowman000 »

Suhlasim, ze v ciernej vyzera prijatelne, ale peknym by som ho nikdy nenazval a oddelenie dizajnu v BMW by si za tento vytvor zasluzila minimalne znizit platy ak vobec nejake dostali :P
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět