Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nemuzu si odpustit muj trapny komentar ke koutku EKO.
Odpad tridim, elektromobily do sberneho dvora.
Odpad tridim, elektromobily do sberneho dvora.
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No, já když si dneska přečetl test CT200h, tak bych k tomu dal +1
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Autu, nebo clanku? Auto je zajimavy napad, ale myslim, ze v tomto podani to neni uplne konkurenceschopne. Chtelo by to silnejsi motor/y a pohon zadnich nebo vsech kol, takto je to jako prevlecne Prius podle me dost tezko prodejne...Deli píše:No, já když si dneska přečetl test CT200h, tak bych k tomu dal +1
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Videi s elektromobily uz tu bylo dost a toto s Nissanem Leaf (byt je z Pikes Peak) neprinasi mnoho noveho. Ale zajimave jsou informace, ktere ho provazi, zejmena o dojezdu.
Ridic (Chad Hord) priznal, ze na vrchol vystoupal za 14 minut a 33 sekund (19,9 km, prumerna rychlost 82,4 km/h) na 46 procent kapacity akumulatoru. Hola hop, na plne nabiti se da rychle ujet 43,2 km. Znate nejake jine auto tohoto omezeneho vykonu, ktere to dokaze?
Pravda, v Leafu toto vyuziti nebude zrovna typicke, ale kdyz stejnou technologii pouzijete v necem trochu jinak ladenem (a ze zadna zasadne lepsi neni, to maximalne bude silnejsi motor a to dojezdu nepomuze), bude to vypadat prave takto.
Nic noveho, ale prakticky dukaz realneho dojezdu elektromobilu pri narocnejsim vyuziti se vzdy hodi...
Ridic (Chad Hord) priznal, ze na vrchol vystoupal za 14 minut a 33 sekund (19,9 km, prumerna rychlost 82,4 km/h) na 46 procent kapacity akumulatoru. Hola hop, na plne nabiti se da rychle ujet 43,2 km. Znate nejake jine auto tohoto omezeneho vykonu, ktere to dokaze?
Pravda, v Leafu toto vyuziti nebude zrovna typicke, ale kdyz stejnou technologii pouzijete v necem trochu jinak ladenem (a ze zadna zasadne lepsi neni, to maximalne bude silnejsi motor a to dojezdu nepomuze), bude to vypadat prave takto.
Nic noveho, ale prakticky dukaz realneho dojezdu elektromobilu pri narocnejsim vyuziti se vzdy hodi...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Do "best of" z Nordschleife to davat nebudu, ale sem se to hodi - prototyp ERA Electric Raceabout vyvinuty lidmi z helsinske univerzity na Severni smycce. Na to, ze to ma 272 koni to nevypada nejak zvlast rychle (a zrejme ani neni, 0-100 za 6 s a Vmax 200 km/h, ono to s 32 kWh akumulatory bude asi pekne tezke). Ale i tak zajimave...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Toto je me na prvni pohled rozesmalo, je to ale vlastne k placi...
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/na ... bilu-nula/
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/na ... bilu-nula/
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Elektromobily a vse kolem nich
je zajimave, ze stejne aktivni jsi nebyl u statni podpory vystavby 100 CNG stanic, coz se delo prave ze stejneho duvodu, jako u elektromobilu - je to zacyklene a nekdo to musi rozsedknout. Kdyz neni kde cepovat, lidi si to nekoupi, kdyz si to nekoupi, nepujde do toho soukromy sektor a neudela plnicky, kdyz nejsou plnicky, nikdo si to nekoupi, pritom zajem o to je, ale proste ani spotrebitele a ani firmy nechteji byt ti, co to zadotuji, tak vstoupi stat, udela na to dotace a rozhybe trh a ten je nyni u CNG funkcni, auta se prodavaji o 106 nove plnicky i bez dotaci vznikaji. Kdyby to neudelali, je tu nic. Takze toto je to same a budme za to radi. Ja mit nabijeci stanice dostupne v pohode, taky si to koupim, ale nekopuim si elektromobil, kdyz vim, ze jedina sance si ho nabit je doma.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ze se nevyjadrujeme ke vsemu jeste neznamena, ze s necim z toho souhlasime a s necim jinym ne. Statni podpora vystavby jakychkoli stanic je samozrejme nemsyslna, ale tady to je krasny pripad v tom, ze to ma absolutne nulove vyuziti.
Efektivni reseni znamenajici skutecny prinos pro lidi si najdou cestu sama, vice k tomu neni treba rikat.
Efektivni reseni znamenajici skutecny prinos pro lidi si najdou cestu sama, vice k tomu neni treba rikat.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Žádný trh u CNG neexistuje. Výhodnost je dána jen umělou deformací cen paliva. Kapalné uhlovodíky jsou pro pohon mobilních zařízení jedinečné a těžko nahraditelné. Technicky je nejrozumnější zemní plyn používat pro stacionární výrobu energie a kapalné ponechat pro mobilní zařízení. Dokonce už je výhodnější ze zemního plynu udělat za normálního tlaku a teploty kapalný uhlovodík (což už rafinerie umí). Smysl by to ovšem mělo jen za skutečného nedostatku ropy. Stlačovat zemní plyn do rozměrných, těžkých a drahých lahví a potom je s sebou vozit je nesmysl a další politický pšouk, sloužící k mrhání zdroji i energiemi.