Porsche - vse o sportovnich modelech
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Jeste k 911 991 - do clanku jsme pozdeji doplnili jeste dalsi potvrzenou informaci - rizeni dostane elektricky posilovac. Neni tedy uz pochyb o tom, ze 997 bude posledni jakz takz ciste Porsche. Opravdu nepochopim, proc automobilka tohoto typu vymeni vyznamnou cast ovladatelnosti za zcela nevyznamnou usporu paliva. Dela snad sportovni auta, ne specialy pro economy run, tomu by mely odpovidat priority pri vyvoji...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Měl bych takový zvídavý dotaz.
Snad v každém druhém příspěvku tady na fóru si někdo stěžuje, jak je to blbý, že už se nedělaj auta podle vašich představ, že turba, že posilovače, že hmotnost, že toto a tamto. I když je mi to cizí (což je vidět na tom, s čím jezdím já), tak vás "extrémisty" chápu, že vám to vadí (což je asi tak jediné, co s tím můžete dělat). Proto se ptám: Myslíte si, že se někdy vaše situace zlepší? Že se zase budou auta pro vás? Resp. nedělají se už teď, jen je potřeba se odpoutat od BMW, Porsche atd., které viditelně vaším směrem nejdou?
A vzhledem k tomu, že má většina z nás ještě před sebou takových 50let ježdění, tak v E46kách a 997čkách se nebude dát jezdit věčně, žeano...
Snad v každém druhém příspěvku tady na fóru si někdo stěžuje, jak je to blbý, že už se nedělaj auta podle vašich představ, že turba, že posilovače, že hmotnost, že toto a tamto. I když je mi to cizí (což je vidět na tom, s čím jezdím já), tak vás "extrémisty" chápu, že vám to vadí (což je asi tak jediné, co s tím můžete dělat). Proto se ptám: Myslíte si, že se někdy vaše situace zlepší? Že se zase budou auta pro vás? Resp. nedělají se už teď, jen je potřeba se odpoutat od BMW, Porsche atd., které viditelně vaším směrem nejdou?
A vzhledem k tomu, že má většina z nás ještě před sebou takových 50let ježdění, tak v E46kách a 997čkách se nebude dát jezdit věčně, žeano...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
V prve rade odmitam slova "tady na foru" a "extermismus" Ta vytka je zcela racionalni, nebo Vy snad vidite nejaky smysl v popreni elementarniho prvku sportovniho auta (ovladatelnost) vymenou za neco jako 0,1 litru spotreby? A nejde jen o racionalitu, trh (ktery racionalni byt nemusi) to nevnima jinak. Neznam zakaznika Porsche 911, ktery by hledel na spotrebu a ze jich znam snad opravdu hodne. A neznam proto ani nkoho, kdo by to vital. Nerikam, ze takovi lide nejsou, ale to budou jednotky procent. Podivejte se po jinych relevantnich forech, diskusich na facebooku atp.
Extremismus neni chtit ovladatelne auto na ukor spotreby. Extremismus je nutit zakaznikum mene ovladatelne auto vymenou za neco, co nechteji. Nerad bych, aby tato logika byla obracena, to co si preji ja a mnozsi jini je "normalni", nenormalni je to, co se ve skutecnosti deje. Nema to vazbu na rozum ani na trh, je to jen a pouze nasledek absurdnich regulaci, ktere aktualne panuji predevsim v euroamerickem svete.
Toto jsme musel rici, drazdi me tlaceni racionality do kouta pod roskou nejakych exotickych tuzeb. To neni realita.
Vase otazka je ovsem na miste, odpoved je jednoducha: Ne, nemyslim, dosavadni koncepce aut jen doziva. Pokud se soucasny svet nezhrouti a lide se nevrati k racionalnimu uvazovani (coz se podle me nestane, nebo se to nestane v nejak dohledne dobe), pujde to nastolenym smerem. A stale rychleji.
Alternativy existuji, ale mizi a jsou stale drazsi. Tak jako je Vy tlacite do kouta svou retorikou jsou regulacemi tlaceny mimo hlavni proud, tim padem mimo masovou vyrobu, tim padem mimo ceny akceptovatelne pro drtivou vetsinou potencialnich zakazniku. Par aut se dnes jeste koupit da, ale od pristich generaci nebudou, stejne jako od pristiho roku nebudou zadne 4,2 V8 v Audi, zadne 3,0 R6 v BMW atp.
Co budu delat, to nevim, zatim pouzitelna auta "syslil" a bylo to az prekvapive dobre rozhodnuti, nebot upadek je jeste mnohem rychlejsi, nez jsem ocekaval.
Extremismus neni chtit ovladatelne auto na ukor spotreby. Extremismus je nutit zakaznikum mene ovladatelne auto vymenou za neco, co nechteji. Nerad bych, aby tato logika byla obracena, to co si preji ja a mnozsi jini je "normalni", nenormalni je to, co se ve skutecnosti deje. Nema to vazbu na rozum ani na trh, je to jen a pouze nasledek absurdnich regulaci, ktere aktualne panuji predevsim v euroamerickem svete.
Toto jsme musel rici, drazdi me tlaceni racionality do kouta pod roskou nejakych exotickych tuzeb. To neni realita.
Vase otazka je ovsem na miste, odpoved je jednoducha: Ne, nemyslim, dosavadni koncepce aut jen doziva. Pokud se soucasny svet nezhrouti a lide se nevrati k racionalnimu uvazovani (coz se podle me nestane, nebo se to nestane v nejak dohledne dobe), pujde to nastolenym smerem. A stale rychleji.
Alternativy existuji, ale mizi a jsou stale drazsi. Tak jako je Vy tlacite do kouta svou retorikou jsou regulacemi tlaceny mimo hlavni proud, tim padem mimo masovou vyrobu, tim padem mimo ceny akceptovatelne pro drtivou vetsinou potencialnich zakazniku. Par aut se dnes jeste koupit da, ale od pristich generaci nebudou, stejne jako od pristiho roku nebudou zadne 4,2 V8 v Audi, zadne 3,0 R6 v BMW atp.
Co budu delat, to nevim, zatim pouzitelna auta "syslil" a bylo to az prekvapive dobre rozhodnuti, nebot upadek je jeste mnohem rychlejsi, nez jsem ocekaval.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
vasco: Já se za extrémistu nepovažuju a bude to už jen horší, tim sem si naprosto jistej
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
mne turba v niektorych pripadoch nevadia, a urcite mozu davat zmysel v beznych spotrebnych autach pre vacsinu soferov (2.0 vs 1.6T), ono im to skutocne prinesie vyhody v spotrebe a finale aj v pruznom zrychleni. Blbe je ze to zacinaja aplikovat a uz aplikuju aj v sportovo vyhranenych modeloch. Priklad M3 kde este dokazali nahradit priam dokonalu 3.2R6 zaujimavym kompaktnym V8, a u M5 dokonca nasadili 10valec. Viem ze uz aj tie auta boli niecim sidene ale tam skor myslim slo o cenu vyroby nez regulacie. Bez nezmyslu CO2, si viem predstavit dalsi posun. Vravim ale o sportovych modeloch. On aj ten novy turbo dvojliter nebude urcite spatny motor, len skoda ze koli regulaciam uz nebude aj alternativa v podobe atmosfery. Proste blbe je to, ze vdaka nezmyselnej regulacii (lebo ona je fakt nezmyselna) trh zacne prichadzat o skutocne krasne vyladene motory. Mal som vedla seba dlho 1,8T od skodovky a 2,5R6 od bmw a pri vyuzivani potencialu to turbo bolo co s a tyka spotreby na tom horsie ako ten sestvalec a rozhodne stracalo aj po strane jazdnej. A ano, suhlasim ta 1,8T bude asi vacsine ludi vyhovovat viac, len skoda ze uz ti troocha viac narocni, inej volby takisto nebudu mat. (sorry za pripadne chybky, pisem z mobilu).
E46 325i + E60 550i
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
já sem přesedl z 1.8TSI do 3.0R6, takže mám podobné srovnání.... je pravda, že 200kW žere při sportovnější jízdě víc než 118kW (ale taky brambor má o tři metráky víc i dynamika je lepší)... souhlasím, 1.8TSI ve skautíkovi je mnohem více uživatelsky vstřícnější než R6 (více toleruje nepřesnosti při meziplynech, v otáčkách těsně nad volnoběhem má "pocitově" více síly, je tišší....jancsi píše: . Mal som vedla seba dlho 1,8T od skodovky a 2,5R6 od bmw a pri vyuzivani potencialu to turbo bolo co s a tyka spotreby na tom horsie ako ten sestvalec a rozhodne stracalo aj po strane jazdnej. A ano, suhlasim ta 1,8T bude asi vacsine ludi vyhovovat viac, len skoda ze uz ti troocha viac narocni, inej volby takisto nebudu mat.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
pavproch: ja som mal e46 325i a OI 1.8T, vykonovo obe auta +/- podobne, to bmw malo 141kW oproti tusim 135? v skodove. Ale v tomto pripade to bmw bolo kultivovanejsie, a co sa tyka spotreby tak pri zatazi bralo tak o 3-5litrov menej (!), ale to boli fakt rychlejsie jazdy. Ale ako som vravel, vacsine ludi bude ale vyhovovat 1.8T viac, blbe je ze ani ostatni nebudu mat inu volbu.
Edit: tych 135kW u skodovky som asi prehnal, tu mala tusim az ORS.
Edit: tych 135kW u skodovky som asi prehnal, tu mala tusim az ORS.
E46 325i + E60 550i
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
ORS měla 132kW, běžná 1.8T měla 110kW
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
vasco: tak, nejak, diky. Tak ona ta 1.8T bola teda o dost slabsia, ale nic to nemeni na fakte ako pisem vyssie.
E46 325i + E60 550i
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
O vyhodach a nevyhodach preplnovanych a atmosferickych mootru lze vest dlouhe spory, i fakticke vyhody u turbomotoru existuji, u Porsche ale (zatim) zadny downsizing neni na poradu dne, i pro novou 911 byly potvrzeny klasicke 3,4 a 3,8 H6. Jsme tedy trochu mimo tema
Ja jsem tuto vec rozvedl nad elektrickym posilovacem rizeni, ktery byl pro novou 911 tez potvrzen a kde v pripade sportovniho modelu nevidim absolutne zadny rozumny duvod pro, ktery by mel byt jen sanci vyrovnat se tomu obrovskemu proti.
Ja jsem tuto vec rozvedl nad elektrickym posilovacem rizeni, ktery byl pro novou 911 tez potvrzen a kde v pripade sportovniho modelu nevidim absolutne zadny rozumny duvod pro, ktery by mel byt jen sanci vyrovnat se tomu obrovskemu proti.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n