Jak snižovat spotřebu
Re: Jak snižovat spotřebu
ExFun: podle je mě cokoli nad rámec předvídání, omezení brždění a správného řazení (jako např. přehušťování pneu) ecorally, tak si to přiznej
Pokud ti vadí zbytečně projíždět palivo, tak sis měl koupit úspornější motor, případně můžeš začít vozit lidi a nechat si přispívat na palivo, je to podstatně účinnější a nevyžaduje to tolik úsilí
Pokud ti vadí zbytečně projíždět palivo, tak sis měl koupit úspornější motor, případně můžeš začít vozit lidi a nechat si přispívat na palivo, je to podstatně účinnější a nevyžaduje to tolik úsilí
Re: Jak snižovat spotřebu
Hele, pokud jsi to nepochopil, nejde tady o sockaření, ale o neplýtvání.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak snižovat spotřebu
Pochopil jsem to naprosto jasně, a vztahuje se k tomu můj první příspěvek. Kdybych měl dát přibližný příklad, tak předvídání ti stáhne spotřebu z např. z 15 na 10, a správný stav vozu (správně nahuštěné pneu, filtry, olej, svíčky) udělá třeba další litr dolů. Dál se pohybujeme maximálně v decilitrech (přehuštěné pneu, vypnutá klima), a to bych rovnou mohl radši jezdit autobusem...
Re: Jak snižovat spotřebu
Je pravda, že když člověk srovná jízdní styl a technický stav auta, tak pak už to klesá pomalu. A podle je lepsi mit spravne nahusteny pneu a grip, nez to pak nekde nedobrzdit. Takova spoluucast 10tkc = hodne kilometru s 0,2l nizsi spotrebou diky prehustenym pneumatikam.
Myslim ze je lepsi se zamerit na planovani casu jizdy a trasy, naucit se spravne pracovat s navi a omezit kratke jizdy z pohodli protoze to dokaze usetrit litry paliva...
Myslim ze je lepsi se zamerit na planovani casu jizdy a trasy, naucit se spravne pracovat s navi a omezit kratke jizdy z pohodli protoze to dokaze usetrit litry paliva...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Jak snižovat spotřebu
Do cca 80km/h stažený okýnka, nad 80km/h klima.
Nicméně udělal bych to tak jak píši ostatní. Plánoval trasy kde je minimum zastávek a prakticky pořád jedu, udržoval konstantní rychlost, rychleji akceleroval než pomaleji, z kopců vyřazoval, z velkých kopců brzdil motorem, udržoval otáčky v optimalnim točivém momentu, co se týče klimi, tak bych nejdřív otevřel okýnka a až se to lehce vychladí tak teprve potom zapnul klimu atd atd.
Nicméně udělal bych to tak jak píši ostatní. Plánoval trasy kde je minimum zastávek a prakticky pořád jedu, udržoval konstantní rychlost, rychleji akceleroval než pomaleji, z kopců vyřazoval, z velkých kopců brzdil motorem, udržoval otáčky v optimalnim točivém momentu, co se týče klimi, tak bych nejdřív otevřel okýnka a až se to lehce vychladí tak teprve potom zapnul klimu atd atd.
2.0i 107kW
Re: Jak snižovat spotřebu
Představa že si někdo koupí auto za mega a potom se peče s vypnutou klimou, z kopce vyřazuje (u AT nelze) a drncá na přehuštěnejch pneu kvůli 2deci je směšná.šmoula píše:Do cca 80km/h stažený okýnka, nad 80km/h klima.
Nicméně udělal bych to tak jak píši ostatní. Plánoval trasy kde je minimum zastávek a prakticky pořád jedu, udržoval konstantní rychlost, rychleji akceleroval než pomaleji, z kopců vyřazoval, z velkých kopců brzdil motorem, udržoval otáčky v optimalnim točivém momentu, co se týče klimi, tak bych nejdřív otevřel okýnka a až se to lehce vychladí tak teprve potom zapnul klimu atd atd.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Jak snižovat spotřebu
Honziss: šak jasná, ale ptal se jak ušetřit nějaké to deci, aby zbytečně neprojížděl palivo navíc, dostal odpověď. Konkrétně u tý klimi si myslim, ze ušetří hodně, za cenu pocení a ulepenosti
2.0i 107kW
Re: Jak snižovat spotřebu
Jen detail:
To u novejsich automatu jde a ty nejnovejsi dokonce umi vyradit pri jizde z kopce i samy rezimu v D Viz napr. nejnovejsi naladeni DSG v Tiguanu http://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/vol ... -volantem/honziss píše:(...) z kopce vyřazuje (u AT nelze) (...)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak snižovat spotřebu
Tak vyřazování z kopce skoro nic neušetří. Teď jsem schválně trochu změnil způsob jízdy a spotřeba se nehnula nebo spíše klesla. I z kopce nechávám šestku a pokud je rychlost kolem těch 90km/h, tak motor tolik zas nebrzdí a nic nežere. Zdá se mně výhodnější nechávat kvalt a občas krátce a poměrně výrazně přidat a pak zas brzdit motorem. Mluvím o jízdě zvlněnou krajinou, ne o trase Kolín-Praha. Jasně, že při vyšších rychlostech už to tak neplatí (ztrátový výkon nutný na protáčení motorem při vyšších otáčkách pak podstatně roste).
Takže takové základní pravidlo - ujet co největší část trasy na šestku bez plynu (otáčky 1000-1800min-1). Když je dost těžké auto, tak to jde.
Takže takové základní pravidlo - ujet co největší část trasy na šestku bez plynu (otáčky 1000-1800min-1). Když je dost těžké auto, tak to jde.
Re: Jak snižovat spotřebu
největší úspora... nastartovat, rvat to na cca kilo, vypnout motor, vyřadit a plachtit do zastavení a toto opakovat.
až tohle zjistí zelení, tak to bude po dalších volbách povinný způsob jízdy.
až tohle zjistí zelení, tak to bude po dalších volbách povinný způsob jízdy.
Slow and serious