ExFun: podle je mě cokoli nad rámec předvídání, omezení brždění a správného řazení (jako např. přehušťování pneu) ecorally, tak si to přiznej
Pokud ti vadí zbytečně projíždět palivo, tak sis měl koupit úspornější motor, případně můžeš začít vozit lidi a nechat si přispívat na palivo, je to podstatně účinnější a nevyžaduje to tolik úsilí
Pochopil jsem to naprosto jasně, a vztahuje se k tomu můj první příspěvek. Kdybych měl dát přibližný příklad, tak předvídání ti stáhne spotřebu z např. z 15 na 10, a správný stav vozu (správně nahuštěné pneu, filtry, olej, svíčky) udělá třeba další litr dolů. Dál se pohybujeme maximálně v decilitrech (přehuštěné pneu, vypnutá klima), a to bych rovnou mohl radši jezdit autobusem...
Je pravda, že když člověk srovná jízdní styl a technický stav auta, tak pak už to klesá pomalu. A podle je lepsi mit spravne nahusteny pneu a grip, nez to pak nekde nedobrzdit. Takova spoluucast 10tkc = hodne kilometru s 0,2l nizsi spotrebou diky prehustenym pneumatikam.
Myslim ze je lepsi se zamerit na planovani casu jizdy a trasy, naucit se spravne pracovat s navi a omezit kratke jizdy z pohodli protoze to dokaze usetrit litry paliva...
Nicméně udělal bych to tak jak píši ostatní. Plánoval trasy kde je minimum zastávek a prakticky pořád jedu, udržoval konstantní rychlost, rychleji akceleroval než pomaleji, z kopců vyřazoval, z velkých kopců brzdil motorem, udržoval otáčky v optimalnim točivém momentu, co se týče klimi, tak bych nejdřív otevřel okýnka a až se to lehce vychladí tak teprve potom zapnul klimu atd atd.
šmoula píše:Do cca 80km/h stažený okýnka, nad 80km/h klima.
Nicméně udělal bych to tak jak píši ostatní. Plánoval trasy kde je minimum zastávek a prakticky pořád jedu, udržoval konstantní rychlost, rychleji akceleroval než pomaleji, z kopců vyřazoval, z velkých kopců brzdil motorem, udržoval otáčky v optimalnim točivém momentu, co se týče klimi, tak bych nejdřív otevřel okýnka a až se to lehce vychladí tak teprve potom zapnul klimu atd atd.
Představa že si někdo koupí auto za mega a potom se peče s vypnutou klimou, z kopce vyřazuje (u AT nelze) a drncá na přehuštěnejch pneu kvůli 2deci je směšná.
Honziss: šak jasná, ale ptal se jak ušetřit nějaké to deci, aby zbytečně neprojížděl palivo navíc, dostal odpověď. Konkrétně u tý klimi si myslim, ze ušetří hodně, za cenu pocení a ulepenosti
Tak vyřazování z kopce skoro nic neušetří. Teď jsem schválně trochu změnil způsob jízdy a spotřeba se nehnula nebo spíše klesla. I z kopce nechávám šestku a pokud je rychlost kolem těch 90km/h, tak motor tolik zas nebrzdí a nic nežere. Zdá se mně výhodnější nechávat kvalt a občas krátce a poměrně výrazně přidat a pak zas brzdit motorem. Mluvím o jízdě zvlněnou krajinou, ne o trase Kolín-Praha. Jasně, že při vyšších rychlostech už to tak neplatí (ztrátový výkon nutný na protáčení motorem při vyšších otáčkách pak podstatně roste).
Takže takové základní pravidlo - ujet co největší část trasy na šestku bez plynu (otáčky 1000-1800min-1). Když je dost těžké auto, tak to jde.