Kamiony
Moderátor: řidičBOB
Kamiony
Vrátil jsem se z Německa, tak až teď trochu času na psaní. Při pobytu nejdřív čtu, že slovenský řidič kamionu s více než 4 promile, zabil v Maďarsku řidiče autobusu a zranil mraky lidí. On už je taky na pravdě Boží, Bůh buď tomu lumpovi milostiv. Pak slyším, že slovenský kamioňák narazil před Passau do dalších dvou kamionů při vjezdu na parkoviště, sám bohužel uhořel, dálnice celý den zavřená. Když vidím, co někteří kamioňáci provádí, vůbec se nedivím. Prakticky každou druhou havárku zaviní kamion. Nenastal už fakt čas něco s tím dělat? Minimálně zakázat nesmyslné předjíždění kamionů na dálnici, zaměřit na ně kontroly, nedovolit objíždět placené úseky přes města. To si necháme opravdu všechno líbit?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Kamiony
Zákaz předjíždění kamionů na dálnici je fakt ptákovina, to jednak a druhak, když člověk občas vidí ty lidi, co s tim jezdí, tak se bohužel nemůže divit vůbec ničemu
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: Kamiony
deli: Už vám někdy kamion vjel do levého pruhu, takže jste musel úplně naplno brzdit? Zažil jste několikakilometrové "závody" kamionů bok po boku, kdy blokují celou dálnici? Já ano, proto jsem jednoznačně pro zákaz předjíždění. V úsecích, kde je v Evropě, se jede úplně v pohodě Pořád se řeší emise, škrtí lidem auta, ale kolik nafty navíc spálí kamiony při těchto manévrech. Tam jde přece o dopravu zboží za co nejmenší náklady, ne o "radost z jízdy" Samozřejmě, že hlavní problém je nesmyslné převážení zboží, hlavně potravin po Evropě
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Kamiony
Rozumim nekterym neprijemnym projevum pritomnosti kamionove dopravy na silnicich, ale byl bych opatrny s projevy jakekoli agrese vuci nim. Dokud nekdo nevymysli efektivnejsi zpusob dopravy, neda se s tim mnoho delat, jakakoli regulace jen presouva problemy jinam, ale neresi je. Jedine skutecne reseni je dostatecne dimenzovana silnicni a hlavne dalnicni sit, ktera tuto dopravu pojme tak, aby ostatni neomezovala. Hneval bych se na to, ze se u nas stavi kilometr dalnice za miliardu a ne za to, ze se prevazi zbozi z mista A do mista B. To je normalni, mizerna dopravni infrastruktura dana hlavne tim, ze se vetsina verejnych penez rozkrade, normalni neni. Nebo ze se subvencuji mene efektivni zpusoby dopravy opet na misto toho, aby se vytvorily adekvatni podminky pro ty efektivnejsi.
Samozrejme, leccos lze resit lepe i v soucasne situaci, ale nic pausalniho to zkratka neni. Lokalni zakazy predjizdeni kamionu beru jako bezne omezeni (typicky na dvouproudych dalnicich ve stoupani ci podobne), ale to je tak vse. Jinak je treba zlobit se jinde a na jine lidi...
Samozrejme, leccos lze resit lepe i v soucasne situaci, ale nic pausalniho to zkratka neni. Lokalni zakazy predjizdeni kamionu beru jako bezne omezeni (typicky na dvouproudych dalnicich ve stoupani ci podobne), ale to je tak vse. Jinak je treba zlobit se jinde a na jine lidi...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Kamiony
Klidně mi tykej Tady se vyká jen pjandovijerry píše:deli: Už vám někdy kamion vjel do levého pruhu, takže jste musel úplně naplno brzdit? Zažil jste několikakilometrové "závody" kamionů bok po boku, kdy blokují celou dálnici? Já ano, proto jsem jednoznačně pro zákaz předjíždění. V úsecích, kde je v Evropě, se jede úplně v pohodě Pořád se řeší emise, škrtí lidem auta, ale kolik nafty navíc spálí kamiony při těchto manévrech. Tam jde přece o dopravu zboží za co nejmenší náklady, ne o "radost z jízdy" Samozřejmě, že hlavní problém je nesmyslné převážení zboží, hlavně potravin po Evropě
Zažil a né jednou, ale to neznamená, že bych byl pro úplný zákaz předjíždění, to že to je některém úseku je ok, ale celoplošně fakt ne, protože tim zúžíš dálnici na jeden pruh (resp. na dva, tam kde jsou tři) a bude to úplně v pytli Představ si, že z Prahy vyjede naloženej kamion, kterej do kopce (cca 30km, nebo kde je ta první Shellka) s těží pojede 70, v tu chvíli ho dojede dalších 30 kamionů a pojedou s rozestupem 1m až do Brna, kde ten naloženej bude sjíždět Tuhle souvislou kolonu začně předjíždět strejda ve Felicii, kterej nejede víc jak 100 a je vymalováno
A doprava není jen ceně, ale i rychlosti, resp. termínu dodání To že se vozí jídlo po evropě sem a tam je asi na jinou debatu...
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: Kamiony
Rozhodně nechci pranýřovat všechny kamioňáky na principu kolektivní viny. Ale kamarád leta dělal ve vedení velký kamionový firmy, tak vím, že nemůžou sehnat řidiče, a proto posadí za volant ve finále kohokoliv, aby kamion nestál. Výsledek vidíme všichni Navíc mají nastavenou normovanou spotřebu, kdo jezdí rozumně a tím pádem za málo, inkasuje tisícové prémie. Nevěřili byste ale, že polovina jich ty tisíce naopak raději doplatí, jen aby si mohli zazávodit. Z výše uvedených důvodů je namístě určitě zvýšená kontrola ze strany policie zaměřená na kamiony. Totéž se týká průjezdu městy kvůli úspoře za poplatky, vjíždění do obytných zón a třeba i parkování tam. Tohle zkrátka na západ od nás je vyloučeno. Je to věc funkce státní a obecné správy pro blaho občanů. Když přijel známý z Německa, mimochodem řidič kamionu, byl v šoku, že náklaďáky smí projíždět středem města a parkovat mezi obytnými bloky. To tu byl soukromě ojetým pětkovým bavorákem Jinak souhlas s pjandou, že nejdůležitější je stav silniční sítě,bohužel ten úzce souvisí se stavem řízení téhle země
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Kamiony
Kamiony jezdi na dalnici v omezovaci, coz je +-90 km/h. Nekomu omezovac sepne v 89 k/h jinemu treba az v 95m/h. V pripade, ze ten druhy dojede toho prvniho tak logicky nasadi na predjeti a nikde nevidim zvysenou spotrebu oproti jeho standardni jizde 95 km/h....
Usetrit jsou mozna realne schopni ve meste ci na okreskach, ale na dalnici jen velmi tezko...
Usetrit jsou mozna realne schopni ve meste ci na okreskach, ale na dalnici jen velmi tezko...
Re: Kamiony
no na prekvapenie to celkom funguje... samozrejme vždy sa nájde niekto, kto ten zákaz poruší, ale celkovo sa doprava na úseku kde to zaviedli zlepšila...Deli píše:Zákaz předjíždění kamionů na dálnici je fakt ptákovina
Re: Kamiony
Jeden příklad, kde dobře funguje zákaz předjíždění kamiónů: dálnice mezi Brennerem a Gardou, úsek dlouhý skoro 200 km jako naše nešťastná D1. Jezdím tam často, můžu jen pochválit a chválí si to i Italové. Provoz kamionů je tam značný, ale vůbec tam nedochází k úplnému ucpání pravého pruhu. Kdyby totiž jeli nalepeni na sobě, jak vyhrožoval naší vládě mluvčí ČESMAD Šprynar, tak dostanou flastr za nedodržování bezpečné vzdálenosti. Policie tam totiž koná, ne jen monitoruje jako u nás. Ještě poznámka na závěr. Prosím nesrovnávat s celou Itálií, tohle je totiž Jižní Tyrolsko, mluví tam německy a mají tam pořádek
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Kamiony
Zakaz predbiehania kamiomov, som jednoznacne ZA!
Staci si pozriet dialnicu BA -> TT kde to funguje a je tam klud od kamionov
Staci si pozriet dialnicu BA -> TT kde to funguje a je tam klud od kamionov
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť