Bakalářská práce na automobilové téma
Bakalářská práce na automobilové téma
Zdravím, studuji strojní fakultu na VUT v Brně a potřeboval bych pár nezávislých nápadů. Na příští rok budu psát Bc práci na téma spojené s automobilovým průmyslem a mám pár nápadů, ale chtěl bych Vás požádat i o Vaše nápady, co by Vás dejme tomu zajímalo ohledně deformací pod zatížením (ohyb kotoučů, karoserie pod tlakem vzduchu) či cokoli jiného. Potřebuji nakopnout nějakým dobrým nápadem, ale nechci dělat něco, co nikoho nezajímá (jako nějaký psaný text na dané téma), ale něco co by mohlo osvětlit danou problematiku či být použitelné v praxi. Příkladem třeba odlehčování komponent. Akorát moje znalosti okolo aut nejsou natolik hluboké, abych si dokázal vše představit jak funguje, takže spíše jednodušší věci. Budu rád za jakékoli téma, nápad, příspěvek.
Díky
Díky
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Přeplňování motoru?
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
vliv zadniho nahonu na miru praseni v provozu
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Muhehekazysvjet píše:vliv zadniho nahonu na miru praseni v provozu
Co třeba vliv technického pokroku na jízdní vlastnosti aut?
2.0i 107kW
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
to není téma na Bc. ale aspoň na phd. od toho ruce pryčGoggy píše:Přeplňování motoru?
třeba vliv hmotnosti na jizdní vlastnosti, spotřebu, bezpečnost..
Pravda vyděsí
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Brus: To je téma spíš na dopravní fakultu. On studuje strojařinu. Tam ty brzdy nejsou vůbec špatný nápad. Jde to vcelku snadno změřit, druhů kotoučových brzd je dost, materiálů ještě více...
A myslím že v Čechách je dost firem, které se výrobou kotoučů zabývají, takže by mohly poskytnout i nějaké informace.
Vliv hmotnosti je zajímavý, ale měřit bych to nechtěl. Na kotouče mu stačí "metr".
A myslím že v Čechách je dost firem, které se výrobou kotoučů zabývají, takže by mohly poskytnout i nějaké informace.
Vliv hmotnosti je zajímavý, ale měřit bych to nechtěl. Na kotouče mu stačí "metr".
2.9T RWD
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Markus: Nevím jestli je to blízké Tvému oboru a taky jak moc by to bylo náročné, ale docela by mě zajímalo, jestli u běžných aut (tj. řekněme v rychlostech do 200 - 250 km/h) mají nějaký reálný efekt ty difuzory (nebo "difuzory"), co teď mívá pod zadním nárazníkem každý druhý hot hatch, např.:
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
vliv neodpružené hmotnosti na jízdní vlastnosti automobilu .... aneb hliníková či hořčíková kola nejsou jen pozéřinou
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Hlavně zůstat nohama na zemi. Žádný peníze na nějaké zkoušky či výzkum nikdo nedá a spočítat teoreticky něco z výše zmíněného bakalář absolutně nezvládne. Takže zůstává nějaká kecací práce na úrovni lepší rešerše.
Co třeba zhoršování výhledu z vozu v průběhu času? Napsal bys spoustu keců, změřil auta dnes a potom dozadu o 30-40 let kam až ti to půjde. Oběhl bys auta s metrem, udělal by sis "forichtung" na měření úhlu výhledu z místa řidiče.... Šel by i udělat prográmek na zobrazení jak se řidič blíží k přechodu pro chodce. V menu by si mohl nastavit v čem jede..... Taková počítačová hra nebo spíš hříčka.
Co třeba zhoršování výhledu z vozu v průběhu času? Napsal bys spoustu keců, změřil auta dnes a potom dozadu o 30-40 let kam až ti to půjde. Oběhl bys auta s metrem, udělal by sis "forichtung" na měření úhlu výhledu z místa řidiče.... Šel by i udělat prográmek na zobrazení jak se řidič blíží k přechodu pro chodce. V menu by si mohl nastavit v čem jede..... Taková počítačová hra nebo spíš hříčka.
Re: Bakalářská práce na automobilové téma
Myslím, že taková rešerše na téma zvyšování hmotnosti auta a s tím souvisejícího růstu výkonu motorů pro zachování adekvátních dynamických vlastností pro různé kategorie automobilů (málé, nížší střední, střední, luxusní, malé sportovní vozy, supersporty) by byla docela zajímavá práce, kterou bych si rád přečetl.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).