Jak snižovat spotřebu
Jak snižovat spotřebu
Na co si dávat pozor, aby člověk zbytečně neprojížděl palivo navíc?
četl jsem, že např. stav tlumičů nebo klimatizace rozpoznatelným způsobem ovlivní spotřebu. Je to možné?
Ovlivní spotřebu víc vzduchový nebo palivový filtr? jak se k nim chovat?
četl jsem, že např. stav tlumičů nebo klimatizace rozpoznatelným způsobem ovlivní spotřebu. Je to možné?
Ovlivní spotřebu víc vzduchový nebo palivový filtr? jak se k nim chovat?
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak snižovat spotřebu
ExFun: Pořádně nafouklé gumy, filtr spíš vzduchový, ale je dobré mít v pořádku oba. Obzvlášť u CR dieselu. A především o jízdě přemýšlet.
Vypínat klimu a jiné komfortní prvky mi přijde masochistické.
Vypínat klimu a jiné komfortní prvky mi přijde masochistické.
2.9T RWD
Re: Jak snižovat spotřebu
jasně - spíš jde o tu technickou stránku věci. Třeba proč tlumiče ovlivňují spotřebu?
Pneu mám přehuštěné o asi 0,5baru
Pneu mám přehuštěné o asi 0,5baru
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak snižovat spotřebu
fungující tlumiče maří část pohybové energie auta (přeměňují ji na teplo) a tím zvyšují spotřebu
nefunkční tlumiče jsou na tom z hlediska spotřeby líp
nefunkční tlumiče jsou na tom z hlediska spotřeby líp
Re: Jak snižovat spotřebu
Někde jsem četl, že dělali nějaká měření a porovnávali spotřebu při jízdě se zapnutou klimou a jízdě s otevřenými okny (náhrada za klimu). Výsledekm byla plichta.HondaMan píše:Vypínat klimu a jiné komfortní prvky mi přijde masochistické.
Re: Jak snižovat spotřebu
chodit do práce pěšo nebo na bicykluExFun píše:Na co si dávat pozor, aby člověk zbytečně neprojížděl palivo ?
(pokud vím, že nikam nejedu, tak to tak činím - mám to krásnou procházku divočinou přes kopec lesem půl hodiny)
třeba neska sem tu zrovna peši....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Jak snižovat spotřebu
to snad ani není třeba rozvádět, platí přece zákon o zachování energieExFun píše:Vana : můžeš to nějak rozvézt ?
Pokud tlumiče tlumí tak se zahřívají, a ta energie se musí odněkud brát. No a bere se samozřejmě primárně z palivové nádrže.
Prostřednictvím motoru, převodů a kol se dostane až k tlumičům, každé zhoupnutí auta, propérování kol znamená díky tlumičům ztrátu kinetické energie a její přeměnu na teplo. Tlumiče brzdí pohyb. Jednoduché jak facka
Pro lepší představu - při najetí kola na krátkou nerovnost se kolo zatlačí do podběhu a na to se spotřebuje trocha kinetické energie auta. Pokud by tlumiče netlumily, celá energie by se zase vrátila při pohybu kola zpátky při opuštění nerovnosti. Protože tlumí, vrátí se té energie míň a zbytek pro udržení rychlosti se dodá z paliva.