petris píše:Od začátku mi jde pouze o to, že si nemyslím - auto s AT = řidič v něm lopata, který si jednoduše nemůže užívat jízdu ve stejné míře jako s MT.
Jak bych to spíš pozměnil na: auto pro zábavu s AT = řidiči jde spíš o show než o go (a je tu tedy vyšší pravděpodobnost, že řidič v něm je lopata). I když to není úplně korektní označení, tak mě tohle zobecnění vyhovuje.
ExFun píše:Petris: takovou kontrolu jako s MT nemáš ani se sekvencí, natož s jakýmkoliv AT. O tom nemá vůbec cenu se přít. Pokud to chceš nějak dokázat, tak si udělej seznam k čemu se může používat spojka a pak si začni škrtat co AT nezvládne. Můžeš začít u toho, že není spojka, takže s žádným automatem nejsi schopný odpojit motor dle své vůle a regulovat spojkou záběr.
To je fakt, který nelze oddiskutovat. Jde jen o to, jak moc to komu vadí, jaký je kdo purista... Pavel, Reese, Bond a další jsou velcí puristi.. V dnešním měřítku extrémní.
me jen fascinuje rychlost "devoluce" pred par lety byly nase pozadavky standarni, dnes vypadame jako extremisti... ono mozna jsme se dostali do faze, kdy se neucime ridit, ale neco se uci ridit nas
je to tak. evoluce šla jiným směrem a z vás se stala skupinka puristů-extrémistů
JInak je to ale tak, že před pár lety AT prostě nebyly AT na takové úrovni aby se mohly prosadit - EU auta mají v avg menší výkon než v USA a 3-4st. AT k tomu neseděly. Navíc při cenách benzínu to prostě nebylo konkurenceschopné řešení. Myslím, že k rozmachu AT nemalou měrou přispěly diesely s jejich omezeným rozsahem použitelných otáček a vysokým N.m. Těžko tedy soudit, jestli minulý stav byl vůle kupujících, nebo spíš absence alternativy, která již neabsentuje...
ExFun píše:Odhadem více než 50% majitelů Porsche, Ferarri, Astonů, Lamb by s vámi nesouhlasilo.
Na poskakování po Pařížské nemá smysl kupovat manuál
Myslím že i v kategorii supersportů bude podíl AT převodovek mnohem vyšší než 50%.
HM: neznam realna cisla, ale rekl bych ze AT je momentalne tlacen spis v EU... v US je podle mych info vetsina supersportu v manualu...btw ty by sis radsi vzal ferrari v automatu?
Ptáš se špatného člověka. Já bych si Ferrari nekoupil, protože v mých očích Ferrari = show a to já zas tak moc nemusím.
Dělá se vůbec ještě Ferrari s MT?
Kdyby ses zeptal na 911 nebo nějaké "splašené trubky", tak je MT jasná volba, protože mě to s MT bude minimálně více bavit.
V čemkoliv ostatním, co mě má především přepravit z A do B, ideálně rychle, pohodlně a bez větší námahy preferuji AT.
btw. mé příští přesunovadlo bude mít nejspíš variátor
ExFun píše:Odhadem více než 50% majitelů Porsche, Ferarri, Astonů, Lamb by s vámi nesouhlasilo.
Na poskakování po Pařížské nemá smysl kupovat manuál
Myslím že i v kategorii supersportů bude podíl AT převodovek mnohem vyšší než 50%.
HM: neznam realna cisla, ale rekl bych ze AT je momentalne tlacen spis v EU... v US je podle mych info vetsina supersportu v manualu...btw ty by sis radsi vzal ferrari v automatu?
Tak zrovna u F bude určitě větší procento AT Koukni co si to kupuje za lidi, většinou se s tím chtějí předvádět a neumí/nechtějí řadit