Porsche - vse o sportovnich modelech
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
d: Vsak jsem Ti to rikal, to je zakladni kouzlo Porsche Neznam jine tak vyladene auto jako Porsche, vsechno funguje samostatne i spolecne prakticky dokonale... U Caymanu/Boxsteru je to navic umocneno z podstaty vyvazenou zakladni koncepci a s ohledem na dostupne motory i jistou podmotorovanosti. Mne ale prave proto treba Cayman nudi Nic to ale nemeni na jeho vynikajicim naladeni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
pj: A já o tom ani na chvilku nepochyboval. Jen jsem netušil o jaký úrovni vyladění a vyvážení se bavíme. Jel jsem na vodě, absolutně dokonale informovanej o tom co se děje s celým autem. V klidu a bezpečí.
Musim říct, že to kouzlo je neskutečně velký.
Musim říct, že to kouzlo je neskutečně velký.
RWD
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
To mi přijde jako omezený pohled. Cit pro řízení nemá nic společného s dobrovolnou volbou automatu a výběrce této varianty ani nemusí nic postrádat. Tak to možná bylo kolem '95 roku, kdy v autech byly 4.stupňové "zázraky". Ale v dnešní době se automatické převodovky stávají objektivně lepšími a rychlejšími než kvedlání klackem, ať už se to vyznavačům manuálu líbí, nebo ne. A usuzovat o kupci např. nové 911 s AT , že mu automaticky "něco chybí", nebo se tak projevil jeho "necit pro řízení" je dle mého názoru dost mimopjanda píše:Kdo to neumi, nebo se tomu vyhyba, tak mu jednoznacne neco chybi... i samotna volba, preference resp. akceptace automatu svedci o jistem "necitu" pro rizeni.. Kdo toto prechazi opet neco postrada...
Jestli ono to nebude celé tím, že..
pjanda píše:...Nebot ja automat proste nemohu vystat...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
petris: Opravdu nemam rad, kdyz mi nekdo rika, ze muj pohled na neco je dan tim, ze to nemohu vystat. Myslite si, ze jsem prisel na svet, rozhledl se a rekl jsem si: "Nemam rad automaty!" a pak pro to zacal hledat duvody? Kdepak, ja jsem si s otevrenou mysli vyzkousel rozlicne alternativy a dosel k tomuto zaveru. Obracet tuto logiku je absurdni. Nejsem zaujaty, proc? Hledam dobre, nejlepsi reseni. Automat mi jako takove reseni neprijde.
Co se tyce Vasi fakticke poznamky - ne, to opravdu neni omezeny pohled. Jsem naprosto presvedcen, ze kdo povazuje za dobre to, jak dokaze radit automat, musi mu cast citu pro rizeni chybet. Nebot automat pri veskere snaze neni s to zohlednit vsechny podminky, ktere panuji na silnici, v okoli vozu, uvazovat i to co je pouze videt, zpracovat Vase rozlicne zamery atd. a to vse zcela flexibilne menit v case podle toho, jak je treba. Dela v danem okamziku jen jednu vec, jednim zpusobem, a to zcela bez ohledu na zminene faktory. Vysledkem je pak jizda, ktera ma alespon z meho pohledu k dokonalosti daleko.
Muze byt faktem, ze automat dokaze rozlicne specificke cinnosti zvladat lepe, prace se razenim je mnohem komplexnejsi cinnosti a v cele siri jejiho zvladnuti se lidskemu pristupu nedokaze vyrovnat.
Pokud s tim nesouhlasite, respektuji to, ale znamena to jen to, ze nevyuzivate vsech moznosti, ktere manualni razeni skyta a nikdy jste ani nevidel nikoho, kdo by jich vyuzil. Protoze jinak opravdu nevim, jak byste k tomuto presvedceni mohl dojit. Umi snad automat v klidu na 6 plout v kolone, v mziku s presnym meziplynem preradit na 2 ci 3, v prubehu predjizdeni bleskove prejit na vyssi stupen pri dalsi akceleraci a pak jemne a pomalu zaradit 5 a 6 nebo rovnou 6? Ani nahodou. Bud pojedete v kolone na 4, abyste mohl rychle vyrazit, nebo na 6 a budete pri kickdownu cekat sekundy na podrazeni. Pak budete mit bud D a dockate se pomaleho razeni nahoru, nebo S a razeni bude rychlejsi, pri pozdejsim zvolneni ale prijdete o komfort pozdejsiho prerazeni, krom toho, ze automat sam o sobe na S nikdy ani vyssi stupen nezaradi, natoz pak nejvyssi.
A to je jedna situace z milionu, ktere realny zivot na silnici prinasi. Pri podobnem aktivnim zachazeni s autem je automat naprosto nekonkurenceschopny z hlediska kombinace rychlosti a komfortu razeni i jizdy same. A to i v manualnim rezimu, ktery stale neumi prubezne menit jemnost a rychlost razeni nebo briskne zmenit prevod o vice stupnu. Pokud se nekdo pri takovem stylu jizdy spokoji s tim, jak neurvale se pri nem chova sebelepsi automat, musi cit pro rizeni postradat.
Co se tyce Vasi fakticke poznamky - ne, to opravdu neni omezeny pohled. Jsem naprosto presvedcen, ze kdo povazuje za dobre to, jak dokaze radit automat, musi mu cast citu pro rizeni chybet. Nebot automat pri veskere snaze neni s to zohlednit vsechny podminky, ktere panuji na silnici, v okoli vozu, uvazovat i to co je pouze videt, zpracovat Vase rozlicne zamery atd. a to vse zcela flexibilne menit v case podle toho, jak je treba. Dela v danem okamziku jen jednu vec, jednim zpusobem, a to zcela bez ohledu na zminene faktory. Vysledkem je pak jizda, ktera ma alespon z meho pohledu k dokonalosti daleko.
Muze byt faktem, ze automat dokaze rozlicne specificke cinnosti zvladat lepe, prace se razenim je mnohem komplexnejsi cinnosti a v cele siri jejiho zvladnuti se lidskemu pristupu nedokaze vyrovnat.
Pokud s tim nesouhlasite, respektuji to, ale znamena to jen to, ze nevyuzivate vsech moznosti, ktere manualni razeni skyta a nikdy jste ani nevidel nikoho, kdo by jich vyuzil. Protoze jinak opravdu nevim, jak byste k tomuto presvedceni mohl dojit. Umi snad automat v klidu na 6 plout v kolone, v mziku s presnym meziplynem preradit na 2 ci 3, v prubehu predjizdeni bleskove prejit na vyssi stupen pri dalsi akceleraci a pak jemne a pomalu zaradit 5 a 6 nebo rovnou 6? Ani nahodou. Bud pojedete v kolone na 4, abyste mohl rychle vyrazit, nebo na 6 a budete pri kickdownu cekat sekundy na podrazeni. Pak budete mit bud D a dockate se pomaleho razeni nahoru, nebo S a razeni bude rychlejsi, pri pozdejsim zvolneni ale prijdete o komfort pozdejsiho prerazeni, krom toho, ze automat sam o sobe na S nikdy ani vyssi stupen nezaradi, natoz pak nejvyssi.
A to je jedna situace z milionu, ktere realny zivot na silnici prinasi. Pri podobnem aktivnim zachazeni s autem je automat naprosto nekonkurenceschopny z hlediska kombinace rychlosti a komfortu razeni i jizdy same. A to i v manualnim rezimu, ktery stale neumi prubezne menit jemnost a rychlost razeni nebo briskne zmenit prevod o vice stupnu. Pokud se nekdo pri takovem stylu jizdy spokoji s tim, jak neurvale se pri nem chova sebelepsi automat, musi cit pro rizeni postradat.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Takze opet na vazkach?d1.8t píše:Musim říct, že to kouzlo je neskutečně velký.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
p.J: Tesat Parádní argumentace, přesně tohle si myslím, ale nedokázal bych to takhle napsat
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
petris: Neumím si představit koupi sportovního auta s AT, to se přece řidičsky připravím o polovinu radosti z ovládání auta??? Sice může být AT rychlejší a plynulejší, ale už to neřídím já, což je u sportovního auta dost zásadní problém . V potahu apod. autech ano, ale když se chci bavit tak proč, snad jedině proto, že neumím řadit...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Nj, chlapi, vy jste minorita extrému.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Mně ale to co popsal p.J vůbec nepřipadá nijak extrémní, to je v podstatě normální jízda s rychlou změnou režimu. A už tu to nedává. Ani já koneckonců nejsem žádný závodník, ale co chci s převodovkou udělat za mě žádný automat neudělá jak si přeju.
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
s manualom suhlas, ked ma clovek trocha nadania a cit v nohach, nic sa tomui nevyrovna (z pohladu soferkseho ovladania auta);-) . Ale zas (napriklad u mna) nie je niekedy nad to, raz za cas, sa prejst do tesca so xedosom zeny - to pohodlie a ladnost celeho autav automate, to dokaze chvilkami cloveka maximalne zrelaxovat imho vsetko ma svoje urcenie. JA sam pre seba mam e46 325i v manualne a to je druha strana uzivania si jazdy (pre mna blizsia )
E46 325i + E60 550i